| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ŠALEŠKA DOLINA V ČASU PRVE SVETOVNE VOJNE (1914-1918)
Dijana Šmon, 2013, diplomsko delo

Opis: Čas prve svetovne vojne ostaja v človeški zgodovini kot ena izmed poglavitnih prelomnic človeštva ter eno izmed najtežjih zgodovinskih obdobij, katerega posledice so spremenile razmerja med državami in podobo sveta, Evrope, Slovenije ter posledično tudi Šaleške doline. Slovenci so v času prve svetovne vojne živeli pod tujo upravo, ki je vplivala na vsa družbeno-kulturna in politična področja. Z mobilizacijo so ostali kraji Šaleške doline povsem brez delovne sile, kar je oslabilo gospodarstvo in okrnilo izvedbo pouka v šolah, saj so moške vloge doma prevzeli otroci. Zaradi rekvizicij in velikih potreb vojske je ljudem primanjkovalo tudi osnovnih potrebščin za preživetje, ki so jih od leta 1914 dalje dobili še samo na karte. Tuja oblast se je kazala v ustanavljanju nemških ustanov, zavodov, društev in prevladi nemškega prebivalstva v mestnih upravah. Dve izmed večjih gospodarskih panog v Šaleški dolini, ki sta se ohranjali, sta bili rudarstvo in usnjarstvo z družino Vošnjak. V premogovniku je delovanje prevzela vojaška uprava, v usnjarni v Šoštanju pa so se borili s pomanjkanjem delavcev. Kljub vojni pa je slovensko prebivalstvo želelo ohranjati narodno zavest s številnimi društvi (Družba Cirila in Metoda, Sokol) in obdržati kulturno življenje s prirejanjem različnih gledaliških predstav. Težnje po neodvisnosti slovenskega naroda so se pojavile že med vojno in so se z Majniško deklaracijo 30. maja 1917 razvile v vseslovensko deklaracijsko gibanje. Preobrati na vojnih frontah so ob koncu leta 1918 pripeljali do konca prve svetovne vojne in slovenskemu narodu se je uspelo rešiti tuje nadoblasti ter povezati z južnoslovanskimi narodi v novo državno tvorbo, ki je omogočila samoodločbo narodov ter avtonomijo ljudstev znotraj le-te z enotnim političnim vodstvom.
Ključne besede: Šaleška dolina, prva svetovna vojna, vojaška uprava, življenjske razmere, gospodarstvo, slovensko-nemški odnosi, jugoslovansko gibanje, deklaracijsko gibanje, čas prevrata.
Objavljeno: 07.03.2014; Ogledov: 1388; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

2.
Dyslexia and Foreign Language Learning in Primary Schools
Dijana Šmon, 2014, diplomsko delo

Opis: The thesis Dyslexia and Learning a Foreign Language in Primary Schools deals with the general difficulties in foreign language learning which are caused by a very specific disorder called dyslexia. The problems that come with the disorder are in most cases transferred across languages and the aim of this thesis was to find out how dyslexia influences on the learning of the foreign language (English) in the primary school, which is becoming an issue and an open question nowadays between scientists and teachers who have a direct contact with the pupils. The main goals of the thesis are to connect the general characteristics of dyslexia and its influence on English as a foreign language and to identify the main language learning areas and skills in which dyslectics need special support and need to be taken under further investigation. The emphasis is also on providing some solutions, strategies and methods that would help teachers to support their learners with dyslexia. In the empirical part, I discuss the results. I also provide interpretations of one questionnaire, which was filled in by teachers of foreign language and one test that Slovene learners who have been learning English as their foreign language took. To obtain more additional data, five interviews with English language teachers were transcribed and analysed about their knowledge of dyslexia and the methods that they use to help dyslectics to benefit as much as possible from the foreign language lessons.
Ključne besede: dyslexia, English as a foreign language, early identification, language awareness transfer, differentiation, teachers’ knowledge, developing language skills
Objavljeno: 07.03.2014; Ogledov: 2100; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici