1. Uporaba umetne inteligence za analizo podatkovih baz : diplomsko deloBenjamin Lokmić, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na uporabo umetne inteligence, natančneje modela GPT-4o, za analizo treh podatkovnih baz, ki vključujejo meritve koncentracij črnega ogljika, prometne podatke in meteorološke podatke. Glavni namen raziskave je raziskati, kako umetna inteligenca omogoča učinkovito obdelavo teh podatkov, ter izvesti analizo vzorcev in korelacij med prometnimi konicami, ravnjo onesnaženja in vremenskimi pogoji. V raziskavi so uporabljeni podatki, zbrani v desetdnevnem obdobju na različnih lokacijah glede na oddaljenost od ceste. Osrednja naloga raziskave sta združevanje teh različnih podatkovnih nizov in preučevanje, kako lahko GPT-4o prispeva k hitrejši in zanesljivejši analizi teh podatkov. Poleg tega raziskava proučuje potencial umetne inteligence pri izboljšanju tradicionalnih pristopov za analizo okoljskih podatkov, zlasti kar zadeva natančnost, hitrost obdelave in prepoznavanje povezav med analiziranimi podatkovnimi bazami. Ključne besede: umetna inteligenca, GPT-4o, obdelava podatkov Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5 Celotno besedilo (2,53 MB) |
2. Optimizacija logistike proizvodnega procesa : diplomsko deloLaura Bele, 2024, diplomsko delo Opis: Elektronske nalepke ali »cenovke« postajajo velik trend tako v industriji kot tudi v trgovskih centrih. Prinašajo lažjo uporabnost ter nadzor nad cenami in nazivi materiala v proizvodnji, saj je posodobitev zelo hitra in v realnem času. Z uporabo elektronskih nalepk se znebimo ročnega urejanja papirnatih nalepk za proizvodnjo in znižamo stroške na letni ravni, kar bo na konkretnem primeru prikazano tudi v diplomskem delu. Prikazani bodo vsi stroški in izračuni pred uporabo elektronskih nalepk in med njihovo uporabo, kot tudi čas, ki ga zaposleni potrebuje, da uredi vse potrebno za vsako proizvodno linijo posebej. Ključne besede: digitalizacija, optimizacija, informacijski tok, elektronska nalepka, cenovka Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,07 MB) |
3. Umetna inteligenca na področju izobraževanja z vidika učiteljevFeliks Strehar, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo umetne inteligence (UI) v izobraževanju z vidika učiteljev. Namen dela je bilo raziskati, kakšne so dosedanje izkušnje z uporabo orodij UI, ali vidijo UI kot uporabno, ali jo uporabljajo v svojem učnem procesu, kako jim najbolj koristi ter kakšne so njihovi pogledi na prihodnost izobraževanja. Uporabljena metodologija vključuje anketiranje učiteljev, katerih odgovore smo analizirali. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji prepoznavajo prednosti UI, kot so prilagajanje učnih vsebin in avtomatizacija rutinskih nalog, vendar opozarjajo tudi na potrebo po dodatnem usposabljanju. Ugotovitve vključujejo priporočila za večje vlaganje v tehnično izobraževanje učiteljev ter skrb za etično uporabo UI v izobraževalnem procesu. Zaključki nakazujejo, da lahko UI bistveno izboljša izobraževanje, vendar je potreben premišljen pristop k njeni integraciji, da bi ohranili človeški element v učenju. Ključne besede: Umetna inteligenca (UI), pogledi učiteljev, izobraževalni proces, etična uporaba umetne inteligence. Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8 Celotno besedilo (962,73 KB) |
4. Učne strategije študentov na visokošolski ustanoviMaša Košir, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom "Učne strategije študentov na visokošolski ustanovi" raziskuje učne strategije, ki jih študenti uporabljajo med študijem. Razumevanje teh strategij je ključno za izboljšanje kakovosti izobraževalnega procesa na visokošolski ravni, ki ima pomembno vlogo pri intelektualnem razvoju mladih. Teoretični del naloge obravnava osnovne pojme in opredelitve učenja ter učnih strategij, vključno s tradicionalno metodo, kot je ponavljanje, in sodobnejšimi pristopi, kot so tehnologija, skupinsko delo in samostojno raziskovanje. Empirični del zajema raziskavo med študenti različnih starosti. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom, ki je zajemal vprašanja o učnih strategijah, načinih dela, udeležbi na predavanjih in vajah ter zapisovanju predavane snovi. Namen raziskave je sistematično raziskati in razumeti učne strategije študentov na visokošolskih ustanovah, vključno z njihovimi navadami pri učenju, pogostostjo uporabe različnih strategij ter organizacijo učenja pri predavanjih in vajah. Raziskava poudarja raznolikost v uporabi učnih strategij, prilagojenih posameznim potrebam in interesom. Zaključki naloge poudarjajo prilagajanje učnega okolja in didaktičnih pristopov potrebam študentov ter spodbujanje uporabe različnih učnih strategij za izboljšanje učnega procesa, vključno z večjo uporabo tehnologije, skupinskim delom ter aktivnim sodelovanjem študentov v pedagoškem procesu, kar prispeva k bolj kakovostnemu visokošolskemu izobraževanju. Ključne besede: učne strategije, visokošolsko izobraževanje, učenje Objavljeno v DKUM: 19.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (1,12 MB) |
5. Analiza zadovoljstva zaposlenih v podjetju 3fs Nordic SI d. o. o.Eva Bajželj, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu v podjetju 3fs Nordic SI d.o.o. (v nadaljevanju 3fs). Namen dela je preučiti stopnjo zadovoljstva zaposlenih v obdobju petih let, od leta 2018 do 2022, ter identificirati glavne dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo in posledično na uspešnost podjetja.
V teoretičnem delu se osredotočamo na obravnavanje različnih pojmov, ki se nanašajo na tematiko, kot je (ne)zadovoljstvo na delovnem mestu, obravnavali smo tudi elemente in dejavnike zadovoljstva. Nekaj besed smo namenili tudi delu od doma in pandemiji Covid-19.
Področje praktične raziskave zajema analizo ankete s 47 vprašanji, ki je razdeljena na več sklopov, ki so povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. To so pomen dela, delovni pogoji, odnosi med sodelavci, možnosti za izobraževanje in napredovanje ter splošno počutje zaposlenih. Želja podjetja je bila prejeti grafični prikaz obširne ankete in deskriptivni opis določenih vprašanj, kar smo tudi opravili.
V raziskavi so bile uporabljene različne metode, ki vključujejo pregled domače in tuje literature ter izvedbo anketiranja med zaposlenimi v podjetju. Pridobljeni podatki so bili obdelani s pomočjo pivotnih tabel in prikazani s pomočjo grafičnih prikazov, ki omogočajo vizualizacijo rezultatov in identifikacijo trendov v zadovoljstvu zaposlenih.
Preko raziskave ugotavljamo, da pandemija ni imela negativnega vpliva na zadovoljstvo, temveč v določenih situacijah prav obratnega. Za vzdrževanje zadovoljstva zaposlenih smo podjetju predlagali, naj nadaljujejo z dobrim delom kot doslej. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, zadrževanje kadrov, delovno okolje, motivacija, pandemija COVID-19 Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16 Celotno besedilo (4,16 MB) |
6. Barriers to knowledge sharing in the field of information securityJustyna Żywiołek, Joanna Rosak-Szyrocka, Borut Jereb, 2021, izvirni znanstveni članek Opis: Today, sharing knowledge requires taking into account many aspects. Variable environmental conditions, the people factor, and the security of resources are just a few that should be considered for a noticeable improvement in the functioning of the company. Supporting this course of action requires the identification of all barriers that may exist in the enterprise. Only the owner and senior management by establishing system and organizational changes can influence this element of the business. The aim of the article is to indicate the problems in this respect that block the proper functioning of the company in the field of information and knowledge exchange. The survey was conducted with the help of a questionnaire among 189 respondents. The industry has significantly decreased in the last few decades, currently there are 307 companies operating in Poland. Conclusions from the conducted research were collected on the basis of a questionnaire survey. The further stage of the research will be to compare the collected results with the results from Western European countries. Ključne besede: knowledge sharing, knowledge management, information security, knowledge exchange, business organization, Poland Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (484,62 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Sodobni načini izobraževanjaDavid Miklavčič, 2024, diplomsko delo Opis: Razvoj tehnologije in splošni napredek družbe močno vplivata tudi na izobraževanje, ki se stalno sooča z novostmi in spremembami. V izobraževanju so se začeli pojavljati novi načini in metode, ki so nekoliko zasenčili tradicionalne pristope. Namen diplomskega dela je bil raziskati sodobne načine izobraževanja, njihove prednosti in slabosti ter uporabnost pri študiju. V teoretičnem delu smo predstavili sodobne načine izobraževanja, v empiričnem pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med študenti dodiplomskega študija Fakultete za organizacijske vede Kranj. Rezultati raziskave kažejo, da se študenti pri študiju največ srečujejo s kombiniranim učenjem, sodelovalnim učenjem in projektnim delom. Kot najbolj uporabne načine za študij označujejo kombinirano učenje, projektno delo in vzajemno učenje. V veliki meri uporabljajo tudi mobilno učenje in orodja umetne inteligence. Po njihovem mnenju imajo sodobni načini pozitiven vpliv na motivacijo, ustvarjalnost in splošno akademsko uspešnost. Z raziskavo smo izvedeli, da so študenti bolj naklonjeni sodobnim načinom, katerih poglavitne prednosti so hitrejši dostop do znanja in virov, večja prilagodljivost kraja, časa, tempa izobraževanja ter lažja dostopnost do učnih vsebin. Najbolj vidne slabosti pa so odvisnost izobraževanja od tehnologije, pomanjkanje osebnega stika in komunikacije, tehnične težave ter zmanjšan obseg pozornosti. Ključne besede: izobraževanje, sodobni načini izobraževanja, e-izobraževanje, kombinirano učenje, mobilno učenje Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10 Celotno besedilo (1,18 MB) |
8. Uvajanje in usposabljanje novozaposlenihNikolaj Milićević, 2024, diplomsko delo Opis: Raziskovali smo temo uvajanje in usposabljanje novo zaposlenih. Vprašali smo se, na kakšne načine različna podjetja uvajajo in usposabljajo novo zaposlene, ki s konkretnim delom še nimajo izkušenj, ali so novo zaposleni zadovoljni z uvajanjem in kakšen je odnos mentorja do novega zaposlenega. Dotaknili smo se problema, da pride veliko novih zaposlenih v novo delovno okolje, pri čemer še nimajo delovnih izkušenj, kjer v bistvu primanjkuje mentorjev za usposabljanje na delovnem mestu, ki so ključni za uvajanje in usposabljanje. Za pridobitev odgovorov na zastavljena vprašanja smo sestavili anketo, ki
jo razložimo v nadaljevanju diplomskega dela. Predvsem so ključni novi zaposleni mladi, ki začenjajo s svojo kariero. Zlasti nove zaposlene uvajajo približno teden do dva tedna, odvisno od količine in zahtevnosti dela. Predvsem jih uvajajo s predstavitvijo organizacijske kulture, tehničnim usposabljanjem in z delom pod vodstvom izkušenega mentorja. Novi zaposleni so precej zadovoljni z uvajanjem na delovnem mestu, saj so dobili neko korist, nekaj tudi dodatne razgledanosti. Prav tako imajo mentorji pozitiven odnos do novo zaposlenih s tem, da se jim posvetijo, jim lepo vse razložijo s pozitivnim pristopom Ključne besede: uvajanje, usposabljanje, mentorstvo, novo zaposleni, delovno okolje Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14 Celotno besedilo (1,79 MB) |
9. Izobraževanje na daljavo z vidika učencev osnovnih šol, dijakov in študentovGloria Rakovec, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema področje izobraževanja na daljavo z vidika učencev osnovnih šol, dijakov in študentov. Osredinja se predvsem na vidike in mnenja učencev, dijakov in študentov o izobraževanju na daljavo v primerjavi z tradicionalnim šolanjem. Raziskali smo, katere so prednosti in slabosti izobraževanja na daljavo z vidika učencev, dijakov in študentov v primerjavi z izobraževanjem v živo, za katera področja izobraževanja učenci, dijaki in študentje menijo, da je izobraževanje na daljavo nekoliko primernejše in za katera ne, ter kateri način izobraževanja je za učence, dijake in za študente lažji, izobraževanje na daljavo ali neposredno v živo. V okviru diplomskega dela smo izvedli anonimno anketo na osnovni in srednji šoli ter na fakulteti na Gorenjskem. Ključne besede: izobraževanje na daljavo, učenci osnovnih šol, dijaki, študentje Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (722,07 KB) |
10. A new sustainable warehouse management approach for workforce and activities schedulingVlado Popović, Milorad J. Kilibarda, Milan Andrejić, Borut Jereb, Dejan Dragan, 2021, izvirni znanstveni članek Opis: Sustainable engineering is very important for logistics systems. Nowadays, sustainable warehouse management is a key factor in market success. Workforce fluctuation and inverting the number of customers' demands make a lot of problems in distribution warehouses. This study addresses a sustainable approach for the workforce scheduling problem recognized in a real distribution warehouse. The problem arises from the high variability of demand for workers over oneworkday, which causes workforce surplus in some periods of the workday and shortages in others. Engineering managers of the distribution warehouse already use different full-time and part-timeshifts, and schedule workers on different activities, but they still have significant workforce surplusesor shortages in some periods. This study proposes the scheduling of activities' execution together with workers to face that variability and decrease the cost of the workforce. This idea comes from the fact that some activities in a distribution warehouse can be done in a specific time period after the need for them occurs. In this way, the variability of demand for workers can be decreased, and alower workforce cost may be ensured. Based on this idea, the entire problem is modeled as integer linear programming. The real example of the problem is solved, and the proposed model is tested on randomly generated instances of the problem in Python by means of the PuLP linear programming package. The results indicate different positive effects in the manner of sustainable warehouse management: lower workforce costs, time savings, better utilization of all types of resources andequipment, increased employee satisfaction, and so on. For even 61% of instances of the introduced problem, the obtained cost of the workforce is lower by more than 20% if activities' executions arescheduled together with employees. Ključne besede: workforce, activities planning, schedule, optimization, warehouses, sustainable warehouse management, logistics Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5 Celotno besedilo (1,28 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |