1.
Oblikovanje urnikov za osnovnošolske pevske zbore : magistrsko deloErika Klanjšček, 2021, magistrsko delo
Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na problematiko oblikovanja urnikov za osnovnošolske pevske zbore. Zanimalo nas je, kakšno podporo zborovodjem nudijo njihovi sodelavci in vodstvo šole, kakšna je ustreznost urnika pevskih zborov, kje zborovodje vidijo rešitve za ustreznejši urnik pevskih vaj, kako so z njim zborovodje zadovoljni ter kako urnik po mnenju zborovodij vpliva na delovanje pevskega zbora. Poleg tega smo ugotavljali, ali prihaja do razlik med mnenji ravnateljev in zborovodij glede pogojev in ustreznosti urnika za delovanje pevskih zborov. Rezultate smo pridobili s pomočjo spletnega vprašalnika, na katerega je odgovorilo 71 zborovodij in 16 ravnateljev slovenskih osnovnih šol.
Rezultati kažejo, da imajo zborovodje dovolj podpore pri njihovem delu z zborom s strani sodelavcev in s strani vodstva šole, ter da so ravnatelji mnenja, da je pevski zbor pomembna interesna dejavnost na šoli. Ugotovili smo, da ravnatelji menijo, da je urnik pevskih vaj OPZ in MPZ večinoma ustrezen ter da so po njihovem mnenju zborovodje z urnikom pevskih zborov zadovoljni. Pri tem se mnenje zborovodij glede zadovoljstva razlikuje od mnenja ravnateljev, saj z urnikom MPZ večinoma niso zadovoljni. Rezultati so nadalje pokazali, da po mnenju zborovodij ustreznost urnika vpliva na število učencev, ki sodelujejo v zboru; na količino, hitrost in kvaliteto predelanega programa, ter na doseganje boljših rezultatov na tekmovanjih. Raziskava je prav tako pokazala, da po mnenju ravnateljev urnik omogoča sodelovanje vsem učencem, ki želijo sodelovati v pevskih zborih in da so po mnenju zborovodij pred nastopi potrebne dodatne vaje med poukom, ki jih ravnatelji tudi omogočijo.
Ključne besede: osnovnošolski pevski zbori, zborovodja, ravnatelj, urniki pevskih zborov
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 854; Prenosov: 43
Celotno besedilo (1,35 MB)