1. NAČELO PRAVNE DRŽAVE IN EPIDEMIJA COVID-19 - TEORETIČNI IN PRAKTIČNI VIDIKI : MAGISTRSKO DELOKaja Györke, 2024, magistrsko delo Opis: Načelo pravne države je temeljno ustavno načelo, brez katerega bi v državi vladalo
nepredvidljivo in nestabilno stanje, ki bi rezultiralo v samovoljno delovanje državnih organov.
To načelo vzpostavlja normalno delovanje državnega ustroja in s pomočjo svojih podnačel
zagotavlja, da imamo vzpostavljeno vladavino prava v državi, hkrati pa z omejevanjem
samovoljnega delovanja državne oblasti, varuje človekove pravice in svoboščine. Pravna
država deluje kot stabilna struktura, dokler ne napočijo izredne situacije, kot smo jim bili priča
tudi v obdobju epidemije Covida-19. To je bilo obdobje, ko je bila na določenih točkah pravna
država pod velikim vprašajem, saj je predvsem v izvršilni veji oblasti prihajalo do
nepravilnosti. Vse se je začelo marca 2020, ko je v Slovenijo prodrl Covid-19 in je odstopila
tudi dotedanja vlada. Vsekakor je šlo za obdobje, na katerega državni ustroj ni bil pripravljen,
vendar je težava tičala tudi v pomanjkanju kvalitetne zakonodaje, ki bi racionalno urejala to
stanje. Nepravilnosti so se začele pojavljati že takoj, ko je vlada »vladala« z odloki, s katerimi
je posegla predvsem v človekovo pravico svobodnega gibanja – k temu je predvsem botrovala
tudi policijska ura. . Ustavno sodišče je najprej presojalo samo vsebino odlokov in kar nekaj
časa potrebovalo, da je dejansko ugotovilo, da le-ti sploh nimajo formalne podlage, tako da
njihova vsebina sploh ne bi smela biti predmet odločanja. Na Ustavno sodišče so predvsem
prihajale zahteve za oceno ustavnosti v povezavi s pravico do svobodnega gibanja (32. člen
Ustave Republike Slovenije) in osebne svobode (19. člen Ustave Republike Slovenije), pri
katerih je le-to ugotovilo, da je zagotovo prišlo do posega. Kar pomeni, da je v tistem času z
»neustavnimi« odloki prišlo do poseganja v pravno državo, saj je zakonodajno funkcijo tako
rekoč, v rokah držala izvršilna oblast, kar pa v našem sistemu ne velja za normalno situacijo.
Veliko prahu je dvigovalo tudi nesprejeto izredno stanje, ki bi pravila igre močno spremenilo
ampak je svojo funkcijo najverjetneje odigrala slaba definicija in pravna praznina, ki je prisotna
pri tem institutu. V našem pravnem sistemu je namreč le-ta slabo zasnovan in lahko tudi v
prihodnje povzroča preglavice v kolikor se ne uredi oz. zastavi funkcionalno. Razvidno je bilo
tudi, da je cepljenje proti Covidu-19 dejansko mejilo že na obvezno cepljenje, saj je življenje
tistih, ki cepiva niso prejeli oz. virusa niso preboleli, bilo ovirano. Ključne besede: pravna država, svoboda gibanja, izredno stanje, odlok, cepljenje, policijska
ura, Ustava, človekove pravice, neustavnost, osebna svoboda, Ustavno sodišče, izvršilna
oblast Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 132
Celotno besedilo (692,96 KB) |
2. Vpliv prodajnega procesa poslovne programske opreme na uporabniško izkušnjo končnega poslovnega uporabnikaNino Kaučič, 2024, magistrsko delo Opis: V raziskavi smo se osredotočili na preučevanje vpliva osebnega svetovanja, jasnosti komunikacije in strokovnosti prodajnega osebja na uporabniško izkušnjo poslovnih uporabnikov programske opreme. Naš glavni namen je bil ugotoviti, kako ti dejavniki vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov in njihove odločitve za nakup ter nadaljnjo uporabo programske opreme.
Raziskavo smo izvedli s kvalitativno metodologijo, pri čemer smo analizirali transkripte poglobljenih intervjujev s poslovnimi uporabniki iz različnih industrijskih sektorjev. Cilj intervjujev je bil pridobiti vpogled v njihove resnične izkušnje, potrebe, pričakovanja in dojemanja, ki oblikujejo njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo s poslovno programsko opremo.
Ugotovili smo, da je osebno svetovanje s strani prodajnih predstavnikov ključno za pozitivno uporabniško izkušnjo. Uporabniki so izrazili visoko stopnjo zadovoljstva z jasnostjo in transparentnostjo komunikacije ter strokovnostjo prodajnega osebja. Njihovo znanje in sposobnost prilagoditve informacij specifičnim potrebam uporabnikov sta bistveno prispevala k odločitvi za nakup in kasnejši uporabi programske opreme.
Rezultati naše raziskave bodo imeli pomemben vpliv na strategije podjetij, ki razvijajo in tržijo poslovno programsko opremo. Poudarjajo potrebo po vlaganju v usposabljanje prodajnega osebja, da bi izboljšali njihovo tehnično znanje in komunikacijske veščine. Prav tako priporočamo vzpostavitev sistemov za zbiranje in upoštevanje povratnih informacij uporabnikov, kar lahko vodi k večjemu zadovoljstvu strank in izboljšanju produktov ter storitev.
Z implementacijo teh ukrepov lahko podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost na trgu, povečajo zvestobo strank in dosežejo boljše poslovne rezultate. Naša raziskava tako ponuja dragocene uvide za podjetja, ki želijo izboljšati svojo uporabniško izkušnjo in s tem dolgoročno uspešnost na trgu. Ključne besede: uporabniška izkušnja, osebno svetovanje, jasnost komunikacije, strokovnost prodajnega osebja, poslovna programska oprema, zadovoljstvo strank, kvalitativna raziskava, poglobljeni intervjuji, prodajni proces, povratne informacije uporabnikov Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 46
Celotno besedilo (1,60 MB) |
3. Design and initial testing of a maize cob collection systemBojan Dolšak, Anita Breznik, Klemen Kaučič, Nataša Imenšek, Marko Marčec, Peter Gselman, Jani Humar, Mitja Krajnc, 2024, izvirni znanstveni članek Opis: Maize cobs are valuable plant residues that can be used for many different purposes, including as a renewable energy
source. Despite their value, maize cobs are still underutilized, mainly because people are not aware of their potential and
harvesting techniques for their collection are still being developed. Therefore, this research focused on finding the most suitable
energy- and time- efficient method for mechanical collection of maize cobs. Upgrading the combine harvester with an
additional hopper proved to be the most promising solution, as it allows harvesting and storage of maize grain and maize cobs
in one pass, while the harvesting time remains almost the same and the maize cobs are of good quality, as they do not fall on
the field. A prototype with enlarged openings in the straw walkers, an additional grab container for maize cobs, a transport
auger, a transport cleaning fan with built-in knives, a transport tube and some other assemblies was fabricated and used in
practice. The first test results are very encouraging (94.4%-96.0% purity of maize cobs) and the system has been patented as a
promising solution, especially in times when the environmental sustainability of the planet and energy independence are
becoming increasingly important. Ključne besede: maize cobs, utilization, mechanical harvesting, combine harvester upgrade Objavljeno v DKUM: 26.07.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 43
Celotno besedilo (1,11 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Iz verig v svobodo: pravni položaj sužnjev v ZDA pred in po osvoboditvi : magistrsko deloJan Kaučič, 2024, magistrsko delo Opis: Suženjstvo opisuje stanje, ko je zasužnjen človek last nekoga drugega, pogosto brez pravic, ki
bi mu zagotavljale osebno svobodo ali samoodločanje. Pravno so sužnji obravnavani kot
premična lastnina, brez večine pravic, ki jih uživajo svobodni ljudje.
Sam zgodovinski razvoj suženjstva je dolgotrajen in sega v zgodnje obdobje človeške
civilizacije, kjer so se prve oblike suženjstva pojavile v primitivnih družbah. V Babilonu je
suženjstvo pridobilo pravni okvir z uvedbo Hamurabijevega zakonika okoli leta 1790 pr. n. št.
V antični Grčiji in Rimu je bilo suženjstvo temeljni del ekonomske in družbene strukture. V
obdobju rimske civilizacije je bilo suženjstvo obravnavano kot pravni status, kjer je bila
družba razdeljena na svobodne ljudi in sužnje. Sužnji so bili obravnavani, kot lastnina svojega
gospodarja, ki je imel nad njimi popolno pravico razpolaganja.
V novem veku je transatlantska trgovina s sužnji, ki se je začela v 16. stoletju, privedla do
transporta milijonov Afričanov v Novi svet, kjer so bili prisilno uporabljeni kot delovna sila
na plantažah v Ameriki. Ta praksa je močno vplivala na gospodarstvo, kulturo in družbene
strukture tako v Afriki kot v Ameriki.
S prihodom idej Razsvetljenstva in spremembami v moralnih vrednotah je suženjstvo
postopoma izgubljalo svojo družbeno sprejemljivost, kar je pripeljalo do različnih gibanj za
njegovo odpravo v 19. stoletju. Ratifikacija trinajstega amandmaja leta 1865 v ZDA je
formalno odpravila suženjstvo, vendar so bili nekdanji sužnji še naprej soočeni z obsežnimi
omejitvami in diskriminacijo, kar je močno vplivalo na njihov pravni in družbeni položaj.
Magistrska naloga preučuje pravni položaj sužnjev v Združenih državah Amerike pred in po
njihovi formalni osvoboditvi, raziskuje pa tudi dolgoročne pravne in družbene posledice
suženjstva. Obravnava zgodovinski razvoj suženjstva, zakonske in sodne spremembe ter
njihov vpliv na življenja sužnjev. Raziskovalna naloga analizira ključne sodne primere in
zakonodajne spremembe, ki so postopoma preoblikovali institucijo suženjstva in vodili k
njegovi odpravi. Osredotoča se na zgodovinski kontekst suženjstva na afriški celini, uvoz
sužnjev v ZDA in obdobje po državljanski vojni, vključno z obdobjem »Jim Crow« zakonov,
ki so še naprej vplivali na pravni in družbeni položaj osvobojenih Afroameričanov. Namen
magistrske naloge je prispevanje k boljšemu razumevanju zgodovinskih dejavnikov, ki so
oblikovali samo ameriško družbo. Ključne besede: suženjstvo, državljanska vojna, abolicionízem, suženjski kodeksi, Ustava
Združenih držav Amerike, Afroameričani, rasna diskriminacija Objavljeno v DKUM: 11.07.2024; Ogledov: 130; Prenosov: 73
Celotno besedilo (812,81 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Posodobitev skladiščnega poslovanja z uvedbo črtne kode v skladišču rezervnih delov 157.LOGP Slovenske vojske : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaDamjan Kaučič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bomo predstavili skladiščno poslovanje izbranega skladišča Slovenske vojske in poiskali predloge možnih izboljšav. Za ta namen bomo izvedli posnetek obstoječega stanja vključno z analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev. Na podlagi ugotovljenega stanja bomo izvedli kritično analizo s ciljem identifikacije poglavitnih problemov in njihovih vzrokov. V današnjem času lahko z napredno informacijsko tehnologijo natančneje spremljamo in identificiramo blago v skladišču tako, da lahko naročila obdelamo hitreje in učinkoviteje. Posledica tega je večja produktivnost in učinkovitost skladišča. Da bi to dosegli v obravnavanem skladišču, se bomo posvetovali s strokovnjaki na področju razvoja in implementacije programskih rešitev za podporo procesov logistike in izbrali ustrezno tehnologijo, katera bo vključena v predlog rešitve problema. Pri tem se bomo osredotočili na implementacijo sistema za upravljanje skladišč (WMS), uvedbo identifikacije s črtno kodo ali RFID tehnologijo in uporabo RF terminalov z ciljem vzpostavitve brezpapirnega poslovanja in zagotovitve ažurnih zalog. Na koncu bomo izvedli analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev z upoštevanjem predlaganih rešitev, ter podali sklep. Ključne besede: skladiščno poslovanje, informacijski sistem, črtna koda, sistem za upravljanje skladišč (WMS), RF terminal, RFID tehnologija Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 514; Prenosov: 47
Celotno besedilo (3,21 MB) |
6. Pravni in etični izzivi robotizacije v medicinski stroki : magistrsko deloUrška Grubač Kaučič, 2022, magistrsko delo Opis: Robotizacija je vsak dan bolj prisotna v naših življenjih. Omogoča nam lažji vsakdan, nižje cene industrijsko proizvedenih dobrin in nenazadnje omogoča, da so operativni posegi izvedeni natančneje, okrevanje pacienta pa je lažje.
Ob uvajanju robotov (kirurških, negovalnih, diagnosticiranih, …) v medicino se odpirajo tako pravna kot etična vprašanja. Pravni vprašanja se odpirajo na več področjih. Najbolj pereče je za posameznika nedvomno vprašanje odškodninske odgovornosti v primeru škodnega dogodka, ki je posledica uporabe robota v medicinski stroki. Izpostavlja se, da trenutni, odškodninski sistem odgovornosti za napake zdravnika, ni optimalen. Slednje prepoznava tudi evropski zakonodajalec. Kot morebitne boljše rešitve se med drugim navaja uvedba nekrivndnega sistema odgovornosti za napake zdravnika, uveljavitev objektivne odškodninske odgovornosti države po vzoru odgovornosti države za cepljenje na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih, uvajanju sistema obveznega zavarovanja dopolnjenega z kompenzacijskih skladom pa tudi uveljaviti novega e-subjekta prava.
Ob tem ne smemo pozabiti, da bodo roboti dopolnilo delo zdravstvenega tima in zdravnika posameznika, zato je še posebej pomembno, da so vsakemu pacientu zagotovljene enake pravice, kot bi jih imel, v kolikor robot ne bi bil prisoten. Venomer je potrebno spoštovati avtonomijo pacienta, kot vrhovno načelo, ki ga zasleduje Zakon o pacientovih pravicah. Ob tem zagotoviti pravico do samoodločanja, ki temelji na primerno podani pojasnilni dolžnosti, s čimer zdravnik sam omogoči pacientu, da izbere, kar misli, da je najbolje zanj.
Pomembna vprašanja se odpirajo tudi na področju varovanja osebnih podatkov. Robotski sistemi, kot informacijski sistemi, med svojim delovanjem nenehno zbirajo in obdelujejo podatke ter jih v sklopu komuniciranja z ostalimi napravami tudi nenehno prenašajo. Varovanje osebnih podatkov je prepoznano, kot posebej občutljivo, zato je tudi varovano z več pravnimi akti tako na ravni evropske unije, kot na nacionalni ravni. Ob vedno večjemu številu robotov in dolžnosti zdravnika do pojasnilne dolžnosti, se zastavi pomembno vprašanje, ali bi morda v prihodnosti lahko informirana privolitev pacienta v poseg, ki bo opravljen z robotom, pomenila de facto privolitev v obdelavo osebnih podatkov s strani uporabljenega robota.
Ob opredelitvi do pravnih problemov nikakor ne smemo pozabiti na mnoga etična vprašanja. Primeroma navedemo vprašanja: ali bodo roboti lahko nadomestili pristen stik sočloveka, ali bo pri tem nudena enaka kvaliteta zdravstvene oskrbe, je morda tveganje za kibernetske napade preveliko? Pomembno je, da na področju uvajanja robotike v medicino, zavzamemo trdna etična stališča, ki bodo omogočala vse splošno zaupanje ljudi v novo tehnologijo.
Zadevno področje ni pravno neurejeno zgolj pri nas. Iz primerjalne analize pravnega reda Republike Slovenije in Republike Hrvaške je moč razbrati, da tudi Republika Hrvaška nima vzpostavljenih pravnih pravil in pravnih mehanizmov, ki bi podajala odgovor na predhodno zastavljena vprašanja.
Zaradi navedenega je nujno, da k urejanju tega novega področja celostno pristopi evropski zakonodajalec. Smiselno bi bilo uvesti vsaj minimalno harmonizacijo pravnih pravil držav članic, saj bi le-ta omogočala boljšo pravno varnost za zdravnike, paciente in proizvajalce robotov znotraj Evropske Unije. Evropska Unija ne bi bila prisiljena k sprejemanju standardov, ki bi jih določile tretje države. Ključne besede: robotizacija, civilna odgovornost, odškodninska odgovornost robota, e-subjekt, etična načela Objavljeno v DKUM: 08.04.2022; Ogledov: 995; Prenosov: 202
Celotno besedilo (722,34 KB) |
7. Uporaba spletnega okolja v vzgojnem konceptu Montessori v Vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona : diplomsko deloMaša Kaučič, 2022, diplomsko delo Opis: V današnjem času se vsakodnevno srečujemo z mediji. Prav tako so jim izpostavljeni naši najmlajši – otroci. Diplomsko delo z naslovom Uporaba spletnega okolja v vzgojnem konceptu Montessori v vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona je razdeljeno na dva dela.
Prvi del je teoretični, kjer je najprej predstavljen vzgojni koncepti Montessori, saj smo po njegovih konceptih v vrtcu izvedli naš projekt. Potem smo predstavili še spletno okolje in njegove pasti ter prednosti. Predstavili smo tudi, kako spletno okolje vpliva na otroka.
V drugem delu smo predstavili projekt, ki smo ga izvedli v skupini otrok 5–6 let v Vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona. Tema projekta je bila spletno okolje, ki smo jo spoznavali preko slikanice Repki. Avtorja slikanice sta Rok Terkaj in Igor Saksida. Med projektom so se otroci učili rokovanja z računalnikom in tablico ter varne rabe spleta. Ključne besede: vzgojni koncept Montessori, spletno okolje, vrtec, poezija, QR koda Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 919; Prenosov: 109
Celotno besedilo (1,19 MB) |
8. Uporaba separacijskih procesov pri obdelavi matične lužnice iz procesa proizvodnje psevdoboemita : magistrsko deloEva Kaučič, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo prikazuje študijo iskanja rešitve čiščenja osnesnaževal iz matične lužnice, ki nastane pri proizvodnji psevdoboemita, s pomočjo različnih separcijskih metod, s katerimi bi proizvedena odpadna voda ustrezala standardom za odvajanje odpadne vode v javno kanalizacijo ali ponovno uporabo v proizvodnem procesu. Predstavljeno je po katerih karateristikah se psevdoboemit razlikuje od preostalih aluminijvih spojin. Opisana je proizvodnja psevdoboemita v podjetju Silkem. Uporabljene so bile različne separacijske metode: filtracija, kristalizacija s pomočjo ohlajanja, reverzna osmoza, nasičenje raztopine z Al2(SO4)3, Ca(OH)2, NaAlO2, Na2(SO)4 ter uvajanje CO2. Metoda s katero bi dosegli željene rezultate mora biti primerna za uporabo v industiji ter biti ekonomsko spremljiva. Rezultati preizkusov kažejo, da je možno s pomočjo reverzne osmoze in podhlajevanjem matične lužnice doseči potrebne mejne vrednosti za ponovno uporabo odpadne vode v tehnoloških procesih. Ključne besede: psevdoboemit, odpadne vode, nevtralizacija, hlajenje, filtracija Objavljeno v DKUM: 16.12.2021; Ogledov: 848; Prenosov: 5
Celotno besedilo (3,84 MB) |
9. Vpliv epidemije covida-19 na delo šolske svetovalne službe : magistrsko deloMarina Kaučič, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu nas zanima, kako je epidemija covida-19 vplivala na delo šolske svetovalne službe, kakšne so bile prilagoditve šolske svetovalne službe pri delu na daljavo in kako je delo na daljavo vplivalo na kakovost dela. V teoretičnem delu opišemo šolsko svetovalno službo, izobraževanje na daljavo in epidemijo covida-19 ter njen vpliv na izobraževanje v Sloveniji, na koncu pa se osredotočimo na delovanje šolske svetovalne službe med epidemijo. V empiričnem delu predstavimo kvalitativno raziskavo, v kateri je sodelovalo osem osnovnošolskih svetovalnih delavk iz podravske regije. Rezultati so pokazali, da so bile svetovalne delavke med delom na daljavo časovno veliko bolj zasedene, saj se jim je delovni čas razširil čez cel dan, prav tako so delo ocenile kot težje. Delo šolske svetovalne službe se je precej spremenilo, saj so bile nekatere naloge v ozadju ali pa so odpadle. Glavna naloga šolske svetovalne službe v tem obdobju je bila individualno delo z učenci, pri čemer je bilo pomanjkanje osebnega stika največja težava. Ugotovili smo, da so učenci potrebovali več pomoči, saj so svetovalne delavke z njimi opravile več ur, pogosto pa so ure tudi podaljšale. Učenci so najbolj potrebovali učno pomoč in pomoč pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Kakovost dela šolske svetovalne službe med delom na daljavo je bila slabša, vendar se je zaradi ogromno vloženega truda in žrtvovanja prostega časa svetovalnih delavk vseeno ohranila na zadovoljivi ravni. Sodelovanje je bilo dobro, največji padec kakovosti pa smo zaznali na področju svetovalnega dela z učenci. Posledice dolgotrajnega zaprtja šol se že kažejo, saj se je potreba po svetovanjih in učni pomoči še povečala. Ključne besede: šolska svetovalna služba, svetovalni delavci, covid-19, delo na daljavo, izobraževanje na daljavo Objavljeno v DKUM: 03.12.2021; Ogledov: 1287; Prenosov: 278
Celotno besedilo (1,99 MB) |
10. Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-resultsNino Kaučič, 2021, diplomsko delo Opis: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte.
V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte. Ključne besede: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 953; Prenosov: 105
Celotno besedilo (741,89 KB) |