| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 98
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
VPELJAVA T. I. »ZELENE UČILNICE Z MEDPREDMETNIM POVEZOVANJEM« V UČNI SISTEM IN NJENI VPLIVI NA UČNO USPEŠNOST
Veronika Kadilnik, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljeno vpeljevanje »zelene učilnice z medpredmetnim povezovanjem« v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, ki smo ga izvajali na Osnovni šoli Pod goro v Slovenskih Konjicah, in sicer v prvem razredu. Namen magistrskega dela je spodbuditi šole, da učno snov sprejemajo v naravi z opazovanjem in izkustvenim učenjem in da bi v svoj učni proces vpeljali več dejavnosti zunaj, tj. z učenjem na praktični način. Cilj magistrskega dela je ugotoviti razlike v znanju učencev, ki so snov in znanje pridobivali na tradicionalni način v učilnici, in ga primerjati z znanjem učencev, ki so snov in znanje pridobivali na praktičen način z dejavnostmi zunaj učilnice. V enem razredu je bila učna snov na temo jeseni predelana zunaj v »zeleni učilnici«, drugi razred pa je kot kontrolna skupina enako snov oziroma sklop snovi predelal v učilnici na tradicionalni način. Učenje zunaj v »zeleni učilnici« je potekalo v parku v Slovenskih Konjicah, kjer smo za učence pripravili medpredmetno povezovanje na učno temo jeseni. S pred- in potestom smo ugotavljali razliko v znanju pri eksperimentalni in kontrolni skupini ter ovrednotili učni proces pri pouku v naravi. S formativnim spremljanjem učencev smo ugotavljali predznanje in komunicirali z otroki o novi snovi. Učenci so novo znanje pridobivali pri vseh predmetih prvega razreda. Za učence smo pripravili senzorno pot, ki jih je omogočila zaznavanje različnih tekstur naravnih materialov; pri matematiki so s pomočjo naravnih materialov (storži, vejice, kamni, vrvice itd.) sestavljali števila in šteli; pri slovenščini so spoznavali prvi, zadnji in srednji glas v besedi s pomočjo naravnih materialov in dramatizirali Mojco Pokrajculjo v naravnem okolju. Pri glasbi so učenci peli pesmice in si pomagali z ritmom, ki so ga ustvarjali s kamenčki, orehovimi lupinicami itd. Pri predmetu spoznavanje okolja so učenci spoznavali različne vrste dreves in listov itd., pri športni vzgoji pa so učenci uživali pri igrah v naravi in se sprostili. Ugotovili smo, da je znanje učencev, ki so snov pridobivali pri pouku izven učilnice v naravi, večje od znanja učencev, ki so snov pridobivali na tradicionalni način.
Ključne besede: prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, pouk izven učilnice, izkustveno učenje, medpredmetno povezovanje, formativno spremljanje, jesen
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 15; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
Monte Carlo simulation of air resistance on an ellipsoid in motion
Veronika Bukina, 2021, magistrsko delo

Opis: The main goal of the master's thesis was the analysis of air resistance on the body in motion in a model that does not require solving the Navier-Stokes equations, but works on the basis of mechanics and statistical physics. The model was a Monte Carlo (MC) simulation of the motion of ideal gas molecules in a closed container in which a body was placed, moving along one of the axes. For the most part of calculations, the approach was used when the body was fixed in the middle of the simulation cell, and one of the components of the molecular velocity had an additional term that simulated the flow, as if the body was moving at this speed in the opposite direction. First of all, a linear dependence of the drag force on speed was found for low flow speed for a flat plate, which was predicted by linear drag law. For high molecular flow rates, the quadratic dependence predicted by the Bernoulli equation was clearly observed. The results of calculating the corresponding resistivity coefficients for the flat plate were in agreement with the analytical values for both regimes of speeds. By analogy, a simulation was made for a spherical body, which also demonstrated a strong quadratic dependence at high speeds and the drag coefficient value is approximately equal to the analytical one. In the following, we studied systematically ellipsoids with circular cross-section, where we varied the ratio between semiaxes in the direction of motion and perpendicular direction, respectively. The results for the ellipsoid showed that the drag coefficient value is maximum for a flat plate (a limiting case of an ellipsoid, when the semiaxis in the direction of motion tends to 0) and decreases with stretching of the body along the flow axis. When the Maxwell distribution of molecular speeds that was mainly used was replaced with uniform Root-Mean-Square (RMS) speed the results for drag coefficient were slightly different.
Ključne besede: Air resistance, drag force, quadratic drag law, drag coefficient, Monte Carlo (MC) simulation, Maxwell distribution.
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 86; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

3.
Kaj se dogaja znotraj mojega telesa in čemu služi
Nina Grisbacher, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo pripravili projektni teden, v katerem smo poskušali spoznati notranjost in naloge posameznih organov človeškega telesa. Projektni teden smo zasnovali tako, da smo najprej preverili otrokovo predznanje in predstave o notranjosti in delovanju človeškega telesa. V teoretičnem delu diplomske smo predstavili raziskovanje in učenje predšolskega otroka, projektno delo in vključenost te teme v kurikulum ter predstavili pregled literature, ki nam je lahko v pomoč pri obravnavi te teme. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili 5-dnevni projekt, v katerem smo na aktiven in dojemljiv način izvedli več aktivnosti, katerih namen je bil spoznavanje notranjosti in delovanja človeškega telesa. Otroci so pokazali zanimanje za to temo in za dejavnosti, saj so sodelovali in postavljali najrazličnejša vprašanja. Primerjava predznanja in znanja po projektnem tednu kaže napredek otrok po izvedenem projektu, saj pri preverjanju predznanja otroci niso prepoznali vseh organov na fotografijah ter jih niso pravilno razvrstili. Po končanem projektnem tednu pa so otroci pravilno poimenovali vse organe, jih razvrstili in povedali, čemu služijo oziroma kakšne so njihove glavne naloge.
Ključne besede: človeško telo, delovanje človeškega telesa, naloge organov, projektno delo, raziskovanje predšolskega otroka.
Objavljeno: 03.08.2021; Ogledov: 230; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

4.
Rokovanje in igra otrok z naravnimi materiali v prvem starostnem obdobju
Jasna Crnolič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo uvodoma predstavlja razvojne značilnosti otrok v prvem starostnem obdobju, definira aktivno učenje ter vlogo vzgojiteljev in staršev pri tem. Predstavljena je tudi igra otroka in njen pomen za otroke v prvem starostnem obdobju, področje naravoslovja, otrokov odnos do narave ter pomen igre z naravnimi materiali. Empirični del diplomskega dela zajema dejavnosti otrok oz. igro z naravnimi materiali. Otrokom smo ponudili različne naravne materiale in jim omogočili spontano igro z njimi. S tem smo želeli ugotoviti, kako bodo otroci pristopili k igri, kaj bodo pri tem odkrili, kakšni bodo njihovi odzivi in kako dolgo bodo za dejavnost motivirani. Ob izvajanju dejavnosti odrasli pripravimo material, poskrbimo za dobro vzdušje in varnost ter opazujemo in si zapisujemo opažanja, v dejavnost se aktivno vključimo le po potrebi. Ugotovili smo, da so otroci na podlagi teh dejavnosti razvijali domišljijo, pokazali so zanimanje za igro z naravnimi materiali. Motivacija otrok je bila dolga in med samo igro ni prihajalo do konfliktov. Otrokom smo vzbudili zanimanje do narave v tej meri, da so spoznali, da je tudi brez industrijskih igrač igra lahko zabavna in poučna, kar bo nedvomno dobro vplivalo na oblikovanje otrokovega pozitivnega odnosa do narave.
Ključne besede: naravni materiali, prvo starostno obdobje, igra, rokovanje z naravnimi materiali
Objavljeno: 03.05.2021; Ogledov: 250; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

5.
Vpliv saharoze, sorbitola in temperature na in vitro rast in ohranjanje ozkolistnega koščca (Berula erecta )
Sanja Oblonšek, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali možnosti za hrambo ozkolistnega koščca (Berula erecta) v tkivni kulturi z upočasnjeno rastjo. Upočasnitev rasti smo poskušali doseči z nižanjem temperature in dodajanjem sladkorjev in sladkornih alkoholov na gojišče MS. Ugotavljali smo vpliv nizkih temperatur (13 °C in 4 °C), različnih kombinacij in koncentracij sorbitola (20, 40 g L-1) in saharoze (30, 40 g L-1) ter svetlobe na viabilnost, rast in barvila ozkolistnega koščca. Spremljali smo različne rastne parametre, vsebnost fotosinteznih barvil in antocianinov. Povišanje koncentracije saharoze ni zavrlo oziroma upočasnilo rasti. Pri 23 ± 2 °C je dodatek 20 g L-1 sorbitola uspešno zavrl rast, dodatek 40 g L-1 sorbitola pa je po dveh mesecih kulture vodil v senescenco rastlin. Hramba Berule erecta pri 13 °C v nobenem tretmaju ni bila učinkovita. Kot najbolj učinkovit način za dolgoročno hrambo B. erecta z minimalno rastjo in visoko viabilnostjo se je izkazala hramba rastlin pri 4 °C v temi.
Ključne besede: počasna rast, Berula erecta, rastni parametri, biokemijski parametri, saharoza, sorbitol, temperatura
Objavljeno: 11.03.2021; Ogledov: 234; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

6.
Vpliv različnih koncentracij arzenata na rast, razvoj in metabolizem ozkolistnega koščca (Berula erecta) in vitro
Anja Podgrajšek, 2020, magistrsko delo

Opis: Arzen je naravno razširjen element, ki lahko toksičen predstavlja nevarnost ljudem, ostalim organizmom in okolju. Z arzenom so onesnažena številna z vodo bogata območja, zato smo želeli raziskati možnosti razstrupljanja tega elementa z makrofitom ozkolistnim koščem (Berula erecta) v tkivni kulturi. Fitoremediacijski potencial B. erecta smo ugotavljali in vitro na Murashige in Scoog (1962) gojišču brez rastnih regulatorjev, ki smo mu po 14 dneh dodali arzenat (0, 0.1, 1, 10, 50 in 100 mg/l). Raziskali smo vpliv arzenata na rastne parametre, fotokemično učinkovitost FS II, vsebnost fotosinteznih barvil, antocianov, vsebnost glutationa in cisteina ter določali privzem arzena v tkivih rastlin. Nizke koncentracije arzena (0.1, 1 in 10 mg/l) so pozitivno vplivale na prirast sveže, suhe mase, na dolžino korenin in poganjkov ter na število brstov in stolonov, zelo očitno predvsem po tretjem tednu poskusa. Visoke koncentracije arzena (50 in 100 mg/l) so zavirale vse rastne parametre in zmanjšale fotokemično učinkovitost. Pri vseh obravnavah z arzenom se je znižala vsebnost fotosintetskih barvil in antocianinov. Privzem celokupnega arzena je naraščal z naraščajočo dodano koncentracijo arzena, intenzivneje v korenine, v primerjavi z nadzemnimi delih rastlin. Vsebnost glutationa in cisteina je v splošnem postopno naraščala z večanjem koncentracije dodanega arzena.
Ključne besede: Berula erecta, makrofiti, arzen, tkivne kulture, fitoremediacija, glutation.
Objavljeno: 25.01.2021; Ogledov: 266; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

7.
Primerjalna analiza zakonske ureditve kritične infrastrukture v Republiki Sloveniji in Republiki Hrvaški ter vpliv covida-19 na kritično infrastrukturo
Saša Ambrožič, 2020, diplomsko delo

Opis: Dandanes svetu in ljudem grozi vse več nevarnosti, kot so teroristični napadi , širjenje novih smrtonosnih virusov, vpadi migrantov, gospodarske krize in podobno. V Sloveniji in na Hrvaškem je pojem kritične infrastrukture relativno nov, saj sta državi zakonsko ureditev v sodelovanju z Evropsko unijo opredelili pred komaj nekaj leti. Zato smo z diplomsko nalogo želeli prikazati, kaj je državna ključna infrastruktura, kako jo države določajo ter kakšne so možnosti in posledice ogrožanja kritične infrastrukture. Diplomska naloga obravnava zakonsko ureditev kritične infrastrukture v Republiki Sloveniji in jo primerja z ureditvijo v Republiki Hrvaški (v nadaljevanju Hrvaška). Podrobneje opredeljuje zaščito kritične infrastrukture in vse skupaj obogati s študijo aktualnega primera epidemije novega virusa SARS-CoV-2. S primerjalno analizo virov smo ugotovili, da sta si zakona v osnovi podobna, vendar pa imata nekatere člene različno opredeljene. Ugotovili smo, da ima Hrvaška zaščito kritične infrastrukture v zakonu natančneje opredeljeno, Slovenija pa ima več dodatnih dokumentov in uredb, ki vse to urejajo. S študijo do zdaj dostopnih virov podatkov o širjenju bolezni covid-19 smo delno potrdili domnevo o dovolj hitrem sprejetju ukrepov za zajezitev širjenja virusa v Republiki Sloveniji. Zanimalo nas je predvsem, kakšne ukrepe sta sprejeli Slovenija in Hrvaška, kdaj sta jih sprejeli in kakšen vpliv imajo ti ukrepi na zajezitev širjenja epidemije.
Ključne besede: diplomske naloge, kritična infrastruktura, zaščita kritične infrastrukture, epidemija, koronavirus
Objavljeno: 07.01.2021; Ogledov: 251; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (892,12 KB)

8.
Numerična analiza toka izpušnih plinov in termične obremenitve izpušnega kolektorja
Rok Peklar, 2020, magistrsko delo

Opis: Z rastočo tematiko okoljevarstvenih težav je avtomobilska industrija primorana implementirati številne ukrepe, kot so znižati potrošnjo goriva, zmanjšati neželene izpuste in celo hrup vozila. Računska dinamika tekočin je nedvomno velika gonilna sila pri razvoju tehnoloških inovacij, saj nam da vpogled v fenomene, katerih obravnava z eksperimentalnimi metodami ni mogoča, ali pa je preprosto predraga. V primerjavi z drugimi vejami industrije, je avtomobilska industrija ena izmed prvih, ki so računsko dinamiko tekočin pričele vključevati pri razvoju komponent. Magistrska naloga prestavlja numerično analizo termične obremenitve izpušnega sistema. Proces je deljen na dva dela: analizo toka izpušnih plinov in termično analizo strukture izpušnega sistema. Za vse simulacije uporabimo programski paket za računsko dinamiko tekočin z metodo končnih volumnov AVL FIRE™. Rezultati simulacij so bili primerjani z meritvami obstoječega izpušnega sistema.
Ključne besede: Računska dinamika tekočin, metoda končnih volumnov, izpušni sistem, katalizator, prenos toplote, termična analiza, AVL FIRE
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 306; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (5,03 MB)

9.
10.
Martinova učna pot kot medgeneracijski park v Kamnici
2020

Opis: Priročnik je nastal v okviru projekta ŠIPK z naslovom Martinova učna pot kot medgeneracijski park v Kamnici. Obravnava idejno zasnovo učne poti v Kamnici. Vključuje nabor dejavnosti, ki jih lahko udeleženci in udeleženke izvajajo na Martinovi učni poti. Načrtovana učna pot bo poudarjala aktivno učenje predšolskih otrok in učencev ter učenk Osnovne šole Kamnica izven vrtčevskih in šolskih prostorov. Martinova učna pot je zasnovana kot medgeneracijski park, zato bo namenjena tudi širši družbeni skupnosti.
Ključne besede: projekt ŠIPK, učna pot, medgeneracijski park, Kamnica, učenje
Objavljeno: 08.09.2020; Ogledov: 204; Prenosov: 30
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici