| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv ekstrakcijske metode na vsebnost bioaktivnih komponent brusnice ( vaccinium vitis-idaea) in antimikrobni potencial
Gal Slaček, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali vpliv konvencionalnih ekstrakcijskih metod na vsebnost bioaktivnih komponent v brusnici. V laboratoriju smo izvajali ekstrakcijo po Soxhletu, hladno maceracijo, ultrazvočno ekstrakcijo in ekstarkcijo s superkritičnimi fluidi. Za pridobivanje željenih ekstraktov smo uporabili štiri topila (etanol, etanol+voda, voda in CO2), ki smo jih kasneje z rotacijskim uparjalnikom odparili. Ko smo vse željene ekstrakte pridobili smo pričeli z analiznim delom, kjer smo sprektrofotometrično določili vsebnosti antioksidantov, totalnih fenolov in proantocianidinov pri različnih valovnih dolžinah. Iz dobljenih meritev smo ugotovili, da imajo ekstrakti pridobljeni po metodi Soxhleta s topilom voda največjo antioksidativno aktivnost. Ekstrakti metode Soxhlet s topilom etanol in ekstrakti hladne maceracije kjer je topilo etanol+voda največjo vsebnost totalnih fenolov ter ekstrakti ultrazvočne ekstrakcije s topilom voda največji delež proantocianidinov. V drugem delu diplomske naloge smo ekstraktom, ki so nam dali najboljše rezultate določili še antimikrobni potencial. Izbrane ekstrakte smo nanašali na bakteriji Staphylococcus aureus, in Escherichia coli ter na glivo Candida albicans. Kot rezultat smo na mikrotitrskih ploščicah opazovali preskok barve, ki nam je predstavljal MIC.
Ključne besede: brusnica, ekstrakcije, antimikrobni potencial, antioksidanti, totalni fenoli, proantocianidini
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 192; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

2.
Nekateri vidiki tekmovalnosti v osnovni šoli z vidika učiteljev in učencev
Mateja Slaček, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava prisotnost tekmovalnosti v šolskem okolju. V teoretičnem delu smo preučili proces tekmovalnosti v povezavi z družbenimi spremembami, družinskimi dejavniki, pričakovanji politike in gospodarstva, ki se odražajo tudi v izobraževalnem procesu in vplivajo na razumevanje in vsebino strokovnega diskurza o tekmovalnem vedenju, kar odseva tudi v prepričanjih in pedagoških ravnanjih učiteljev. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu 191 učencev in 64 učiteljev. Zanimalo nas je, koliko je po oceni učencev v razredu prisotno tekmovanje za učiteljevo naklonjenost, za ocene in medvrstniško tekmovanje. Zanimalo nas je, ali se učitelji pogosto poslužujejo tekmovalnih praks v razredu, njihova stališča do tekmovalnosti ter ali so njihove ocene skladne z zaznavo učencev. Pri tem smo preučili razlike v odgovorih glede na spol, razred in uspeh pri učencih in pri učiteljih glede na delovno dobo in predmet poučevanja. Rezultati so pokazali, da je tekmovanje med učenci najbolj prisotno na področju športa, kjer so fantje tisti, ki izražajo višjo stopnjo tekmovalnosti, dekleta pa bolj na področju umetnosti. Najvišja soglašanja s trditvami so se pokazala pri trditvah vezanih na tekmovanje za šolske ocene in dosežke, pri čemer so zlasti dekletom in učno uspešnejšim učencem pomembne dobre ocene. Učenci 6. razredov kažejo v primerjavi z 8. razredi večjo težnjo po tekmovanju za učiteljevo pozornost, kar se izraža skozi njihovo večjo aktivnost med poukom in večjo željo po dokazovanju. Ugotovili smo, da se učitelji po lastnih navedbah le redko ali občasno poslužujejo praks, ki bi prispevale k naraščajoči tekmovalnosti med učenci. Pri oceni stališč učiteljev do tekmovalnosti in posledic, ki jih prinaša, se pojavljajo mešani občutki, še vedno je zaslediti precej negativnih prepričanj, zlasti do spodbujanja medsebojne tekmovalnosti, večja naklonjenost pa je izražena do tekmovanja s samim seboj.
Ključne besede: tekmovalnost, družba, šola, učitelji, učenec
Objavljeno: 07.03.2017; Ogledov: 962; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

3.
STRES PRI ZAPOSLENIH V ORGANIZACIJI "x"
Doris Slaček, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar temelji na obravnavi aktualnega problema, to je stres oziroma stres na delovnem mestu, s katerim se v sodobnem času spopada vsa družba na vseh področjih svojega življenja. Podrobneje smo se osredotočili na stres na delovnem mestu v izbrani organizaciji »x«. Stres ne prinaša negativnih posledic samo posameznikom, ampak so tega deležne tudi same organizacije, kar se kaže v dodatnih stroških organizacije ali kot izguba prihodkov. Stresorji na delovnem mestu so največkrat časovni pritiski, preobremenjenost z delom, slabi odnosi s sodelavci ali z nadrejenimi, nasilje ali nadlegovanje, slabe delovne razmere in podobno. V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo opredelili stres in stres na delovnem mestu na splošno, opisali smo vrste stresa, dejavnike, simptome, posledice ter opredelili upravljanje stresa. V empiričnem delu smo predstavili izbrano organizacijo in rezultate opravljene analize. Raziskava je bila opravljena s pomočjo anketnega vprašalnika, ki ga je majhen vzorec zaposlenih tudi izpolnil. V raziskavi smo ugotavljali, kolikšna stopnja stresa je med zaposlenimi, kateri so najpogostejši dejavniki, simptomi, posledice stresa ter katere metode oziroma tehnike za spopadanje s stresom uporabljajo posamezniki in organizacija. Podali smo tudi predloge izboljšav v organizaciji. Raziskava je bila opravljena na majhnem vzorcu režijskega kadra. Glede na rezultate lahko trdimo, da je stres med zaposlenimi v izbrani organizaciji »x« prisoten, vendar še situacija ni zaskrbljujoča. Zaradi teh rezultatov smo prvo postavljeno hipotezo, da je stopnja stresa pri zaposlenih v organizaciji »x« visoka, tudi ovrgli. Zaskrbljujoč rezultat se kaže ob vprašanju, ali zaposleni izvajajo individualne metode za premagovanje stresa, saj jih je kar 60 odstotkov označilo, da ne uporabljajo nobenih individualnih metod.
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, stresorji, simptomi stresa, posledice stresa, upravljanje stresa.
Objavljeno: 14.08.2014; Ogledov: 997; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

4.
NAČELO PROSTE PRESOJE DOKAZOV IN DOKAZNA PRAVILA V KAZENSKEM POSTOPKU
Simona Slaček, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno načelo proste presoje dokazov v povezavi z dokazna pravila. V prvem delu je poudarek na zgodovinskem razvoju, kako se je načelo proste presoje dokazov v povezavi z dokaznimi pravili razvijalo v različnih časovnih obdobjih (v rimskem, germanskem in kanonskem pravu), kako se je načelo (v 18. stol.) rešilo okov legalne dokazne teorije (negativnih in pozitivnih dokaznih pravil) in kako je bilo takrat načelo proste presoje dokazov razumljeno. V drugem delu diplomskega dela je v ospredju pomen načela proste presoje dokazov, kaj zajema in kako je urejeno v nacionalni zakonodaji ter kako ga interpretirajo v različnih pravnih sistemih. Kje se kažejo razlike med kontinentalnim in angloameriškim pravnim sistemom glede na razumevanje načela proste presoje dokazov in uporabo dokaznih pravil? V tretjem delu se diplomsko delo osredotoča na vprašanja povezana z izvajanjem in vrednotenjem dokazov v kazenskem postopku. Kako dokazna pravila in načelo proste presoje dokazov vplivata na izvajanje dokazov in dokazno oceno? V tem delu so predstavljena dokazna pravila izvajanja dokazov in prosta presoja vrednotenja dokazov (svobodna dokazna ocena) na posameznih dokaznih sredstvih (zagovor obdolženca, zaslišanje priče, branje listine, izvedenstvo, ogled).
Ključne besede: Načelo proste presoje dokazov, dokazna pravila, rimsko pravo, germansko pravo, kanonsko pravo, kontinentalni pravni sistem, angloameriški pravni sistem, dokazna sredstva, izvajanje dokazov, dokazna ocena.
Objavljeno: 17.10.2013; Ogledov: 3471; Prenosov: 511
.pdf Celotno besedilo (447,01 KB)

5.
VREDNOTE IN RAZVAJENOST-PROBLEMA SODOBNE DRUŽBE
Neva Slaček, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali področji razvajenosti vzgoje otrok z vrednotami. Spoznali smo pomen pristopa k vzgoji na podlagi temeljnih človeških vrednot. Odkrivali smo, kje se začnejo korenine razvajenosti pri otrocih ter kako jo rešujemo, ko se je že dodobra razrasla. Raziskali smo, ali odsotnost temeljnih človeških vrednot pri otrocih nujno vodi k takšni ali drugačni obliki osebnostnih ali vedenjskih motenj. Zelo pomembno področje povezano z vrednotami je obravnava otroka kot posameznika, kot edinstvene osebnosti. Izpostavili smo tri avtorje oziroma terapevte s področja dela z mladostniki, razvajenosti ter osebnostno in vedenjsko motenih mladostnikov. Na koncu smo pojasnili, kakšen vpliv na otroka ima vzgoja in odnos staršev, vzgojiteljev, učiteljev ter ostalega šolskega osebja.
Ključne besede: razvajenost, vrednote, družina, vzgoja, samospoštovanje, samozavest, stres
Objavljeno: 02.08.2012; Ogledov: 2739; Prenosov: 403
.pdf Celotno besedilo (608,57 KB)

6.
Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici