| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 86
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Model upravljanja s tveganji v oskrbovalni verigi trgovskega podjetja
Filip Čulk, 2023, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo obravnavali tako koncept oskrbovalne verige kot tudi njeno upravljanje. Najprej smo pri poglavju teoretične osnove analizirali sestavne elemente oskrbovalnih verig ter preučili raznolike tokove, ki so vpleteni v vsako posamezno verigo. Poleg tega smo se poglobili v koncept razumevanja dobavnih verig, izpostavili ključne akterje in njihove vloge. Poudarili smo tudi pomembnost logistike in razložili, kako ta komponenta tesno sovpada z dinamiko oskrbovalnih verig. Na zadnjem delu smo se posvetili identifikaciji in analizi načinov, kako izboljšati upravljanje oskrbovalnih verig, ter zaključili, da je obvladovanje le-teh v današnjem poslovnem okolju ključnega pomena. Posebej so nas zanimali znanje in izkušnje zaposlenih v izbranem podjetju glede upravljanja oskrbovalne verige med pandemijo, saj se običajno v kriznih trenutkih lahko najlažje vidijo faktorji, katerim je potrebno nameniti največ pozornosti in izboljšav. Vzporedno smo si prizadevali poiskati vsaj tri načine, kako izboljšati upravljanje oskrbovalnih verig oziroma strategij za reševanje težav, saj je cilj vsakega vodje zmanjšati tveganja v dobavnih verigah, še preden se pojavijo kakršnekoli težave ali krize. Naša raziskava je temeljila na izvedbi ankete, ki smo jo poslali v trgovsko podjetje X. Ugotovili smo, da je ključna sestavina vsake uspešne dobavne verige nedvomno visokokakovostno usposobljen kader. Sklepamo tudi, da bodo tisti, ki vlagajo več kot zgolj minimalno potrebno v izboljševanje svojih oskrbovalnih verig, imeli tržno prednost pred konkurenco ter da njihova stabilnost na trgu ne bo nikoli vprašljiva.
Ključne besede: Upravljanje s tveganji, oskrbovalne verige, trgovsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 165; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

2.
Razvoj in konstruiranje montažne mize za odpiranje orodij za brizganje plastike : diplomsko delo
Mihael Mežnar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj in konstruiranje montažne mize za odpiranje orodij za brizganje plastike. Diplomska naloga je potekala v sodelovanju s podjetjem Plastika Skaza, kjer sem opravljal obvezno prakso. V oddelku vzdrževanja, kjer orodja za brizganje plastike vzdržujejo ter po potrebi popravijo so se odločili da bi za lažje in varneje odpiranje večjih orodij razvili in skonstruirali lasten koncept konstrukcije. Za razvoj smo se zgledovali po trgu in dodali naše rešitve, ki so ustrezale našim zahtevam. Iz konceptnih idej je sledila priprava 3D modela. S simulacijami po MKE analizi smo 3d model prilagodili ter zaključili razvoj s tehniškimi dokumentacijami.
Ključne besede: kostruiranje, razvoj, orodje za brizganje plastike, MKE analiza
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 130; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

3.
Seasonal changes in chemical profile and antioxidant activity of Padina pavonica extracts and their application in the development of bioactive chitosan/PLA bilayer film
Martina Čagalj, Lidija Fras Zemljič, Tjaša Kraševac Glaser, Eva Mežnar, Meta Sterniša, Sonja Smole Možina, María del Carmen Razola-Díaz, Vida Šimat, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Seaweeds are a potentially sustainable source of natural antioxidants that can be used in the food industry and possibly for the development of new sustainable packaging materials with the ability to extend the shelf-life of foods and reduce oxidation. With this in mind, the seasonal variations in the chemical composition and antioxidant activity of brown seaweed (Padina pavonica) extracts were investigated. The highest total phenolic content (TPC) and antioxidant activity (measured by ferric reducing/antioxidant power (FRAP), 2,2-diphenyl-1-picrylhydrazyl (DPPH) radical scavenging, and oxygen radical absorbance capacity (ORAC)) were found for P. pavonica June extract. The TPC of 26.69 ± 1.86 mg gallic acid equivalent/g, FRAP of 352.82 ± 15.41 µmole Trolox equivalent (TE)/L, DPPH of 52.51 ± 2.81% inhibition, and ORAC of 76.45 ± 1.47 µmole TE/L were detected. Therefore, this extract was chosen for the development of bioactive PLA bilayer film, along with chitosan. Primary or quaternary chitosan was used as the first layer on polylactic acid (PLA) films. A suspension of chitosan particles with entrapped P. pavonica extract was used as the second layer. X-ray photoelectron spectroscopy confirmed the presence of layers on the material surface. The highest recorded antioxidant activity of the newly developed films was 63.82% inhibition. The developed functional films exhibited antifogging and antioxidant properties, showing the potential for application in the food industry.
Ključne besede: functional PLA films, seaweed and chitosan bilayer, sustainable natural antioxidants, microwave-assisted extraction
Objavljeno v DKUM: 23.08.2023; Ogledov: 203; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Analiza oskrbovalnih mrež hotelov
Maj Kralj Bogataj, 2022, diplomsko delo

Opis: Oskrbovalne mreže hotelov so kompleksen proces, za katerega je ključno, da je narejena podrobna analiza. V zaključnem delu je analizirana oskrbovalna veriga hotelov in poudarjeni ključni dejavniki, ki pri tem sodelujejo. V naši raziskavi je sodelovalo 19 hotelov, ki so razdeljeni glede na število zvezdic. S pomočjo raziskave so pridobljeni rezultati, s katerimi je bilo pridobljeno boljše razumevanje odnosov dobaviteljev in hotelov. V teoretičnem delu so opisani vsi dejavniki oskrbovalne mreže in opisano delovanje hotelov. V raziskovalnem delu je vključena anketa, ki nam je pomagala potrditi oziroma zavrniti hipotezi. Zaključek diplomskega dela je, da obiskanost hotelov, v večini primerov, ne vpliva na boljša pogajalska izhodišča z dobavitelji. Glede na rezultate je ugotovljeno, da je sodelovanje z manjšimi dobavitelji bolj dolgoročno.
Ključne besede: oskrbovalne mreže, hoteli, dobavitelji
Objavljeno v DKUM: 01.02.2023; Ogledov: 419; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

5.
Upoštevanje kulturnih razlik v mednarodnem poslovanju
Vida Petrej, 2022, diplomsko delo

Opis: V nalogi bomo raziskali področje kulturnih razlik v mednarodnem poslovanju. V teoretičnem delu bomo razložili, kaj je to kultura, katere dimenzije poznamo in kje se pojavljajo kulturne razlike. Razložili bomo, kaj je mednarodno poslovanje in kakšna so pravila pri poslovanju z raznolikimi državami ter povzeli, katere kulturne razlike in pravila so prisotna pri obisku tujih držav. V raziskovalnem delu smo naredili odprti intervju s tremi podjetji, ki poslujejo mednarodno. S pomočjo intervjuja smo dobili odgovore na raziskovalna vprašanja, ki se nanašajo na pripravo mednarodnega poslovanja ter spoštovanje kultur v praksi.
Ključne besede: kulturne razlike, mednarodno poslovanje, podjetje, kadrovski menedžment
Objavljeno v DKUM: 01.02.2023; Ogledov: 356; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (912,00 KB)

6.
Vpliv socialnih omrežij na oskrbovalne verige
Tjaša Eržen, 2022, magistrsko delo

Opis: Socialna omrežja nas vsakodnevno spremljajo tako v privatnem življenju kot tudi na delovnem mestu. Različne platforme ne ponujajo samo združevanja ljudi s podobnimi interesi, ampak tudi prostor za oglaševanje različnim podjetjem. Podjetja tako lahko stopijo v kontakt s potrošniki in dobijo povratne informacije o njihovih izdelkih oziroma storitvah, lahko pa jih uporabljajo tudi za prodajo. Pri tem jim pomagajo tudi influencerji z zanimivim promoviranjem izdelkov in prikazom teh izdelkov v vsakdanjem življenju. Potrošnikom tako na prijazen in nevsiljiv način pokažejo izdelke in jih nagovorijo k nakupu. Pot do nekega izdelka, da ga lahko influencerji promovirajo, pa ni tako lahka in zajema več členov v oskrbovalni verigi. Zavedati se moramo, da je vsak izdelek narejen iz surovin, ki jih je potrebno predelati in nato transportirati, da lahko pridejo na police trgovin, kjer jih je možno kupiti. Celoten proces je poln raznih zapletov, ki se lahko zgodijo kjer koli. Pri tem je seveda pomembna dobra komunikacija med vsemi deležniki v oskrbovalni verigi, ki se lahko le na ta način poskušajo izogniti težavam oziroma se lahko nanje bolje pripravijo.
Ključne besede: Oskrbovalna veriga, socialna omrežja, influencerji, oblačila.
Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 420; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

7.
Primerjalna analiza načinov transporta blaga v mestu
Aljaž Dimič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili različne načine prevoza tovora znotraj mest. Raziskali smo vpliv posameznega načina na okolje, njegove zmogljivosti in novosti, ki strmijo k zmanjševanju onesnaževanja okolja. Osredotočili smo se na to, kolikšna je zmogljivost posameznega prevoznega sredstva in kako vpliva na okolje. Raziskali smo prevoz tovora z lahkim tovornim vozilom na električni pogon in z lahkim tovornim vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem. Primerjali smo izpuste, ki jih v ozračje oddamo v postopku izdelave tako električnega kot tudi vozila na fosilno gorivo in emisije v času uporabe. Pri določevanju zmogljivosti smo si izbrali merilo ene euro palete. Zanimalo nas je koliko tovora lahko prepelje električno vozilo v primerjavi z vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem.
Ključne besede: tovor, elektrika, vozilo, emisije, mesto
Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 390; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (718,15 KB)

8.
Digitalizacija majhnega proizvodnega podjetja
Žan Grošelj, 2022, magistrsko delo

Opis: Za izbor teme Digitalizacija majhnega proizvodnega podjetja, smo se odločili zaradi dela, ki ga upravljamo v podjetju, ki se ukvarja s proizvodno dejavnostjo, obenem pa je za njegovo rast in konkurenčnost nujno potreben prestop v digitalno dobo. Digitalizacijo smo obravnavali celostno, najprej v teoretičnem in nato tudi v praktičnem delu, kjer smo v začetku delo opravljali s pomočjo deskriptivne metode dela ter kompilacijo dela, kateri del je bil namenjen teoretičnim vsebinam. Empiričen del pa smo izvedli s pomočjo kvantitativne metode dela, in sicer z anketnim vprašalnikom ter kasneje tudi z analizo priložnosti in nevarnosti. Z zastavljenimi raziskovalnimi vprašanji smo prišli do rezultatov, ki nam bodo pomagali digitalizacijo podjetja pripeljati do konca oziroma do ravni, kjer bomo lahko rekli, da je podjetje digitalizirano. Dobili smo jasne odgovore, da je za podjetje smiselno in nujno, da se loti digitalizacije, da sta informacijska sistema SAP in GOinfo najprimernejša ERP-, MES- in SCADA-sistema, ter da bi bilo za njuno implementacijo treba investirati od 27.000 EUR do 39.000 EUR, za samo implementacijo pa bi potrebovali od 6 do 12 mesecev. Prav tako smo dobili odgovor na najpomembnejše vprašanje, in sicer smo sklenili, da se digitalizacija v omenjenem podjetju absolutno izplača, saj je to edini način, da podjetje ostane konkurenčno na nepredvidljivem trgu. Na koncu smo podjetju predlagali tudi dodatne rešitve, s katerimi bi nadgradili osnovno raven digitalizacije. Predlagamo vpeljavo poslovne inteligence, prav tako bi jim predlagali vsa navodila za delo spraviti v video obliko, smiselna bi bila uporaba pametnih očal za pomoč pri delu, ter AR očal za šolanje novo pridobljenega kadra ter na koncu tudi predlog vpeljave AMR sistema (avtonomni mobilni roboti), s katerimi bi podjetje olajšalo delo zaposlenih ter pridobilo učinkovitost in urejenost proizvodnje in skladišča.
Ključne besede: digitalizacija, majhno proizvodno podjetje, proizvodna, informacijski sistemi
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 537; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

9.
Digitalizacija družinskega proizvodnega podjetja
Max Krašovec, 2022, magistrsko delo

Opis: Malo družinsko podjetje se spopada s težavami zaradi vedno pogostejše uporabe digitalnih tehnologij, sprememb kupčevih navad in omejitev zaradi zajezitve širjenja covida-19. Z analizo možnosti digitalizacije podjetja smo ugotovili, da je najbolj optimalno digitalizirati prodajo z vpeljavo lastne spletne strani in trgovine (t. i. e-commerce) in s trženjem na družbenih omrežjih. Za določitev novega poslovnega modela smo uporabili metodo CANVAS, medtem ko smo uporabili za digitalno strategijo trženja metodo N-REL. Pri izdelavi spletne strani in trgovine smo uporabili Wordpress in vtičnike, ki jih podpira. Opravili smo tudi lokalizacijo strani in optimizacijo za namene optimizacije iskalnikov. Tako je podjetje zdaj pripravljeno za širitev svoje prodaje na nove trge in zaradi nove spletne trgovine ni več odvisno od fizične prodaje blaga. Podjetje mora v prihodnje še vpeljati predlagano digitalno strategijo trženja v svoje poslovanje in spremljati vzpostavljeno analitiko strani, da bo lahko prilagodilo svojo stran ali ponudbo glede na nove trge.
Ključne besede: digitalizacija, proizvodnjo podjetje, WordPress, optimizacija iskalnikov, e-poslovanje
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 448; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

10.
Digitalna marketinška strategija za podjetje ključarstvo BM
Katja Maselj, 2022, diplomsko delo

Opis: V zadnjem času smo priča izjemno hitremu razvoju digitalnih tehnologij, zato je dobra digitalna marketinška strategija v podjetju vse pomembnejša. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za podjetje Ključarstvo BM. V teoretičnem delu smo na temelju pregleda domače in tuje literature opredelili digitalni marketing z njegovimi prednostmi in slabostmi ter predstavili posamezne strategije. Nato smo se dotaknili še socialnih omrežij, kjer smo se osredotočili predvsem na Facebook, Instagram in TikTok. V raziskovalnem delu smo predstavili podjetje Ključarstvo BM ter izvedli dve metodi spraševanja – najprej anketo in nato še intervju z direktorjem podjetja Ključarstvo BM. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali s pomočjo raziskovalnih vprašanj. Podjetju Ključarstvo BM smo predlagali, naj čim prej vzpostavi spletno stran in socialna omrežja, poleg tega pa smo podali tudi predloge videza spletne strani in socialnih omrežij. Naša ugotovitev je bila, da bi digitalni marketing podjetju Ključarstvo BM lahko pomagal pri iskanju novih potencialnih strank in nasploh pri pozicioniranju na trgu.
Ključne besede: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, socialna omrežja, podjetje Ključarstvo BM
Objavljeno v DKUM: 19.09.2022; Ogledov: 608; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (13,22 MB)

Iskanje izvedeno v 2.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici