| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 160
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vključitev jezikovnih tehnologij za slovenski jezik v mobilno aplikacijo
Jaša Glažar, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo prikazali vključitev jezikovnih tehnologij v mobilno aplikacijo. Opisali smo jezikovne tehnologije ter njihov razvoj in se osredotočili na avtomatsko prepoznavo govora, strojno prevajanje in sintezo govora. Navedli smo metrike, s katerimi se jezikovne tehnologije vrednotijo, in ustvarili delujoč prototip mobilne aplikacije, v katero smo vključili jezikovne tehnologije. Naredili smo primerjavo treh ponudnikov jezikovnih storitev: Microsoft Azure, Google Cloud Platform in Slovenščina.eu. Rezultati so pokazali, da je storitev Slovenščina.eu najučinkovitejša pri avtomatski prepoznavi govora, Microsoft Azure pri strojnem prevajanju, Google Cloud Platform pa je pri skoraj vseh metrikah dosegel zadnjo mesto.
Ključne besede: jezikovne tehnologije, vrednotenje jezikovnih tehnologij, razvoj mobilne aplikacije
Objavljeno v DKUM: 03.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

2.
Tehnologije za uporabo mobilnega telefona kot plačilnega sredstva
Patrik Žnidarič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga preučuje tehnologije mobilnih plačil kot so plačilne aplikacije (Google Pay, PayPal, Stripe). Analizira prednosti in omejitve teh tehnologij, ter pomen uporabniške izkušnje. V praktičnem delu naloga vključuje načrtovanje, implementacijo in testiranje integracije plačilnih sistemov v mobilno aplikacijo, razvito v Flutter okolju. Poudarek je na varnosti podatkov, enostavni uporabi in prilagodljivosti plačilnih vmesnikov. Cilj naloge je zagotoviti smernice za uspešno integracijo mobilnih plačil v aplikacije ter izboljšati njihovo sprejetost in učinkovitost.
Ključne besede: Mobilna plačila, integracija plačilnih sistemov, varnost podatkov, uporabniška izkušnja, flutter razvoj
Objavljeno v DKUM: 03.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

3.
Komunikacija med mobilno aplikacijo in bazo podatkov z uporabo arhitekture REST : diplomsko delo
Blaž Bole, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali komunikacijo med mobilno aplikacijo (odjemalcem) in bazo podatkov z uporabo mikrostoritvene arhitekture REST – Representational State Transfer (slo. reprezentativni prenos stanja). V sodobnem digitalnem okolju, kjer mobilne aplikacije igrajo ključno vlogo pri interakciji med uporabniki in storitvami, je zagotavljanje zanesljive in učinkovite komunikacije z bazo podatkov eden glavnih izzivov. Analizirali smo različne sodobne arhitekture aplikacij in vzorce oblikovanja, povezane z operacijami CRUD v kontekstu vmesnikov REST. Poleg teoretične analize smo uspešno implementirali rešitev, ki vključuje nabor funkcionalnosti z uporabo operacij CRUD in komunikacijo mobilne aplikacije z bazo podatkov. Ugotovitve potrjujejo, da arhitektura REST omogoča učinkovito izvedbo operacij nad bazo podatkov in komunikacijo med odjemalcem in strežnikom.
Ključne besede: mobilna aplikacija, mikrostoritvena arhitektura, CRUD, REST
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

4.
Mobilna aplikacija za celovit nadzor delovnega časa zaposlenih : diplomsko delo
Filip Duler, 2024, diplomsko delo

Opis: Z vse večjo priljubljenostjo dela na daljavo in potrebo po prilagodljivih urnikih dela je aplikacija za sledenje delovnih ur vse pomembnejši del vsakega delovnega mesta. Omogoča nam fleksibilnost vnosa delovnih ur, prav tako pa skrbi za skladnost vnesenih podatkov. Diplomsko delo temelji na pregledu slovenske zakonodaje, ki skrbi za sledenje delovnih ur, analizo sorodnih aplikacij, načrtovanje aplikacije in razvoj svoje rešitve.
Ključne besede: beleženje delovnega časa, razvoj mobilne aplikacije, Go, React Native, Echo
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 449; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

5.
Action-Based Digital Characterization of a Game Player
Damijan Novak, Domen Verber, Jani Dugonik, Iztok Fister, 2023, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: association rule mining, digital characterization, game agent, game player, real-time strategy games
Objavljeno v DKUM: 23.05.2024; Ogledov: 131; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (9,40 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Reduction of Neural Machine Translation Failures by Incorporating Statistical Machine Translation
Jani Dugonik, Mirjam Sepesy Maučec, Domen Verber, Janez Brest, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper proposes a hybrid machine translation (HMT) system that improves the quality of neural machine translation (NMT) by incorporating statistical machine translation (SMT). Therefore, two NMT systems and two SMT systems were built for the Slovenian-English language pair, each for translation in one direction. We used a multilingual language model to embed the source sentence and translations into the same vector space. From each vector, we extracted features based on the distances and similarities calculated between the source sentence and the NMT translation, and between the source sentence and the SMT translation. To select the best possible translation, we used several well-known classifiers to predict which translation system generated a better translation of the source sentence. The proposed method of combining SMT and NMT in the hybrid system is novel. Our framework is language-independent and can be applied to other languages supported by the multilingual language model. Our experiment involved empirical applications. We compared the performance of the classifiers, and the results demonstrate that our proposed HMT system achieved notable improvements in the BLEU score, with an increase of 1.5 points and 10.9 points for both translation directions, respectively.
Ključne besede: neural machine translation, statistical machine translation, sentence embedding, similarity, classification, hybrid machine translation
Objavljeno v DKUM: 20.02.2024; Ogledov: 322; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (400,40 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Accuracy is not enough: optimizing for a fault detection delay
Matej Šprogar, Domen Verber, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper assesses the fault-detection capabilities of modern deep-learning models. It highlights that a naive deep-learning approach optimized for accuracy is unsuitable for learning fault-detection models from time-series data. Consequently, out-of-the-box deep-learning strategies may yield impressive accuracy results but are ill-equipped for real-world applications. The paper introduces a methodology for estimating fault-detection delays when no oracle information on fault occurrence time is available. Moreover, the paper presents a straightforward approach to implicitly achieve the objective of minimizing fault-detection delays. This approach involves using pseudo-multi-objective deep optimization with data windowing, which enables the utilization of standard deep-learning methods for fault detection and expanding their applicability. However, it does introduce an additional hyperparameter that needs careful tuning. The paper employs the Tennessee Eastman Process dataset as a case study to demonstrate its findings. The results effectively highlight the limitations of standard loss functions and emphasize the importance of incorporating fault-detection delays in evaluating and reporting performance. In our study, the pseudo-multi-objective optimization could reach a fault-detection accuracy of 95% in just a fifth of the time it takes the best naive approach to do so.
Ključne besede: artificial neural networks, deep learning, fault detection, accuracy, multi-objective optimization
Objavljeno v DKUM: 30.11.2023; Ogledov: 363; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (478,93 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Komunikacijski protokoli za realno-časovne več-igralske igre : diplomsko delo
Nik Volgemut, 2023, diplomsko delo

Opis: Moderne računalniške igre ponujajo večigralnost preko spleta za vse več igralcev. Pri tem uporabljajo kar se da optimizirane komunikacijske protokole. V diplomskem delu se dotaknemo zgodovine večigralnosti v igrah, vrst večigralskih iger in predstavimo implementacije protokolov za 3 izbrane igre – Minecraft, Runescape in World of Warcraft. Predstavimo, kako protokoli vzpostavijo povezavo med odjemalcem in strežnikom in kako definirajo pakete za prenos informacij. Na koncu diplomskega dela s pomočjo eksperimenta predstavimo, kako se komunikacijski protokoli obnesejo ob večjih obremenitvah
Ključne besede: več-igralske igre, komunikacijski protokoli, Runescape, Minecraft, World of Warcraf
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 615; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

9.
Merjenje moči in smeri vetra z uporabo drona : magistrsko delo
Mark Travner, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavimo različne metode za merjenje vetra, ki se uporabljajo v svetu balonarstva. Razvijemo dve novi metodi, ki za merjenje uporabljata dron. Prva za meritve uporablja padalo, druga analizo nagiba med lebdenjem drona. Izberemo metrike za določitev primernosti metod in medsebojno primerjavo rezultatov meritev.
Ključne besede: veter, meritev, droni
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 359; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

10.
Analiza tehnologij za rudarjenje kriptovalut : diplomsko delo
Matic Macedoni, 2023, diplomsko delo

Opis: Rudarjenje kriptovalut je ključni proces v tehnologiji veriženja blokov, kateri omogoča varno in zanesljivo potrjevanje transakcij ter vzdrževanje konsenza med omrežjem. Analiza tehnologij rudarjenja kriptovalut je ključnega pomena za razumevanje delovanja teh omrežij in njihove učinkovitosti. Na začetku so predstavljeni tehnologija veriženja blokov, njeno delovanje, prednosti in slabosti. V drugem delu so najprej opisane kriptovalute na splošno, nato pa še štiri specifične kriptovalute: Bitcoin Cash, DigiByte, Ravencoin in Ethereum Classic. Na koncu so predstavljeni še eksperimentalni poskusi na različnih grafičnih pospeševalnikih in aplikacijsko-specifičnih integriranih vezjih in rezultati dobljenih poskusov.
Ključne besede: veriženje blokov, kriptovaluta, rudarjenje kriptovalut, grafični pospeševalniki, aplikacijsko-specifično integrirano vezje
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici