| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna študija ekoloških certifikatov v dobavni verigi medu
Ivana Marinović, 2019, magistrsko delo

Opis: Izzivi konvencionalnega kmetijstva so pereči problem sodobne družbe in povzročajo številne gospodarske, okoljske in socialne stroške, ki se jih potrošniki zavedajo. Sodobna družba se srečuje z okoljskimi izzivi ter doseganje trajnosti je postalo izziv za številne države. Globalna rast ekološke osveščenosti je povzročila rast povpraševanja po ekološko pridelani hrani. Ker potrošniki na prodajnem mestu ne morejo razlikovati ekoloških izdelkov od neekoloških, so v celoti odvisni od ekološke oznake, ki predstavlja instrument komunikacije s podjetjem. V magistrskem delu smo opisali in predstavili spoznanja o ekoloških certifikati v dobavni verigi medu. S ciljem ugotavljanja razlik med pogoji za pridobitev ekoloških certifikatov za med v EU, ZDA in Avstraliji smo s pomočjo metod kompilacije, deskripcije in komparacije percipirali razlike in podobnosti teh predpisov. V okviru ugotavljanja ali se in v koliki meri se na embaliranemu medu pojavljajo kriteriji okoljskega zavajanja smo s pomočjo metod opazovanja, deskriptivno metodo in metodo komparacije v spletnih trgovinah ZDA, EU in Avstralije opazovali ponudbo in pregledali oznake na embaliranemu medu. V okviru proučevanja prispevka ekoloških oznak k sledljivosti v dobavni verigi medu smo s pomočjo analize SWOT in metode kompilacije proučevali prednosti in slabosti ekoloških oznak v dobavni verigi medu in njihove priložnosti ter nevarnosti. Ugotovitve raziskovalnih hipotez zagotavljajo vpogled v pridelovalne metode za pridobitev ekološkega certifikata za med v ZDA, EU in v Avstraliji. Ugotovitve kažejo tudi na neobstoj standardov za ekološko čebelarjenje v ZDA, s čimer se ta zakonodaja bistveno razlikuje od zakonodaj EU in Avstralije. Na primeru embaliranega medu smo opazili številne kriterije okoljskega zavajanja, ki se na embalaži nahajajo v obliki zavajajočih izjav. Najpogosteje smo zaznali kriterija besede in/ali terminov brez jasnega pomena in sugestivne slike, čeprav smo opazili tudi druge vidike okoljskega zavajanja, in sicer: uporabo neverodostojnih oznak, pomanjkljive dokaze, nepomembne informacije ter nerazumljive izraze. V okviru kriterija besede in/ali terminov brez jasnega pomena smo najpogosteje opazili različice izraza »natural«, ki potrošnike zavaja, da je med pridelan po visokih ekoloških standardih, čeprav pooblaščeni nadzorni organi nimajo zakonske avtoritete nad tem izrazom. V okviru sugestivnih slik pa smo opazili pogosto uporabo slik, ki namigujejo na neutemeljen zeleni vpliv. Ključno prednost ekoloških oznak predstavlja dejstvo, da potrošniki postajajo vse bolj prefinjeni pri svojih nakupovalnih odločitvah. Pomemben korak za pridobivanje ekološkega certifikata oz. ekološke oznake so zahteve po sledljivosti, ki morajo biti po ekološki zakonodaji dostopne vsem udeležencem v dobavni verigi. Nadzorni organi pa igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju zanesljivosti sistema z inšpekcijskim nadzorom. Na drugi strani medalje pa so razvidni negativni aspekti ekoloških oznak, ki se kažejo kot neprepoznavanje pomena ekoloških oznak s strani potrošnikov. Dodaten izziv predstavlja okoljsko zavajanje in posledica tega dejanja, medtem ko se izvozniki srečujejo z pomanjkanjem poenotenja standardov na globalnem trgu
Ključne besede: med, ekološko kmetijstvo, ekološke oznake, sledljivost, okoljsko zavajanje
Objavljeno v DKUM: 22.10.2019; Ogledov: 1210; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

2.
Vloga multinacionalnih korporacij v svetovnem gospodarstvu
Ivana Marinović, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt govori o globalizaciji, multinacionalnih korporacijah, tujih neposrednih investicijah ter o njihovem vplivu na gospodarstvo. Pojem globalizacije se začenja omenjati že v začetku šestnajstega stoletja. Z globalizacijo pa se začne tudi stopnjevanje konkurenčnosti na trgu. Lahko rečemo, da je globalizacija največja socialna sprememba po industrijski revoluciji. Pojem globalizacije označuje dinamični, ekonomski, socialni ter kulturni proces, ki je pogosto voden z željo multinacionalnih korporacij po osvajanju novih trgov. V pričujočem diplomskem projektu bodo multinacionalne korporacije opisane kot družbe, ki delujejo na globalnem trgu, kar vključuje domači trg ter trg zunaj države sedeža multinacionalne korporacije. Osnovni namen delovanja multinacionalne korporacije je ustvarjanje višjega dobička. Ta svoj namen multinacionalna korporacija dosega s tujimi neposrednimi investicijami, ki neposredno vplivajo na gospodarstvo, kulturo in politiko, kar bomo v nadaljevanju podrobno opisali.
Ključne besede: globalizacija, multinacionalne korporacije, tuje neposredne investicije
Objavljeno v DKUM: 04.11.2015; Ogledov: 1989; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (668,53 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici