| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvajanje funkcionalnega živila na slovenski trg: primer Pomurskih mlekarn
Sebjan Hari, 2009, diplomsko delo

Opis: V letu 2009 smo s pomočjo terenske in spletne ankete ugotavljali potencialni interes potrošnikov za novo funkcionalno živilo Pomurskih mlekarn — mleko z dodatki fitosterolov. Iz rezultatov obeh anket smo ugotovili, da je prepoznavnost pojma »funkcionalno živilo« zelo slaba, pozna ga le 20% anketirancev, kjer je poznavanje pojma odvisno od starosti in izobrazbe. Približno 50% anketirancev je pripravljenih kupiti izdelek (pripravljenost ni odvisna od starosti in izobrazbe), le približno 30% pa jih je pripravljenih plačati višjo ceno zanj, kjer je pripravljenost odvisna od starosti le v spletni anketi. Vzporedno smo raziskovali trg konkurenčnih izdelkov na domačem trgu in izpostavili nekatere podobne izdelke na tujih trgih, kjer smo ugotovili, da mleka z dodatki fitosterolov na domačem trgu ni, najdemo pa veliko različnih fermentiranih jogurtov s funkcionalnimi sestavinami, med drugim tudi z dodatki fitosterolov. Na drugih trgih se podobni izdelki nahajajo v obliki fermentiranih stogramskih jogurtov, ki vsebujejo takšno količino fitosterolov, da z eno stekleničko zadovoljimo potreben dnevni vnos. Glede na rezultate obeh anket, poglobljen intervju s tržniki Pomurskih mlekarn in dokaj dobro pokritost trga sklepamo, da je novi izdelek potrebno tudi cenovno približati kupcem obstoječega izdelka - pomurskega mleka. Ob tem je ključnega pomena, da kupcem korektno predstavimo vse bistvene značilnost in prednosti uživanja mleka.
Ključne besede: anketa, novo funkcionalno živilo, fitosteroli, mleko, raziskava trga.
Objavljeno: 19.10.2009; Ogledov: 2106; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

2.
Analiza poslovanja na zelenjadarski kmetiji
Jožef Vinčec, 2010, diplomsko delo

Opis: Cilj raziskave je bil analizirati poslovanje na zelenjadarski kmetiji v letu 2008. Za oceno analize poslovanja smo razvili simulacijski model s pripadajočimi pod-modeli. Analiza je pokazala, da je z ekonomskega vidika najustreznejša zelenjadnica čebula (FR = 2.783,71 in Ke = 2,24). Med poljščinami so ekonomsko najzanimivejše za pridelovanje oljne buče (FR = 1.920,84 in Ke = 2,13). Zelenjadnice na kmetiji dosegajo višje ekonomske parametre kot poljščine. Analiza je pokazala, da bi bila pridelava večine poljščin v kolobarju brez neposrednih plačil ekonomsko neupravičena, izjema so le oljne buče. Nasprotno pa se kot ekonomsko upravičene izkažejo za pridelavo vse zelenjadnice. V nadaljevanju rezultati optimizacije načrta pridelave na kmetiji kažejo, da je pri scenariju 1 najugodnejša kombinacija setev ječmena in oljne ogrščice. Po scenariju 2 je zgodnje zelje, čebula in zgodnji krompir. Po scenariju 3 so to ječmen, rdeča čebula in srebrnjak, ter po scenariju 4 čebula in oljne buče. Najboljše rezultate kazalnikov za analizo prodaje ima zgodnji krompir, ki dosega najvišje razmerje glede tržnih cen (1,89) in najvišje razmerje glede na minimalno tržno ceno (2,80).
Ključne besede: kalkulacija, analiza poslovanja, simulacijski modeli, optimizacija, analiza prodaje
Objavljeno: 29.06.2010; Ogledov: 2295; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

3.
Raziskava mnenja potrošnikov o prehranskih izdelkih z označbo kakovosti
Aleš Rozmarič, 2010, diplomsko delo

Opis: Potrošniki se danes vse bolj zavedajo pomena čim boljše kakovosti prehranskih izdelkov. Zaščitni znak na izdelku potrošniku omogoča lažje prepoznavanje kakovostnejših kmetijskih pridelkov oz. živil in mu daje zagotovilo o certificirani kakovosti izdelka. Trenutno je v Sloveniji zaščitenih 38 kmetijskih pridelkov oz. živil. Cilj diplomske naloge je s pomočjo anket ugotoviti mnenje potrošnikov o izdelkih z označbo kvalitete ter preveriti poznavanje posebnih izdelkov med potrošniki SV Slovenije. Ugotoviti smo želeli, ali so izdelke z označbo potrošniki opazili na prodajnih mestih in ali obstaja povezava med nakupovanjem izdelkov z označbo ter življenjskim slogom. Podatke smo statistično obdelali s pomočjo programa SPSS. Rezultati raziskave so pokazali, da je potrošniku najbolj pomembna kakovost izdelka, sledi izvor, šele nato cena. Poznavanje teh izdelkov med potrošniki je relativno zadovoljivo, vendar mnogo potrošnikov še vedno ne pozna dobro posameznih konceptov zaščite. Raziskava je pokazala, da si večina potrošnikov želi, da bi bilo takih izdelkov več ter da so primerno označeni, prav tako so mnenja, da je posebej potrebno označiti prodajne police. Ugotovili smo, da obstajajo statistično značilne razlike v povezavi z življenjskim slogom med potrošniki, ki so izdelke z označbo že kupili in tistimi, ki takšnih izdelkov še niso kupili.
Ključne besede: prehranski izdelki / označba kakovosti / potrošniki / življenjski slog / anketa
Objavljeno: 11.01.2011; Ogledov: 3676; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

4.
Analiza stanja in možnosti trženja vina iz ekološko pridelanega grozdja
Metka Pregl, 2011, diplomsko delo

Opis: Povpraševanje po »ekološkem« vinu in njegova ponudba se v svetu povečujeta. Tudi v Sloveniji se površine ekoloških vinogradov iz leta v leto večajo, zato smo s pomočjo poglobljenih intervjujev z izbranimi pridelovalci in prodajalci ocenjevali trenutno stanje trga »ekološkega« vina. Ugotovili smo, da je »ekološko« vino na slovenskem trgu že prisotno v manjših količinah, vendar je premalo prepoznavno in cenjeno, kar je delno posledica nesprejetja skupnih pravil za ekološko kletarjenje in označevanje ter pomanjkanja promocije. S pomočjo spletne ankete (N=933) smo med potrošniki vin želeli ugotoviti poznavanje in pripravljenost nakupa »ekoloških« vin. Več kot polovica (62,5 %) vprašanih je bila pripravljena kupiti »ekološko« vino in zanj odšteti višjo ceno. Iz anketnega vzorca izhaja, da med potencialnimi kupci »ekološkega« vina prevladujejo ženske (57,8 %), potencialni kupec »ekološkega« vina je zaposlen, dobro situiran, star povprečno 37 let in ima visokošolsko izobrazbo. Med njimi jih kar 73,2 % občasno kupuje ekološko pridelano hrano. Kot najpomembnejše karakteristike »ekološkega« vina so bile ocenjene »pridelava brez mineralnih gnojil in kemičnih pesticidov« (4.43), sledili sta »nižja vsebnost žvepla« (4.34) in »certifikat o ekološki pridelavi« (4.15). 85,4 % potencialnih kupcev »ekološkega« vina je bilo tudi pripravljenih kupiti ekološko grozdje, ekološki grozdni sok (61,6 %) ter ostale proizvode, zato naj vino ne bo edini tržni izdelek ekološkega vinogradnika.
Ključne besede: »ekološko« vino, ekološko vinogradništvo, trženje vina, potrošniki vina
Objavljeno: 31.03.2011; Ogledov: 3208; Prenosov: 413
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

5.
Analiza možnosti uvedbe dopolnilne dejavnosti na kmetiji
Petra Antolič, 2011, diplomsko delo

Opis: Cilj raziskave je analizirati smiselnost investicije na kmetiji, ki se ukvarja z govedorejo, v kmetijo, ki bi se ukvarjala z dopolnilno dejavnostjo predelavo mleka. V ta namen je bil za predelavo mleka razvit simulacijski model. Rezultati ekonomske analize kažejo, da je predelava mleka ekonomsko upravičena (Ke = 1,17). Modelna ocena parametrov finančne smotrnosti investiranja v predelavo mleka je pokazala, da je s finančnega vidika in po 20 letih, ob predvideni 14% letni obrestni meri ter ob predpostavki konstantnega letnega denarnega toka, na obravnavani kmetiji investicija predelave mleka v sire upravičena. Obdobje povratka investicije znaša v tem primeru 12 let. V nadaljevanju naloge smo izvedli anketo, ki je zajemala prepoznavnost območja, kjer se obravnavana kmetija nahaja. Izsledki nam bodo služili kot pomoč pri oblikovanju smernic za morebitno obogatitev ponudbe kmetije s turistično dejavnostjo.
Ključne besede: investicija, predelava mleka, simulacijski modeli, CBA analiza, anketa
Objavljeno: 12.10.2011; Ogledov: 2265; Prenosov: 417
.pdf Celotno besedilo (497,61 KB)

6.
Večkriterijska odločitvena analiza pri dopolnilnih dejavnostih na kmetijah - razvoj AHP modela za peko kruha
Bogdan Slemenik, 2012, magistrsko delo

Opis: Z uporabo večkriterijske metode analitičnega hierarhičnega procesa (AHP) sta bila na področju peke kruha na kmetijah razvita dva večkriterijska odločitvena modela v okolju računalniškega programa »Expert Choice«. V analizi so bili upoštevani ustrezni kriteriji odločitvenega problema (poudarek na marketinškem in finančnem kriteriju) pri izbiri najbolj primerne proizvodne alternative peke kruha. Podkriteriji finančnega kriterija so bili izpeljani s pomočjo predhodne analize izbranih in med seboj primerjanih alternativ peke kruha, pri čemer smo za izračun potrebnih vhodnih parametrov večkriterijskega modela razvili tehnološko - ekonomski simulacijski model. V večkriterijskem odločitvenem modelu proizvodnih alternativ iz sistema konvencionalne in ekološke peke kruha je najvišjo skupno oceno (0,305) dosegel mešani kruh iz ržene in pšenične moke konvencionalne proizvodnje, sledil ji je kruh iz mešanice pšenične in ržene moke ekološke proizvodnje (z oceno 0,252), kruh iz pirine in pšenične moke ekološke proizvodnje (z oceno 0,229) ter pirine in pšenične moke iz sistema konvencionalne proizvodnje (z oceno 0,214). V drugem modelu, ki je zajemal alternative peke kruha samo iz sistema ekološke proizvodnje, je najvišjo oceno (0,511) dosegel pirin beli kruh, ki mu je z oceno 0,229 sledil pirin polnozrnati kruh ter pšenični beli kruh s skupno oceno 0,219.
Ključne besede: simulacijsko modeliranje, večkriterijska analiza, dopolnilna dejavnost, peka kruha, trženjski kriterij
Objavljeno: 11.04.2012; Ogledov: 2354; Prenosov: 248
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

7.
Zasnova spletne trgovine z ekološko pridelanimi proizvodi v podjetju Hrib d. o. o.
Natalija Gajšek, 2009, diplomsko delo

Opis: V podjetju Hrib d. o. o. želimo povečati prodajo ekološko pridelanih proizvodov, zato smo se odločili za uvedbo spletne trgovine, kar bo pripomoglo k obogatitvi že ustaljenih prodajnih poti podjetja in lažjemu doseganju novih potencialnih kupcev. Za pridobitev smernic o oblikovanju celostne zasnove in asortimana nove spletne trgovine smo izvedli elektronsko anketo o nakupovalnih navadah in ugotovili, da je večina anketirancev že kupovala preko spleta. Rezultati tudi kažejo, da večina anketirancev ne pozna blagovne znamke "Odlično", da večina od njih občasno uživa ekološko pridelano hrano in da ljudje iz urbanih območij pogosteje kupujejo ekološko pridelane proizvode. Na podlagi rezultatov smo zasnovali teoretični poslovni model za spletno trgovino, ki bo po našem mnenju pripomogla k dobri in uspešni izdelavi le-te in kasneje k prepoznavnosti naše blagovne znamke "Odlično", k povečanju prodaje ekološko pridelanih proizvodov in izboljšanju ugleda podjetja v očeh kupca in poslovnih partnerjev. Na ta način bomo postali tudi bolj odprti za nove poslovne partnerje in bomo lažje vzpostavili dinamični dialog med podjetjem in kupci.
Ključne besede: spletna trgovina, neposredno trženje, ekološko pridelani proizvodi, e-poslovni model.
Objavljeno: 10.03.2009; Ogledov: 2704; Prenosov: 399
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici