2.
Zdravstvena pismenostIlijana Ivanović, 2017, diplomsko delo
Opis: Izhodišča: Zdravstvena pismenost je eden izmed najpomembnejših dejavnikov v
zdravstveni negi, saj višja stopnja zdravstvene pismenosti pozitivno vpliva na zdravje ljudi
in ohranjanje zdravja ter omogoča bolj kakovostno zdravstveno oskrbo. Z diplomskim delom
smo želeli prestaviti in opisati zdravstveno pismenost.
Raziskovalna metodologija: Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno
metodo dela ter metodo analize in sinteze strokovne literature.
Rezultati: Ključni ugotovitvi diplomskega dela sta, da zdravstvena pismenost ima velik
vpliv na zdravje ljudi, ter da so ljudje z višjim socialno – ekonomskim statusom bolje
informirani o svojem zdravstvenem stanju, sprejemajo in upoštevajo navodila ter bolezen
lažje obvladujejo kot ljudje z nižjim socialno – ekonomskim statusom. Ugotovili smo, da
pacienti velikokrat ne razumejo in ne upoštevajo navodil, ki jih dobijo v zdravstvenih
ustanovah ravno zaradi nizke zdravstvene pismenosti, uporabljajo slabe vedenjske vzorce in
so s tem še bolj nagnjeni k bolezni. Menimo, da bi lahko medicinske sestre ob ugotovitvah
nizke zdravstvene pismenosti ukrepale z zdravstveno vzgojo in s tem doprinesle k izboljšavi
zdravstvene pismenosti.
Sklep: Pri pismenosti v zdravstveni negi je zelo pomembno, da pacienti razumejo dana
navodila osebja, da jih kasneje lahko tudi upoštevajo za ohranjanje zdravja in obvladovanje
bolezni. Dobra zdravstvena pismenost je ključ do kvalitetne zdravstvene nege.
Ključne besede: zdravstvena nega, pismenost v zdravstvu, metode merjenja pismenosti, zdravstvena vzgoja
Objavljeno v DKUM: 10.10.2017; Ogledov: 3078; Prenosov: 615
Celotno besedilo (176,27 KB)