1. Pritožbe kot priložnost za izboljšanje zadovoljstva mednarodnih b2b odjemalcev: primer podjetja xTeodora Šuškavčević, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je obravnavana vloga pritožb v mednarodnem B2B okolju, ter njihov vpliv na zadovoljstvo odjemalcev. poseben poudarek je namenjen procesom obravnave pritožb. analizirani so ključni dejavniki kot so medoddelčno sodelovanje, kulturne in jezikovne ovire ter čas reševanja. Raziskava izvedena na primeru podjetja X je pokazala da medoddelčno sodelovanje in ustrezno podprti informacijski sistemi bistveno prispevajo k hitrejšemu in kakovostnejšemu reševanju pritožb. rezultati so tudi razkrili da čas reševanja pritožb vpliva na nadaljnjo pripravljenost strank za sodelovanje. ugotovljeno je tudi da jezik in prilagoditev kulturnim razlikam krepi zaupanje in boljšo komunikacijo. celotna analiza potrjuje, da pritožbe niso težava, temveč predstavijo priložnost za izboljšave, katere podjetju lahko zagotovijo konkurenčnost na trgu in prispevajo k dolgoročni zvestobi odjemalcev. Ključne besede: B2B okolje, pritožbe, medoddelčno poslovanje, mednarodno, zadovoljstvo odjemalcev Objavljeno v DKUM: 24.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (1,14 MB) |
2. Vpliv zelenega prehoda na procese prodaje HVAC sistemov v podjetju Atermika d.o.oDomen Žunkovič, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava vpliv zelenega prehoda na procese prodaje HVAC sistemov v podjetju Atermika d.o.o. V teoretičnem delu je podrobno predstavljen pojem zelenega prehoda, njegov pomen za trajnostni razvoj ter priložnosti in izzivi, ki jih prinaša za gospodarstvo. Analizirani so trendi na področju ogrevanja, prezračevanja in klimatizacije, zlasti vloga toplotnih črpalk, prezračevalnih sistemov in energetske učinkovitosti v gospodinjstvih. Poudarjene so prednosti, kot so zmanjšanje emisij in večja energetska neodvisnost, pa tudi slabosti, kot so visoki začetni stroški ter pomanjkanje znanja in kadrov.
V empiričnem delu je predstavljeno družinsko podjetje Atermika d.o.o., ki deluje predvsem regionalno. Osredotoča se na prodajo in implementacijo HVAC sistemov ter iskanje rešitev za okoljsko ozaveščene kupce. Poseben poudarek je na prilagajanju tržnim trendom, izzivih prodajnega procesa in potrošniškem vedenju pri nakupu naprav za ogrevanje in hlajenje. Intervju z direktorjem podjetja razkriva pogled na prihodnost industrije, pomen trajnostnega razvoja in konkretne korake, ki jih podjetje izvaja v skladu z načeli zelenega prehoda.
Delo zaključuje, da zeleni prehod prinaša številne priložnosti za rast in inovacije, vendar zahteva strateško prilagajanje podjetij, večjo dostopnost sodobnih tehnologij ter ustrezno izobraževanje potrošnikov in strokovnih kadrov. Ključne besede: zeleni prehod, trajnostni razvoj, krožno gospodarstvo, HVAC sistemi, toplotne črpalke, prezračevalni sistemi, energetska učinkovitost, potrošniško vedenje, prodajni procesi, Atermika d.o.o. Objavljeno v DKUM: 23.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,18 MB) |
3. Analiza vpliva zaznanih cen na nakupne odločitveNina Bogša, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava različne cenovne zaznave in njihov vpliv na nakupne odločitve odjemalcev. V teoretičnem delu so opredeljene temeljne definicije cene in zaznane cene, nato je predstavljen proces oblikovanja zaznanih cen s pomočjo S-O-R modela ter opisani različni tipi cenovnih zaznav. Nadalje je obravnavan proces nakupnega odločanja z vlogo zaznane cene in njenim vplivom na različne tipe odjemalcev. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketne raziskave, s katero je preverjeno, kako se zaznave cen odražajo v vedenju odjemalcev. Poseben poudarek je na zaznavanju kakovosti glede na višino cene, vplivu znižanj, prepoznavnosti blagovnih znamk in pomenu cenovnih končnic. Empirični del temelji na kvantitativni raziskavi, izvedeni s spletnim anketnim vprašalnikom. V raziskavi je sodelovalo 152 anketirancev, pretežno iz Podravske regije, pri čemer so v vzorcu prevladovale ženske in mlajša populacija. Naše hipoteze smo ovrgli. V nasprotju z našimi predvidevanji, so udeleženci raziskave v manjši meri poročali o povezanosti cene in kakovosti izdelkov. Prav tako v manjšem obsegu poročajo o cenovnih znižanjih kot osrednjih dejavnikih nakupnega odločanja. Nadalje tudi razmerja med ceno in prepoznavnostjo blagovnih znamk ne vrednotijo nujno sorazmerno. Nenazadnje, pa smo ovrgli tudi hipotezo, da bo večina udeležencev raziskave, cene, ki se končajo na številko 9, dojemali kot bolj ugodne v primerjavi z okroglimi cenami. Raziskava ima nekaj omejitev, saj je bil vzorec demografsko neenakomeren, poleg tega bi lahko tudi anketni vprašalnik bil metodološko zasnovan širše. Kljub temu naloga prispeva k boljšemu razumevanju vedenja odjemalcev in opozarja, da cenovne strategije ne učinkujejo enotno na vse segmente. Naloga hkrati predstavlja osnovno za nadaljnje raziskave na področju zaznavanja cen. Ključne besede: cena, zaznana cena, vedenje odjemalcev, nakupne odločitve Objavljeno v DKUM: 23.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (2,25 MB) |
4. Primerjava dveh ključnih tržnih mehanizmov na trgu kripto imetij in delniškem trguDomen Lukacs, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava primerjalno analizo dveh ključnih tržnih mehanizmov
– mehanizma ponudbe in povpraševanja ter mehanizma regulacije – v kontekstu
dveh bistveno različnih finančnih trgov: klasičnega, reguliranega delniškega trga ter decentraliziranega in delno nereguliranega trga kripto imetij. Osrednji namen raziskave je bil analizirati, kako institucionalni okvir in raven regulacije vplivata na oblikovanje cen, stabilnost ter vedenje tržnih udeležencev v obeh okoljih.
V teoretičnem delu so predstavljeni temeljni pojmi delovanja tržnih mehanizmov,
posebnosti posameznih trgov, pomen regulacije ter ključna tveganja, ki
spremljajo kripto trg – zlasti visoka volatilnost, omejena likvidnost in
izpostavljenost manipulacijam.
Rezultati empirične analize delno potrjujejo vse tri raziskovalne hipoteze.
Ugotovljeno je, da ima mehanizem ponudbe in povpraševanja večji neposredni
vpliv na oblikovanje cen na trgu kripto imetij kot na delniškem trgu, kjer so cene močneje vezane na fundamentalne dejavnike. Regulacija se je izkazala kot
ključen stabilizacijski element delniškega trga, medtem ko njena odsotnost na
kripto trgu vodi v večjo nepredvidljivost. Poleg tega so bila kripto imetja v
analiziranem obdobju statistično bolj volatilne od delnic, kar je razvidno iz višjih standardnih odklonov dnevnih donosov ter izrazitejših odzivov na dogodke.
Diplomsko delo s tem prispeva k boljšemu razumevanju razlik med urejenimi in
neurejenimi trgi ter opozarja na potrebo po nadaljnjem razvoju globalno
usklajenih regulativnih okvirov za digitalna sredstva. Obenem potrjuje, da
zaupanje, transparentnost in institucionalna podpora predstavljajo ključno
infrastrukturo stabilnih in učinkovitih finančnih trgov. Ključne besede: finančni trgi, kripto imetja, regulacija, povpraševanje in ponudba Objavljeno v DKUM: 22.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,06 MB) |
5. Sistem za oceno stika na podlagi odtisa radijskega okolja : magistrsko deloMihael Verček, 2025, magistrsko delo Opis: Delo obravnava izdelavo sistema za oceno epidemiološkega medosebnega stika na podlagi zaznav radijskega okolja. Teoretični del naloge vsebuje predstavitev tehnoloških značilnosti radijskega okolja. Zatem razloži še ostale predlagane in implementirane pristope reševanja problematike epidemiološkega sledenja medosebnih stikov. V nadaljevanju je predstavljena zasnova tehnološke rešitve zastavljenega problema. Opisana je izgradnja sistema za zajem, hrambo in analiza podatkov. Razložene so vloge vseh komponent sistema in tehnične podrobnosti implementacije. Validacija sistema je bila dosežena z eksperimentalnim preizkusom delovanja. Analiza eksperimenta zajema učinkovitost zbiranja podatkov in analitično obravnavo zbranih podatkov. Rezultati eksperimenta vsebujejo analizo podatkov in predstavitev delovanja algoritma za določanje medosebnih stikov. Ključne besede: radijsko okolje, odtis, Android, epidemija Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (1,98 MB) |
6. Državljanske vojne v Rimski republiki do "padca kocke" : magistrsko deloDomen Kodrič, 2025, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava državljanske vojne v Rimu do smrti Publija Klodija Pulhra leta 52 pr. n. št. Prva državljanska vojna naj bi se odvijala v času propada rimske kraljevine. Dogodki v tej vojni so v veliki meri mitološki. V drugi polovici 2. stoletja pr. n. št. je prišlo do dveh državljanskih spopadov zaradi nasprotovanja reformam bratov Grakh.
V 1. stoletju pr. n. št. je bilo več državljanskih vojn. Najprej je prišlo do zavezniške vojne. To sicer ni bila prava državljanska vojna, a je zaradi časovnega prekrivanja vplivala na državljansko vojno med Gajem Marijem in Kornelijem Sulo. Po zmagi je Sula s proskripcijami obračunal z nasprotniki. Državljanska vojna se je nadaljevala v Hispaniji, kjer je vojsko zbral Sertorij. Vojna se je končala komaj, ko so Sertorija izdali in umorili.
Naslednja državljanska vojna je nastopila že desetletje pozneje. Sergij Katilina je zbral vojsko in skušal prevzeti oblast v Rimu, a njegovo zaroto pravočasno razkril Mark Ciceron. Katilinova vojska je bila premagana, Katilina pa ubit. Le nekaj let kasneje se je začel vzpenjati Klodij Pulher, ki je s svojimi uličnimi tolpami več let ustrahoval in nadziral življenje v Rimu. Proti Klodiju je tolpe zbral Anij Milon in Klodija po več letih spopadov v Rimu ubil. Položaj je umiril šele Pompej. Ključne besede: državljanska vojna, Rimska republika, Sula, Katilinova zarota, Klodij Pulher Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
Celotno besedilo (3,51 MB) |
7. Turizem po krajih judovske dediščine v Sloveniji : magistrsko deloDomen Kodrič, 2025, magistrsko delo Opis: Judje so v več mestih na območju današnje Slovenije živeli že v srednjem veku, ob koncu katerega so bili izgnani. Na to območje so se smeli ponovno naseliti v 19. stoletju in so že v začetku 20. stoletja predstavljali pomembne člane lokalnih skupnosti. Kot mnogi Judje po vsej Evropi, so bili tudi Judje v Sloveniji tarče preganjanja med holokavstom.
Čeprav danes v Sloveniji živi le malo Judov, so njihovi predniki za sabo pustili bogato kulturno dediščino, ki jo je mogoče obiskati. Izpostaviti velja dve ohranjeni sinagogi v Mariboru in Lendavi ter dve pokopališči v Dolgi vasi pri Lendavi in Rožni Dolini pri Novi Gorici. Nekatere od teh lokacij turisti že redno obiskujejo, pri vseh pa bi bilo ta obisk mogoče še povečati.
Podatki kažejo, da kraje judovske kulturne dediščine obiskujejo predvsem turisti iz tujine, ki jih najbolj zanima judovska zgodovina 20. stoletja. Med temi obiskovalci je tudi okoli 10 % Judov, ki pa jih načeloma bolj kot kulturna dediščina zanima narava.
Z upoštevanjem želja trenutnih turistov in ohranjene dediščine je na koncu pripravljen predlog turistične poti po judovski dediščini v Sloveniji. Ključne besede: turizem, dediščina, judovstvo Objavljeno v DKUM: 14.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (8,13 MB) |
8. Vpliv inflacije na vedenje odjemalcevEva Šnajder, 2025, diplomsko delo Opis: Inflacija predstavlja upad kupne moči denarja, kar pomeni, da lahko danes z enako količino denarja kupimo manj kot smo lahko kupili včeraj. Inflacija se pojavi takrat, kadar se zvišajo cene vseh izdelkov in storitev, zato ima pomemben vpliv na vedenje odjemalcev.
Vpliv inflacije na vedenje odjemalcev bomo v diplomskem delu opredelili in podrobneje pojasnili, skladno s tem bomo raziskali tudi današnjo potrošniško družbo, nakupne navade potrošnikov in vzorce vedenja odjemalcev glede na spremembe cen izdelkov ter storitev.
V diplomskem delu bomo zajeli njen pomen in razvoj, kako se je ta pojavljala skozi zgodovino po svetu ter kako se je spreminjala na območju Slovenije v zadnjih nekaj desetletjih. Pojasnili bomo tudi vrste inflacije in posledice cenovnih sprememb. Razložili bomo odziv odjemalcev, ko pride do inflacije.
V nadaljevanju bomo obravnavali vedenje odjemalcev, kakšen vpliv ima inflacija nanje in zakaj jih je treba proučevati. Prav tako bomo opisali dejavnike vedenja odjemalcev.
Pripravili bomo pregled ključnih raziskav, v katerem bomo predstavili raziskovalne študije in dodali svoje komentarje.
Diplomsko delo bomo zaključili s sklepom, v katerem bomo predstavili naše ugotovitve, teoretično uporabno vrednost in praktično uporabno vrednost diplomskega dela ter zapisali pomanjkljivosti raziskave. Ključne besede: Inflacija, vedenje odjemalcev, potrošništvo, impulzivno nakupovanje, nakupne odločitve, nakupno vedenje. Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
Celotno besedilo (2,43 MB) |
9. Nakupna pot na primeru spletne trgovine enaa.comSrećko Marković, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu analiziramo, kako poteka nakupna pot kupcev na Enaa.com. Spletna trgovina Enaa.com omogoča kupcem enostaven dostop do širokega spektra izdelkov, med drugim mobilne telefonije in računalniške opreme in omogoča primerjavo izdelkov na enem mestu. Nakupna pot v digitalnem okolju zajema več korakov od iskanja informacij, primerjave ponudb, ocenjevanja lastnosti izdelkov, do končne odločitve za nakup. Na vsakem koraku odločitev uporabnikov oblikujejo različni dejavniki, kot so cena, tehnične zmogljivosti, mnenja drugih uporabnikov in zanesljivost uradnih opisov izdelkov. Z empirično raziskavo, ki temelji na podatkih zbranih z anketnim vprašalnikom, smo preučili, na kakšen način uporabniki pridobivajo prve informacije o izdelkih, kateri dejavniki najbolj vplivajo na njihovo odločitev o nakupu ter katere ovire povzročijo prekinitev nakupa. Cilj raziskave je pridobiti vpogled v vedenje uporabnikov spletne trgovine in ponuditi priporočila za izboljšanje uporabniške izkušnje ter optimizacijo prodajnega procesa. V raziskavi je sodelovalo 86 anketirancev. Njihovi odgovori kažejo, da uporabniki najpogosteje dostopajo do spletne strani Enaa.com preko priporočil in lastnega iskanja, pri nakupu pa največjo težo pripisujejo ceni, dostavi in pogojem vračila ter preglednosti strani. Večina anketirancev pri nakupu primerja izdelke s konkurenco, medtem ko je le manjšina že kdaj prekinila nakup. Kot glavni razlog za prekinitev so navedli potrebo po dodatnem času za premislek, del pa tudi ceno in težave s plačilom. Od tistih, ki so nakup prekinili, se jih je 60 % vrnilo in izdelek kasneje kupilo. Ključne besede: Nakupna pot, odjemalci, spletna trgovina. Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,55 MB) |
10. Zaznana pravičnost skimpflacijeGrega Vrhovnik, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava pojav skimpflacije, pri katerem podjetja prikrito znižujejo kakovost izdelkov/storitev ob nespremenjeni ceni. Raziskava se osredotoča na to, kako odjemalci zaznavajo skimpflacijo ter kakšen vpliv ima ta praksa na njihovo zadovoljstvo, zaupanje in zvestobo do znamke. Podatki so bili zbrani s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, oblikovanega v orodju 1ka.si. Vprašalnik je vseboval vprašanja glede zaznavanja skimpflacije, presoje pravičnosti ter vpliva na zaupanje in zvestobo znamki. Uporabljen je bil kvantitativni raziskovalni pristop z nenaključnim priložnostnim vzorcem, ki je zajemal 118 slovenskih odjemalcev. Podatki so bili analizirani z deskriptivno in regresijsko analizo v programu SPSS. Ugotovitve kažejo, da večina odjemalcev pojav dojema kot nepravičen ter zavajajoč, kar lahko negativno vpliva na odnos odjemalcev do podjetji. Ob zaznavi skimpflacije se odjemalci pogosto odločijo za zamenjavo blagovne znamke, zmanjšajo pripravljenost za ponovni nakup izdelka/storitve ter delijo negativno izkušnjo z drugimi. Diplomsko delo kaže na to, da lahko prikrite spremembe kakovosti ogrozijo konkurenčnost podjetji. Ključne besede: skimpflacija, pravičnost, zvestoba, zaupanje, odjemalci Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (1,47 MB) |