| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Partitioning the vertex set of ▫$G$▫ to make ▫$G \Box H$▫ an efficient open domination graph
Tadeja Kraner Šumenjak, Iztok Peterin, Douglas F. Rall, Aleksandra Tepeh, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: A graph is an efficient open domination graph if there exists a subset of vertices whose open neighborhoods partition its vertex set. We characterize those graphs ▫$G$▫ for which the Cartesian product ▫$G \Box H$▫ is an efficient open domination graph when ▫$H$▫ is a complete graph of order at least 3 or a complete bipartite graph. The characterization is based on the existence of a certain type of weak partition of ▫$V(G)$▫. For the class of trees when ▫$H$▫ is complete of order at least 3, the characterization is constructive. In addition, a special type of efficient open domination graph is characterized among Cartesian products ▫$G \Box H$▫ when ▫$H$▫ is a 5-cycle or a 4-cycle.
Ključne besede: efficient open domination, Cartesian product, vertex labeling, total domination
Objavljeno v DKUM: 10.07.2017; Ogledov: 755; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (166,60 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Guarded subgraphs and the domination game
Boštjan Brešar, Sandi Klavžar, Gašper Košmrlj, Douglas F. Rall, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku vpeljemo koncept zaščitenega podgrafa. Množica le-teh po definicji leži med množico konveksnih in 2-izometričnih podgrafov, hkrati pa ni primerljiva z množico izometričnimih podgrafov. Dokažemo nekatere metrične lastnosti zaščitenih podgrafov ter koncept uporabimo v dominacijski igri, v kateri dva igralca, Dominator in Zavlačevalka, izmenično izbirata vozlišča grafa, tako da vsako izbrano vozlišče poveča množico dominiranih vozlišč. Dominatorjev cilj je končati igro, tj. dominirati celoten graf, čim hitreje, medtem ko je Zavlačevalkin cilj odigrati čim več potez. Igralno dominacijsko število je število potez v igri, ko Dominator začne in oba igralca igrata optimalno. Kot glavni rezultat članka dokažemo, da igralno dominacijsko število grafa ni nikoli manjše, kot igralno dominacijsko število njegovega zaščitenega podgrafa. Predstavljenih je tudi več aplikacij tega rezultata.
Ključne besede: dominacijska igra, igralno dominacijsko številko, konveksni podgraf, (2-)izometrični podgraf
Objavljeno v DKUM: 10.07.2017; Ogledov: 1077; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (690,85 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Domination game: extremal families of graphs for 3/5-conjectures
Boštjan Brešar, Sandi Klavžar, Gašper Košmrlj, Douglas F. Rall, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Igralca, Dominator in Zavlačevalka, izmenoma izbirata vozlišča grafa ▫$G$▫, takoda vsako izbrano vozlišče poveča množico do sedaj dominiranih vozlišč. Cilj Dominatorja je končati igro čim hitreje, medtem ko je Zavlačevalkin cilj ravno nasprotno. Igralno dominacijsko število ▫$gamma_g(G)$▫ je skupno število izbranih vozlišč v igri, ko Dominator naredi prvo potezo in oba igralca igrata optimalno. Postavljena je bila domneva [W.B. Kinnersley, D.B. West, R. Zemani, Extremal problems for game domination number, Manuscript, 2012], da velja ▫$gamma_g(G) leq frac{3|V(G)|}{5}$▫ za poljuben graf ▫$G$▫ brez izoliranih vozlišč. V posebnem je domneva odprta tudi, ko je ▫$G$▫ gozd. V tem članku predstavimo konstrukcije, ki nam dajo velike družine dreves, ki dosežejo domnevno mejo ▫$3/5$▫. Leplenje dreves iz nekaterih izmed teh družin napoljuben graf nam da konstrukcijo grafov ▫$G$▫, ki imajo igralno dominacijsko število enako ▫$3|V(G)|/5$▫. Z računalnikom smo poiskali vsa ekstremna drevesa znajveč 20 vozlišči. V posebnem, na 20 vozliščih obstaja natanko deset dreves ▫$T$▫, za katere velja ▫$gamma_g(T) = 12$▫, in vsa pripadajo skonstruiranim družinam.
Ključne besede: matematika, teorija grafov, dominacijska igra, igralno dominacijsko številko, 3/5-domneva, računalniško iskanje, mathematics, graph theory, domination game, game domination number, 3/5-conjecture, computer search
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1163; Prenosov: 90
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Domination game played on trees and spanning subgraphs
Boštjan Brešar, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Igra dominacije na grafu ▫$G$▫ je bila vpeljana v [B. Brešar, S. Klavžar, D. F. Rall, Domination game and an imagination strategy, SIAM J. Discrete Math. 24 (2010) 979-991]. Dva igralca, Dominator in Zavlačevalec, drug za drugim izbirata po eno vozlišče grafa. Vsako izbrano vozlišče mora povečati množico vozlišč, ki so bila dominirana do tega trenutka igre. Oba igralca izbirata optimalno strategijo, pri čemer Dominator želi igro končati v najmanjšem možnem številu korakov, Zavlačevalec pa v največjem možnem številu korakov. Igralno dominacijsko število ▫$gamma_g(G)$▫ je število izbranih vozlišč v igri, kjer je Dominator prvi izbral vozlišče. Ustrezno invarianto, ko igro začne Zavlačevalec, označimo z ▫$gamma_g'(G)$▫. V članku sta obe igri proučevani na drevesih in vpetih podgrafih. Dokazana je spodnja meja za igralno dominacijsko število drevesa, ki je funkcija njegovega reda in maksimalne stopnje. Pokazano je, da je meja asimptotično optimalna. Dokazano je, da za vsak ▫$k$▫ obstaja drevo ▫$T$▫ z ▫$(gamma_g(T),gamma_g'(T)) = (k,k+1)$▫ in postavljena je domneva, da ne obstaja drevo z ▫$(gamma_g(T),gamma_g'(T)) = (k,k-1)$▫. Obravnavana je povezava med igralnim dominacijskim številom grafa in njegovimi vpetimi podgrafi. Dokazano je, da obstajajo 3-povezani grafi ▫$G$▫, ki vsebujejo 2-povezani vpeti podgraf ▫$H$▫, tako da je igralno dominacijsko število grafa ▫$H$▫ poljubno manjše od igralnega dominacijskega števila grafa ▫$G$▫. Podobno je dokazano, da za vsako celo število ▫$ell ge 1$▫ obstajata graf ▫$G$▫ in njegov vpeti podgraf $T$, tako da velja ▫$gamma_g(G)-gamma_g(T) ge ell$▫. Po drugi strani obstajajo grafi ▫$G$▫, za katere je igralno dominacijsko število vsakega vpetega drevesa v ▫$G$▫ poljubno večje od igralnega dominacijskega števila od ▫$G$▫.
Ključne besede: igra dominacije, igralno dominacijsko število, drevo, vpeti podgraf, graph theory, domination game, game domination number, tree, spanning subgraph
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1070; Prenosov: 88
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Vizing's conjecture: a survey and recent results
Boštjan Brešar, Paul Dorbec, Wayne Goddard, Bert L. Hartnell, Michael A. Henning, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2012, pregledni znanstveni članek

Opis: Vizingova domneva iz leta 1968 trdi, da je dominacijsko število kartezičnega produkta dveh grafov vsaj tako veliko, kot je produkt dominacijskih števil faktorjev. V članku naredimo pregled različnih pristopov k tej osrednji domnevi iz teorije grafovske dominacije. Ob tem dokažemo tudi nekaj novih rezultatov. Tako so na primer pokazane nove lastnosti minimalnega protiprimera, dokazana je tudi nova spodnja meja za produkte grafov brez induciranega ▫$K_{1,3}$▫ s poljubnimi grafi. Skozi celoten članek so obravnavani pripadajoči odprti problemi, vprašanja in sorodne domneve.
Ključne besede: matematika, teorija grafov, kartezični produkt, dominacija, Vizingova domneva, mathematics, graph theory, Caretesian product, domination, Vizing's conjecture
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1064; Prenosov: 85
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Vizing's conjecture: a survey and recent results
Boštjan Brešar, Paul Dorbec, Wayne Goddard, Bert L. Hartnell, Michael A. Henning, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2009

Opis: Vizing's conjecture from 1968 asserts that the domination number of the Cartesian product of two graphs is at least as large as the product of their domination numbers. In this paper we survey the approaches to this central conjecture from domination theory and give some new results along the way. For instance, several new properties of a minimal counterexample to the conjecture are obtained and a lower bound for the domination number is proved for products of claw-free graphs with arbitrary graphs. Open problems, questions and related conjectures are discussed throughout the paper.
Ključne besede: matematika, teorija grafov, kartezični produkt, dominacija, Vizingova domneva, mathematics, graph theory, Caretesian product, domination, Vizing's conjecture
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 989; Prenosov: 94
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Fair reception and Vizing's conjecture
Boštjan Brešar, Douglas F. Rall, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Vpeljemo koncept poštenega sprejema grafa, ki je povezan z njegovim dominantnim številom. Dokažemo, da za vse grafe, ki imajo pošten sprejem velikosti njihovega dominantnega števila, velja Vizingova domneva o dominantnem številu kartezičnega produkta grafov, s čimer posplošimo dobro znan rezultat Barcalkina in Germana o razstavljivih grafih. S kombiniranjem nav sega koncepta in rezultata Aharonija, Bergerja in Ziva dobimo alternativen dokaz izreka Aharonija in Szaba, ki pravi, da tetivni grafi zadoščajo Vizingovi domnevi. Predstavimo tudi novo neskončno družino grafov, ki zadoščajo Vizingovi domnevi.
Ključne besede: matematika, teorija grafov, dominacija, kartezični produkt grafov, Vizingova domneva, mathematics, graph theory, domination, Cartesian product of graphs, Vizing's conjecture
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 939; Prenosov: 108
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Domination game
Boštjan Brešar, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2009

Opis: The domination game played on a graph ▫$G$▫ consists of two players, Dominator and Staller who alternate taking turns choosing a vertex from ▫$G$▫ such that whenever a vertex is chosen the graph in as few steps as possible and Staller wishes to delay the process as much as possible. The game domination number ▫$gamma_g(G)$▫ is the number of vertices chosen when Dominator starts the game and the Staller-start game domination number ▫$gamma'_g(G)$▫ when Staller starts the game. It is proved that for any graph ▫$G$▫, ▫$gamma(G) le gamma_g(G) le 2gamma(G) - 1$▫, and that all possible values can be realized. It is also proved that for any graph ▫$G$▫, ▫$gamma_g(G) - 1 le gamma'_g(G) le gamma_g(G) + 2$▫, and that most of the possibilities for mutual values of ▫$gamma_g(G)$▫ and ▫$gamma'_g(G)$▫ can be realized. A connection with Vizing's conjecture is established and several problems and conjectures stated.
Ključne besede: teorija grafov, teorija iger, dominantnost, Vizingova domneva, graph theory, game theory, domination, domination game, game domination number, Vizing's conjecture
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1349; Prenosov: 25
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Distance-balanced graphs
Janja Jerebic, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2008, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku so vpeljani razdaljno uravnoteženi grafi kot grafi, v katerih ima vsaka povezava ▫$uv$▫ naslednjo lastnost: število točk, ki so bližje ▫$u$▫ kot ▫$v$▫, je enako kot število točk, ki so bližje ▫$v$▫ kot ▫$u$▫. Dobljene so osnovne lastnosti teh grafov. Novi koncept je povezan z grafovskimi simetrijami, študirane so tudi lokalne operacije na grafih glede na razdaljno uravnoteženost. Karakterizirani so razdaljno uravnoteženi kartezični in leksikografski produkti grafov. Postavljenih je več odprtih problemov.
Ključne besede: matematika, teorija grafov, razdalja, razdaljno uravnoteženi grafi, produkti grafov, povezanost, mathematics, graph theory, graph distance, distance-balanced graphs, graph products, connectivity
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1196; Prenosov: 89
URL Povezava na celotno besedilo

10.
On the packing chromatic number of Cartesian products, hexagonal lattice, and trees
Boštjan Brešar, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2007, izvirni znanstveni članek

Opis: Pakirno kromatično število ▫$chi_{rho}(G)$▫ grafa ▫$G$▫ je najmanjše število ▫$k$▫, tako da lahko množico vozlišč grafa ▫$G$▫ razbijemo v pakiranja s paroma različnimi širinami. Dobljenih je več spodnjih in zgornjih meja za pakirno kromatično število kartezičnega produkta grafov. Dokazano je, da pakirno kromatično število šestkotniške mreže leži med 6 in 8. Optimalne spodnje in zgornje meje so dokazane za subdividirane grafe. Obravnavana so tudi drevesa ter vpeljana monotona barvanja.
Ključne besede: matematika, teorija grafov, pakirno kromatično število, kartezični produkt grafov, šestkotniška mreža, subdividiran graf, drevo, računska zahtevnost, mathematics, graph theory, packing chromatic number, Cartesian product of graphs, hexagonal lattice, subdivision graph, tree, computational complexity
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 996; Prenosov: 104
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici