| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 140
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
IDENTIFIKACIJA STRESNIH SITUACIJ V PODJETJU X
Irena Smrekar Bogiči, 2011, diplomsko delo

Opis: Danes nihče ne more ubežati pomembnim dogodkom, zahtevam in spremembam, ki so in ostajajo naši stalni spremljevalci. In prav naš odnos oziroma naša reakcija na pomembne dogodke, zahteve in spremembe nas lahko privede do stresnih situacij. Kljub podobnim stresnim situacijam, v katerih se znajdemo, se vsak od nas na dejavnike, ki povzročajo stres, odzove drugače, zato smo se namenili predstaviti pojem stresa in njegovo prisotnost v podjetju X. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. S pojmom stresa, njegovimi vrstami, s fizičnimi, čustvenimi, psihičnimi in vedenjskimi znaki stresa, dejavniki, ki povzročajo stres, in učinkovitimi tehnikami za lajšanje oziroma odpravo stresa se seznanimo v teoretičnem delu diplomske naloge. V empiričnem delu pa smo preučevali pojavljanje stresa v podjetju X. Podatki so bili med zaposlenimi zbrani z anketnim vprašalnikom. Na podlagi analize dobljenih rezultatov smo ugotovili, da sprememba delovnega mesta ima vpliv na zaposlene v podjetju X. Zaznati je prisotnost simptomov stresa, ki se odražajo v povečani bolniški odsotnosti in želji po zamenjavi delovnega mesta. V zaključku diplomske naloge so podani predlogi za večjo učinkovitost ter uspešnost zaposlenih in posledično tudi podjetja
Ključne besede: Stres, stresorji, stresni dogodki, posledice stresa, preprečevanje stresa
Objavljeno: 18.07.2011; Ogledov: 1006; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (994,45 KB)

3.
IZBOLJŠANJE UČINKOVITOSTI ZAPOSLENIH V VLOŽIŠČU CANKARJEVEGA DOMA
Urša Tiršek, 2011, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje se sooča z vprašanjem, kako doseči največjo možno storilnost in posledično učinkovitost zaposlenih. Ena izmed pomembnih stvari je verjetno, da se jim jasno predstavijo želeni cilji. Vložišče Cankarjevega doma posluje brez vidnih večjih težav, odražajo se manjše težave, povezane z vhodno in izhodno pošto, nastale zaradi pomanjkljivega komuniciranja med organizacijskimi enotami. Zaradi neinformiranosti zaposlenih ali neupoštevanja dogovorjenih navodil ter premajhne motiviranost se tako nekatera opravila časovno podaljšajo. Posledica je manjša učinkovitost zaposlenih in nezadovoljstvo na delovnem mestu. Na povečanje učinkovitosti zaposlenih vplivajo različni dejavniki, ki se od okolja do okolja razlikujejo. Če zaposleni niso seznanjeni s tem, kako naj opravljajo svoje naloge, jih seveda ne bodo opravljali kakovostno in učinkovito. Morda poznajo svoje zadolžitve, vendar se jim jih ne zdi smiselno opravljati, ker nimajo od tega nič, ne nagrade, ne kazni. Da bi torej zaposleni jasno vedeli, kaj želimo od njih, je potrebno z njimi komunicirati. Včasih pa sama komunikacija ni dovolj, da bi se kaj izboljšalo, potrebna je tudi spodbuda in motivacija.
Ključne besede: vložišče, komuniciranje, motiviranje, učinkovitost
Objavljeno: 12.08.2011; Ogledov: 1649; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (601,54 KB)

4.
STRES IN IZGOREVANJE PRI DELU V SLUŽBI ZA OSKRBO POTNIKOV
Nina Kraljič, 2011, diplomsko delo

Opis: Danes sta stres in izgorevanje pri delu prisotna v poslovnem in zasebnem življenju, zato ne moremo več trditi, da sta le problem posameznika, temveč sta se razširila tudi na raven podjetja in države. Poznavanje mehanizmov stresa in izgorevanja ter njunih posledic je za posameznika in podjetje velikega pomena, saj lahko na ta način bolje razumeta in obvladujeta stresne situacije. Namen diplomskega dela je predvsem prikazati stres in izgorevanje v delovnem okolju in ugotoviti, kaj pomenita za našo družbo, gospodarstvo, podjetja, kakšne so njune posledice in končno, kako se je mogoče z njima soočiti. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in raziskovalni del. Teoretični del se osredotoča na opredelitev pojmov stres in izgorevanje, njune značilnosti ter vzroke za nastanek in na njune vplive na zdravje. Največji poudarek je namenjen poglavju, v katerem so podrobno predstavljeni stres in izgorevanje na delovnem mestu, njune posledice za posameznika in za podjetje ter možni načini preprečevanja stresa in izgorevanja. V drugem delu sledi empirična raziskava, s pomočjo katere sta analizirani ravni stresa in izgorelosti v Službi za oskrbo potnikov v podjetju Aerodrom Ljubljana, d. d. Ta je pokazala prisotnost določene stopnje stresa in izgorelosti med zaposlenimi. Stalni nadzor nad zaposlenimi, plača, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, podaljševanje pogodbe za določen čas, težnja po spremembi delovnega mesta je nekaj dejavnikov in težav, ki se pri zaposlenih pogosteje pojavljajo in jim povzročajo stres. Na koncu so podane ugotovitve in predlogi glede na rezultate raziskave.
Ključne besede: Stres in izgorevanje pri delu, značilnosti in dejavniki stresa in izgorevanja, posledice stresa in izgorevanja, postopki za obvladanje stresa in izgorevanja na delovnem mestu
Objavljeno: 12.08.2011; Ogledov: 1824; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

5.
MOTIVACIJA ZAPOSLENIH V VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI USTANOVI GRADEC
Sandra Sluga, 2011, diplomsko delo

Opis: Že vrsto let je jasno, da so resnični kapital organizacije ljudje in da sta znanje in motiviranost za delo glavna dejavnika uspešnega poslovanja. Organizacija je uspešna pod pogojem, da motivira vse zaposlene in da skrbi za dobro delovno klimo na način, ki zagotavlja zadovoljstvo na vseh ravneh organizacije. Dobro motivirani zaposleni dosegajo boljše rezultate in so za uresničitev ciljev pripravljeni vložiti več svojega truda in energije zato, ker to hočejo sami, in ne zato, ker morajo. V prvem delu diplomskega dela so predstavljene teoretične osnove motivacije. Pojasnjeno je, kaj je motivacija, kateri so dejavniki motivacije, predstavljene so vrste motivov, motivacijske teorije in modeli. V drugem delu pa smo predstavili rezultate raziskave, ki je bila izvedena na OŠ Gradec. S kavlitativno raziskavo smo ugotavljali in raziskovali najpomembnejše motivacijske dejavnike za delo zaposlenih na izbrani šoli. Raziskava je pokazala, da nematerialne oblike motiviranja prevladujejo nad materialnimi. Zaposlenim so pomembnejši osebno zadovoljstvo, medsebojni odnosi in varnost zaposlitve pri delu v organizaciji. Raziskava je prav tako pokazala, da so zaposleni z delom, ki ga opravljajo, zadovoljni.
Ključne besede: motivacija, motivacijske teorije, organizacija, osnovna šola Gradec, zadovoljstvo z delom
Objavljeno: 12.08.2011; Ogledov: 1401; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (718,56 KB)

6.
POLOŽAJ ŽENSK V PROCESU ZAPOSLOVANJA
Eva Mlakar, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali položaj žensk v procesu zaposlovanja. Želeli smo ugotoviti, kakšne so značilnosti zaposlovanja in dela žensk ter opredeliti vlogo ženske. V prvem delu smo uporabljali deskriptivne metode raziskovanja. Povzemali smo teoretična spoznanja in teorije o zaposlovanju na splošno, o selekcijskih postopkih ter o izbiri kadrov. Ugotavljali smo, kakšne so zaposlitvene značilnosti žensk v Sloveniji in drugod po Evropi ter preučevali zakonske okvire za zaščito žensk in za zagotavljanje enakih možnosti. Spoznavali smo načine za zagotavljanje enakih možnosti v praksi in se posvetili obravnavi družini prijazne politike v podjetjih. V drugem delu diplomske naloge smo predstavili rezultate izvedene raziskave o položaju žensk na trgu delovne sile v Sloveniji. Raziskavo smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli med 113 udeleženci. Podatke smo analizirali s statističnimi metodami s pomočjo programa SPSS. Testi hipotez so pokazali, da ne moremo trditi, da so ženske težje zaposljive kot moški, prav tako pa ni možno posplošiti, da so med ženskami brez otrok in z otroki težje zaposljive slednje. Potrdili smo hipotezi, da se ženske pogosteje kot moški srečujejo z diskriminatornimi vprašanji na zaposlitvenih razgovorih ter da so ženske nad 26. letom težje zaposljive kot ženske do 26. leta starosti. Prav tako lahko trdimo, da ženske v primerjavi z moškimi močneje občutijo spol kot oteževalni dejavnik iskanja zaposlitve. Položaj žensk v Sloveniji je v primerjavi z drugimi evropskimi državami dober, saj je stopnja delovne aktivnosti žensk nad povprečjem Evropske unije, prav tako pa tudi rezultati naše raziskave kažejo, da je položaj žensk in moških ob iskanju zaposlitve podoben. Z večjo mero ozaveščenosti, močnejšimi spodbudami s strani države ter večjim številom družini prijaznih ukrepov v podjetjih bi se obstoječe stanje lahko še izboljšalo.
Ključne besede: zaposlovanje, položaj žensk, usklajevanje dela in družinskih obveznosti, enake možnosti, družini prijazne politike
Objavljeno: 12.08.2011; Ogledov: 1955; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (737,61 KB)

7.
ZADOVOLJSTVO PRI DELU V DRUŽINSKEM PODJETJU
Maja Šrimpf, 2011, diplomsko delo

Opis: Za odlične rezultate poslovanja poskrbijo uspešni ljudje. Le-ti pa morajo biti zadovoljni z delom, ki ga opravljajo. Kajti le zadovoljni ljudje so uspešni. Bistvo torej vidimo v tem, da morajo biti zaposleni zadovoljni z vsemi elementi dela in čutiti pripadnost delovnemu mestu, če želijo ponesti organizacijo na sam vrh uspešnosti. Podjetje pa je tisto, ki ustvarja odnose in pomaga zaposlenim na poti do delovne odličnosti. Vsekakor pa mora imeti določeno vizijo in cilje, ki se lahko uresničijo le pod učinkovitim vodstvom in v ugodni organizacijski klimi. Za uspešnost in uresničevanje načrtovanih ciljev posameznikov in celotne organizacije je zelo pomembno tudi vodenje. To je usmerjeno k določenemu cilju, pri tem pa je pomembna priprava in motiviranje ljudi za izpolnjevanje določenih nalog, ki so za uspešno poslovanje potrebne. Na zadovoljstvo zaposlenih v podjetju gotovo vpliva stil vodenja, ki se kaže v izvajanju vodstvenih funkcij in vedenju vodje do zaposlenih. Prav zaradi tega bi moral dober vodja imeti vse tiste lastnosti, ki zaposlene pritegnejo k učinkovitemu in kreativnemu sodelovanju. Namen diplomskega dela je predstaviti pomen motivacije in zadovoljstva pri delu, ki sta ključna za uspeh vsakega podjetja. Predvsem želimo prikazati pomembnost motivacijskih dejavnikov, ki odločilno vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih in posledično na doseganje ciljev uspešnosti podjetja. Z metodo pisnega anketiranja smo poskušali ugotoviti, kakšno je dejansko stanje motiviranosti zaposlenih v podjetju Slaščičarna Šrimpf s.p., ter kako stil vodenja vpliva na njihovo zadovoljstvo. Zanima nas, kako so zaposleni zadovoljni s svojim delom v tem podjetju. Ugotovili smo, da zaposlene najbolj motivira stalnost in varnost zaposlitve, malo manj pa delovne razmere, zanimivost dela in možnost uporabe lastnega znanja. Zanimivo je to, da so zaposleni, ki so člani družine in tisti, ki niso, enako ocenili vedenje in delo nadrejenega, in prav vsi so zadovoljni s svojo plačo. Podjetje jim nudi vrste izobraževanj, kar jih še dodatno motivira. Ker so s svojim delom zadovoljni, bi z delom v tem podjetju želeli nadaljevati skoraj vsi zaposleni, delo pa bi priporočili tudi svojim prijateljem. Na podlagi dobljenih rezultatov smo pripravili predloge, ki bi odpravili nezadovoljstvo in pripomogli k boljšemu vodenju in uspešnejšemu poslovanju podjetja.
Ključne besede: motivacija in zadovoljstvo pri delu, zaposleni, podjetje, vodenje.
Objavljeno: 12.08.2011; Ogledov: 1418; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

8.
MOTIVACIJA ZA IZOBRAŽEVANJE V PODJETJU PETROL, D. D.
Špela Žibert, 2011, diplomsko delo

Opis: Motivacija predstavlja ključni pomen v vsakdanjem življenju. Če nismo motivirani, težko dosežemo določen cilj. Prav tako pa si brez izobraževanja danes ne znamo več predstavljati življenja. V diplomskem delu smo predstavili motivacijo za izobraževanje v podjetju Petrol, d. d. Diplomsko delo sestavljata teoretični in raziskovalni del. V teoretičnem delu smo obravnavali opredelitev pojma motivacija, opredelitev motivov, vlogo nadrejenih v procesu motivacije, osebnostne tipe zaposlenih, motiviranje in nagrajevanje zaposlenih, motivacijske teorije in izobraževanje. V raziskovalnem delu pa smo najprej predstavili podjetje Petrol, d. d., njegovo zgodovino in splošne podatke podjetja. V omenjeni del smo vključili tudi raziskavo, izvedeno v podjetju Petrol, d. d., v kateri je bilo ugotovljeno, da med moškimi in ženskami ne obstajajo bistvene razlike glede motivacije za izobraževanje. Izkazalo se je tudi, da stopnja izobrazbe vpliva na motivacijo za izobraževanje in da imajo nadrejeni zelo velik vpliv na zaposlene. Za izobraževanje in usposabljanje so najbolj pripravljeni ekstravertirani tipi zaposlenih. Prav tako na motivacijo za izobraževanje vpliva tudi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, zaposleni, nadrejeni.
Objavljeno: 12.08.2011; Ogledov: 2459; Prenosov: 300
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

9.
ORGANIZACIJSKA KLIMA IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V ENOTI INTENZIVNE TERAPIJE
Aida Rozman, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili raziskavo, ki je bila izvedena v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana na oddelku za intenzivno terapijo. Njen namen je bil ugotoviti, kako zaposleni doživljajo posamezne dimenzije organizacijske klime, poleg tega pa še njihovo zadovoljstvo in kaj jih najbolj motivira pri opravljanju dela. Teoretični del obsega predstavitev posameznih dimenzij organizacijske klime, njen vpliv na posameznikovo vedenje, načine njenega preučevanja in merjenja ter pomembnost zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu.
Ključne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, medicinska sestra, vodenje, motivacija.
Objavljeno: 16.12.2011; Ogledov: 1557; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

10.
VEDENJE PRI DELU V PODJETJU PREVENT MODULI D.O.O.
Maja Čoderl, 2011, diplomsko delo

Opis: Vsak izmed nas je edinstvena celota, sestavljena iz podedovanih značilnosti, doživetjih ter okolja, ki nas obdaja. Imamo drugačna mišljenja, različne sposobnosti ter edinstven preplet značaja in temperamenta. Drugače na nas vpliva enako okolje ter vsi imamo različno stopnjo in zmožnost samomotivacije. A skupaj smo vendarle zmožni doseči neverjetnih rezultatov! Čustvena inteligentnost predstavlja zavedanje in prepoznavanje lastnih čustev ter sposobnost čutenja in vživljanja v čustva drugih. V anketni raziskavi, izvedeni v podjetju Prevent Moduli d.o.o. smo ugotovili, da je empatija povezana s sposobnostjo prepoznavanja čustvenih odnosov v skupini ter da ni pogojena s položajem v podjetju. Vlaganje podjetij v kakovost vodenja zaposlenih v sodobnem času predstavlja faktor, ki odločilno vpliva na uspešnost poslovanja podjetja. Treba se je zavedati, da uspešen vodja predstavlja skupek strokovnega znanja iz področja delovnih nalog ter veliko razumevanja in prepoznavanja posameznikovih individualni značilnosti kot celoto. Glede na to smo preverjali, kolikšna je povezava med čustveno stabilno vodjo in zaupanjem zaposlenih vanj. Prišli smo do zaključka, da čustveno stabilni vodji zaposleni tudi v večji meri bolj zaupajo. Kar kaže na dejstvo, da naj bi bil nadrejeni v večji meri usmerjen v vodenje ljudi kot pa zgolj samo v delegiranje nalog in preverjanja kakovosti dela podrejenih. Poznamo vrsto faktorjev, ki vplivajo na vedênje pri delu posameznikov, kot so slabi delovni pogoji ter slabi medsebojni odnosi. Manj pojasnjeni pa so dejavniki, ki se tičejo vsakega posameznika posebej in ki se pojavljajo ob različnih okoliščinah. Zato smo želeli raziskati vpliv stresnih situacij, časovnih stisk, smrti bližnjega, ločitve od partnerja, zdravstvenih težav, poroke, selitve, rojstva otroka, letnih časov ter dopusta kot potencialne dejavnike, ki utegnejo pogojevati posameznikovo uspešnost na delovnem mestu. Predpostavljali smo, da stres in časovni pritisk bolj vplivata na delovno učinkovitost proizvodnih delavcev, vendar temu ni tako. Prav tako smo prišli do zaključka, da smrt bližnjega in ločitev od partnerja kot dejavnika, ki pogojujeta vedênje pri delu v enaki meri posegata na delovno učinkovitost tako moških kot tudi žensk. Prav tako smo želeli preveriti kolikšno je prepletanje med osebnostnimi lastnosti posameznikov, čustveno inteligentnostjo in dejavnikov, ki vplivajo na delovno uspešnost ter kako ocenjujejo nadrejene. Ugotovili smo, da so zaposleni po osebnostnih karakteristikah optimistični in vztrajni, družabni ter le malokrat tvegajo. Zavedajo se svojih čustev ter jih ohranjajo pod nadzorom. Po njihovem mnenju na vedênje pri delu najbolj vpliva smrt bližnjega, kateremu sledita stresna situacija ter zdravstvene težave. Neposredno vodjo ocenjujejo kot odločno in pravično osebo, kateri lahko zaupajo in se nanjo tudi zanesejo.
Ključne besede: osebnost, čustvena inteligentnost, vodenje, vedênje pri delu
Objavljeno: 25.11.2011; Ogledov: 1602; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici