| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 785
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Proaktivni krizni management: transformacijski pristop, krizna pripravljenost in nove priložnosti
Nuša Širovnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo biti vedno pripravljena na nenadne zunanje dogodke, ki bi lahko pretresli njihovo ustaljeno delovanje in ogrozili njihove cilje ali v najhujših primerih celo njihov obstoj. Na nastanek takšnih dogodkov podjetja ne morejo vplivati, lahko pa z ustreznim odzivom preprečijo nastanek neobvladljive akutne krize in večje škode. Sicer so takšni dogodki pogosto samo povod za izbruh krize, pravi vzroki za njen nastanek pa se največkrat skrivajo ravno v podjetju samem. Okolje, v katerem delujejo slovenska podjetja, je relativno stabilno. Primerljiva ameriška podjetja se, na primer, veliko pogosteje soočajo s posledicami orkanov, požarov, terorističnih napadov in drugih nenadnih dogodkov ali neravnih nesreč. V takšnem okolju je tudi proaktivnemu kriznemu managementu namenjeno več pozornosti kot pri nas. Vsekakor pa krizne pripravljenosti in kriznega managementa tudi v Sloveniji ne bi smeli postavljati na stranski tir. Magistrske naloge smo se lotili z namenom, da preverimo, kako so se slovenska podjetja odzvala na krizo, ki jo je v pomladnih mesecih povzročila pandemija virusa Covid-19 in opozorimo na velik pomen proaktivnega pristopa pri soočanju s krizo. Izvedli smo empirično raziskavo in ugotavljali, kako je šest slovenskih podjetij prilagodilo svoje poslovanje v tednih, ko je bila pri nas razglašena epidemija. Zraven njihovega odziva na krizo nas je zanimalo tudi, ali so v krizi našli nove priložnosti. Ugotovili smo, da so v podjetjih, kljub relativno nizki stopnji splošne krizne pripravljenosti, s svojimi odzivi relativno zadovoljni. Občutljivost na krizo podjetja pripisujejo predvsem dejavnosti, s katero se ukvarjajo, velik pomen pa se pripisuje tudi vpletenosti države, ki nosi velik del finančnega bremena krize. V raziskavi tudi ugotavljamo, da podjetja poskušajo izboljšati svojo krizno pripravljenost in odpornost z različnimi metodami; od manjših operativnih prilagoditev do korenitih strateških sprememb. V tem pomenu govorimo tudi o raznolikih priložnostih, ki so jih podjetja našla v nestabilnih kriznih razmerah. Vsekakor obstaja prostor za nadaljnjo raziskovanje in izboljšave. V raziskavo bi lahko vključili kvantitativne podatke in čez čas preverjali, ali je bil odziv podjetij dolgoročno uspešen. Še posebej zato, ker se do nastanka te magistrske naloge, nista zaključili niti zdravstvena kriza niti gospodarska kriza, ki je nastala kot posledica pandemije Covid-19. Pri podjetjih, ki so v krizi našla nove priložnosti, bi lahko čez čas preverili tudi, ali so le−te uspeli pretvoriti v oprijemljive poslovne rezultate. Osredotočili bi se lahko v eno panogo ali podjetje in jo preučili veliko bolj detajlno. Možnosti je ogromno, hkrati pa lahko z gotovostjo trdimo, da bo v duhu aktualnih dogodkov zanimanje za proaktivni krizni management, tako v akademski kot tudi v poslovni sferi, še naprej raslo.
Ključne besede: kriza, proaktivni krizni management, odpornost, transformacijski krizni management, priložnosti v krizi.
Objavljeno: 04.05.2021; Ogledov: 118; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

2.
Organizacijska kultura v podjetju in njen vpliv na zadovoljstvo zaposlenih
Marko Petek, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo pojasnjuje vpliv organizacijske kulture na zadovoljstvo zaposlenih. Organizacijska kultura s svojimi vrednotami in normami oblikuje notranji kontekst organizacije in tako vpliva na različne elemente, vključno z zadovoljstvom zaposlenih. Zadovoljstvo zaposlenih se nanaša na dojemanje zaposlenih o njihovem delovnem okolju, odnosih s sodelavci, plači in možnostih napredovanja. Magistrsko delo je vsebinsko sestavljeno iz petih delov. V prvem poglavju smo opisali namen, cilje, hipoteze, metode in omejitve. V drugem poglavju smo opredelili pojem organizacijske strukture, predstavili tipe organizacijske kulture in se osredotočili na tipologijo Cameron & Quinn, ki smo jo v nadaljevanju tudi uporabili v raziskavi. Predstavili smo vlogo organizacijske kulture, merjenje organizacijske kulture, značilnosti, spreminjanje organizacijske kulture in njeno povezavo z zadovoljstvom z delovnim mestom. V tretjem poglavju smo opredelili zadovoljstvo zaposlenih, dejavnike zadovoljstva, pomembnost zadovoljstva zaposlenih in zadovoljstvo z delovnimi mesti v povezavi z organizacijsko kulturo. Četro poglavje smo namenili organizacijski kulturi in zadovoljstvu zaposlenih v proučevanem podjetju, njegovo vizijo in poslanstvo ter organizacijsko strukturo. V petem poglavju smo predstavili rezultate raziskave organizacijske kulture in zadovoljstva zaposlenih v proučevanem podjetju in podali ključne ugotovitve.
Ključne besede: Organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, motivacija, podjetje X, OCAI vprašalnik.
Objavljeno: 09.02.2021; Ogledov: 145; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
Management kakovosti, priložnost in izziv
Kaja Medved, 2020, diplomsko delo

Opis: Družbenim in tehnološkim spremembam sledi vse bolj dinamičen življenjski ritem, prosti čas je dragocen, vse bolj smo ekološko ozaveščeni, poudarjamo zdrav življenjski slog in spoštljiv odnos med ljudmi. Ozaveščenih kupcev, ki se zavedajo svojih pravic, pri odločanju za nakup izdelkov ali storitev ne vodijo več zgolj tehnične karakteristike izdelkov in cena, temveč je odločitev za nakup pogosto odvisna od odnosa, ki ga ima podjetje do zaposlenih, kupcev in okolja. Na drugi strani si podjetja prizadevajo preseči pričakovanja kupcev ter si zagotoviti dolgoročni obstoj in razvoj. V želji, da bi sledili nenehno menjajočim se zahtevam kupcev, se vse več podjetij odloča za vzpostavitev poslovanja po načelih managementa kakovosti. Najbolj uveljavljen in razširjen sistem za vzpostavitev vodenja kakovosti v mednarodnem merilu je Standard za sistem vodenja kakovosti ISO 9001. Poslovanje po načelih managementa kakovosti prinaša podjetjem številne prednosti in koristi, kar smo izpostavili v delu diplomskega seminarja ter na podlagi primera managementa kakovosti v praksi potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke.
Ključne besede: Kakovost, zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, celovito obvladovanje kakovosti, sistem vodenja kakovosti.
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 239; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (946,40 KB)

4.
Vpliv poslovnega načrta na prodajo blagovne znamke capra
Tim Kolar, 2020, diplomsko delo

Opis: Moda že sto let vpliva na naše življenje in je postala simbol statusa, pripadnosti ali nasprotovanju nečemu. Vsak dan se odločimo, da se bomo oblekli na določen način in s tem pošiljali sporočila tistim, ki nas obdajajo, o tem, kdo smo in kako želimo, da nas vidijo drugi. Vsaka blagovna znamka v industriji nam pomaga pri izbiri kosa oblačil in čeprav mislimo, da smo mi tisti, ki izbiramo, kaj bomo kupili ali oblekli, je to res le do določene mere. Večinoma na nas vplivajo trendi, ki so bili določeni za nas mesece ali celo leta, preden izdelek pride v trgovino. Tema diplomskega projekt je poslovni načrt nove modne znamke v Sloveniji. Cilj blagovne znamke je združiti oblikovanje, udobje, trajnostne materiale in etično delo. Pregled literature za diplosmki projekt vključuje razpoložljive podatke o poslovnem načrtu, modnem trgu mode za moške in žensk in razvoju spletnega nakupovanja. Pregledani podatki so jasno povedali, da trajnostna moda povečuje svoj vpliv na prebivalstvo, zlasti med mlajšimi generacijami. Poslovni načrt je bil zasnovan z namenom lansiranja blagovne znamke v Sloveniji v začetku leta 2021, oblikovanja blagovne znamke in hkrati promocije na mednarodnih trgih kakovostnih oblačil, izdelanih v Sloveniji.
Ključne besede: poslovni načrt, modna znamka, spletna trgovina, razvoj blagovne znamke
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 175; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (538,45 KB)

5.
Obvladovanje konfliktov v organizaciji x
Mateja Simonič, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega projekta je bil opozoriti na problematiko konfliktov v delovnem okolju, kakšen je njihov učinek na delovno storilnost in zadovoljstvo zaposlenih ter kako pomembno je njihovo delovanje. Z raziskavo smo ugotavljali kakšni so medsebojni odnosi v konkretnem delovnem okolju, zakaj prihaja do konfliktov v konkretnem delovnem okolju, kako se nanje odzivajo, kako jih obvladujejo. Raziskava je pokazala, da so odnosi dobri, konflikti pa redki. Ti se najpogosteje pojavljajo kot nesporazumi med osebami. Do težav pri komunikaciji oz. do konfliktov prihaja, ker je sogovornik med komunikacijo z mislimi drugje. Anketirani konflikte razrešujejo, ko do njih prihaja, med tem ko se njihovi sodelavci ob konfliktu običajno prilagodijo in razrešujejo konflikte. Najbolj se strinjajo, da prevzamejo odgovornost in iščejo rešitve za nastalo situacijo ter da si sodelavci povedo, kako se počutijo, med tem, ko se najmanj strinjajo, da komunikacije ne prekinjajo sredi pogovora, četudi pride do konflikta. Na podlagi dobljenih rezultatov raziskave smo podali smernice oz. predloge za učinkovitejšo obvladovanje konfliktov.
Ključne besede: odnosi, konflikt, reševanje, obvladovanje
Objavljeno: 12.02.2020; Ogledov: 428; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (533,86 KB)

6.
VIDIKI ORGANIZACIJE DELA V RAČUNOVODSKIH SERVISIH V SLOVENIJI IN AVSTRIJI
Vesna Verdnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Računovodski servisi vodimo računovodstvo in izdelujemo davčne napovedi za večje število poslovnih partnerjev. Pri svojem delu se srečujemo s povečanim obsegom dela v prvem trimesečju leta, saj moramo do 31. 3. tekočega leta izdelati letne davčne napovedi za preteklo leto za vsa podjetja, za katera vodimo računovodstvo, in poleg navedenega dela opraviti še vse tekoče delo. Posledično smo zaradi tega zaposleni v računovodstvu pod velikim pritiskom in doživljamo povečan stres na delovnem mestu. V tem obdobju je prisotno veliko kampanjskega dela in povečana obremenitev zaposlenih. Zaposleni v računovodstvu moramo vedno prilagajati izrabo letnega dopusta datumom, ki nas vežejo k oddaji mesečnih in letnih davčnih napovedi. V večini računovodskih servisov si izrabe letnega dopusta v prvem trimesečju leta zaposleni ne morejo privoščiti. Nekateri računovodski servisi vodijo računovodstvo tudi za samostojne podjetnike, ki imajo podjetja v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Sloveniji se razlikujejo od rokov, ki jih imajo za izdelavo letnih davčnih napovedi določene v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Avstriji so veliko daljši kot v Sloveniji. Zato se samostojni podjetniki, ki imajo podjetja v obeh državah, srečujejo z dodatnimi stroški vodenja računovodskih evidenc, saj v nekaterih primerih avstrijski računovodski servisi ne izdelajo pravočasno letnih davčnih napovedi, ki jih morajo slovenski računovodski servisi vključiti v davčne napovedi v Sloveniji. Ob tem spoznanju smo se odločili, da bomo s pomočjo raziskave raziskali in vam predstavili, kakšna je organizacijska struktura računovodskih servisov Slovenije in Avstrije, kako imajo organizirano delo, kaj omogočajo zaposlenim, kaj pomenijo za računovodske servise različni roki izdelave letnih davčnih napovedi in kaj bi bilo po našem mnenju in mnenju anketiranih računovodskih servisov najboljše spremeniti glede organizacije dela v slovenskih računovodskih servisih na področju zaposlenih. V raziskovalni nalogi smo ugotovili, da so organizacija dela in razporeditev dela ter roki do državnih institucij, ki jih imajo računovodski servisi v Avstriji, veliko prijaznejši do zaposlenih kot v Sloveniji.
Ključne besede: računovodski servis, organizacijska struktura, organizacija dela, roki davčnih napovedi, letni dopust.
Objavljeno: 22.01.2020; Ogledov: 466; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

7.
Finančni vidiki kadrovskega managementa v družinskem podjetju, s primerom
Katarina Žunko, 2019, diplomsko delo

Opis: V sodobnem poslovnem svetu smo vedno bolj priča globalizaciji, avtomatizaciji, ogromni konkurenci, tehnološkemu napredku, informatizaciji, političnim, okoljskim in poslovnim spremembam. Zaradi vseh teh dejavnikov se morajo novodobna podjetja zelo boriti za obstoj na trgu, tem spremembam slediti in jih ustrezno implementirati. V zadnjih dvajsetih letih tega stoletja se je vzporedno z omenjenimi dejavniki krepil poudarek na človeškem kapitalu, ki ima v milenijskem obdobju še posebej velik vpliv in pomen. Tako se je postopoma začela razvijati funkcija upravljanja s človeškimi viri v podjetju, ki jo imenujemo kadrovska funkcija oziroma kadrovski management. Človeški viri kot del intelektualnega kapitala pridobivajo izjemen delež v kapitalu družbe in so ključna postavka dodane vrednosti. Strategija razvoja kadrovskega managementa je glavna funkcija strategije razvoja podjetja in se tesno prepleta s strateškim managementom. Medtem ko se še v večini velikih podjetij (korporacijah) ne zavedajo dovolj pomena razvoja kadrov, ker dajejo prednost načrtovanju, organiziranju, upravljanju znanj, tveganj, ciljev, financ in nadzoru, pa v manjših (družinskih) podjetjih že od samega začetka s svojo organizacijsko strukturo določijo vlogo posameznika v podjetju. Takšna družba skozi svoje življenjsko obdobje skupaj z zaposlenimi v povezavi z naštetimi (temeljnimi) funkcijami managementa stremi k enaki poti do uspeha. Ta sinergija je ključna pri rasti in uspešnem finančnem poslovanju podjetja. Za rast in uspeh je torej zaslužen učinkovit in povezan kader, ki v (manjših) družinskih podjetjih predstavlja jedro zadovoljnih, izobraženih, motiviranih zaposlenih, ki s svojimi kompetencami in razvojem prispevajo k dobrobiti podjetja, in sicer tako s finančnih kot tudi nefinančnih vidikov. V praksi je merjenje finančnih učinkov kadrovske funkcije v podjetjih še nedodelano oziroma gre za dokaj zahteven proces, ki se posledično premalo uporablja.
Ključne besede: človeški viri, kadrovski management, kadrovska funkcija, družinsko podjetje, kompetence, zaposleni, izobraževanje, motiviranje, vodenje, voditeljstvo, plačni sistem, promocija zdravja, finančni vidiki, finančni učinki.
Objavljeno: 18.12.2019; Ogledov: 378; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (315,19 KB)

8.
Organizacija in management v podjetju henkel slovenija d.o.o.
Gregor Frumen, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predmet raziskovanja organizacija in vpliv organizacijske kulture na uspešnost podjetja. Organizacijska kultura je tisti dejavnik, ki je v podjetju najbolj neposredno povezan z vsemi dogodki, dejanji, okoljem podjetja in posamezniki v sistemu. V nadaljevanju sledi opredelitev pojma management in njegovih glavnih funkcij. Management je definiran kot usklajevanje, upoštevajoč spreminjanje okolja in drugih dejavnikov, tehnično razdeljenega dela, interesov, ciljev in drugih struktur v celoto, čemur sledi predstavitev podjetja Henkel Slovenija, opis organizacijske kulture in managementa v podjetju. Na koncu diplomskega dela je predstavljeno marketinško komuniciranje v izbranem podjetju. Cilj marketinškega komuniciranja je uspešno prenesti marketinško informacijo od ponudnika h kupcu. Sodobni svet je preplavljen z marketinškimi sporočili vseh vrst in zlahka prihaja do prenasičenosti, ko sporočila v obtoku presegajo maksimum in tako težje dosežejo svoj cilj. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični del in praktični del. V prvem delu smo opisali teorijo, v drugem, praktičnem delu, pa smo predstavili podjetje Henkel Slovenija in njegovo delovanje na področju organizacije, managementa ter marketinškega komuniciranja.
Ključne besede: Organizacija, organizacijska kultura, management, marketinško komuniciranje, Henkel Slovenija.
Objavljeno: 17.12.2019; Ogledov: 307; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

9.
Vloga managerja pri trgovanju z nepremičninami
Dejan Lajh, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili managerja, njegovo vlogo in funkcije v podjetju. Hkrati smo podrobneje spoznali tudi kaj je management, kaj predstavlja in kakšne so naloge managementa v podjetju. V nadaljevanju smo predstavili vrste nepremičnin, njihove osnovne lastnosti ter posledično trg nepremičnin oziroma osnovne funkcije in značilnosti tega trga. Vse skupaj smo povezali v celoto, da raziščemo najboljše načine za izboljšanje vloge managerja pri trgovanju z nepremičninami. Ugotovili smo, da so rešitve oziroma načini dostopni vsem managerjem. Aktivnosti in odločitve managerja, povezane s trgovanjem z nepremičninami lahko izboljšamo s prijemi, ki smo jih v nalogi tudi natančno opredelili. Ti vključujejo zaposlitev osebe, management nepremičnin ali property management, ki v Sloveniji še ni tako znan koncept, sodelovanje z nepremičninsko agencijo ali pa aktivnejši način za managerja, kot je pridobitev znanja in izobraževanja s področja nepremičnin oziroma pridobitev licence za opravljanje dejavnosti nepremičninskega posredovanja, ki je potrebna pri prodaji novogradenj oziroma pri investiranju v gradnjo. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da so načini in rešitve v nalogi lahko v veliko pomoč managerjem, ki želijo svojo aktivnost na področju nepremičnin povečati, saj podrobnejših raziskav in analiz na to temo v literaturi še ni zaslediti.
Ključne besede: management, manager, nepremičnine, trg nepremičnin, management nepremičnin, nepremičninski posrednik
Objavljeno: 05.12.2019; Ogledov: 337; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (764,84 KB)

10.
Analiza možnosti internacionalizacije na primeru velikega podjetja s trgovskimi dejavnostmi
Luka Simović, 2019, magistrsko delo

Opis: internacionalizacija na primeru podjetja Aldi Einkauf GmbH na trg Republike Srbije
Ključne besede: internacionalizacija, Srbija, Globalizacija, Aldi, Hofer
Objavljeno: 05.12.2019; Ogledov: 375; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.39 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici