| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Samoocenjevanje študentov zdravstvene nege s pomočjo video posnetkov pri poučevanju negovalnih intervencij v specialni učilnici
Doroteja Rebec, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Uvod: Strokovnjaki iz kliničnih okolij ugotavljajo, da današnji diplomanti zdravstvene nege ob zaključku šolanja niso dovolj usposobljeni za prevzem odgovornosti poklica diplomirane medicinske sestre/zdravstvenika. Hkrati je pri študentih zdravstvene nege opaziti nizko stopnjo motiviranosti in pasiven odnos do učenja negovalnih intervencij v simuliranem okolju, kar neugodno vpliva na njihovo praktično usposobljenost. Namen naloge je bil ugotoviti, ali metoda samoocenjevanja s pomočjo video posnetkov kot oblika poučevanja izboljša učne rezultate pri učenju vakuumskega odvzema venozne krvi pri odraslem pacientu. Metode: Raziskava je potekala med študenti 1. letnika zdravstvene nege. Vključenih je bilo 28 študentov, od tega 14 v primerjalno in 14 v poskusno skupino. Obe skupini sta se negovalne intervencije učili s pomočjo demonstracije in vaje. Preverjanja znanja s povratno informacijo o uspešnosti izvajanja so bili študentje deležni dvakrat - v primerjalni skupini s pomočjo opomnika, v poskusni pa dodatno še z gledanjem posnetka lastnega izvajanja. Dosežene povprečne ocene so bile merilo za napredek v znanju. Rezultati: Poskusna skupina je na lestvici od 1,00 do 3,00 pri drugem preverjanju znanja dosegla višje povprečne ocene v predpripravi (1,67), v zaključnem delu intervencije (1,48) in za izvajanje celotne intervencije (1,79) glede na primerjalno skupino (1,43; 1,47; 1,75). Primerjalna je bila boljša v pripravi materiala (1,98) in v neposredni izvedbi intervencije (2,12) glede na poskusno (1,88; 2,11). Poskusna je ocene dvignila bolj oz. jih je za manj poslabšala od primerjalne v treh od štirih sklopov in v celotni izvedbi intervencije. Primerjalna je glede na poskusno imela za 9,6% več korakov, ki so bili oba dneva pozitivno ocenjeni, poskusna pa je v izvajanju celotne intervencije dosegla višji odstotek bolje (46%) in nižji odstotek slabše (19,1%) izvedenih korakov glede na primerjalno (33,3% in 22,2%). Izvajanje so študentje izboljšali predvsem v korakih, ki se nanašajo neposredno na akt odvzema venozne krvi pri odraslem in so izvedljivi na modelu roke kot simulatorju delnih nalog. Zaključek: Poskusna skupina je dosegla relativno boljše učne rezultate glede na primerjalno skupino, čeprav brez statistično pomembnih razlik. Vpliv metode samoocenjevanja s pomočjo video posnetkov na praktično usposobljenost študentov bi bilo potrebno raziskati pri vseh negovalnih intervencijah, ki se jih študentje zdravstvene nege učijo. Ocenjevalno orodje bi bilo potrebo prilagoditi možnostim učnega okolja.
Ključne besede: učenje negovalnih intervencij, simulirano okolje, samoocenjevanje s pomočjo video posnetkov
Objavljeno v DKUM: 29.06.2011; Ogledov: 2806; Prenosov: 357
.pdf Celotno besedilo (786,91 KB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici