| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 74
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Faktorji priljubljenosti 2D risank pri otrocih do 8 let
Lucija Hameršak, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava faktorje priljubljenosti 2D risank pri otrocih, starih do 8 let. Le-te smo razdelili na tehnične in sociološke ter psihološke faktorje. S pridobljenim znanjem smo v praktičnem delu diplomske naloge izdelali kratko risanko, imenovano Lenivec Leni. Izvedeno animacijo smo predstavili otrokom v vrtcu Zavrč. Pridobljene rezultate z intervjuja smo ocenili glede na spol in starost otrok. Ključna ugotovitev iz analize rezultatov je bila, da se s starostjo otrok viša prepoznavanje faktorjev priljubljenosti v risankah.
Ključne besede: faktorji popularnosti, predšolski otroci, animacija
Objavljeno: 23.04.2021; Ogledov: 135; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (876,11 KB)

2.
Algoritem za učinkovit izračun verige elementarnih morfoloških filtrov na centralni procesni enoti
Danijel Žlaus, 2021, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji predstavimo nov algoritem za učinkovit izračun verige elementarnih filtrov na centralni procesni enoti. Verige filtrov so temeljni del tako imenovanih geodetskih operatorjev, ki uporabljajo postopek morfološke rekonstrukcije. Ta iterativno filtrira in omejuje vrednosti filtrirane slike. Dobljeno učinkovitost razvitega algoritma delimo na dva dela. Prvi del se zanaša na učinkovit enonitni izračun elementarnih morfoloških filtrov, kar dosežemo s procesiranjem na mestu, dekompozicijo strukturnega elementa in uporabo vektorskih registrov za pohitritev izračuna. Drugi del pa razvite filtre uporabi za učinkovit vzporeden in hkraten izračun več filtrov v podani verigi. Vzporedni izračun je osnovan na emulaciji podatkovno pretokovnega procesiranja, kjer z analizo topologije predpomnilnika CPE in primernim pripenjanjem niti zagotovimo, da prenos podatkov med jedri CPE poteka preko predpomnilnika. Pokazali smo, da dosežemo največjo prepustnost procesiranja ob uporabi več neodvisnih vzporednih procesnih cevovodov, medtem ko najhitrejše odzivne čase dosežemo z uporabo enega cevovoda. Primerjava z algoritmi stanja tehnike in odprtokodnimi knjižnicami je pokazala, da je predlagani algoritem vedno dosegel boljše računske čase pri obdelavi verig filtrov. V primerjavi z iterativnim izračunom verige filtrov na splošnonamenskih grafičnih procesnih enotah se je predlagani algoritem prav tako izkazal za bistveno hitrejšega, tudi ko smo uporabili CPE nižjega cenovnega ranga.
Ključne besede: morfološki filtri, geodetski operatorji, veriga filtrov, obdelava slik, vzporedno procesiranje, podatkovno pretočna obdelava, vektorsko procesiranje, SIMD, centralna procesna enota
Objavljeno: 13.04.2021; Ogledov: 147; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (6,71 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Zaznava oljnih madežev v multispektralnih satelitskih slikah
Marko Kužner, 2020, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu predstavljamo analizo metod za zaznavanje oljnih madežev na vodni površini s satelitom TRISAT. Primerjali smo metodo največjega verjetja in nevronsko mrežo. Algoritma smo učili in testirali nad dvema različnima bazama podatkov. Z rezultati smo pokazali, da je metoda največjega verjetja računsko in prostorsko bolj spremenljiva pri manjšem številu vhodnih podatkov, medtem ko se je nevronska mreža izkazala za natančnejšo. S primerjavo najboljših izbranih kanalov nad bazama podatkov smo pokazali, da so si izbrani kanali podobni. Rezultate tega diplomskega dela lahko uporabimo za izvedbo algoritma nad referenčnimi slikami satelita TRISAT.
Ključne besede: satelit TRISAT, metoda največjega verjetja, nevronske mreže, zaznavanje olja, kratkovalovni infrardeči spekter
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 414; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

4.
Sistem geoograjevanja in spremljanja socialnih odnosov med pašnimi živalmi s sledilniki GPS
Jani Pezdevšek, 2020, diplomsko delo

Opis: Spremljanje živali in njihovih aktivnosti na pašnikih predstavlja kmetijam velik časovni in finančni strošek. V diplomskem delu je predstavljen sistem za spremljanje lokacij živali in omejevanje njihovega gibanja s pomočjo geoograjevanja. Poleg spremljanja v realnem času je obravnavan tudi razvoj spletne aplikacije za analizo njihovih preteklih aktivnosti in medsebojnih socialnih odnosov. Z analizo pridobljenih rezultatov pa na praktičnem primeru demonstriramo uporabnost predlagane tehnološke rešitve.
Ključne besede: geoograjevanje, sledenje napravam, spletna aplikacija, geografski informacijski sistemi
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 118; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

5.
Analiza prednosti hibridne animacije v primerjavi s tradicionalnimi tehnikami
Vito Kukovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na tehnike hibridne animacije in vrednotenje njihove učinkovitosti kot medijskega sredstva. Teoretični sklop zajema opredelitev prednosti in slabosti tradicionalnih tehnik ter izzive, povezane z njihovim združevanjem. Na osnovi pregleda tehnik in dobrih praks predstavimo postopek izdelave hibridne animacije in z njo ovrednotimo zmožnost človeškega zaznavanja elementov v navideznem okolju. Z rezultati smo pokazali, da hibridna animacija omogoča odlično zaznavanje scenskih elementov in posledično potrdili njeno uporabno vrednost v primerjavi s tradicionalnimi metodami.
Ključne besede: tradicionalna animacija, hibridna animacija, celično senčenje
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 122; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

6.
Orodje za prostorsko-časovno analizo stanj poslovnih subjektov v Sloveniji
Jan Tovornik, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu opišemo postopek izdelave orodja za prostorsko-časovno analitiko. V ta namen najprej predstavimo osnovne gradnike tehnološkega sklada, ki ga sestavljajo strežnik GeoServer, knjižnice JavaScript Chart.js, OpenLayers ter Bootstrap, ogrodje Spring in podatkovna baza PostgreSQL. S teoretičnega vidika opišemo implementirana analitična orodja, kot so Pearsonova, Spearmanova ter Kendallova korelacija, metoda drsečih povprečij, s katero smo računali trend, ter orodja za vizualno analitiko z grafi. Validacijo orodja smo izvedli nad testno množico podatkov o poslovnih subjektih v Sloveniji in z njo pokazali stabilnost in pravilnost delovanja orodja.
Ključne besede: časovno-prostorska analitika, geografski informacijski sistemi, prostorska korelacija, vizualna analitika
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 271; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (7,13 MB)

7.
Izdelava metode za iskanje najkrajše poti z dinamičnimi ovirami v računalniških igrah
Martin Ulbin, 2020, magistrsko delo

Opis: V domeni računalniških iger problem iskanja poti in izogibanja dinamičnim oviram predstavlja enega izmed osrednjih izzivov. Potrebno ga je razrešiti na način, ki opazovalcu ustvarja vtis inteligence. V sklopu tega magistrskega dela smo razvili metodo za iskanje najkrajše poti, ki omogoča predvidevanje položaja ovir. Najprej smo preučili in predstavili najpogostejše pristope k iskanju najkrajše poti in izogibanju oviram v računalniških igrah. Na tej osnovi smo zasnovali in opisali razvoj lastne metode, ki združuje principe napovedovanja poti in sodelovalnega iskanja. Z našo metodo smo v izbranih scenarijih dosegli boljše potovalne čase agentov do njihovega cilja, kot so jih imeli z uporabo tradicionalnega pristopa k izogibanju oviram.
Ključne besede: algoritem A*, dinamične ovire, sodelovalno iskanje poti, lokalno izogibanje, napovedovanje poti
Objavljeno: 12.03.2020; Ogledov: 515; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

8.
Detekcija plovil v zavarovanih morskih območjih v sistemu BlueTraker
Peter Mastnak, 2019, diplomsko delo

Opis: Ta diplomska naloga obravnava problematiko tehnološke podpore trajnostnemu ribolovu. Evropske komisija, direktorat za pomorske zadeve in ribištvo (DG MARE), je za dosego ciljev trajnostnega ribolova vzpostavila sistem imenovan VMS (ang.: Vessel Monitoring System). Podjetje EMA d.o.o s svojimi rešitvami sledi tej iniciativi in ponuja takšen sistem pod lastno blagovno znamko BlueTraker VMS. Z namenom nadgradnje obstoječe rešitve, smo v okviru tega diplomskega dela najprej izvedli podrobno analizo sistema BlueTraker. Na tej osnovi smo implementirali detekcijo prehoda mej programskih geoograd. Zasnovali in izvedli smo tudi sistemski in funkcionalni test delovanja na plovilu. Z rezultati testiranja smo pokazali, da dosegamo prag natančnosti podan v specifikacijah naprave BlueTraker.
Ključne besede: geografski informacijski sistemi, računalniška geometrija, geoograde, BlueTraker
Objavljeno: 03.02.2020; Ogledov: 893; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

9.
Izdelava naprave za določanje lokacije s pomočjo tehnologije GNSS in RTK
Rok Bačnar, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo postopek načrtovanja in izdelave naprave za določanje lokacije, ki z uporabo tehnologij GNSS (ang. Global Navigation Satallite System) in RTK (ang. Real-time kinematic) omogoča izmero položaja merilnika z globalno napako pod 10 cm. V ta namen najprej predstavimo ustrezne protokole in uporabljene tehnologije. V nadaljevanju se osredotočimo na izbor komponent ter potek načrtovanja in izdelave same naprave. Na koncu predstavimo še izvedene teste, s katerimi smo prikazali natančnost sistema.
Ključne besede: GNSS, RTK, GPS, lokacija
Objavljeno: 30.01.2020; Ogledov: 943; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (4,74 MB)

10.
IZDELAVA APLIKACIJE ZA PROCEDURALNO MODELIRANJE TRIDIMENZIONALNIH PROSTOROV Z GRAFIČNIM MOTORJEM UNITY3D
Uroš Štok, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj aplikacije za proceduralno modeliranje naravnih okolij. Osnovne gradnike smo izdelali s pomočjo programskega orodja Blender, njihovo samodejno sestavljanje v večja okolja pa smo implementirali z uporabo algoritma reševanje omejitev. V ta namen smo implementirali podatkovno strukturo, ki nam je omogočala enolično in nedvoumno predstavitev 3D prostora. Uporabniško aplikacijo smo izdelali z grafičnim motorjem Unity3D v programskem jeziku C#. Rezultati so pokazali, da se z večanjem števila vzorcev hitro poveča potreben čas generacije. Slednji pa je vseeno bistveno manjši kot čas, ki ga zahteva tradicionalen uporabniško voden pristop
Ključne besede: proceduralno, generiranje, modeliranje, reševanje omejitev
Objavljeno: 25.11.2019; Ogledov: 410; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.37 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici