| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 37
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
UPORABA VMESNIKA ROBO FISCHERTECHNIK PRI POUKU FIZIKE V OSNOVNI ŠOLI
Milan Hlade, 2010, diplomsko delo

Opis: Povezanost predmeta Fizika v osnovni šoli z naravnimi pojavi in s tem eksperimenti je za jasnost, nazornost predmeta nujna. Zato so eksperimenti pri Fiziki obvezni del pouka. Eksperimenti pa so povezani z vedno bolj natančnimi merilnimi pripomočki, ki se od klasičnih razlikujejo predvsem v možnosti njihove povezave s sodobnimi napravami, ki jih lahko združimo pod imenom IKT — interaktivna komunikacijska tehnologija. IKT tehnologija nam omogoča hitrejše, natančnejše, atraktivnejše in predvsem jasnejše eksperimente. Eden od pomembnih delov pri povezavi eksperimenta in osebnega računalnika je zagotovo vmesnik, ki poskrbi za komunikacijo z osebnim računalnikom, za shranjevanje meritev in krmiljenje eksperimenta ali naprav. V Slovenskih osnovnih šolah se je v zadnjih letih pojavil tudi v fiziki zelo uporaben vmesnik ROBO firme Fischertechnik iz njihove sestavljanke ROBO Pro. V osnovi je namenjen poučevanju osnov robotike, ima pa tudi lastnosti, ki omogočajo izvedbo skoraj vseh eksperimentov pri pouku fizike v osnovni šoli. V diplomskem delu sem v prvem delu opisal najpogostejše do sedaj uporabljene vmesnike v slovenskih osnovnih šolah. Podroben opis lastnosti vmesnika ROBO nakazuje možnosti uporabe vmesnika za fizikalne meritve. V drugem delu je opisanih večina eksperimentov in s tem pokazana možnost in primernost uporabe vmesnika ROBO pri pouku fizike v osnovni šoli.
Ključne besede: Vmesnik ROBO, senzor, eksperiment, osebni računalnik, programska oprema, fizika v osnovni šoli, rezultati meritev
Objavljeno: 31.05.2010; Ogledov: 2466; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (6,53 MB)

6.
PROGRAMSKI JEZIK VISUAL BASIC V OSNOVNI ŠOLI
Barbara Majhen, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu »Programski jezik Visual Basic v osnovni šoli« je v ospredje postavljeno programiranje in spoznavanje programskega jezika Visual Basic ter analiza stanja in možnosti uporabe tega programskega jezika za prve korake v programiranju. Uvodne besede so namenjene osnovnim pojmom in kratki predstavitvi najpogosteje uporabljenih programskih jezikov v osnovni šoli. V naslednjem poglavju je predstavljena analiza računalništva v osnovni šoli na vseh treh področjih izobraževanja s pregledom učnega načrta, analizo statističnih podatkov o didaktični problematiki predmeta in analizo aktualnih učbenikov v osnovni šoli na temo programiranja. Jedro diplomskega dela je E-priročnik za programski jezik Visual Basic, ki je izdelan v spletni obliki. S primernim, interaktivnim didaktičnim pripomočkom (E-priročnikom), je programski jezik Visual Basic učencem prikazan in približan na razumljiv in dojemljiv način. Del diplomske naloge je posvečen tudi pregledu in analizi spletnih strani o programskem jeziku Visual Basic in njegovi uporabi. V zadnjem poglavju diplomskega dela pa je podan primer uporabe programskega jezika Visual Basic v osnovni šoli (časovna razporeditev učne snovi) za izbirni predmet in interesno dejavnost računalništva na osnovi izdelanega E-priročnika.
Ključne besede: programski jezik, programiranje, Visual Basic, E-priročnik, analiza, učni načrt
Objavljeno: 11.11.2010; Ogledov: 2735; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

7.
INTERNET IN VARNOST OTROK V OSNOVNI ŠOLI
Danijel Korpar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili aktualno problematiko varnega brskanja po svetovnem spletu, izpostavili nevarnosti pri brskanju in na kakšen način se lahko zoperstavimo nevarnostim na spletu. Analizirali smo, kako se najbolj ogrožena skupina uporabnikov svetovnega spleta, to so otroci in mladostniki, soočajo s težavami na spletu in na kaj morajo biti pozorni pri brskanju na spletu. Pregledali smo, kaj lahko za varno brskanje otrok in mladostnikov na spletu storijo starši, učitelji oz. izobraževalne ustanove in kako se s problemom varnega brskanja otrok in mladostnikov na spletu spopadajo znotraj in zunaj meja. Z anketnim vprašalnikom smo preverili obnašanje osnovnošolcev na spletu in kako se osnovnošolci sami zavedajo nevarnosti pri brskanju po spletu in ugotovili, da se otroci, predvsem devetošolci, že zavedajo nevarnosti na internetu in se jim v določeni meri tudi izogibajo.
Ključne besede: internet, osnovna šola, varnost otrok na internetu, zasebnost na internetu, internetne zlorabe, pozitivni in negativni vplivi interneta, internetna vzgoja, problem varnega brskanja na spletu, internetna družabna omrežja
Objavljeno: 10.02.2011; Ogledov: 3174; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

8.
DIDAKTIČNI VIDIKI STANJA IN TRENDOV UPORABE INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (IKT) V SLOVENSKIH SREDNJIH ŠOLAH
Renata Pučko, 2010, diplomsko delo

Opis: Poučevanje se nanaša na pojem izobraževanja, kjer predstavlja sistematično podajanje učne snovi v okviru organiziranih izobraževalnih ustanov. Tradicionalna, šolska, formalna oziroma frontalna oblika izobraževanja zajema poučevanje učitelja in učenje učenca. Stik med učencem in učiteljem je bistvenega pomena. Sodobno življenje in napredek znanosti ter tehnologije zaznamuje tudi ta odnos. Kako integrirati informacijsko komunikacijsko tehnologijo v šolski vsakdan, da nam bo pomagala, da ne bo krotila osebnega stika med učiteljem in učencem ter da se bodo v prihodnosti vnesene spremembe pokazale kot pozitivne, je najpomembnejše vprašanje. Pogledi za nazaj, kakšne so posledice uvajanja novosti na področju IKT, kakšne so želje učiteljev in učencev ter kaj je smotrno uvesti v sistem poučevanja, nam omogočajo pravilne odločitve o smotrnem uvajanju sprememb ob hkratnem zagotavljanju kakovostnega znanja. Potrebno je izvesti raziskave iz tega področja in jih dodobra analizirati, saj le tako lahko zagotovimo, da gremo po pravi poti, da pridemo do sodobne šole. Sodelovanje pri izvedbi raziskave »Stanje in trendi uporabe IKT v slovenskih srednjih šolah« za leto 2009, mi je tudi zagotovilo dejanski vpogled v situacijo današnjega šolstva. Diplomsko delo zajema popolno analizo didaktičnih vidikov te raziskave, rezultate sem primerjala z drugimi slovenskimi in tujimi raziskavami iz tega področja. Didaktična problematika pouka informatike, problematika specialne didaktike, izobraževalni internet in e-izobraževanje ter program »Informatizacija slovenskega šolstva« v obdobju 2006-2009, so temeljni pojmi, ki sem jih obdelala v diplomskem delu. V nadaljevanju so prikazani vsi rezultati, ki bodo morebiti koristili v nadaljnjem uvajanju sprememb v šolstvu.
Ključne besede: Informacijsko komunikacijska tehnologija, računalništvo, didaktični vidiki, pouk informatike, internet, raziskava
Objavljeno: 22.10.2010; Ogledov: 2822; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

9.
Stanje in trendi opremljenosti slovenskih srednjih šol z informacijsko komunikacijskimi tehnologijami (IKT)
Mirjana Zver, 2010, diplomsko delo

Opis: V zadnjem času smo priča hitremu razvoju računalnikov oz. informacijsko-komunikacijske tehnologije. Učitelji se temu razvoju prilagajajo, poleg tega želijo učencem omogočiti bolj zanimiv in kvalitetnejši pouk. To pa zahteva dobrega učitelja in ustrezno opremljenost učilnic. Zaradi tega sem pogledala, kakšno je stanje opremljenosti na področju IKT v slovenskih srednjih šolah. Pri tem mi je pomagala raziskava Stanje in trendi uporabe IKT v slovenskih srednjih šolah, ki jo je za Ministrstvo za šolstvo in šport izvedla Fakulteta za naravoslovje in matematiko, pod vodstvom dr. Ivana Gerliča. Stanje slovenskih srednjih šol pa sem primerjala tudi še z drugimi raziskavami.
Ključne besede: računalnik, stanje in trendi IKT, srednja šola, opremljenost, raziskava
Objavljeno: 22.10.2010; Ogledov: 2269; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (909,19 KB)

10.
KONSTRUKTIVISTIČNI PRISTOP PRI POUČEVANJU FIZIKALNIH VSEBIN - TLAK IN VZGON
Jasmina Kline, 2010, diplomsko delo

Opis: Poučevanje v šolah ne poteka več le na tradicionalni način, pri katerem učitelj snov razloži, pokaže demonstracijski eksperiment ter uro zaključi z utrjevanjem in z računskimi nalogami. V zadnjih dveh desetletjih so se pedagoške raziskave usmerile v preučevanje intenzivnejšega in aktivnejšega vključevanja učenca v delo. Alternativni način aktivnega poučevanja, ki so ga imenovali pristop vodenega odkrivanja, temelji na skrbno načrtovanem izboru eksperimentalnih in miselnih nalog ter diskusiji med učenci. Eden takšnih pristopov je konstruktivistični pristop poučevanja. Pri njem učitelj vodi učence, ti pa sami z eksperimentiranjem in diskusijo pridejo do novih spoznanj. V diplomskem delu se osredotočamo na poučevanje osnovnošolske učne teme Tlak in vzgon, ki jo učenci obravnavajo v osmem razredu devetletne osnovne šole. Med seboj bomo primerjali dva razreda: v prvem bodo učenci spoznavali snov s konstruktivističnim pristopom, v drugem pa s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu predstavljamo razlike dveh načinov konstruktivističnega pristopa v učenju, poučevanju, izvajanju eksperimentov in zgradbi učnih ur. V empiričnem delu pa predstavljamo evalvacijo uspešnosti obeh načinov konstruktivističnih pristopov.
Ključne besede: tlak, vzgon, poučevanje, konstruktivistični pristop, tradicionalni pristop z elementi konstruktivizma
Objavljeno: 18.11.2010; Ogledov: 2632; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici