| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 121
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pojav zanosa v turistični izkušnji : diplomsko delo univerzitetnega študija
Carina Petrič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je osredinjena na psihološko stanje, ki se imenuje zanos, specifično na pojav zanosa v turistični izkušnji. Zanos je motivacijski dejavnik, ki omogoča vztrajanje v turističnih aktivnostih in spodbuja globok občutek zadovoljstva, zato je pomemben del turistične izkušnje. Teoretični del naloge vsebuje pregled literature s področja zanosa in proučevanja zanosa v turističnih študijah. Opredeljeni so dejavniki, za katere je predpostavljeno, da vplivajo na zanos. Dejavniki so interpretacija znamenitosti s strani turističnega vodnika, predhodno poznavanje destinacije, pričakovanje prijetne izkušnje in razdalja od kraja bivanja do destinacije. V empiričnem delu je s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovljeno, ali ti dejavniki povečujejo zanos. Vprašalnik je bil razdeljen med domačimi in tujimi turisti na destinaciji Maribor. Ugotovljeno je bilo, da je imelo turistično vodenje vpliv na zgolj nekaj indikatorjev zanosa, ne pa na celoto oz. večino indikatorjev. Pri sedmih od devetih dimenzij zanosa je bila ugotovljena povezava s poznavanjem destinacije, kar pomeni, da je večja možnost za občutenje zanosa, če destinacijo pred obiskom poznamo. Med odvisnimi spremenljivkami in oddaljenostjo ni bilo najdene statistično pozitivne povezave. Dognano je bilo tudi, da turisti z višjimi pričakovanji občutijo tudi večji zanos. Izsledki raziskave so lahko v pomoč turistični industriji pri oblikovanju produktov.
Ključne besede: zanos, turistična izkušnja, turistično vodenje, razdalja, pričakovanja
Objavljeno v DKUM: 16.07.2024; Ogledov: 149; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

2.
Deutsch als Fremdsprache im Beruf : soziophonetische Merkmale bei lokalen deutschsprachigen Reiseführern in der slowenischen Region Steiermark
Ajda Kavšak, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava sociofonetične značilnosti lokalnih turističnih vodnikov na slovenskem Štajerskem, ki so se nemščine učili kot tujega jezika. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšne so izgovorne značilnosti izbranih turističnih vodnikov na slovenskem Štajerskem z izgovornimi značilnostmi standardne nemščine ter primerjati izgovorne značilnosti ženskih in moških vodnikov. Teoretični del magistrske naloge vsebuje uvod v pojme fonetike, fonologije in sociofonologije ter kratek pregled značilnosti slovenskega jezika, njegovih posebnosti in narečij s poudarkom na narečju štajerske regije v Sloveniji. Nadalje sledi krajši pregled značilnosti slovenskega knjižnega jezika, njegovih posebnosti in narečij, pri čemer se osredotočamo na narečje štajerske pokrajine v Sloveniji, od koder prihajajo intervjuvani turistični vodniki. V nadaljevanju so predstavljene specifike nemškega knjižnega jezika, njegove fonetične značilnosti, pravila izgovarjave in znane tipične napake tujcev pri govoru nemščine. Teoretični del zaključujejo poglavja o podobnostih in razlikah slovenskega in nemškega jezika ter prikaz že poznanih rezultatov podobnih študij, ki so bile opravljene na nemško govorečih območjih. Empirični del vsebuje predstavitev metode, načina zbiranja jezikovnega gradiva in akustično analizo intervjujev, ki smo jih opravili z lokalnimi turističnimi vodniki na slovenskem Štajerskem. Dobljene rezultate analize smo najprej primerjali z že obstoječimi študijami o spolno specifičnih razlikah v nemškem jeziku in kontrastivnimi nemško-slovenskimi študijami, hipoteze pa smo ovrednotili na podlagi rezultatov in primerjav. Temu sledijo predstavitve možnih nadaljnjih raziskav.
Ključne besede: Nemščina kot tuji jezik, sociofonetika, fonetika, turistični vodniki, slovenska Štajerska
Objavljeno v DKUM: 11.07.2024; Ogledov: 72; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,79 MB)

3.
Jezikovni modeli v jezikoslovni analizi
Teodor Petrič, 2023, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: ustno sporazumevanje, jezikovni modeli, jezikovno gradivo, klasifikacija besedilnih prvin, transkripcija
Objavljeno v DKUM: 20.05.2024; Ogledov: 205; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
The pronunciation of /r/ in English and German as foreign languages in II. gimnazija Maribor : master's thesis
Neli Vuherer, 2024, magistrsko delo

Opis: The Master‘s thesis investigates the production of English and German phonemes /r/ in II. Gimnazija Maribor. The students learn English as their first foreign language and German as their second foreign language. In the theoretical part the English, German and Slovenian allophones of /r/ are presented, as well as different phonological processes which concern the pronunciation of /r/. In the empirical part the author presents the research consisting of production test in English and German. Furthermore, the author evaluates the hypotheses and summarizes the results.
Ključne besede: sound /r/, English, German, phonetics, phonology
Objavljeno v DKUM: 04.04.2024; Ogledov: 226; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (6,41 MB)

5.
Prenova procesa izmenjave pošiljk na Pošti Slovenije d.o.o.
Jure Petrič, 2023, magistrsko delo

Opis: Zaključno magistrsko delo se osredotoča na prenovo procesa izmenjave pošiljk na Pošti Slovenije d.o.o., ki je temeljni transformacijski proces. Na začetku smo si zadali cilj, da bomo proces digitalizirali, izboljšali strukturno oceno učinkovitosti in prihranili na času izvajanja procesa. S temi izboljšavami smo želeli rešiti problem pomanjkanja kapacitet, s katerim se trenutno srečuje Pošta. Najprej smo se teoretično poučili o podjetju Pošta Slovenije d.o.o., o temi poslovnih sistemov in njihovem inženiringu. Pri tem smo dodali še področje managementa celovite kakovosti, ki je tesno povezan s področjem preoblikovanja procesov. Nadalje smo se teoretično poučili tudi o področju logistike, ki je panoga, v kateri deluje pošta. Pri tem smo upoštevali tudi zakonodajni okvir, ki predpisuje delovanje vseh, ki izvajajo univerzalno poštno storitev. V praktičnem delu smo najprej naredili posnetek trenutnega stanja, ki smo ga tudi modelirali. Na podlagi analize smo predlagali izboljšave, ki smo jih tudi vnesli v model prenovljenega procesa. Na koncu smo dobljene rezultate primerjali in ugotavljali, ali so nam izboljšave uspele. Ugotovili smo, da smo proces uspeli informatizirati in tudi izboljšati njegovo strukturno oceno učinkovitosti. Tudi pri analizi časov smo ugotovili, da smo ustvarili prihranke. Torej smo na koncu vse tri zastavljene cilje tudi dosegli in potrdili zastavljene hipoteze. Pri tem bi bilo zanimivo vedeti oceno stroška izvedbe takega projekta, kot ga predlagamo, ter oceno učinkov, ki bi jih imel na poslovanje. Tako bi lahko ugotovili, v kolikšnem času bi se taka investicija v prenovo procesa povrnila.
Ključne besede: proces, inženiring procesov, ocena učinkovitosti, časovna analiza
Objavljeno v DKUM: 20.12.2023; Ogledov: 373; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

6.
Razvoj avtomata za hitro hlajenje pijač : magistrsko delo
Dorian Petrič, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskali področje hitrega hlajenja pijač na podlagi peltierjevega pojava. Časi hlajenja pri uporabi konvencionalnih načinov hlajenja pijač so dolgi in večinoma ne omogočajo nastavljanja točne željene temperature pijače. Peltierjevi elementi po drugi strani omogočajo hitro ohlajanje in možnost natančne regulacije. Izdelali smo prototip naprave za hlajenje pijač, ga testirali in izračunali njegov izkoristek. Opravili smo raziskavo trga že obstoječih naprav za hitro hlajenje pijač. Naredili smo stroškovno analizo izdelave prototipa in proizvodnje naprave za hitro hlajenje pijač. Raziskavo hlajenje pijač na podlagi peltierjevega pojava smo opravili s pomočjo svetovnega spleta in splošno dostopne literature. Prototip smo naredili s pomočjo splošnega orodja in CNC rezkalnika. Napravo smo testirali v energetskem laboratoriju Fakultete za strojništvo Univerze v Mariboru. Raziskavo trga smo opravili z iskanjem in primerjavo drugih naprav za hitro hlajenje pijač na svetovnem spletu. Ekonomsko analizo izdelave in prodaje naprave smo naredili na podlagi lastnih izkušenj in podatkov na spletu. Ugotovili smo, da s peltierjevimi elementi sicer lahko dosegamo nizke čase hlajenja, vendar za ceno velike količine električne moči. V primeru zvišanja izkoristka naprave, bi bila le ta tržno zelo zanimiva.
Ključne besede: Hitro hlajenje pijač, peltierjev element, funkcijska zasnova, prototip, ekonomska analiza
Objavljeno v DKUM: 03.03.2023; Ogledov: 657; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

7.
Izdelava industrijske robotske celice za paletizacijo : diplomsko delo
Nik Vitez, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena izdelava industrijske robotske celice za paletiziranje, ki zagotavlja predpisane standarde s strani robotizacije in avtomatizacije. Prav tako so predstavljeni tehnološki postopki s strani podjetja Vina Kras, ki smo jih morali zagotoviti in po njih zasnovali robotsko celico. Naloga v celoti zajema postopke, potrebne za izdelavo celice; od načrtovanja, montaže do ožičenja in programiranja. V končni fazi so predstavljeni rezultati, ki nakazujejo na ustreznost izvajanja robotske celice z vidika varnosti in funkcionalnosti.
Ključne besede: tehnološke zahteve, varnost, funkcionalnost, robotska celica, izdelava
Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 503; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (6,88 MB)

8.
Zapis zgodbe ob sličicah v 2. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Špela Petrič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo predstavili vse štiri komponente za uspešno sporazumevanje, poslušanje, govorjenje, branje in pisanje. Govorjenju bomo posvetili velik del vsebine, saj je ključna komponenta za razvoja branja in pisanja. Otrok se že od rojstva uči in pripravlja na kasnejše branja in pisanje. Na to zelo vplivajo starši, saj s spodbujanjem, branjem primerne literature, pogovarjanjem ob prebranem in postavljanjem vprašanj lahko pomembno vplivajo in izboljšajo otrokovo znanje. Na ta način otrok pridobi več besedišča, izkušenj in navad, ki mu bodo koristile ob vstopu v osnovno šolo. Ob koncu teoretičnega dela se bomo dotaknili tudi pripovedovanja zgodb, samostojnega pisanja besedil učencev in njihove ustvarjalnosti. V empiričnem delu smo raziskovali zgodbe, ki so jih učenci zapisali ob prejetih sličicah. Praktično raziskovanje je potekalo v 2. razredu na eni izmed osnovnih šol v Mariboru. Rezultate smo pridobili s pomočjo deskriptivne metode raziskovanja z enkratnim preverjanjem. Zanimala nas je vsebina zgodbe, zapisane povedi, besede, uporabljena pisava in vrstni red sličic.
Ključne besede: poslušanje, govorjenje, branje, pisanje, pisanje in pripovedovanje zgodbe
Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 1242; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

9.
Praktični vidiki razvijanja likovne apreciacije v drugem triletju osnovne šole : magistrsko delo
Valerija Petrič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Praktični vidik razvijanja likovne apreciacije v drugem triletju osnovne šole je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Dotaknili smo se problema razvijanja likovne apreciacije pri učencih drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole – v četrtem in petem razredu. Pri tem smo uporabili pet različnih reprodukcij umetniških del slovenskih avtorjev. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili likovno umetnost v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju, osnovne oblike zaznave, ustvarjalnost, vrednotenje, likovno apreciacijo, percepcijo in recepcijo. Predstavili smo vlogo likovne apreciacije v komunikaciji med učencem in umetniškim delom, značilnosti apreciacije in kako razvijati likovno apreciacijo. V empiričnem delu smo predstavili učenčeve odgovore, ki smo jih z izvajanjem učne ure likovne vzgoje pridobili v četrtem in petem razredu osnovne šole. Za samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali skupinski intervju in metodo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo. Uporabili smo pet reprodukcij slovenskih umetnikov in naredili primerjavo med razredoma. Učno uro smo obogatili z medpredmetnimi povezavami. Ob stiku reprodukcij smo apreciacijo primerjali glede na razred ter na ta način podajali vertikalen pregled kvantitete in kvalitete likovnih pojmov. V raziskavi je vse skupaj sodelovalo 34 učencev od tega 20 fantov in 14 deklic. Raziskavo smo izvedli na podružnici osnovne šole Pohorskega odreda Slovenska Bistrica - Ložnica. Rezultati so nam pokazali, da vsi učenci dobro sprejmejo in ponotranjijo reprodukcije umetniških del. Odzivi so bili domišljijski, spontani in igrivi. Pojavile so se razlike v poznavanju likovnih pojmov glede na razred, vendar so neznane pojme hitro osvojili. Izbrana metoda glede na posamezno umetniško delo se je tako pokazala kot učinkovita in primerna za poučevanje likovne umetnosti v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Učenci so se tako med sproščenim pogovorom nezavedno učili, s tem pa smo dosegli, da so umetniška dela dobro opazovali in tako vzpostavili pozitiven odnos do reprodukcij.
Ključne besede: drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, metoda estetskega transferja, likovna apreciacija, percepcija, recepcija
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 894; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

10.
Spletno oglaševanje na družbenih medijih kot instrument mednarodnega trženjskega komuniciranja
Maša Petrič, 2021, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje postaja del našega vsakdana. Karkoli počnemo, se bomo nekje srečali z oglasi. Najbolj učinkovito in priljubljeno je postalo oglaševanje na družbenih medijih. Lahko bi rekli, da je že vsako podjetje prisotno na družbenih medijih oziroma na njih oglašuje. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo predstavili mednarodno trženjsko komuniciranje, komunikacijske medije in kanale ter instrumente trženjskega komunikacijskega spleta. Slednje smo nato povezali s spletnim oglaševanjem in družbenimi mediji. V empiričnem delu smo predstavili spletno oglaševanje dveh slovenskih in dveh tujih podjetij, ki delujejo na mednarodnih trgih in so iz dveh različnih panog. Nato smo opravili primerjalno analizo njihovega oglaševanja na družbenih medijih.
Ključne besede: mednarodno trženjsko komuniciranje, komunikacijski splet, oglaševanje, spletno oglaševanje, družbeni mediji
Objavljeno v DKUM: 14.10.2021; Ogledov: 1117; Prenosov: 222
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici