| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 92
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Identificiranje podjetja na spletu
Aleš Gorjup, 2021, magistrsko delo

Opis: Z nenehno rastjo spleta in števila informacij, ki se na spletu pojavljajo, smo večkrat postavljeni pred vprašanje, ali bomo na spletu našli to kar iščemo. Pomoč pri tem nam nudijo spletni iskalniki, katere bomo opredelili in opisali njihovo delovanje. Cilj magistrskega dela je podrobneje raziskati, kako delujejo spletni iskalniki in kako uporabniki s pomočjo njih iščemo po spletu. Ugotovili smo, da lahko na uvrstitev naše spletne strani med rezultati iskanja vplivamo z optimizacijo spletne strani za spletne iskalnike. Pri optimizaciji gre za različne postopke, s katerimi prilagajamo spletno stran tako, da bi nas uporabniki našli, saj če te danes ni na spletu, je skoraj enako kot, da ne obstajaš. V nadaljevanju smo raziskali pomembnost ključnih besed, ki morajo biti izbrane smiselno glede na vsebino, ki jo ponujamo. Podrobneje smo opisali gradnike optimizacije na strani in izven nje. Na koncu smo pregledali še osnove spletne analitike in osnove merjenja s programi, ki nam lahko ob razumevanju pridobljenih rezultatov pomagajo pri izboljšanju uvrstitve spletne strani v rezultatih iskanja in pri doseganju višje stopnje konverzije.
Ključne besede: spletni iskalnik, optimizacija za spletne iskalnike, ključne besede, družbena omrežja
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 130; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

2.
Normativna ureditev sodnega izvedenstva v kazenskih postopkih
Gal Gorjup, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali ureditev sodnega izvedenstva in vlogo sodnega izvedenca v kazenskem postopku. V začetku diplomske naloge smo opredelili osnovne pojme, kot sta izvedenstvo in izvedenec, ter kdo je sploh lahko sodni izvedenec in kako lahko nekdo to postane. Nato smo se osredotočili na potek procesa izvedenstva ter spoznali, kdo odreja izvedenstvo, kako se določi predmet izvedenstva, kakšen je potek dela sodnega izvedenca in predstavili dva najpomembnejša izdelka sodnega izvedenca – izvedenski izvid in mnenje, ki imata na sodišču dokazno vrednost. Predstavili smo oblike oziroma vrste sodnega izvedenstva in vsako podrobneje spoznali ter se seznanili z oblikami, ki jih Zakon o kazenskem postopku navaja kot obvezne. Nato smo na kratko opisali še eno izmed problematičnih področij sodnega izvedenstva v kazenskem postopku, in sicer izvedenstvo na področju spolne zlorabe otrok. V zadnjem delu diplomske naloge pa smo opravili analizo sodbe Ustavnega sodišča U-I-132/95, ki je obravnavalo, ali je 2. odstavek 249. člena v sladu z Ustavo Republike Slovenije. Skozi diplomsko nalogo smo potrdili vse tri hipoteze, ki smo si jih zadali v uvodnem delu, in sicer prvo hipotezo, da sodišče ni strokovno usposobljeno za vsa področja in zato potrebuje pomoč sodnih izvedencev, ki sodišču pomagajo razumeti strokovna, ne pa pravna vprašanja. Druga potrjena hipoteza, da je sodni izvedenec v kazenskem postopku lahko vsak, ki je strokovnjak določenega področja, zato se mora na zahtevo kazenskega sodišča odzvati, ter tretja hipoteza, da je sodni izvedenec več kot zgolj priča v kazenskem postopku, zato mora biti nepristranski in morajo zanj veljati enaki pogoji izločitve, kot to veljajo za sodnika.
Ključne besede: diplomske naloge, sodni izvedenec, izvedenstvo, kazenski postopek, izvedensko mnenje
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 188; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (467,46 KB)

3.
Ljudje v turizmu
Mitja Gorenak, 2020

Opis: Management človeških virov je kompleksen preplet dejavnosti, ki jih morajo izvajati managerji, da lahko optimizirajo delovanje celotne organizacije. V kolikor gre za organizacijo v storitvenem sektorju, kamor prištevamo turizem, so zadeve še nekoliko bolj zapletene, saj je uspešnost odvisna od direktnega zadovoljstva uporabnika storitve. V knjigi se prepletajo poglavja, vezana na področje managementa, kot tudi bolj sociološko in psihološko obarvane tematike. Tako knjigo pričenjamo s poglavjem o vrednotah posameznika, iz katerih kasneje sledijo vrednote organizacije. Obe tematiki sta neločljivo povezani s preostalimi, saj predstavljata temelj delovanja posameznika in sleherne organizacije. Sledita poglavji o organizacijski kulturi in družbeni odgovornosti, ki izkazujeta tako imenovani »modus operandi« organizacije. Sledijo poglavja o kompetencah, vodenju in ocenjevanju delovne uspešnosti, ki govorijo o odnosu med posameznikom in organizacijo. Knjigo zaključujejo tri poglavja, vezana predvsem na trenutne operativne zahteve v organizaciji, in sicer poglavja o pripadnosti, motivaciji in medgeneracijskem managementu v organizaciji.
Ključne besede: management, človeški viri, turizem, vodenje, kadri, organizacija
Objavljeno: 31.08.2020; Ogledov: 167; Prenosov: 22
URL Povezava na datoteko

4.
Plesne dejavnosti v povezavi z drugimi področji dejavnosti iz kurikuluma za prvo starostno obdobje
Katarina Gorjup, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovane plesno-gibalne dejavnosti, povezane z drugimi kurikularnimi področji. Želeli smo ugotoviti, kakšne so možnosti integracije področij iz kurikuluma s plesno vzgojo v prvem starostnem obdobju. V nalogi smo v teoretičnem delu predstavili značilnosti plesne vzgoje, naloge in cilje plesne vzgoje, načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti ter globalne cilje na področju umetnosti. Podrobneje smo razčlenili otrokovo gibalno dejavnost do tretjega leta starosti. Poudarili smo pomen medpodročnega povezovanja, ki otroku omogoča uresničitev širše palete vzgojnih ciljev in podpira načelo, da je vse znanje povezano. V praktičnem delu smo na osnovi teoretičnih izhodišč pripravili osem priprav, ki vključujejo plesne dejavnosti v integraciji z drugimi kurikularnimi področji, in jih izvedli v vrtcu. Na osnovi raziskovalnih vprašanj smo oblikovali tudi strukturiran intervju in ga opravili z osmimi vzgojiteljicami. Na podlagi intervjuja in evalvacij smo ugotovili, da obstajajo različni načini, kako lahko plesne dejavnosti povezujemo z vsemi drugimi področji dejavnosti iz kurikuluma. Otroci stari 2-3 let so že sposobni izvajati plesno gibanje z rekviziti, opazovati gibanje odrasle osebe in drugih otrok ter ga tudi posnemati, izkazovati gibanja in spretnosti na pobudo odraslih, izvajati plesno gibanje v ritmu glasbe ter se spontano gibati ob izražanju čustev.
Ključne besede: plesna vzgoja, plesne dejavnosti, povezovanje z drugimi področji iz kurikuluma, načrtovanje v predšolskem obdobju
Objavljeno: 27.07.2020; Ogledov: 387; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

5.
Organizacija mreže lokacij avtomatskih eksternih defibrilatorjev na področju slovenije v povezavi z dispečersko službo zdravstva
Matjaž Andrejc, 2020, magistrsko delo

Opis: Uvod: Sodelovanje služb nujne medicinske pomoči in dispečerske službe zdravstva pripomore k boljšemu dostopnemu času enot nujne medicinske pomoči v primeru življenjsko ogrožajočih stanj pri pacientih. Z uvedbo mreže avtomatskih zunanjih defibrilatorjev na področju Slovenije pa je omogočen tudi pregled dostopnih avtomatskih zunanjih defibrilatorjev v trenutku srčnega zastoja in uporaba le-tega. Metode: Za teoretična izhodišča magistrskega dela smo uporabili deskriptivno metodo zbiranja podatkov in analizo pridobljenih podatkov s pregledom strokovne in znanstvene literature v slovenskem in angleškem jeziku. Za iskanje literature smo uporabili podatkovne baze COBISS, EBSCOhost, EBSCOebook, Cinahl, SAGE in ScienceDirect. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Rezultati: Analiza raziskovalnega vzorca je potekala na primarnem področju mobilnih enot nujne medicinske pomoči Ljubljana, ki jih upravlja Dispečerski center zdravstva Ljubljana, in je vključevala 154 telefonskih posnetkov srčnih zastojev. V analizi podatkov smo odkrili, da je bilo največ srčnih zastojev v starostnem obdobju od 61 do 70 let. V 16 primerih so kličoči uporabil avtomatski zunanji defibrilator, kar pomeni 84,2 %, in samo v 3 primerih ga niso uporabili, kar pomeni, da ga niso uporabili v 15,8 % primerov. Od 154 srčnih zastojev je bilo v 130 primerih (84,4 %) izvedeno izvajanje TPO po navodilih zdravstvenega dispečerja. Sklep: Ugotavljamo, da so v 16 primerih (84 %) srčnih zastojev kličoči uporabili avtomatski zunanji defibrilator in samo v 3 primerih srčnih zastojev le-ta ni bil uporabljen, čeprav so kličoči vedeli, kje ga najdejo in da ga lahko uporabijo. Rezultati so dobri in verjamemo, da s kakovostno mrežo avtomatskih zunanjih defibrilatorjev lahko zgoraj omenjen odstotek še povišamo.
Ključne besede: temeljni postopki oživljanja, uporaba AED, baza AED, dispečerska služba zdravstva, izvajanje prve in nujne medicinske pomoči.
Objavljeno: 19.02.2020; Ogledov: 494; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (685,47 KB)

6.
Uporaba konstrukcijskih zbirk pri pouku naravoslovja in tehnike v podravski regiji
Amadeja Gorjup, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu, ki je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, smo se ukvarjali s konstrukcijskimi zbirkami in njihovo uporabo. V začetnem delu smo se posvetili predvsem teoretičnim izhodiščem, ki so nam pomagala razumeti sam pomen konstrukcijskih zbirk in njihovo uporabo. Najprej smo predstavili same konstrukcijske zbirke, kje jih najdemo, kakšne poznamo in kaj nam omogočajo. Pokazali pa smo tudi njihove prednosti in slabosti. Nato smo se osredotočili še na najpogosteje uporabljene oziroma najbolj odmevne zbirke. V sklopu empirične raziskave smo anketirali učence 4. in pa 5. razreda različnih primestnih in mestnih osnovnih šol. V raziskavo so bili vključeni tudi učitelji naravoslovja in tehnike. Z raziskavo smo dobili pregled nad tem, kakšno je poznavanje samih zbirk, ter kolikšna je njihova uporaba. Ugotovili smo, da je v slovenskem šolstvu še veliko možnosti za izboljšave in nadgradnjo. Predvsem pa, da so konstrukcijske zbirke premalo poznane in uporabljene. Rezultati so nam pokazali tudi razliko med primestnimi in mestnimi osnovnimi šolami. V zaključnem delu smo razvili priporočila za učitelje, ki naj bi služila pogostejši uporabi konstrukcijskih zbirk v samih osnovnih šolah.
Ključne besede: učenci, naravoslovje in tehnika, konstrukcijske zbirke, tehniška ustvarjalnost, podravska regija
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 559; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)

7.
Razpolagalno upravičenje pri poslovanju z nepremičninami
Sanja Gorjup, 2019, magistrsko delo

Opis: Pri poslovanju z nepremičninami je načelo zaupanja v zemljiško knjigo poglavitnega pomena. Iz tega načela izhaja, da kdor v pravnem prometu pošteno ravna in se zanese na podatke o pravicah, ki so vpisani v zemljiški knjigi zaradi tega ne sme trpeti škodljivih posledic. Načelo zaupanja pri poslovanju z nepremičninami varuje dobroverno osebo, zato je vpis pravice v zemljiško knjigo pomemben. V zemljiško knjigo se vpisujejo nepremičnine, pravice na nepremičninah in pravna dejstva tako glede nepremičnin, kot glede imetnikov pravic na nepremičninah, ki so pomembna za pravni promet z nepremičnino. Stvarna pravica, ki se vpisuje v zemljiško knjigo je tudi lastninska pravica. Po vsebini upravičenj, ki jih vključuje, je lastninska pravica najobsežnejša stvarna pravica in lahko na primeru te pravice najprimerneje razložimo upravičenja in tako tudi med njimi razpolagalno upravičenje. V magistrski nalogi bo pojasnjena razlika med samo pravico in upravičenjem. Vsebino pravice determinirajo upravičenja. Vsaka pravica je sestavljena iz enega ali več upravičenj. Vsebina upravičenj, ki jih vključuje pravica, nam povedo na kakšen način lahko uveljavimo pravico, proti komu jo lahko uveljavimo ter ali lahko s pravico razpolagamo in na kakšen način. Zato je členitev pravice na upravičenja ne zgolj teoretičnega pomena, temveč je izredno pomembna za pravilno razumevanje vsebine pravice, ter s tem povezano uporabo pravnih pravil o uveljavljanju pravice in razpolaganju z njo. Posamezna pravica lahko vključuje tri vrste upravičenj: temeljno (materialnopravno) upravičenje, pravovarstveni zahtevek in razpolagalno upravičenje.Vsaka pravica mora vključevati najmanj eno temeljno (materialnopravno) upravičenje ter pravovarstveni zahtevek. Večina pravic vključuje tudi tretjo vrsto upravičenja, to je razpolagalno upravičenje. Razpolagalno upravičenje predstavlja del pravice, ki imetniku zagotavlja pravno možnost prenesti, obremeniti, preoblikovati ter odpovedati se pravici. Z izrazom razpolagalno upravičenje označujemo pravno dejanje (pravni posel) njenega imetnika, ki povzroči prenos, spremembo ali prenehanje te pravice. Razpolagalno upravičenje je torej pravna možnost imetnika pravice razpolagati s to pravico na določen način. Ko obravnavamo razpolagalno upravičenje, se sprašujemo, ali pravica vključuje upravičenje imetnika razpolagati z njo in v kakšnem obsegu. Razpolagalno upravičenje je kot izrecna sestavina pravice opredeljena samo v prvem odstavku 37. člena Stvarnopravnega zakonika (v nadaljevanju SPZ), pod pojmom lastninska pravica. To seveda ne pomeni, da druge pravice ne vsebujejo razpolagalnega upravičenja. Vse stvarne pravice tudi ne vsebujejo popolnega razpolagalnega upravičenja. V teoriji in sodni praksi se velikokrat nepravilno poimenuje razpolagalno upravičenje kot razpolagalna sposobnost. Prav tako se nam postavlja vprašanje, ali je razpolagano upravičenje predpostavka za začetek učinkovanja razpolagalnega pravnega posla. V pravnem prometu je trenutek vpisa izredno pomemben, saj velja pravna maksima prior tempore potior iure, ki pomeni hitrejši po času, močnejši po pravici. Pri tem je potrebno izpostaviti pričakovano pravico, katera je vmesno lastninsko stanje na nepremičnini, ko pravnoposlovni pridobitelj čeprav formalno gledano še ni lastnik, uživa določeno lastninsko varstvo, še preden vloži predlog za vknjižbo pridobitve lastninske pravice v zemljiško knjigo. Postavlja se vprašanje, ali pričakovana lastninska pravica pridobitelja omeji razpolagalno upravičenje odsvojitelja. Lastninska pravica ni več absolutna pravica ali vseobsegajoča in oblastvena pravica, saj jo omejujejo različna pravna področja tako, da je njen tradicionalni koncept zelo okrnjen. Pri omejitvah lastninske pravice splošno razlikujemo med omejitvami v javnem interesu in omejitvami, ki varujejo zasebne interese. Te omejitve pa odpirajo nekatera pomembna pravna vprašanja, ki so predmet magistrskega dela.
Ključne besede: poslovanje z nepremičninami, načelo zaupanja v zemljiško knjigo, trenutek vpisa, lastninska pravica, prenos lastninske pravice, materialnopravna upravičenja, razpolagalno upravičenje, razpolagalni pravni posel, pričakovana pravica, omejitve lastninske pravice.
Objavljeno: 24.04.2019; Ogledov: 690; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

8.
Pomen kulture pri zagotavljanju obstoja in nadaljnega razvoja podjetja
Aleš Gorjup, 2018, diplomsko delo

Opis: močna kultura praviloma vodi podjetje do boljših rezultatov in večje uspešnosti. V diplomskem projektu zato najprej opredelimo, kaj je organizacijska kultura in kaj vsebuje. Za tem opredelimo, kako se organizacijska kultura v podjetju sploh oblikuje, kako se ohranja in kako se spreminja. Raziščemo tudi vpliv organizacijske kulture na uspešnost podjetja. Pred praktičnim delom na kratko opredelimo še vsebine politike podjetja. V praktičnem delu diplomskega projekta proučimo Skupino Impol, d. d., in skušamo preveriti skladnost zapisov v letnem poročilu, natančneje skladnost politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju. Skozi diplomski projekt ugotovimo, da organizacijska kultura vpliva na uspešnost podjetja, da oblikovanje kulture v podjetju traja več let, preden se uveljavi, in tudi da je spreminjanje organizacijske kulture še bolj dolgotrajen projekt. V praktičnem delu ugotovimo, da podjetje razume, kaj je nefinančno poslovanje, in da so zapisi v primerjavi s politiko podjetja skladni.
Ključne besede: kultura, uspeh podjetja, organizacija, nefinančno poslovanje
Objavljeno: 14.11.2018; Ogledov: 342; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

9.
Kulturna dediščina Šentjurja za predšolske otroke
Urška Gorjup, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava, kako in na kakšen način predšolskim otrokom predstaviti in jih seznaniti s kulturno dediščino občine Šentjur s pomočjo slikanic, ki so vezane na domači kraj. V teoretičnem delu so predstavljeni definicija kulturne dediščine, kako otroke z njo seznanjamo v vrtcu in kako slikanice pripomorejo k spoznavanju kulturne dediščine. Predstavljeni so tudi občina Šentjur, rodbina Ipavec ter Anton Martin Slomšek. Cilji diplomske naloge so otroke seznaniti s kulturno dediščino Šentjurja preko slikanic o Ipavcih in Slomšku ter izvesti dejavnosti v vrtcu, jih evalvirati in kritično vrednotiti. V praktičnem delu so zapisane analize izbranih slikanic in predstavitev dejavnosti, izvedenih v vrtcu. Namen izvajanja dejavnosti je otrokom predstaviti dve slikanici: Hiša glasbe (2010), avtorice Zvezdane Majhen in ilustratorke Mojce Cerjak, ter Učilnica pod orehi (2012), avtorice Maje Furman in ilustratorke Andreje Gregorič, ki sta vezani na nesnovno kulturno dediščino občine Šentjur.
Ključne besede: kulturna dediščina, občina Šentjur, slikanica, predšolski otrok
Objavljeno: 21.09.2018; Ogledov: 621; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

10.
Organizational culture in service sector
Irena Gorenak, 2015, znanstvena monografija

Opis: In every organization various modes of behaviour of the employees, their various activities, interpersonal relationships and customs can be observed. In some organizations the employees are all on first-namebasis, still in others they address themselves formally. In some organizations the employees use academic titles and surnames; still in others they call themselves by names, only. In some organizations each employee has its own office, whereas in others they are all use one office, which may be separated by improvised walls. In some organizations the employees celebrate personal holidays together, whereas in others they do not. In some organizations they pose each other obstacles and obstruct each other’s work, but in others no such misconduct can be detected. Differences may also be observed within one single organization. Differences are even greater and more noticeable in cases of organizations from other environments, neighbouring countries or even from other continents. In the business world the differences are present, they should be recognized, and the existing diversity should be tolerated; however, this is not enough; diversity should also be understood and made use of to the benefit of everybody. Significant behaviour of the group of people within an organization, or at its work, in a country or a state is described by the term of culture, which can simply be defined as: “This is the way we operate, act, aim at. This is the way we work …”. It is a question of the mode of behaviour of people within an organization, among themselves and towards others, of their customs and habits, and of all the characteristics of behaviour in an organization in a wider sense. Culture is an organizational factor, directly linked to all the other elements of the organization, its environment and every individual. Every activity, change or behaviour is reflected also on the culture and vice versa, every change of culture triggers the changes in every other area of organization. For this reason it is important to manage the culture, as this is beneficial for the organization as a whole and every individual, in particular.
Ključne besede: organization, organizational culture, values, communication, social responsibility, business ethics, service sector
Objavljeno: 08.05.2018; Ogledov: 649; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici