| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ODZIV VLAGATELJEV VZAJEMNIH SKLADOV NA SVETOVNO FINANČNO KRIZO V SLOVENIJI IN TUJINI
Matjaž Slatinšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Vzajemni sklad je združeno premoženje večjega števila vlagateljev in omogoča enostavno varčevanje v vrednostnih papirjih. Tako pri nas kot v tujini so vzajemni skladi čedalje bolj razširjena oblika varčevanja v vrednostnih papirjih. To potrjuje dejstvo, da so se sredstva vzajemnih skladov povečevala vse do leta 2007, ko je svet pretresla svetovna finančna kriza. Vlagatelji po vsem svetu so prodajali svoje naložbe na kapitalskih trgih in s tem povzročili padce tečajev, kar je prizadelo industrijo vzajemnih skladov. Res pa je, da jo je kriza v nekaterih državah prizadela precej manj kot v drugih. Slovenija je bila ena izmed držav, kjer je bila industrija vzajemnih skladov bolj prizadeta. Glavni razlog za to pa je zgodovina vzajemnih skladov, ki je v Sloveniji relativno kratka, v primerjavi z razvitejšimi državami na zahodu. Kratka zgodovina pa je razlog, da imajo slovenski vlagatelji manj izkušen in se pri vlaganju v vzajemne sklade odločajo bolj tvegano kot vlagatelji v tujini. Pričakovali bi, da se bodo vlagatelji iz krize nekaj naučili, vendar pa se, odkar so se padci umirili, spet vzpostavljajo stari vzorci obnašanja. Slovenski vlagatelji še vedno najraje posegajo po najbolj tveganih delniških vzajemnih skladih, ki v primeru padanja tečajev izgubijo največ vrednosti. Torej bo potrebno še nekaj časa, da bodo vlagatelji spoznali, da je pri varčevanju v vzajemnih skladih potrebno dobro razpršiti svoj portfelj.
Ključne besede: Vzajemni sklad, Portfelj, Družba za upravljanje, Vrednostni papirji, Delnice, Finančna kriza
Objavljeno: 03.08.2010; Ogledov: 1554; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (930,55 KB)

3.
ODŠKODNINSKA TOŽBA
Grega Slatinšek, 2011, diplomsko delo

Opis: Odškodninska tožba je procesno dejanje tožnika, s katerim zahteva pravno varstvo od sodišča, da mu nasproti tožencu prisodi pravično odškodnino. Tožba je institut s katerim se začne pravdni postopek. Začne se lahko le na pobudo stranke. Sodišče odloča v mejah postavljenih zahtevkov. Prav zaradi tega je zelo pomembno, da tožnik v tožbenem petitu natančno in konkretno opredeli vsebino sodnega varstva, ki ga zahteva. Za nastanek odškodninske obveznosti morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji: škodljivo dejstvo, nedopustna škoda, vzročna zveza med škodljivim dejstvom in škodo ter odgovornost.
Ključne besede: Ključne besede: odškodninska tožba, odškodnina, tožbeni zahtevek, materialna in nematerialna škoda.
Objavljeno: 01.02.2011; Ogledov: 7812; Prenosov: 1232
.pdf Celotno besedilo (931,64 KB)

4.
ZAGOTAVLJANJE VERTIKALNE IN HORIZONTALNE PREGLEDNOSTI
Mojca Slatinšek, 2011, diplomsko delo

Opis: Predmet diplomske naloge je preglednost ceste v krivinah. Nezadostna preglednost cest v krivinah je namreč eden izmed najpogostejših vzrokov za nastanek prometnih nesreč. Podana je zakonska regulativa glede preglednosti na odsekih cest, podrobneje pa so opisani vidno polje voznika, vertikalna in horizontalna preglednost. Na podlagi prikazanih teoretičnih določanj preglednosti sta v diplomski nalogi izpostavljena dva primera krivin (vertikalna in horizontalna), ki sta del regionalne ceste tretjega reda, ki poteka skozi manjše naselje Bočna. Naštete so ugotovljene pomanjkljivosti, podani pa so možni predlogi za izboljšanje obstoječega stanja.
Ključne besede: vidno polje, preglednost v krivinah, vertikalna preglednost; horizontalna preglednost, zagotavljanje varnosti v cestnem prometu
Objavljeno: 06.05.2011; Ogledov: 2102; Prenosov: 438
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

5.
NOV POGLED NA ZNAČILNOSTI LIKOVNEGA IZRAŽANJA OTROK NA PREHODU IZ VRTCA V OSNOVNO ŠOLO
Aleksandra Slatinšek - Mlakar, 2011, magistrsko delo

Opis: POVZETEK V uvodnih poglavjih magistrskega dela smo opisali klasifikacijo razvojnih faz, pri katerih smo se nadalje osredotočili na obdobji od tri do pet in šest do sedem let otrokove starosti oziroma smo raziskovali prehode med posameznimi fazami predšolskega v šolsko obdobje. Podrobneje smo opisali in predstavili posamezne značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok v predšolskem obdobju in značilnosti likovnega izražanja otrok v prvih razredih osnovne šole. Posebej smo se osredotočili na iskanje oz. raziskovanje uporabe univerzalnih znakov oziroma oblik v otroški risbi ter upodobitev človeške figure skozi razvojne faze. S primerjavo podatkov na podlagi dosedanjih raziskav s področja likovnega izražanja smo postavili glavne smernice za raziskovanje likovnih izdelkov v praktičnem delu magistrske naloge. Zanimalo nas je tudi likovno vrednotenje otroških likovnih izdelkov in likovna ustvarjalnost. V poglavju kvalitativno pedagoško raziskovanje smo opisali postopke raziskovanja na podlagi študije primera, ki smo jo uporabili v nadaljnji raziskavi. V raziskavi smo uporabili opazovalno študijo primera, s katero smo podrobno, sistematično analizirali posameznega učenca pri izvedbi likovnih nalog. Uporabili smo deskriptivno in komparativno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V raziskavi smo na podlagi podrobne študije otroških likovnih del ter opazovanja likovnih dejavnosti dveh otrok ugotavljali razlike in podobnosti glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje. Zanimalo nas je, kako otrok na prehodu iz ene razvojne faze v drugo izoblikuje lasten likovni izraz, nadgrajuje oz. komponira likovna dela, kakšne oblike in podobe se v njegovih likovnih delih pogosto pojavljajo ter na kakšen način. S študijo primera smo ugotavljali podobnosti in razlike glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje, in obstoječe oblike v likovnih izdelkih dveh otrok na prehodu iz predšolskega v šolsko obdobje oziroma na prehodu iz faze otroškega realizma v fazo intelektualnega realizma. Ugotovili smo, da so poti do cilja oziroma do nastanka nekega izdelka zelo individualne oziroma se med otroki razlikujejo in da učence spodbujamo k lastnemu iskanju poti do realizacije postavljene likovne naloge. Le prek razvijanja otrokove individualnosti v likovnem izrazu bo likovno-pedagoško delo dajalo ustvarjalne rezultate in učence spodbujalo pri njihovem lastnem likovnem raziskovanju.
Ključne besede: risba, razvojne faze, postopek upodobitve, univerzalni znaki, lasten likovni izraz
Objavljeno: 15.03.2012; Ogledov: 3438; Prenosov: 337
.pdf Celotno besedilo (4,63 MB)

6.
Življenje z astmo
Eva Slatinšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava kronično pljučno bolezen astmo. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena bolezen astma, vključno z anatomijo in fiziologijo dihalnega sistema, klinično sliko in etiopatogenezo astme, opisani so sprožilci astme, preventiva in zdravljenje bolnika z astmo, vključno z alternativnim zdravljenjem, ter zdravstvena nega in zdravstvena vzgoja bolnika z astmo, v katero je vključena tudi medicinska sestra. V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni rezultati raziskave, ki se je izvajala marca 2011 na vzorcu 50-tih bolnikov z astmo. Raziskava je potekala v Pljučnem dispanzerju v Murski Soboti in na Dihalnih vajah, ki so se izvajale v sklopu Astma šole na 1. Osnovni šoli, prav tako v Murski Soboti. Cilj raziskave je bil spoznati, kako vsak posameznik, ki boleha za astmo, skrbi za svoje zdravje oz. kako se v vsakdanjem življenju spopada s svojo boleznijo. Z raziskavo je bilo ugotovljeno, da bolniki z astmo zelo dobro skrbijo za svoje zdravje, saj kar 78% anketirancev redno skrbi za svojo telesno aktivnost, dobro skrbijo tudi za svoje psihično počutje, o svoji bolezni dodatno pridobivajo znanje s pomočjo knjig in revij, kar 36% pa jih uporablja tudi internet. 76% anketiranih z astmo je vključenih tudi v Društvo pljučnih in alergijskih bolnikov Slovenije. Bolniki alergični na pršico imajo po podatkih raziskave ustrezno urejen svoj bivalni prostor.
Ključne besede: astma, zdravljenje astme, življenje z astmo, bolniki, alergija
Objavljeno: 01.02.2012; Ogledov: 2524; Prenosov: 564
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

7.
Novejša spoznanja o razvoju otrokove risbe
Aleksandra Slatinšek-Mlakar, 2009, kratki znanstveni prispevek

Opis: V prispevku prikazujemo rezultate raziskave z naslovom Otrok pri igri, katere namen je bil ugotavljanje razlik pri risanju med učenci v starosti od 6 do 9 let. Zanimalo nas je, koliko oseb ter katere igrače oz. igre se pojavljajo v otroški risbi z naslovom "Otrok pri igri" glede na spol ter ali obstajajo razlike med različno starimi učenci glede na število oseb in igrač oz. iger v otroški risbi. V raziskavo je bilo vključenih 174 slovenskih učencev od 1. do 4. razreda osnovne šole 103 dečki in 71 deklic. Raziskovali smo na podlagi dosedanjih dejstev glede poznavanja razvojnih zakonitosti oz. stopenj razvoja otrokovega risanja, razvojnih procesov pri likovnem izražanju otrok starih od 6 do 9 let ter različnih vplivov na odraz otrokove risbe. Dobljeni rezultati raziskave potrjujejo že znana dejstva o razvoju otrokove risbe, ki so opisana v teoretičnem delu naloge. Na podlagi spoznanj o razvoju otroške risbe in v povezavi z nalogami likovne vzgoje od prvega do četrtega razreda osnovne šole,ki so navedena v teoretičnem delu naloge, lahko interpretiramo nastale razlike med spoloma in razlike med različno starimi učenci. Ugotovili smo, daje vidna spolno-stereotipna razlika v izbiri najljubše igrače. Pri izbiri igrač obstajajo razlike pogojene s starostjo otrok, vendar ne na nivoju statistične značilnosti. Potrebno pa je poudariti ugotovitve avtorjev Marjanovič Umek in Lešnik Musek (2001), da otroško risanje, ne glede na to, o kateri stopnji govorimo, ni togo povezano samo s starostno stopnjo, pač pa gre za preplet zaznavanja, gibanja, mišljenja in otrokovih lastnih interesov ter motivacije.
Ključne besede: otroška risba, razvojne zakonitosti, starostne stopnje, spolno-stereotipne razlike
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 391; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (922,51 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Timsko načrtovanje, poučevanje in evalvacija pri interesnih dejavnostih
Aleksandra Slatinšek-Mlakar, 2009, strokovni članek

Opis: Danes se učitelji v šolah timskega dela lotevamo bolj strokovno in sistematično. Udeležili smo se lahko različnih dodatnih strokovnih izobraževanj, seminarjev in delavnic, kjer smo si pridobili ustrezno znanje in nekaj izkušenj za timsko delo. Današnja šola je timsko delo vpeljala predvsem na področjih načrtovanja in poučevanja ter z njima povezane evalvacije. V prispevku je zajet vidik timskega dela na vseh treh področjih in podkrepljen s praktičnim primerom v okviru interesnih dejavnosti. Opisan primer timskega dela na razredni stopnji prikazuje uresničevanje zamisli o interdisciplinarnem sodelovanju med učitelji, vodstvenimi delavci, učenci in zunanjimi sodelavci. Zajema podroben prikaz uresničevanja zastavljenih ciljev na področju timskega načrtovanja in poučevanja kot tudi evalvacije. Uspešna izvedba gledališke predstave predstavlja povratno informacijo o uspešnosti timskega sodelovanja. Na podlagi evalvacijskega vprašalnika udeleženci tima menijo, da je projekt odlično uspel, in si želijo še več takšnih ustvarjalnih aktivnosti.
Ključne besede: timsko delo, timsko načrtovanje, timsko poučevanje, timska evalvacija, interesne dejavnosti
Objavljeno: 10.10.2017; Ogledov: 224; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Kolonizacija Zahodne Afrike
Sajda Slatinšek, 2015, diplomsko delo

Opis: Kolonizacija Zahodne Afrike je proces, katerega posledice še danes narekujejo razvoj držav. V diplomski nalogi sem v kratkem povzetku opisala razvoj Zahodne Afrike do časa kolonizacije. V osrednjem delu sem se osredotočila na kolonizacijo in dekolonizacijo Zahodne Afrike s poudarkom na posledicah procesa kolonizacije. V posebnem poglavju bom prikazala razlike med britansko in francosko kolonizacijo ter posledice obeh oblik za razvoj držav. V zaključku podajam informacije o trenutnem političnem, gospodarskem in socialnem stanju držav Zahodne Afrike.
Ključne besede: Zahodna Afrika, Kolonizacija, Dekolonizacija
Objavljeno: 18.03.2016; Ogledov: 899; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

10.
Importance of motivating factors for international mobility of students
Riko Novak, Anja Slatinšek, Gabrijel Devetak, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: This article explores the importance of motivating factors for the international mobility of undergraduate students who participated in a mobility programme and completed part of their studies at selected higher education institutions. The empirical research was conducted on a population of 3,539 mobile undergraduate students, who took part in mobility programmes between 2006 and 2011 at three selected higher education institutions in three different European countries (1 - Germany: Duale Hochschule Baden‑Württemberg Karlsruhe, 2 - Norway: University of Tromsø, 3 - Slovenia: University of Primorska, Faculty of Management). The purpose of this article is to present the underlying motivating factors in relation to the selected institution on a sample of 288 undergraduate students during the period studied. On the basis of these findings, we came to the conclusion that most of the students participated in students’ mobility programmes especially to gain international study and life experiences. Furthermore, we established a statistically significant difference in the duration of a mobility period in connection with gender and the satisfaction with the mobility programme.
Ključne besede: international mobility, mobility motivating factors, higher education institution
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 591; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (287,49 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici