| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Optični osciloskop : diplomsko delo
Jan Bezgovšek, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obsega načrtovanje optičnega osciloskopa, ki temelji na analogno-digitalnem pretvorniku ADC08B200, hitri transimpedančni stopnji in mikrokrmilniku z vgrajenimi funkcijami digitalnega signalnega procesiranja. Analogno digitalni pretvornik vsebuje pomnilnik, v katerega lahko shranjuje tipan signal, nato pa te podatke posreduje mikrokrmilniku. S tem smo dosegli visoke frekvence vzorčenja analogno-digitalnega pretvornika, hkrati pa ohranili sistem, ki je združljiv z mikrokrmilnikom. Celoten sistem je zaradi tega cenovno učinkovit, hkrati pa omogoča različne tehnike signalnega procesiranja zajetih signalov. Zajeti in obdelani optični signali so prikazani v uporabniškem vmesniku, ki je narejen v programskem okolju LabVIEW.
Ključne besede: krmilnik, programiranje, analogno digitalni pretvornik
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 694; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Mnenja slovenskih učiteljev o morebitnem uvajanju finskih didaktičnih rešitev v slovenski šolski prostor, s poudarkom na učenju materinščine : magistrsko delo
Mija Bezgovšek, 2022, magistrsko delo

Opis: Finska je s svojim izobraževalnim sistemom na začetku tega stoletja dosegala visoke rezultate na mednarodnih programih PISA (Programme for International Student Assessment) in PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) ter tako vzbudila veliko zanimanja drugod po svetu. Mnogim je in še vedno velja za velik vzor, prav tako tudi v slovenskem prostoru. Želeli bi si, da bi lahko v naš sistem vključili njihove didaktične elemente in tako izboljšali svoje didaktične sposobnosti poučevanja, konkretneje pri materinščini na razredni stopnji, ter s tem pripomogli k dvigu bralne pismenosti v Sloveniji. Namen raziskave je bil povzeti bistvene razlike med finskim in slovenskim šolskim sistemom, s poudarkom na razlikah pri materinščini na razredni stopnji. Slovenske učitelje smo povabili k razmišljanju o preoblikovanju slovenskega šolskega sistema na razredni stopnji tako, da bi uvedli nekatere finske novosti. Naš glavni namen raziskave je bil spoznati njihov odziv na te spremembe, kako bi po njihovem mnenju implementacija uspela in kaj bi te spremembe prinesle. K sodelovanju smo povabili enajst učiteljev razredne stopnje, od tega pet iz I. vzgojno-izobraževalnega obdobja in šest iz II. vzgojno-izobraževalnega obdobja. Izvedli smo polsturkturiran intervju, jih transkribirali in na koncu analizirali. Ugotovili smo, da bi bile pri učiteljih generalne spremembe pozitivno sprejete, predvsem spremembe glede učiteljevega ugleda in samostojnega odločanja. Prvine specialnodidaktičnega področja, ki so v slovenskem prostoru že uveljavljene, so bile dobro sprejete. Za tista področja, ki so danes še manj poznana (drama, projektno delo), smo ugotovili, da v slovenskem prostoru primanjkuje didaktičnega znanja. Predlagamo večje populariziranje posameznih področij, da bi v prihodnje učitelji lažje našli ustrezne rešitve.
Ključne besede: slovenski šolski sistem, finski šolski sistem, stališča učiteljev, materinščina
Objavljeno v DKUM: 20.09.2022; Ogledov: 513; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (9,51 MB)

3.
Svetlobno onesnaženje – projektni pristop v srednješolskem izobraževanju
Teja Bezgovšek, 2019, magistrsko delo

Opis: Svetlobno onesnaženje je hitro rastoč globalni okoljski problem sodobne družbe in kot tak vreden omembe in obravnave v procesu izobraževanja. Osrednji namen magistrskega dela je bil na podlagi teoretične analize problema svetlobnega onesnaženja pripraviti didaktična gradiva za srednješolsko izobraževanje na temo svetlobno onesnaženje. V teoretičnem delu so povzeta ključna strokovna spoznanja o obravnavani problematiki. Z vidika vključenosti teme svetlobno onesnaženje so analizirani izbrani učni načrti in aktualni učbeniki sekundarnega nivoja izobraževanja v Sloveniji ter srednješolski učni načrti splošnoizobraževalnih predmetov izbranih evropskih držav ter opisane teoretične značilnosti projektnega učnega dela. V empiričnem delu je načrtovan primer projektnega učnega dne, vključujoč vsa didaktična gradiva, priporočila in navodila za njegovo celovito izvedbo na temo svetlobno onesnaženje v gimnaziji. Za dijake so izdelana učna gradiva s teoretičnimi izhodišči svetlobnega onesnaženja, naloge z navodili za njihovo samostojno izvedbo terenskih meritev svetlobnega onesnaženja (meritve sija neba, zajem vsenebnih posnetkov, popis zunanje razsvetljave) izbranega območja in delovni listi z navodili ter nalogami za samostojno obdelavo, prikaz in analizo na terenu zbranih rezultatov, in sicer rož svetlobnega onesnaženja, vsenebnih posnetkov, popisa zunanje razsvetljave ter karte svetlobnega onesnaženja preučevanega območja. Za izvedbo vseh načrtovanih ter pripravljenih aktivnosti v okviru načrtovanega projektnega učnega dne so izdelana tudi didaktična priporočila in navodila za učitelje z vzorčnim primerom.
Ključne besede: svetlobno onesnaženje, projektno učno delo, srednješolsko izobraževanje.
Objavljeno v DKUM: 27.08.2019; Ogledov: 1224; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (6,65 MB)

4.
Nekatere lastnosti posplošenih grafov Sierpińskega
Teja Bezgovšek, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so obravnavane in s slikovnimi zgledi predstavljene nekatere lastnosti posplošenih grafov Sierpińskega, zgrajenih na poljubnem baznem grafu G. V prvem poglavju so povzete osnovne definicije iz teorije grafov, ki so pomembne pri razumevanju magistrskega dela. Nato so predstavljeni grafi Sierpińskega in definirani posplošeni grafi Sierpińskega. Tretje poglavje obravnava popolno kromatično število obravnavanih grafov, med drugim tudi za konkretne primere baznih grafov, in sicer graf hiše, kolo, cikel in hiperkocko. V četrtem poglavju so z zgledi podane formule za izračun števila listov, število vozliščnega pokritja in neodvisno število v posplošenih grafih Sierpińskega. V poglavju je tudi dokazano, da sta kromatično in klično število teh grafov enaka kot v bazi. V nadaljevanju je podana zgornja meja dominacijskega števila obravnavanih grafov in tudi točno dominacijsko število teh grafov z dotičnimi lastnostmi. V zadnjem poglavju je dokazana spodnja meja krepke metrične dimenzije posplošenih grafov Sierpińskega in podana je formula za izračun te lastnosti v obravnavanih grafih, v katerih je vsako notranje vozlišče presečno vozlišče.
Ključne besede: posplošeni grafi Sierpińskega, popolno kromatično število, število vozliščnega pokritja, dominacijsko število, krepka metrična dimenzija.
Objavljeno v DKUM: 04.03.2019; Ogledov: 1173; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (627,83 KB)

5.
Poznavanje zlonamerne programske opreme in protiukrepov med devetošolci : diplomsko delo
Luka Bezgovšek, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se posveča poznavanju zlonamerne programske opreme ter poznavanju in uporabi protiukrepov med devetošolci. Danes si življenja in prostega časa ne znamo več predstavljati brez uporabe različnih elektronskih naprav, ki so postale sestavni del naših vsakodnevnih dejavnosti. Vse premalo pa se zavedamo nevarnosti, ki nas čakajo ob vsaki uporabi teh naprav. V teoretičnem delu so opisane razne nevarnosti, ki grozijo uporabnikom na spletu. Te zajemajo zlonamerno programsko opremo, ki jo napadalec namesti na žrtvino napravo, in nevarnosti, ki lahko uporabniku grozijo ob obisku spleta. Prikazani so sopreventivni in kurativni ukrepi, ki jih lahko uporabnik uporabi za zaščito pred zlonamerno programsko opremo oz. za njeno odstranitev. Poleg protiukrepov, ki jih lahko uporabnik izkoristi za svojo zaščito, so navedene tudi dobre prakse uporabe naprav na spletu, z uporabo katerih uporabnik zmanjša svojo ogroženost. Raziskovalni del se nanaša na konkretno poznavanje zlonamerne programske opreme in uporabo protiukrepov med devetošolci. Ozaveščenost devetošolcev sem raziskal z anketo, izvedeno med učenci iz treh različnih šol v večjem in manjšem mestu ter manjšem podeželskem kraju. Anketa je usmerjena v raziskavo splošne razgledanosti devetošolcev o zlonamerni programski opremi, njihovo konkretno ravnanje v različnih situacijah in v preverjanje načina uporabe različnih IKT-orodij v vsakdanji uporabi. V sklepnem delu sta interpretacija izsledkov ankete in kratka razprava o potrditvi oz. zavrnitvi postavljenih hipotez. Delo končam s sklepi in predlogi za nadaljnje delo.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, elektronske naprave, internet, zlonamerne programske opreme, protiukrepi, informacijska varnost, osnovne šole, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 16.10.2017; Ogledov: 1380; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
ODGOVORNOSTI POSLOVODJE DRUŽBE Z OMEJENO ODGOVORNOSTJO
Tanja Bezgovšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge obravnava družbo z omejeno odgovornostjo, pojmuje in razlaga razlike med funkcijo zastopanja, funkcijo upravljanja, funkcijo nadzora in funkcijo poslovodenja družbe. V sklopu diplomskega dela so nazorno obravnavani različni vidiki odgovornosti poslovodje ter ključne obveznosti, ki jih mora poslovodja poznati na temeljnih področjih poslovanja kot je finančno področje, delovnopravno področje, računovodstvo in davčno področje. Prav tako so zajeti ukrepi s katerimi se zmanjšajo ali odpravijo številna tveganja odgovornosti poslovodij in zakonske možnosti razbremenitve v primeru odškodninskih zahtevkov napram poslovodji.
Ključne besede: družba z omejeno odgovornostjo, zastopanje, upravljanje, nadzor, poslovodenje, poslovodja, odškodninska odgovornost, odškodninski zahtevek, razbremenitev odgovornosti poslovodje
Objavljeno v DKUM: 19.09.2016; Ogledov: 2095; Prenosov: 307
.pdf Celotno besedilo (797,01 KB)

7.
Pravni položaj zastopnika za Slovenijo s sedežem v Avstriji
Matej Bezgovšek, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo preverjali položaj slovenskega zastopnika in distributerja v primerjavi s tujimi grosisti na slovenskem ekološkem tržišču. Zanimalo nas je, kako evropska zakonodaja, ki ureja prost pretok blaga brez notranjih meja in varstvo konkurence, vpliva na izhodišča konkurenčnosti, kakšen vpliv ima pri tem slovenska nacionalna zakonodaja ter vidik vpliva proizvajalcev na konkurenčen proces. Za naš predmet raziskave smo preučili konkurenčno pravo. Raziskovali smo pogodbeno pravo, ki ureja razmerje med proizvajalcem ter slovenskim zastopnikom in distributerjem. Zanimalo nas je slovensko širše zunanje poslovno okolje v smislu pravnega in ekonomskega v primerjavi z avstrijskim in nemškim kot tudi pomen sedeža podjetja na izhodišča konkurenčnosti. Pri raziskavi izhodišč konkurenčnosti med Slovenijo, Avstrijo in Nemčijo smo si pomagali z raziskavo Svetovnega gospodarskega foruma (v nadaljevanju WEF). Na podlagi globalnega indeksa konkurenčnosti je razvidno, da je Slovenija izmed vseh treh držav najmanj konkurenčna, še posebej pa je nekonkurenčna z vidika finančnega trga in dostopnosti do kreditov. V teoretičnem delu magistrske naloge smo pregledali relevantno literaturo s področja raziskave, katere izsledke smo nato uporabili za primerjavo teorije s prakso. V empiričnem delu magistrske raziskave smo s kvalitativno analizo oblikovali paradigmatski model, s katerim smo s pomočjo raziskovalnih vprašanj določili soodvisne spremenljivke. Nato smo s kvalitativno metodo študije primerov raziskali zastopnika in distributerja ter z metodo opazovanja zbrali kvalitativne podatke. Z metodo utemeljitvene analize smo analizirali in interpretirali kvalitativne podatke ter oblikovali sklepe, ki so nam služili za preverjanje hipotez. Ugotovili smo, da se proizvajalci pri internacionalizaciji odločijo za zastopnika in distributerja zaradi manjših stroškov, nepoznavanja tržišča ter manjšega rizika. Po drugi strani pa ne naredijo nič, da bi zaščitili zastopnika in njegove finančne vložke v razvoj trga za njihove blagovne znamke, pač pa z izgovarjanjem na konkurenčno pravo dopuščajo škodljive poslovne prakse ter nelojalno konkurenco, na podlagi katere imajo tuji grosisti prevladujoč položaj. Ugotovili smo, da slovenska nacionalna zakonodaja dela razlike v smislu konkurenčnih izhodišč, saj tujim grosistom pri veleprodaji ni potrebno deklarirati proizvodov in imajo zato posledično nižje cene, ker nimajo vložka v komunikacijski splet in ne opravljajo svetovalne funkcije. Prav tako pogodbeno pravo ne ureja razmerja med proizvajalcem ter zastopnikom in distributerjem, ki bi zaščitilo slednjega kot šibkejšo stranko v smislu zaščite njegovih finančnih vložkov v marketinški splet. Evropsko konkurenčno pravo z dopuščanjem pasivne prodaje, ob tem, da proizvajalci ne ščitijo finančnih vložkov zastopnika in ustvarjajo nelojalno konkurenco ter s tem različna izhodišča konkurenčnosti, vzpostavlja na ta način nekonkurenčno okolje, kar je v nasprotju s cilji Evropske komisije pri prostem pretoku blaga. Rezultati raziskave služijo k oblikovanju izenačenja izhodišč konkurenčnosti med slovenskimi zastopniki in distributerji ter tujimi grosisti. Na koncu magistrskega dela so predlogi, s pomočjo katerih lahko zaščitimo konkurenčni proces na slovenskem ekološkem tržišču, kar je tudi cilj Evropske komisije pri prostem pretoku blaga.
Ključne besede: Evropsko pravo, konkurenčno pravo, pogodbeno pravo, zastopnik, distributer, konkurenčnost.
Objavljeno v DKUM: 25.05.2016; Ogledov: 1347; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

8.
KOMUNIKACIJA IN REDNI LETNI RAZGOVORI V PODJETJU FTA D.O.O.
Petra Bezgovšek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Komunikacija je eno izmed najstarejših orodij za sporazumevanje in je z nami že od nekdaj. Ima izreden pomen za ljudi tako na osebni kot tudi poslovni ravni. Vredno je omeniti, da uspešno komuniciranje ni prirojeno, zato je pomembno, da se veščin komuniciranja učimo. Za dobre medsebojne odnose je potrebna učinkovita komunikacija. Učinkovito orodje za boljšo komunikacijo, boljše odnose in uspešnejše delo je gotovo redni letni razgovor. Pri rednem letnem razgovoru gre za vnaprej dogovorjeno srečanje, na katerem si vodja in sodelavec razložita razmišljanja o sodelavčevem preteklem in sedanjem delu, pričakovanjih, načrtih in željah. Poglobljeno se pogovorita o vsem, kar bi utegnilo izboljšati njun odnos, pogoje za delo ter motivacijo in uspešnost sodelavca. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov ‒ teoretičnega in raziskovalnega. V prvem delu smo podali teoretične osnove o komunikaciji. Predstavili smo načine komuniciranja, ki jih najpogosteje uporabljamo. Najpogostejša sta besedno in nebesedno komuniciranje. V nadaljevanju smo opisali komuniciranje v podjetjih, t. i. interno komuniciranje, in ovire v komunikaciji, do katerih prihaja pri komuniciranju med ljudmi. V drugem delu smo podali teorijo o rednem letnem razgovoru. V nadaljevanju smo podali teorijo namena rednega letnega razgovora, pripravo nanj ter potek in koristi rednega letnega razgovora. V raziskovalnem delu smo preučevali komunikacijo in redne letne razgovore v podjetju FTA, d. o. o. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnih vprašalnikov, ki smo jih razdelili zaposlenim. Zanimalo nas je, kako zaposleni doživljajo komunikacijo na delovnem mestu in kaj menijo o ponovni vpeljavi rednih letnih razgovorov. Na koncu smo podali predloge in izboljšave za učinkovitejšo komunikacijo na delovnem mestu in predlagali ponovno vpeljavo rednih letnih razgovorov v podjetje.
Ključne besede: komunikacija vodja sodelavec motivacija redni letni razgovor
Objavljeno v DKUM: 20.04.2016; Ogledov: 1472; Prenosov: 298
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

9.
Dopolnitev teorije matematičnega znanja za poučevanje s koncepti s podobo
Helena Bezgovšek Vodušek, 2015, doktorska disertacija

Opis: Da bi bili učenci uspešni in da bi razvili dobro znanje, ni potreben zgolj njihov kognitivni potencial, ampak mora tudi njihov učitelj imeti ustrezna znanja, da tega potenciala ne zatre, ampak ga razvije v znanje. V tej doktorski disertaciji obravnavamo prav matematično znanje, potrebno za poučevanje na področju geometrije. V teoretičnem delu med seboj povežemo več za poučevanje in posebej za poučevanje geometrije pomembnih teorij. Podrobneje predstavimo Fischbeinovo teorijo konceptov s podobo, van Hielejevo teorijo skupaj z njenimi izboljšavami ter teorijo in model matematičnega znanja za poučevanje po Ball, Thames in Phelps. Izhajajoč iz analize omenjenih teorij in še nekaterih teorij razvoja konceptov ter s prepletom vseh, dopolnimo model matematičnega znanja za poučevanje še za (do zdaj nekoliko zapostavljeno) področje geometrije. Z raziskavo, ki jo predstavljamo v empiričnem delu, smo želeli dobiti vpogled v vlogo konceptualne in vizualne komponente konceptov s podobo pri študentih (bodočih učiteljih) razrednega pouka. Zanimalo nas je, ali na vključevanje konceptualne komponente pri reševanju šolskih geometrijskih nalog vplivata stopnja zamejenosti in topološka dimenzija vključenih konceptov. Izkazalo se je, da ima pri reševanju ključno vlogo vizualna komponenta, konceptualna komponenta je upoštevana predvsem pri rutinskih nalogah. Vključenost konceptualne komponente ni povezana s stopnjo zamejenosti ali topološko dimenzijo. Še posebej nas je zanimal problem ločevanja med likom in krivuljo, ki ga omejuje. To je pomemben problem, saj vpliva tudi na razvoj konceptov s področja merjenja (dolžine, ploščine in prostornine). Obravnave tega problema v literaturi predhodno še nismo zasledili. Izkazalo se je, da ima tudi tu vodilno vlogo vizualna komponenta in da izključitev konceptualne komponente vodi v neločevanje med likom in krivuljo. Na osnovi združitve spoznanj različnih teorij s področja poučevanja geometrije in rezultatov naše empirične raziskave oblikujemo smernice za izobraževanje učiteljev in poučevanje učencev
Ključne besede: geometrijski pojmi, pedagoško znanje vsebine, matematično znanje za poučevanje, koncepti s podobo, van Hielejeva teorija
Objavljeno v DKUM: 23.03.2015; Ogledov: 1950; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

10.
VPLIV OZONIRANJA NA STOPNJO BELINE IN MIKROBIOLOŠKO STABILNOST SUSPENZIJE CaCO3
Jerneja Bezgovšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Kalcijev karbonat je kemična spojina, ki ima zaradi svojih lastnosti edinstven pomen in vlogo v mnogih vejah industrije, bodisi kot polnilo ali pigment. Uporablja se predvsem v proizvodnji papirja, plastike, gume ter v farmacevtski in živilski industriji. V naravi se nahaja v različnih oblikah - kot apnenec, kreda ali marmor. Glede na izvor je lahko rahlo rumenkasto obarvan, kar kazi belino čistega CaCO3. Pogoj za dobro kakovost karbonatnih polnil je poleg odlične beline tudi, da je njihova suspenzija stabilna in mikrobiološko neoporečna. Zato v postopku predelave karbonatna polnila zaščitijo proti razpadu suspenzije in mikrobiološki nestabilnosti s kemijskimi dodatki kot so biocidna sredstva, različni konzervansi, vodikov peroksid in dispergirna sredstva. Uvedba postopka ozoniranja v tehnološki proces priprave suspenzije CaCO3 je priložnost izboljšati belino suspenzije CaCO3 in hkrati zagotoviti mikrobiološko stabilnost izdelka ter na ta način zmanjšati porabo biocidnih sredstev in belil.
Ključne besede: kalcijeva karbonatna polnila, CaCO3, ozoniranje, pH vrednost, električna prevodnost, belina, mikrobiologija, presejalni test
Objavljeno v DKUM: 29.06.2012; Ogledov: 3274; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici