1. A comparative study of virtual microscopy versus traditional microscopy for introduction into the histology curriculum at a Faculty of MedicineTanja Prunk Zdravković, Bogdan Zdravković, Miha Munda, 2015, izvirni znanstveni članek Opis: Purpose: We currently employ traditional microscopy with glass slides for teaching purposes. Here, we performed a pilot survey on the potential implementation of virtual microscopy. Experienced peer tutors were asked to participate in the evaluation of virtual microscopy versus traditional microscopy. Our main objectives were to determine: whether there is a statistically significant difference in time to locating a structure on a glass slide versus a virtual slide, the possible advantages and disadvantages of each microscopy method, and the benefits of virtual microscopy over traditional microscopy (1-3). Methods: Glass slides were scanned with the Aperio ScanScope CS slide scanner for use as virtual slides. Peer tutors were asked to locate the same structures on each glass slide and the corresponding virtual slides. Times needed to locate these structures were individually measured, and a question- naire (a modified and translated version of the College of Veterinary Medicine, North Carolina State University virtual microscopy survey) on the advantages of practical use of virtual microscopy provided at the end. Results: One sample t-test showed significant differences (p<0.01) in mean time to locate a structure on glass (23.0s) versus virtual slides (12.5s). In commentaries, peer tutors reported a preference for a combination of traditional and virtual microscopy in practical sessions. Conclusions: Assessors considered virtual microscopy easy to use. Time needed to locate a structure on virtual slides was significantly shorter. After additional surveys, we envisage successful implementation of virtual microscopy in conjunction with traditional microscopy in the histology curriculum. Ključne besede: virtualna mikroskopija, virtualni diapozitivi, pilotna raziskava, histologija, kurikulum Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 198; Prenosov: 10 Celotno besedilo (95,45 KB) Gradivo ima več datotek! Več... Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo! |
2. |
3. |
4. Dimenzioniranje meteorne odvodnje v sklopu projekta »Protipoplavna ureditev Selške Sore II. faza« : diplomsko deloEva Munda, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava področja odvodnjavanja prometnih površin, hidrotehnike in hidravlike. Obravnavan je aktualen problem iz strokovne prakse, in sicer hidravlično dimenzioniranje predvidenega meteornega kanalizacijskega sistema in elementov za površinsko odvodnjavanje ceste na območju predvidene regionalne ceste R2-403, odsek Podrošt–Češnjica. Omenjena cesta in meteorni kanalizacijski sistem sta predvidena v sklopu projekta »Protipoplavna ureditev Selške Sore II. faza«, kjer je predvidenih več posameznih objektov, ki so del drugih načrtov, kot je visokovodna pregrada, most in podporni ter oporni zidovi.
Diplomska naloga zajema dimenzioniranje elementov odvodnje, kot so požiralniki, jarki, koritnice in kanalske cevi. Za dimenzioniranje predvidenega meteornega kanalizacijskega sistema je uporabljeno programsko orodje »Urbano Canalis«. Ključne besede: odvodnjavanje prometnih površin, elementi odvodnje, dimenzioniranje kanalizacije, nizke gradnje, hidrotehnika Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 896; Prenosov: 113 Celotno besedilo (2,97 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Struktura in organizacija dodatne strokovne pomoči v tretji triadi osnovne šoleKatja Munda, 2021, magistrsko delo Opis: Dodatna strokovna pomoč in prilagoditve sta temeljni sestavini izobraževanja otrok s posebnimi potrebami v večinskih šolah. Za uspešno delovanje in napredovanje potrebujejo otroci s posebnimi potrebami podporo v obliki dodatne strokovne pomoči in prilagoditev skozi celotno osnovno šolo.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili pojma integracija in inkluzija ter zajeli klasifikacijo in identifikacijo otrok s posebnimi potrebami. Največji poudarek smo namenili predstavitvi koncepta inkluzivnega izobraževanja v Sloveniji ter predstavitvi podpore otrokom s posebnimi potrebami v večinskih šolah v obliki DSP in prilagoditev.
V empiričnem delu smo se osredotočili na izvajanje DSP v tretji triadi osnovne šole. Na podlagi podatkov iz odločb smo želeli ugotoviti, kako komisija za usmerjanje dodeljuje ure DSP, z anketnima vprašalnikoma pa smo želeli proučiti, kakšen pogled imajo izvajalci DSP na izvajanje, strukturo in organizacijo ter na učinkovitost DSP v tretji triadi osnovne šole. Zanimala so nas tudi njihova mnenja in stališča o izvajanju DSP. Pri tem smo bili pozorni tudi na razlike glede na izobrazbeni profil in delovne izkušnje anketirancev. V sklepnem delu magistrske naloge smo predstavili ugotovitve, do katerih smo prišli s pomočjo rezultatov iz odločb in anketnih vprašalnikov ter z interpretacijo rezultatov. Ključne besede: inkluzija, dodatna strokovna pomoč, premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj, učna pomoč, učenci s posebnimi potrebami Objavljeno v DKUM: 06.05.2021; Ogledov: 1482; Prenosov: 180 Celotno besedilo (1,10 MB) |
6. Funkcionalne poteze rastlinskih vrst s prehodno prisotnostjo v vegetaciji vrstno bogatih traviščAna Munda, 2021, magistrsko delo Opis: Da bi lahko razumeli, kakšne so posledice izgube vrst v ekosistemu, moramo poznati kakšna je vloga posamezne vrste znotraj ekosistema. Eden izmed pristopov pri ugotavljanju vloge vrste v okolju je tudi model DST klasifikacije, ki smo ga uporabili v naši raziskavi. Temelji na razvrstitvi rastlinskih vrst v vegetaciji med dominantne, podrejene ali prehodne vrste, in sicer glede na njihovo relativno celokupno pokrovnost in stalnost. Prednostne vrste predstavljajo zelo majhen delež biomase v določenem habitatu, hkrati pa s poznavanjem njihovih morfološko funkcionalni potez (MFP) lahko napovedujemo, katere med njimi bodo v vegetaciji postale podrejene ali celo dominantne, v primeru, da pride do sprememb določenega okoljskega dejavnika, intenzitete motnje in/ali stresa ipd. Namen naše raziskave je bil analizirati in primerjati prehodne vrste v dveh asociacijah polnaravnih ekstenzivnih travišč: asociacije Onobrychido viciifolia-Brometeum in asociacije Scabioso hladnikianae-Caricetum humilis. Prehodnim rastlinskim vrstam smo določili prednosti habitat, indikatorske vrednosti po Ellenbergu in 13 MFP. Podatke smo analizirali z različnimi uni- in multivariatnimi metodami. Ugotovili smo, da se prehodne vrste obeh asociacij razlikujejo v naslednjih MFP: življenjski obliki, obliki rasti, višini rastlin, tipih vegetativnega razmnoževanja, vrednostih LDMC, SLA ter CSR strategijah. Razlike v lastnostnih prehodnih vrst asociacij lahko razložimo z razlikami v stičnih habitatih travišč asociacije, od koder te vrste izvirajo. Prehodne vrste obeh asociacij imajo najbolj poudarjeno kompeticijsko (C) strategijo, razlikujejo pa se v kombinaciji vpliva stresa in motnje. Iz tega lahko sklepamo, da bi se v obeh asociacijah ob spremembah, ki bi izboljšale rastne razmere (zmanjšanje motnje in/ali stresa), povečala številnost in pokrovnost tistim vrstam, ki imajo poudarjeno C – strategijo. Rezultati naše raziskave predstavljajo pomembno osnovo za morebitne prihodnje raziskave, v katerih bi povezovali specifične spremembe okolja s spremembami floristične in funkcionalne sestave obravnavanih tipov traviščne vegetacije. Ključne besede: polnaravna suha travišča, DST klasifikacija, morfološko-funkcionalne poteze, CSR strategije rastlin Objavljeno v DKUM: 01.04.2021; Ogledov: 1383; Prenosov: 197 Celotno besedilo (2,73 MB) |
7. Vključenost narodnozabavne glasbe v pouk glasbene umetnostiAndrej Munda, 2020, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu proučujemo, kako je narodnozabavna glasba vključena v Učni načrt za
glasbeno umetnost, kako pogosto jo učitelji razrednega pouka vključujejo v pouk glasbene
umetnosti ter ali je večina narodnozabavnih skladbe primerna za vključevanje v pouk glasbene
umetnosti v prvem in drugem vzgojno izobraževalnem obdobju. V raziskavo smo vključili 70
slovenskih osnovnih šol; odzvalo se jih je 33, in sicer 131 učiteljev glasbene umetnosti v prvem in
drugem vzgojno izobraževalnem obdobju. Proučili smo, ali stališča učiteljev, njihova delovna
doba ter okolje poučevanja vplivajo na vključitev narodnozabavne glasbe v pouk glasbene
umetnosti. Ker učni načrt ne vsebuje učnih ciljev, ki bi se neposredno nanašali na
narodnozabavno glasbo, smo z opravljeno raziskavo ugotavljali, katere narodnozabavne skladbe
so po mnenju učiteljev razrednega pouka primerne za vključevanje v pouk glasbene umetnosti v
prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Ugotovili smo, da ne glede na to, ali učitelji
narodnozabavno glasbo spremljajo ali ne, menijo, da bi se morala vključevati v pouk glasbene
umetnosti, čeprav jih tega ne počne veliko. Z raziskavo smo tudi ugotovili, da so učitelji med
ponujenimi skladbami kot najbolj primerno izbrali Čebelar Ansambla Lojzeta Slaka, najmanj primerno pa Adijo madam Poskočnih muzikantov. Ključne besede: narodnozabavna glasba, pouk glasbene umetnosti, glasbena analiza, razredna
stopnja Objavljeno v DKUM: 23.03.2021; Ogledov: 1085; Prenosov: 94 Celotno besedilo (908,91 KB) |
8. Avtomatizacija stroja za zamaševanje pet plastenk s servo pogonom : diplomsko deloMatic Munda, 2020, diplomsko delo Opis: V podjetju GEA Vipoll smo avtomatizirali klasično zamašilno glavo, kjer je uporabljen navadni asinhronski motor, ki preko jermena žene zamašilno glavo, ta pa za zamaševanje uporablja torno varnostno sklopko, ki ob prekoračitvi vrtilnega momenta prekine zvezo med gonilnim in gnanim delom zamašilne glave. Ta sistem zamašitve smo avtomatizirali s servo pogonom, ki programsko, preko servo pogona in sinhronskega servo motorja omeji moment, da se izvrši pravilna zamašitev PET plastenk. Za servo pogon ima proizvajalec napisanih že veliko programskih funkcij za merjenje in reguliranje parametrov motorja, ki smo jih uporabili v programski kodi. Ključne besede: servomotor, servo pogon, zamaševanje plastenk, industrijski računalnik, programsko okolje B&R, avtomatizacija Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1017; Prenosov: 125 Celotno besedilo (2,72 MB) |
9. Ozaveščenost laične populacije o arterijski hipertenzijiAnja Munda, 2020, diplomsko delo Opis: Izhodišča: Arterijska hipertenzija spada med srčno – žilne bolezni, ki povzročijo tretjino smrti na svetu. S spremembami življenjskega stila, kot so zadostna telesna aktivnost, zmanjšanje telesne teže, zmanjšanje uživanja soli, uživanje alkohola v dopustnih mejah, prenehanjem kajenja ter izogibanjem stresnim situacijam, lahko krvni tlak vzdržujemo v mejah normale, preprečujemo, da bi prišlo do njegovega povišanja oziroma preprečujemo posledice arterijske hipertenzije. Namen zaključnega dela je predstaviti arterijsko hipertenzijo ter ugotoviti ozaveščenost laične populacije o arterijski hipertenziji.
Raziskovalne metode: Uporabljeni sta bili kvantitativna raziskovalna metodologija in deskriptivna metoda dela. Kot raziskovalni instrument je bil uporabljen vprašalnik, ki je vseboval 28 vprašanj zaprtega tipa. Anketiranih je bilo 300 ljudi laične populacije, ki so bili razdeljeni v tri starostne skupine. Za obdelavo podatkov smo v programu SPSS IBM izvedli statistične teste (test korelacije, Mann - Whitney U test in neparametrično ANOVO - Kruskal - Wallis test), s katerimi smo testirali hipoteze.
Rezultati: Na podlagi raziskave smo ugotovili, da ni razlike v ozaveščenosti laične populacije o arterijski hipertenziji glede na starost (r(300) = -0,033, p = 0,571) in izobrazbo (p = 0,125), ugotovili pa smo razliko v ozaveščenosti glede na spol (U = 7640,50, p = 0,002). O arterijski hipertenziji so bolje ozaveščene ženske kot moški. Na splošno so ljudje dobro ozaveščeni o arterijski hipertenziji, saj so v veliki večini označevali pravilne trditve.
Diskusija in zaključek: Pomembno je, da ljudje upoštevajo dejavnike tveganja, ki vplivajo na nastanek arterijske hipertenzije in jih odpravijo. Pomembno vlogo pri ozaveščanju o dejavnikih tveganja imajo tudi medicinske sestre. Ključne besede: povišan krvni tlak, dejavniki tveganja, poznavanje, zdrav življenjski slog, vloga medicinske sestre Objavljeno v DKUM: 03.03.2020; Ogledov: 1708; Prenosov: 316 Celotno besedilo (562,66 KB) |
10. |