| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
INTEGRIRANI PRETVORNIK ZA NAPAJANJE POGONA IN BATERIJ ELEKTRIČNEGA VOZILA V REŽIMU POLNJENJA BATERIJ
Ivan Kelemina, 2014, magistrsko delo

Opis: Električna energija se danes vse bolj uporablja tudi za pogon vozil, med katerimi prednjačijo električni avtomobili. Električna vozila imajo številne prednosti pred vozili, ki za pogon uporabljajo motor z notranjim izgorevanjem, saj je električna energija poceni, motor ne povzroča hrupa in vozilo je med vožnjo okolju prijazno. Problem el. vozil je previsoka cena, zato je v magistrskem delu opisan pretvornik, s katerim lahko med drugim vplivamo tudi na ekonomičnost el. vozila. Opisan je pretvornik, ki ga je možno uporabljati za dva režima delovanja. V prvem režimu delovanja je sistem, ki ga je mogoče uporabiti za polnjenje baterije, in v drugem režimu je elektromotorni pogon, ki se uporablja za vodenje asinhronskega motorja. S tem, ko uporabimo iste elemente za dva različna režima delovanja, prihranimo denar in prostor v vozilu. V magistrskem delu smo podrobneje obravnavali polnilnik akumulatorskih baterij, zasnovan na strukturi dveh pretvornikov navzdol in pretvornika navzgor. Vezje odpravlja vpliv višjih harmonikov, kar omogoča brezizguben prenos moči od izvora proti bremenu z zelo velikim izkoristkom. S tokovno regulacijo je možno izvajanje korekcije faktorja moči (PFC). Delovanje smo preizkusili na realnem modelu v laboratoriju, kjer smo imeli na razpolago močnostni pretvornik in asinhronski motor. Celotni algoritem vodenja smo izvedli digitalno. Implementirali smo algoritem, ki je izvajal regulacijo toka skozi statorska navitja na asinhronskem motorju. Z regulacijo smo izboljšali vhodni tok pretvornika. Dosegli smo zvezni vhodni tok, nizko vrednost THD-ja in faktor za korekcijo moči, ki je po zahtevah IEC-standarda. Polnilnik, ki izvaja korekcijo faktorja moči, se lahko približa večji vrednosti polnilnega toka in tako skrajša čas polnjenja baterije.
Ključne besede: električno vozilo, integrirani pretvornik, polnilnik akumulatorskih baterij, korekcija faktorja moči, digitalni signalni mikrokrmilnik
Objavljeno v DKUM: 11.03.2014; Ogledov: 2071; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

2.
VODENJE 3-OSNEGA MEHANIZMA S KRMILNIKOM COMPACTRIO
Ivan Kelemina, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo poskusili realizirati vodenje 3-osnega mehanizma s programsko opremo LabVIEW in krmilnikom CompactRIO podjetja National Instruments. Mehanizem bo sestavljen iz linearnih vodil in voden z brezkrtačnimi servomotorji. Izdelali smo krmilno omarico in vmesniško kartico za 3-osni mehanizem ter priključili krmilnik CompactRIO na servoregulatorje, ki vodijo servomotorje. V programu LabVIEW smo uporabili programske funkcije »NI Soft Motion« in implementirali algoritem inicializacije in vodenja osi. V sklopu druge diplomske naloge se je izdelal uporabniški vmesnik za vodenje mehanizma po standardni G kodi s krmilnikom DMC 21x3. Ta vmesnik smo modificirali tako, da ga je mogoče uporabiti tudi za krmilnik CompactRIO. Ko bo mehanizem dokončan, bo sposoben rezkati mehkejše materiale.
Ključne besede: 3-osni mehanizem, G koda, Krmilnik CompactRIO, LabVIEW, "NI SoftMotion"
Objavljeno v DKUM: 02.11.2011; Ogledov: 2153; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (8,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici