| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
UČENCI IN BARVE
Igor Vitrih, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu raziskujemo odnos učencev osnovne šole do barve. Zanima nas, kako vpliva barva na učence, kakšne lastnosti ji pripisujejo ter na kakšen način bi se učenci z barvami izrazili. Namen diplomskega dela je preverjanje teoretičnih izhodišč glede lastnosti barv in njihovega vpliva na konkretni populaciji osnovnošolcev. Vzorec v raziskavi predstavljajo učenci predmetne stopnje od 6. do 9. razreda. Rezultati raziskave kažejo, da učenci v večini primerov uporabljajo barve zavestno in z namenom. Ugotovili smo, da barve v veliki meri vplivajo na učence in to predvsem na pozitivna občutja in čustva. Pri spremljavi fiziološkega vpliva barv smo ugotovili, da le-tega učenci pripisujejo predvsem rdeči, modri in črni barvi. V zelo majhnem odstotku pripisujejo učenci pozitivna občutja in čustva nekromatičnim barvam. Večini barv pa učenci pripisujejo fiziološke in psihološke lastnosti, medtem ko je simbolnih označitev zelo malo. Le-te najdemo le pri črni in beli barvi. V raziskavi smo ugotovili, da sta učencem najljubši barvi modra in rdeča. Ta izbora sovpadata s teoretično razlago teh dveh barv, saj sta povezani z izražanjem sreče. V raziskavi smo potrdili pričakovano konotativno vrednost črne barve, saj so jo učenci v visokem odstotku označili za barvo, ki izraža žalost. Rezultati raziskave so pokazali, da starost učencev ne vpliva na zavedanje barv, medtem ko spol vpliva. Zavedanje in doživljanje barv je pri dekletih večje kot pri dečkih. V raziskavi se je potrdila tudi predpostavka o stereotipnih barvah glede na spol in o povezanosti najljubše barve z izražanjem veselja.
Ključne besede: likovna vzgoja, predmetna stopnja, fiziologija barve, barvna simbolika
Objavljeno: 05.05.2009; Ogledov: 3131; Prenosov: 1985
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

2.
PROIZVODNI SISTEMI V OSNOVNOŠOLSKEM IZOBRAŽEVANJU
Igor Vitrih, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem poskušal predstaviti vsebine proizvodnih sistemov (splošnih teoretičnih izhodišč in konkretnih primerov iz prakse) v povezavi z vsebinami osnovnošolskega učnega načrta pri predmetu Tehnika in tehnologija ter njenih izbirnih predmetih (Obdelava gradiv – les). Te povezave sem iskal predvsem iz učnih vsebin v osnovnošolskem programu, ki se navezujejo na spoznavanje lesa, lesnih polizdelkov, strojne obdelave lesa in jih poskušal povezati s prej omenjenimi vsebinami proizvodnih sistemov ter s tem podati učencu nek širši vpogled razumevanja tovrstnih vsebin. Pri učnih vsebinah spoznavanja lesa (lesnih polizdelkov) sem se osredotočil na lepljence, predvsem na vrste lameliranega lesa (BSH, DUO in TRIO nosilce, X-Lam nosilce) ter na dolžinsko spojene lepljence (KVH nosilce), njihovo uporabnost, lastnosti, način izdelave itd. Ravno pri načinu izdelave sem se navezal na vsebine proizvodnih sistemov podjetja Ledinek, ki izdeluje stroje in proizvodne linije za izdelavo prej omenjenih lepljencev.
Ključne besede: proizvodni sistemi, lepljenci, izdelava lepljencev, podjetje Ledinek, osnovna šola, projektna naloga, priprave
Objavljeno: 11.07.2012; Ogledov: 1400; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (7,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici