| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 161
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Reorganizacija transportno skladiščnih operacij
Tjaša Jerant, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno logistično podjetje, v katerem smo preučevali skladiščenje, spremljanje tovornih vozil, nakladalne ploščadi, potrebno število le-teh in ročni prepis logističnih podatkov. Predstavili in opisali smo skladišče in transportno-skladiščne procese. K temu sodi podroben opis trenutnega izvajanja navzkrižnega pretovarjanja. Ugotovili smo, da so tovorna vozila v prihodu ter odhodu točna. Čeprav je človeški dejavnik drag, še vedno igra glavno vlogo, da skladiščni procesi nemoteno potekajo. Spoznali smo, da je nov logistični center nujno potreben, saj je hitrost dostave pošiljk končnemu uporabniku ključnega pomena.
Ključne besede: Logistika, transport, skladišče, nakladalno-razkladalne ploščadi, tovorna vozila, proces navzkrižnega pretovarjanja, analiza učinkovitosti.
Objavljeno: 08.01.2021; Ogledov: 90; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

2.
Tehnologije sledenja pošiljk v transportu
Samo Kumperščak, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes je vse bolj pomemben nadzor izdelkov, ki potujejo po oskrbovalnih verigah. Nadzor nad izdelki nam omogočajo različne tehnologije in sistemi sledljivosti, ki prikazujejo točno lokacijo blaga. Sledljivost ima veliko pozitivnih lastnosti, tako za kupce izdelkov kot za distributerje in ostale člene oskrbovalnih verig. V magistrskem delu smo se ukvarjali s pregledom različnih vrst tehnologij sledenja, ki jih poznamo. Med te tehnologije spadajo tehnologije črtnih in QR kod, RFID tehnologija, GPS tehnologija in tehnologija veriženja blokov (ang. blockchain). Najbolj pogoste tehnologije sledenja so sposobne poročati o stanju izdelka, ko le-tega optično preberemo, spet druge so pa nekoliko bolj napredne in so sposobne slediti izdelku v realnem času, tako da tisti, ki spremlja stanje izdelka, v vsakem trenutku pozna natančno lokacijo izdelka. Po pregledu teoretičnega ozadja različnih tehnologij sledljivosti smo se osredotočili na praktični del, ki zajema pregled uporabe tehnologij, ki jih za sledenje uporabljajo na Pošti Slovenije d.o.o. Analizirali smo trenutno stanje glede sledljivosti in raziskali potek sledenja pošiljke od sprejema do vročitve. Osnova za preučevanje tematike je bila znanstvena in strokovna literatura, ki smo jo iskali po različnih spletnih bazah z vpisovanjem ključnih besed. Podrobnejša analiza literature je bila izvedena še s programom VOSviewer, kjer smo analizirali najpogosteje citirane avtorje, skupno citirana dela, skupno citiranje skupine avtorjev s strani druge skupine avtorjev, skupno citiranje avtorjev in ključne besede, ki se v najdenih delih največkrat pojavljajo. Analizo trenutnega stanja glede sledenja na Pošti Slovenije smo izvedli na podlagi lastnih izkušenj dela na Pošti ter z intervjuji in vprašalniki, ki smo jih posredovali tamkajšnjim zaposlenim. Poglavje rezultatov zajema primerjavo različnih aplikacij in tehnologij, namenjenih sledenju. Primerjavi sledi analiza stanja področja sledenja na Pošti Slovenije ter konkretni predlogi izboljšav na področju RFID in GPS tehnologije.
Ključne besede: sledljivost, GPS, RFID tehnologija, črtne kode, tehnologija veriženja blokov, transportna logistika.
Objavljeno: 08.01.2021; Ogledov: 71; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

3.
Učinek preventivnega programa
Gregor Bratina, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Raziskava v sklopu magistrskega dela je bila namenjena preučevanju učinka preventivnega programa »Še vedno vozim, vendar ne hodim«, ki ga izvaja VOZIM, Zavod za inovativno izobraževanje na področju prometne varnosti. Ciljna skupina so bili dijaki srednjih šol, ki so na začetku svoje vozniške poti. V sodelovanju z zavodom VOZIM smo osnovali anketni vprašalnik. Nato smo se odpravili na srednje šole, kjer smo izvedli anketiranje tik pred in takoj po koncu preventivnega programa. Tako smo preverjali stališča mladih o prometni varnosti pred izvedbo in jih primerjali s stališči po izvedbi preventivnega programa. Na ta način smo izmerili učinek samega programa. Med drugim smo želeli ugotoviti, katere spremembe bi lahko uvedli, da bi se učinkovitost programa še izboljšala in kateri načini podajanja informacij so imeli največji učinek na poslušalce. V času raziskave smo bili soočeni z nekaj omejitvami, ki so vplivale na rezultate. Predvsem je bil to čas izvajanja programa, čas, ki smo ga imeli na razpolago za preverjanje učinka, in nepripravljenost dijakov za reševanje anket. Glede na rezultate lahko le deloma potrdimo učinkovitost preventivnega programa. Rezultati so razkrili, da ima program potencial in pozitivne učinke na poslušalce, vendar pa zaradi že naštetih omejitev tega ne moremo z gotovostjo potrditi. V rezultatih je namreč prihajalo do precejšnjih odstopanj. Kljub temu pa je vzpodbudno, da je raziskava pokazala pozitivne smernice tovrstnega programa.
Ključne besede: prometna varnost, preventivni program, prometne nesreče, mladi vozniki, učinek
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 105; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

4.
Združitev železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje
Jakob Šimnic, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo predstavlja kontejnerska terminala Maribor Tezno in Celje, ki se soočata s težavami na področju stroškov, infrastrukture, kapacitete, manipulacij, dokumentov, izvajalcev dela in vzdrževanja terminala. V prvem delu so podane teoretične osnove o terminalih s poudarkom na kontejnerskih terminalih. V osrednjem delu je s pomočjo izbrane literature in znanja, pridobljenega v času praktičnega usposabljanja, predstavljena ter opisana analiza obstoječega stanja železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje. Sledi kritična analiza s primerjavo omenjenih kontejnerskih terminalov. Cilj diplomskega dela je podati predlog izboljšave obeh železniških kontejnerskih terminalov in predstaviti možnost njune združitve. Končni rezultat pokaže, da združitev obravnavanih kontejnerskih terminalov ni edina rešitev, vendar je najbolj optimalna.
Ključne besede: Slovenske železnice, železniški kontejnerski terminal, kontejnerji, delovanje, združitev.
Objavljeno: 17.08.2020; Ogledov: 83; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

5.
Inoviran model kontinuiranega spremljanja deformacij letaliških vzletno-pristajalnih stez
Damjan Doler, 2020, doktorska disertacija

Opis: Zahteve po mobilnosti so v današnji družbi zelo visoke. Za učinkovito mobilnost je potrebna tudi gosto razpredena mreža objektov in poti, po katerih se ljudje, blago in informacije lahko premikajo. Vsled tega je zagotavljanje dobro razvite in široko razpredene logistične infrastrukture nujno potrebna. Ključnega pomena je tudi njena kakovost, predvsem zaradi povečanih zahtev po varnosti. Tako razširjenost kot tudi kakovost pa pomembno vplivata na celoten logistični sistem in na mednarodno konkurenčnost. Logistični sistem je učinkovit, če vsi členi v njem delujejo brezhibno. Spremljanje stanja logistične infrastrukture, ki je ključni del logističnega sistema, razvoj modelov za spremljanje stanja logistične infrastrukture in vključevanje teh modelov v sisteme upravljanja transporta so odločilnega pomena. Eden izmed tipov logistične infrastrukture je tudi letališka infrastruktura, njen pomemben del je vzletno pristajalna steza. Vzletno pristajalne steze so izpostavljene vsakodnevnim obremenitvam zaradi pristajanja in vzletanja zrakoplovov ter drugim vplivom iz okolja, ki povzročajo deformiranje steze, zato je potrebno spremljanje njihovega stanja in izvajanje rednega vzdrževanja. Nastale deformacije na površju vzletno pristajalnih stez ovirajo pilotovo upravljanje zrakoplova in predvsem lažjim zrakoplovom povzročajo težave pri pristajanju ali vzletanju. Težave se prav tako kažejo v slabšem oprijemu, neenakomerni obrabi pnevmatik, v delovanju merskih inštrumentov in nemirni vožnji, kar lahko povzroči poškodbe ali celo uničenje zrakoplovov oziroma njihovih delov. V doktorski disertaciji smo se zato najprej osredotočili na raziskovanje kritičnih elementov, ki povzročajo motnje v delovanju logističnega sistema. Podrobneje smo se usmerili na raziskovanje letališke infrastrukture, predvsem z vidika odkrivanja in spremljanja deformacij vzletno pristajalnih stez, in na raziskovanje njihovega vpliva na učinkovitost delovanja logističnega sistema. V ta namen smo v nadaljevanju zasnovali in predlagali procesni model vzdrževanja in model spremljanja vertikalnih odstopanj ter deformacij vzletno pristajalnih stez. Predlagan model temelji na uporabi geodetskih metod. Rezultat modela nam prikaže stanje oziroma poškodovanost vzletno pristajalnih stez. V nadaljevanju smo model povezali in vključili v predlagan sistem upravljanja vzdrževanja. Na ta način lahko upravljavcu letališča in službi, zadolženi za vzdrževanje, zagotovimo podatke, potrebne za ustrezno in pravočasno odločanje o načinu in obsegu izvedbe vzdrževalnih ali obnovitvenih del. Rezultate predlaganega modela, tj. območja vertikalnih odstopanj in deformacij, smo v zaključku doktorske disertacije prikazali z uporabo obogatene resničnosti, ki omogoča prikaz rezultatov v interakciji z resničnim okoljem.
Ključne besede: logistična infrastruktura, geodezija, vzletno-pristajalna steza, deformacija, vertikalni pomik, zaznavanje razpok, model, monitoring
Objavljeno: 14.08.2020; Ogledov: 208; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (7,77 MB)

6.
Celovitejši pristop k planiranju urbanega mobilnostnega sistema na osnovi mehkega večkriterijskega odločitvenega modela
Uroš Kramar, 2019, doktorska disertacija

Opis: Urbani mobilnostni sistem (UMS) predstavlja pomemben element družbenega razvoja. Prihodnjega razvoja urbane mobilnosti se je tako potrebno lotiti na način, ki bo omogočal uravnotežen trajnostni razvoj. V doktorski disertaciji je prikazan nov in celovitejši pristop k planiranju UMS, ki ob široki vključenosti različnih deležnikov omogoča sprejemanje strateških odločitev. Na osnovi izbrane metodologije smo razvili novi model, ki je sestavljeni iz treh faz: po zbranih vhodnih podatkih se preko modificirane metode ciljnih skupin s tehniko nominalnih skupin izvede SWOT analiza in v zadnji fazi nadgradi z metodo mehki analitični hierarhični proces (FAHP). S tem se pridobijo rangirana prioritetna področja, ki posledično omogočajo razvoj scenarijev. Predlagani izvirni model tako omogoča celovitejše in poglobljeno razumevanje iskanja kompromisov, s katerimi se soočamo pri večkriterijskem odločanju in usklajevanju pogosto nasprotujočih si ciljev. Novi model planiranja UMS je bil uspešno testiran na primeru realnega urbanega okolja, kar potrjuje njegovo sposobnost zagotavljanja celovitejšega pristopa k planiranju UMS.
Ključne besede: mobilnost, urbani mobilnostni sistem, celovitejši pristop, strateško planiranje, AHP, mehka logika, FAHP, ciljne skupine, SWOT analiza
Objavljeno: 10.03.2020; Ogledov: 429; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (4,29 MB)

7.
Vzpostavitev avtobusnih linij med mariborom in bližnjimi letališči
Danaja Pec, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo s pomočjo izvedene anonimne ankete pridobili mnenje javnosti o vzpostavitvi avtobusne povezave med Mariborom in štirimi bližnjimi letališči, to so Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana, Letališče Edvarda Rusjana Maribor, Letališče Gradec in Letališče Franja Tuđmana Zagreb. Direktna avtobusna linija med Mariborom in bližnjimi letališči namreč še ni bila vzpostavljena. S pomočjo anketnega vprašalnika in analize smo torej ugotavljali, ali bi bilo takšne povezave smiselno vzpostaviti. Prav tako nas je zanimalo, katere vrste prevoza anketiranci trenutno uporabljajo, koliko bi bili pripravljeni odšteti za avtobusno karto do določenega letališča in kako pogosto naj bi avtobus do njih vozil. Ugotovili smo, da bi bila avtobusna povezava do izbranih letališč smiselna in da bi se večina odločila za potovanje z avtobusnim prevozom, kar pa je odvisno tudi od voznega reda, cene vozovnice, udobja … Odziv anketirancev na idejo o vzpostavitvi omenjene avtobusne povezave je bil pozitiven, zato bi predlagali vzpostavitev avtobusnega prevoza do letališč, kjer je smiselno, tj. do tistih, s katerih ljudje pogosteje letijo.
Ključne besede: avtobusni prevoz, letališče, avtomobil, vlak, taksi službe, zasebni prevozniki
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 272; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

8.
Intermodalni transport v podjetju gorenje d.d.
Teja Janžovnik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Količina pretovorjenega blaga s cestnim transportnim sredstvom se iz leta v leto povečuje. Posledično prihaja do večjega onesnaževanja zraka, slabšanja infrastrukture, prometnih nesreč in s tem tudi do zamud, poškodb tovora ter dodatnih stroškov. Da bi se države in podjetja temu izognile, so začele uporabljati nove sodobne tehnologije in kombinirani oziroma intermodalni transport. Nekatere evropske države že s pridom izkoriščajo bimodalno tehnologijo in uvedbo novih prevoznih sredstev. Za dolga potovanja (tovor blaga) se največkrat odločijo za uporabo železnic in ceste. Cesta prinaša to prednost, da tovor potuje »od vrat do vrat«, s čimer ni vmesnih manipulacij in ne prihaja do poškodb tovora. Železnica lahko nemoteno prevaža tovor kadarkoli, saj ni prepovedi voženj ob določenih urah in praznikih kot na cesti. Tovor je tudi bolje zavarovan, vendar pa je potrebna dvojna manipulacija.
Ključne besede: intermodalni transport, cestni transport, železniški transport, Gorenje, bimodalna tehnologija
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 312; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (681,05 KB)

9.
Die Auswirkungen des Ausbaus der bereits bestehenden und neuen U-Bahn Linie auf die Bevölkerung in Wien
Andreja Smrdel, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Die vorliegende Masterarbeit beschäftigt sich mit dem Thema der Auswirkungen der nachhaltigen Weiterentwicklung der Stadt Wien, wobei der Ausbau der bereits bestehenden und einer neuen U-Bahn Linie in den Vordergrund gerückt wird. Stützend auf den Ausbau wird die Lebensqualität der Bevölkerung analysiert, die in der Ausbauphase unter verschiedenen gesellschaftlich bedingten Aspekten geändert und entwickelt wird. Gleichzeitig wird die Masterarbeit auch die Mobilitätsproblematik im Alltag aufzeigen, welche sich durch die Ausführung des Ausbaus, die Anpassung des unterirdischen Verkehrs und die Beeinträchtigung des Straßenverkehrs in der Stadt reflektieren wird. Bezugnehmend auf das Thema, wird die Masterarbeit auch die Komplexität der nachhaltigen Planung und Stadtentwicklung hervorheben, die sich durch diverse Auswirkungen in der Stadt, sowie vor allem auf der Lebensqualität der Bewohner auswirkt. In dem empirischen Teil wurden, anhand einer Umfrage, die Auswirkungen des Ausbaus der U-Bahn-Linien geforscht. Die Befragten wurden nach der täglichen Anwendung der öffentlichen Verkehrsmittel befragt, wobei auch der Grund der persönlichen Auswahl zwischen den Transportmitteln hinterfragt worden ist. Zugleich wurde die Zufriedenheit mit dem Angebot der öffentlichen Verkehrsmittel hintefragt und vor allem die Stellungnahme des Einzelnen Befragten zu der Ausbauphase des Linienkreuzes U2/U5. Die Ergebnisse der Umfrage werden in der anschließenden Diskussion vorgestellt und kommentiert.
Ključne besede: Stadtverkehr, Mobilität, nachhaltige Stadtentwicklung, Lebensqualität, Wiener U-Bahn
Objavljeno: 18.12.2019; Ogledov: 308; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (4,27 MB)

10.
Alternativna cestna tovorna vozila
Alen Karo, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Okoljska problematika postaja v svetu vse bolj aktualna. Ljudje smo s svojim delovanjem začeli spreminjati svet v negativno smer, kar se nam vrača v obliki podnebnih sprememb. Eden izmed največjih dejavnikov, ki povzročajo onesnaževanje, je transport, ki je zelo pomemben za delovanje celotnega svetovnega gospodarstva. Čeprav večino našega planeta prekriva voda, je največ blaga še vedno prepeljanega po cesti. Cestni transport, v katerem so največji dejavniki tovorna vozila na fosilna goriva, onesnažuje okolje z izpusti toplogrednih plinov, delci PM, črnim ogljikom ter hrupom. Z namenom zmanjšanja vseh teh vplivov so se začeli pojavljati tudi alternativni viri pogonov. Največji potencial so proizvajalci tovornih vozil prepoznali v elektriki in plinu. Prva pride v poštev le pri mestni distribuciji, medtem ko je plin primeren tudi za prevoze na daljše razdalje. Tako iz tujine kot iz Slovenije izhajajo primeri dobrih praks, saj so se nekatera transportna podjetja že odločila za nakup alternativnega tovornega vozila. Do popolnega nadomestka oz. prehoda na alternativne vire pogonov nas še vedno loči veliko časa, saj je treba izpopolniti področje infrastrukture in zakonodaje.
Ključne besede: transport, cestni transport, onesnaževanje, alternativni viri
Objavljeno: 30.07.2019; Ogledov: 344; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici