1. Medjezikovni transfer - strategije zapolnjevanja vrzeli v strokovnem besedišču manjšinskih jezikov ob slovensko-madžarski mejiElizabeta Bernjak, 2007, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Ključne besede: lingvistika, strokovni jezik, strokovno besedišče, manjšinski jezik, dvojezičnost, strokovna terminologija, medjezikovni vplivi, slovenščina, madžarščina Objavljeno v DKUM: 29.07.2024; Ogledov: 87; Prenosov: 12
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Medpredmetno povezovanje in pouk jezikovAlja Lipavic Oštir, Saša Jazbec, 2024, znanstvena monografija Opis: V publikaciji so teoretično, aplikativno in empirično obravnavne različne možnosti in priložnosti za povezovanje pouka nejezikovnih vsebin in pouka jezikov, kar v uvodniku na kratko poimenujemo kot Učenje za življenje! Prispevki so razvrščeni v pet tematskih sklopov, ki naslavljajo naslednje vidike: stališča učiteljev do pouka jezikov, uresničevanje medpredmetnega povezovanja na različnih točkah vertikale v šolstvu, medpredmetno povezovanje kot priložnost za posamezne jezike, povezovanje jezikov s perspektive drugih področij ter primerjava in izkušnje šolskih sistemov z medpredmetnim povezovanjem drugod. Prispevki so pomemben doprinos k razmisleku odločevalcev, kreatorjev šolske politike in akterjev v učnem procesu o prepotrebnih spremembah, o relativizaciji mej med posameznimi znanostmi in o pomenu osmišljenega učenja in poučevanja jezikov, ki učence in učenke pripravlja na življenje. V njem problemi, ki jih rešujemo, niso omejeni na eno samo področje ali na en jezik, ampak so holistični in zahtevajo razumevanje različnih perspektiv gledanja na nek konkreten problem in zahtevajo znanja in razumevanja različnih jezikov. Ključne besede: medpredmetno povezovanje, jezikovni in nejezikovni pouk, CLIL, celostni pristop, pouk tujega jezika Objavljeno v DKUM: 25.01.2024; Ogledov: 369; Prenosov: 86
Celotno besedilo (11,67 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Učinkovitost dvosmernega dvojezičnega izobraževanja v PrekmurjuElizabeta Bernjak, 2011, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Prispevek skuša orisati dvojezičnost izobraževalnega modela v Prekmurju. Analizira temeljne značilnosti dvosmernega modela imerzije (ang. two way immersion), poudari značilnosti, s spremembo katerih bi lahko prispevali k notranji obnovi dvojezičnega izobraževanja v Prekmurju, k dvigu statusa in prestiža maternega jezika manjšine, k povečanju dominantnosti maternega jezika. Ključne besede: slovenščina, madžarščina, dvojezično izobraževanje, dvosmerni model imerzije, manjšinski jezik, večinski jezik, status manjšinskega jezika, prestiž manjšinskega jezika Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1818; Prenosov: 68
Celotno besedilo (102,26 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. SprichWort Datenbank : SprichWort-Plattform 2008-2010Vida Jesenšek, Peter Ďurčo, Kathrin Steyer, Denis Helić, Tamás Forgács, Libor Marek, Melanija Fabčič, Elizabeta Bernjak, Brigita Kacjan, Dejan Kopold, 2013, zaključena znanstvena zbirka raziskovalnih podatkov Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 6143; Prenosov: 106
Povezava na celotno besedilo |
5. |
6. |