2.
ZNANJE TUJEGA JEZIKA V OSNOVNI ŠOLI: PRIMERJAVA SLOVENIJE, ŠPANIJE IN ŠVEDSKE.Eva Jazbec Leber, 2016, magistrsko delo
Opis: Povzetek
Namen magistrskega dela je predstaviti pridobivanje znanja tujega jezika v osnovni šoli. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na pridobivanje znanja angleščine kot prvega tujega jezika. Predstavili smo mišljenje, miselne zmožnosti in tuji jezik; temu poglavju sledi poglavje o znanju in tujem jeziku. Teoretični del smo zaključili s poglavjem o osnovnošolskem procesu poučevanja in učenja angleškega jezika v Sloveniji, Španiji in na Švedskem. Proučili smo učne načrte za učenje in poučevanje angleškega jezika ter jih med seboj primerjali, pri čemer smo ugotovili, kako se učni načrti med državami razlikujejo ter kakšen vpliv imajo na uspešnost slovenskih, španskih in švedskih učencev.
V empiričnem delu magistrske naloge smo preverili znanje angleškega jezika na razredni in predmetni stopnji osnovne šole. Cilj raziskave je bil testiranje učencev dveh starostnih skupin iz treh različnih držav, s čimer smo ugotovili, kako njihove učne izkušnje na področju angleškega jezika vplivajo na znanje le-tega. Raziskava je potekala v Sloveniji, Španiji in na Švedskem. Iskali smo razlike v znanju angleškega jezika glede na državo in razred (starost učencev). Zanimala nas je razlika v znanju učencev 4. in 6. razreda v Sloveniji, Španiji in na Švedskem. Rezultate smo pridobili s pomočjo testa znanja. Kažejo, da so bili med četrtošolci najbolj uspešni švedski učenci, sledijo jim učenci iz Slovenije, nato pa še iz Španije. Raziskovali smo tudi, kako uspešni so bili učenci 6. razreda osnovne šole. Najvišje rezultate so dosegli učenci iz Slovenije, sledijo jim švedski, nato še španski učenci.
Ključne besede: znanje tujega jezika, angleški jezik, osnovna šola, primerjava.
Objavljeno v DKUM: 03.10.2016; Ogledov: 1885; Prenosov: 260
Celotno besedilo (1,67 MB)