| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 42
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinkovitost ukrepa prepovedi približevanja kot sredstvo za preprečevanje družinskega nasilja : magistrsko delo
Lena Senica, 2023, magistrsko delo

Opis: Družinsko nasilje je ena izmed najstarejših pojavnih oblik nasilja in pomeni grobo kršitev človekovih pravic ter človekovega dostojanstva. Čeravno se o tej problematiki v zadnjih desetletjih intenzivno ozavešča družbo, je primerov družinskega nasilja na vsakodnevni bazi še vedno preveč. Pomemben premik v smeri preprečevanja nasilja v družini zagotovo pomeni sprejetje Zakona o preprečevanju nasilja v družini (ZPND) v letu 2008. Temeljni namen izvajanja določb tega zakona je predvsem v zagotavljanju učinkovitejše pomoči žrtvam v primerih nasilja, zaščiti žrtve nasilja, prizadevanju za spremembo vedenja povzročitelja nasilja in s preventivnimi ukrepi zmanjšati pojavnost družinskega nasilja. S sprejetjem ZPND sta se država kot tudi družba začeli zavedati resnosti obstoja ter množičnosti družinskega nasilja. Zavedati se je potrebno, da pri družinskem nasilju velja ničelna toleranca, zato se mora slednje preprečevati z različnimi mehanizmi, če pa že pride do nasilnega incidenta, mora država storiti vse, kar je v njeni moči, da čim bolj omili nastale posledice. Sredstvo, ki v trenutku zaustavi družinsko nasilje, je izrek ukrepa prepovedi približevanja, ki ga najpogosteje izreka policija, skladno z Zakonom o nalogah in policijskih pooblastilih (ZNPPol). Povzročitelj nasilja mora ob izreku prepovedi približevanja nemudoma prenehati s svojimi ravnanji, s tem pa ukrep izpolni svoj glavni cilj ‒ žrtvi zagotovi varnost. Z izrečenim ukrepom se žrtvi in povzročitelju nasilja sporoča, da je nasilje zavržno in nedopustno ravnanje, s tem pa se na družbo prenese daljnosežno sporočilo. V tem delu, torej takojšno nudenje zaščite žrtvi nasilja, je ukrep prepovedi približevanja učinkovit in zadosten, saj se s samim izrekom nasilna dejanja promptno prekinejo. Nekoliko več dvomov o sami učinkovitosti prepovedi približevanja v praksi pa se pojavi v zvezi s spoštovanjem izrečene prepovedi približevanja s strani povzročitelja nasilja. Obstajajo namreč številni vzroki, vsled katerih se prepoved približevanja s strani storilcev nasilja ne spoštuje v takšni meri, kot bi bilo zaželeno. Vendar v zvezi z zadevno problematiko neupoštevanja izrečene prepovedi približevanja obstajajo marsikateri predlogi, s katerimi je mogoče izboljšati efektivnost ukrepa prepovedi približevanja na način, da se bo ta spoštoval bolj, kot kažejo dosedanje prakse. Na tem mestu se izpostavlja predlog, ki je zares vreden omembe, in sicer bolj intenzivno ter obvezno vključevanje storilcev nasilja v programe dela, kjer imajo ključno vlogo nudenja pomoči storilcem nasilja, pristojne institucije na področju družinskega nasilja. Poleg pomembnosti slednjih pa je še vedno poglavitnega pomena, da se družbo čim bolj osvešča o družinskem nasilju, saj se moramo vsi ljudje zavedati, da družinsko nasilje ni tabu tema, marveč tema, o kateri se je treba pogovarjati in iskati ustrezne rešitve s katerimi se bo zmanjšala številčnost tega deviantnega pojava. Kot družba nosimo vsi odgovornost, da žrtvam nasilja ponudimo roko, jim prisluhnemo, verjamemo ter jim pomagamo.
Ključne besede: Družinsko nasilje, Zakon o preprečevanju družinskega nasilja (ZPND), ukrep prepovedi približevanja, Zakon o nalogah in pooblastilih policije, prekinitev družinskega nasilja, učinkovitost ukrepa prepovedi približevanja, program dela, ozaveščanje družbe.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 156; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

2.
Ogrevanje, hlajenje in prezračevanje stavb : magistrsko delo
Toni Senica, 2022, magistrsko delo

Opis: V uvodu magistrskega dela bomo predstavil hibridni sistem ogrevanja, kjer se za ogrevanje uporabljata dva različna vira energije, opisali komponente, ki so sestavni del napredne regulacije ogrevanja, vgradnjo lokalnega prezračevanja z rekuperacijo in opisali potrebo po vgradnji klimatske naprave. Nato bomo po Pravilniku o učinkoviti rabi energije v stavbah (Pures 2010) in tehnični smernici TSG-1-004:2010 s pomočjo programa KI Energija 2017 izdelali energetsko izkaznico za referenčno enodružinsko hišo. Dobljeno energetsko izkaznico bomo nato primerjali z več izdelanimi energetskimi izkaznicami za enodružinsko hišo, iz katerih bo razvidno, kako določena posodobitev oziroma vgradnja novega sistema v enodružinsko hišo vpliva na končni izkaz energijske izkaznice. Namen magistrskega dela je predstaviti analizo prihrankov, ki bi jih dobili, če bi v omenjeni enodružinski hiši vzpostavili hibridni sistem ogrevanja, posodobili regulacijo ogrevanja ali vgradili lokalni prezračevalni sistem z vračanjem toplote.
Ključne besede: ogrevanje, hlajenje, prezračevanje
Objavljeno v DKUM: 24.05.2022; Ogledov: 910; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (6,02 MB)

3.
Poslovna pogajanja med Slovenijo in Hrvaško
Jana Senica, 2018, magistrsko delo

Opis: S pogajanji se danes srečujemo na vsakem koraku, in sicer tako v zasebnem življenju kot v poslovnem svetu. Pri pogajanjih sta vedno vpleteni vsaj dve strani, zato moramo znati uporabljati različne komunikacijske tehnike, saj nam bodo pri pogajanjih v prid in nam bodo ob zaključku prinesle zadovoljstvo in bomo dosegli želeni cilj. Pomembno je, da se znamo na pogajanja pripraviti, dodobra preučiti nasprotnikovo kulturo, izoblikovati pogajalske tehnike in se prilagajati različnim vrstam pogajalcev. V podjetjih potekajo pogajanja v domačem in tujem okolju. Ko predstavniki podjetij potujejo v tuje države, so pogosto presenečeni, kako lahko različni običaji narodov zapletejo njihovo poslovanje s tujimi državami. Na uspešnost medkulturnih pogajanj vpliva veliko dejavnikov, kot so jezik, religija, norme, vrednote, izobrazba, materialna kultura, življenjske razmere, etika, kultura, zato se morajo mednarodni pogajalci pred pogajanji prilagoditi na vse možne načine, da bi se lahko z nasprotno stranjo čim bolje razumeli. Magistrsko delo opisuje poslovna pogajanja med Slovenijo in Hrvaško. V prvem delu je predstavljena teorija o poslovnih pogajanjih, kakšen je sam proces pogajanj. Med Slovenijo in Hrvaško potekajo mednarodna pogajanja, zato je v delu opisano tudi, kaj vse je potrebno za uspešnost pogajanj v tujem okolju, na kaj mora biti pogajalec pozoren, kako se pripraviti na pogajanja v tujini ter kakšne so zaželene značilnosti pogajalcev. Podrobneje je opisana kultura in njen vpliv na poslovna pogajanja ter kako na potek samih poganjanj vpliva etika. Drugi del je empirični, kjer sem preučevala značilnosti pogajalskih slogov Hrvatov in Slovencev, in kje so razlike med slogoma. V drugi del sem vključila tudi intervju, ki sem ga izvedla z vodjo prodaje v podjetju Famteh d.o.o.
Ključne besede: poslovna pogajanja, proces poslovnih pogajanj, mednarodna pogajanja, pogajalski proces pri mednarodnih poslovnih procesih, etika, kultura, značilnosti pogajalskega sloga Hrvaške, značilnosti pogajalskega sloga Slovenije
Objavljeno v DKUM: 14.06.2018; Ogledov: 2033; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

4.
Izzivi učiteljev kemije pri poučevanju priseljencev
Tadeja Senica, 2017, magistrsko delo

Opis: Kot druge države Evropske unije se tudi Slovenija sooča z izzivom priseljevanja. Priseljenci so ob vključitvi v novo kulturno okolje deležni težav, največkrat povezanih z nerazumevanjem novega jezika in nepoznavanjem kulturnih in družbenih praks. Koncept inkluzivnega izobraževanja vključuje načelo medkulturnosti in zahteva sistematično delo vseh vključenih v šolsko okolje. Učitelji se vsakodnevno srečujejo z izzivi, povezanimi z razumevanjem jezika in drugačnimi kulturami, poznati pa morajo tudi procese integracije priseljencev in prilagajanja na novo kulturno okolje. Učitelji so odgovorni za pripravo razreda, upravljanje v razredu, kot tudi v razvoju učencev. V magistrski nalogi predstavljamo najpogostejše izkušnje, s katerimi se učitelji kemije srečujejo pri poučevanju otrok priseljencev. Mednje spadata tudi poznavanje šolske zakonodaje in sodelovanje s starši otrok priseljencev. Z raziskavo želimo učiteljem kemije in tudi ostalim strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju predstaviti osnovne smernice za poučevanje kemije v inkluzivnem medkulturnem razredu. Predstavljeni praktični primeri iz kemije z uporabo IKT prikazujejo možnosti za premostitev jezikovnih težav pri pouku kemije.
Ključne besede: otroci priseljenci, integracija, kemija, učitelj kemije
Objavljeno v DKUM: 28.11.2017; Ogledov: 1472; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

5.
Pripravljenost učiteljev začetnikov za učinkovito vključevanje informacijsko-komunikacijskih tehnologij v poučevanje
Tadeja Senica, 2017, magistrsko delo

Opis: Samo internetni dostop in osnovna raba IKT danes ne zadostujeta več, saj sodobne digitalne kompetence vključujejo tudi ustrezno poznavanje IKT, ravnanje z njimi in ustrezen odnos do njih. Dejavnika, ki poleg same IKT vplivata na uspešnost integracije IKT v izobraževanje, sta tudi izurjenost učiteljev za uporabo IKT in njihov pedagoški pogled ter mnenje o tem, kako lahko IKT pripomore k izboljšanemu poučevanju. V raziskavi smo ugotavljali, v kolikšni meri so učitelji začetniki po končanem izobraževanju pripravljeni za učinkovito uporabo IKT v poučevanju, koliko se počutijo samozavestne ob različnih situacijah, ki vključujejo delo na svetovnem spletu, in koliko so motivirani ob različnih situacijah, ki vključujejo neposredno delo z učenci v razredu ob uporabi IKT.
Ključne besede: IKT, digitalna kompetenca, učitelj začetnik, digitalna pismenost.
Objavljeno v DKUM: 25.08.2017; Ogledov: 1422; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

6.
Odnos mladostnikov do zdrave prehrane in telesne aktivnosti
Darinka Senica, 2017, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Zdravje je človekovo največje bogastvo ter prvina kakovosti življenja. Za zdravo življenje je pomembno, da se zdravo prehranjujemo in smo redno telesno aktivni, ne glede na to v katerem starostnem obdobju smo. V obdobju mladostništva sta zdrava prehrana in telesna dejavnost še kako pomembni, saj vplivata na psihični in fizični razvoj mladostnika. Namen raziskave je bil ugotoviti kako se mladostniki prehranjujejo oziroma kakšen odnos imajo do zdrave prehrane in telesne aktivnosti. Metodologija raziskave: Uporabljena je bila deskriptivna in kvantitativna metodologija raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika, ki je vseboval 18 vprašanj polodprtega in zaprtega tipa. Pridobljene podatke smo predstavili grafično in opisno s pomočjo programa Microsoft Excel in Microsoft Word. V raziskavo je bilo zajetih 100 mladostnikov, ki obiskujejo srednje šole na Koroškem. Rezultati raziskave: Na podlagi analize pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da so mladostniki ozaveščeni glede zdravega načina prehranjevanja in redne telesne aktivnosti. Največ informacij pridobijo od medicinskih sester in učiteljev na šoli. Kljub temu so rezultati tudi pokazali, da so mladostniki redno aktivno dejavni le v šoli in sicer največkrat pri športni vzgoji. Sklep:Podatki, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, nam povedo, da se mladostniki zavedajo, da je zdrav način življenja za njih najboljši. Glede zdravega življenjskega sloga so dovolj informirani, rabijo pa le malce več spodbude pri telesni aktivnosti. Družina naj skupaj preživlja prosti čas, ki naj ga zaznamujejo športne aktivnosti in skupna priprava hrane.
Ključne besede: Mladostnik, zdrava prehrana, telesna dejavnost, medicinska sestra
Objavljeno v DKUM: 10.04.2017; Ogledov: 2519; Prenosov: 363
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

7.
Čezatlantski trgovinski in naložbeni sporazum (TTIP) ter mehanizem za reševanje sporov med investitorji in državami (ISDS/ICS)
Maruša Senica, 2017, magistrsko delo

Opis: Čezatlantsko trgovinsko in naložbeno partnerstvo (TTIP) spada v skupino megaregionalnih sporazumov. Njegov cilj je predvsem odprava trgovinskih ovir v različnih gospodarskih sektorjih, s čimer naj bi se olajšala nakup in prodaja blaga med Evropsko unijo in Združenimi državami Amerike. Gre za vsebinsko izredno širok sporazum, ki poteka med dvema velikima in ekonomsko močnima, a zelo različnima tvorbama, od katerih je ena nadnacionalna in druga nacionalna, vsaka od njiju pa uživa različno stopnjo varstva na področju varovanja družbe, okolja, javnega zdravja ter zaščite potrošnikov. Prav zaradi tega je pomembno, da se vsa odprta vprašanja, ki izhajajo iz sporazuma, dorečejo dosledno, eksaktno in transparentno. Pogajanja o sporazumu TTIP namreč potekajo v tajnosti , vsebina sporazuma se še vedno spreminja in razvija, nekatere države članice Evropske unije (v nadaljevanju EU) pa podpisu sporazuma odkrito nasprotujejo. Eno najspornejših vprašanj iz sporazuma je prav gotovo vprašanje vključitve mehanizma za reševanje sporov Invesor- State Dispute Settlement (v nadaljevanju ISDS) oziroma Investment Court System (v nadaljevanju ICS) v sporazum. Magistrsko delo obravnava pojem TTIP na splošno, torej njegove bistvene lastnosti ter v zvezi s tem tako predvidene prednosti in morebitne slabosti. V posebnem delu pa se dotakne reševanja mednarodnih investicijskih sporov in pri tem podrobno obravnava mehanizem za reševanje sporov med investitorji in državami ter zaščito tujih investicij v sporazumu TTIP. Primerjalnopravni pregled mehanizma ISDS in predlaganega izboljšanega mehanizma ICS pokaže veliko negotovost zaupanja v tovrstne mehanizme in odpira vprašanje nujnosti vključitve takega mehanizma v megaregionalne sporazume tako TTIP kot primerljive sporazume.
Ključne besede: Čezatlantsko trgovinsko in naložbeno partnerstvo, mehanizem za reševanje sporov med investitorji in državami, Sistem investicijskega sodišča, TTIP, ISDS, ICS, mednarodne tuje investicije
Objavljeno v DKUM: 09.03.2017; Ogledov: 2107; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (833,65 KB)

8.
RAZVOJ ŠPORTNEGA IZRAZJA V SLOVENŠČINI
Maja Senica, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj športnega izrazja v slovenščini, in sicer proučuje športno izrazje iz glasila Slovenski sokol z začetka 20. stoletja. V tem obdobju je na izgradnjo slovenske nacionalne zavesti pomembno vplivalo sokolsko gibanje z društvenim življenjem (športnim, kulturnim, političnim, družbenim). Slovenski sokoli so usposobili prve generacije visoko izobraženih športnih učiteljev in zapustili prvo slovensko strokovno literaturo o telovadbi. Razvoj športnega izrazoslovja (predvsem v tujini) predstavlja izziv za slovenski jezik, saj se tako kot športne panoge hitro razvija in neprestano dopolnjuje. V Sloveniji nimamo formalno določene raziskovalne enote, ki bi proučevala športno terminologijo. Glavni problem torej predstavlja terminološka nedorečenost in nesistematična skrb za strokovno izrazje, zato je bil namen naloge raziskati in analizirati sokolsko športno izrazje, njegovo spreminjanje in ohranjenost do današnjega časa (na primer: nekateri pomeni se spreminjajo – lahko pomenijo nekaj povsem drugega ali pa v današnjem času sploh več ne obstajajo, ker smo jih zamenjali z drugimi). Za potrebe doseganja cilja je bilo uporabljenih več raziskovalnih metod, s katerimi je bil prikazan razvoj športa in športnega izrazja v slovenščini ter analizirano športno izrazje, ki se je v skladu s predpostavljenim skozi čas spreminjalo.
Ključne besede: šport, športno izrazje, Slovenski sokol, terminološki slovar
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 992; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

9.
Ocenjevanje delovne uspešnosti policista s pomočjo BARS ocenjevalne lestvice : specialistično delo
Primož Senica, 2016, specialistično delo

Opis: Kakor v javni upravi, je tudi v policiji ocenjevaje delovne uspešnosti eden izmed najpomembnejših opravil kadrovskega menedžmenta. Pomembnosti ocenjevanja pa se zavedajo tudi delavci, saj je od tega odvisno njihovo napredovanje in posledično tudi višja plača. Skladno z navedenimi dejstvi so na začetku naloge opredeljeni temeljni pojmi, ki se nanašajo na ocenjevanje delovne uspešnosti. V nadaljevanju so prikazane najpogostejše metode in tehnike ocenjevanja delovne uspešnosti. V samem jedru naloge, pa je predstavljena zakonska ureditev ocenjevanja delovne uspešnosti v javni upravi in sicer v obdobju od leta 1994, ko je bila sprejeta prva zakonodaja in vse do danes. Zaradi pomanjkljivosti trenutnega sistema ocenjevanja javnih uslužbencev smo v empiričnem delu specialistične naloge predstavili ocenjevalno tehniko in po strukturiranem postopku izdelali ocenjevalno lestvico »Na vedenje sidrana ocenjevalna lestvica (BARS – Behaviorally Anchored Rating Scales), s katero bo možno oceniti javnega uslužbenca v policiji. Navedeno je bilo tudi namen specialistične naloge in sicer, da se za potrebe ocenjevanja delovne uspešnosti javnega uslužbenca, ki zaseda delovno mesto »policist« na policijski postaji, izdela ocenjevalna lestvica.
Ključne besede: policija, policijsko delo, policisti, delovna uspešnost, specialistične naloge
Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 2270; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

10.
Didaktische Bearbeitung von Volks- und Kunstmärchen im DaF-Unterricht
Katja Senica, 2016, diplomsko delo

Opis: In der Diplomarbeit werden zwei Unterklassen von Märchen behandelt und zwar Volks- und Kunstmärchen. Märchen sind schon seit langem ein interessantes Forschungsthema. Trotz zahlreicher Versuche verfügt die Forschung bis heute über keine einheitliche Definition von Märchen. Die Situation ist ähnlich, wenn über Volks- und Kunstmärchen besprochen wird. Man könnte sogar sagen, dass es so viele Definitionen wie Märchenforscher gibt. Einige stellen jene Merkmale in den Vordergrund, die von den Anderen vernachlässigt werden und umgekehrt. Weil aber nicht alle mit den wunderbaren, magischen Wesen, Zahlen und mit der Magie verbundenen Texte ein Märchen sind, wäre es nötig, sie von den anderen ähnlichen Gattungen, die märchenhafte Elemente beinhalten, zu unterscheiden wie etwa Sage, Legende, Mythos und Fabel. Mit der Frage, ob die literarischen Texte in den DaF-Unterricht eingesetzt werden sollen oder nicht, beschäftigt sich die Literaturdidaktik, die sich von jener Literaturdidaktik, die in der Muttersprache abläuft, unterscheidet. Es wurde erwähnt, welche Funktion die literarischen Texte im DaF-Unterricht eigentlich spielen und welche Argumente, die für die Einsetzung der literarischen Texte in den DaF-Unterricht sprechen, pro und contra sind. Das Ziel der Diplomarbeit ist es herauszufinden, wie den Schülern im DaF-Unterricht die Unterschiede zwischen den Volks- und Kunstmärchen beigebracht werden könnten. Es wird ein Modell vorgestellt, aufgrund dessen die Schüler mit dem Prozess des parallel-komparativen Lesens, mit dem Schaffen ihrer eigenen Aktionslinie und mit der Hilfe der Liste der Kriterien, selbst zu den Ergebnissen kommen und somit erkennen, dass Volks- und Kunstmärchen mehr Unterschiede als Gemeinsamkeiten ausweisen. Für die Entwicklung des Modells wurden ein Volksmärchen und drei Kunstmärchen ausgewählt, die untereinander sehr verschieden vorkommen, und zwar mit dem Ziel, dass die Schüler ein Gefühl bekommen, dass Märchen nicht nur einfache Texte sind, aus welchen die Merkmale leicht auszuschälen sind, sondern dass ihre Analyse, die für die Beobachtung und Nachdenken nötig ist, eine harte Arbeit darstellt. Ebenso erleichtert die Arbeit nicht die Sache, dass im Märchen nicht alle Merkmale auf einmal zu finden sind. Das Konzept der didaktischen Bearbeitung sollte als ein offenes, flexibles Konzept gesehen werden, das sich während des Unterrichtsprozesses noch ändern könnte.
Ključne besede: Deutsch als Fremdsprache, Literatur, Volksmärchen, Kunstmärchen, Literaturdidaktik, Parallel-komparative Methode
Objavljeno v DKUM: 05.05.2016; Ogledov: 1661; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (448,89 KB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici