1. ADVANCED CONTROL OF A VEHICLE THERMAL MANAGEMENT DEMONSTRATOR : magistrsko deloTilen Semenič, 2021, magistrsko delo Opis: Within the AVL LIST GmbH a demonstration system of generic engine cooling circuit, using the computer cooling components for testing different vehicle thermal management advanced control strategies has been made. The master’s thesis includes the integration of a prototype control unit into the demonstration system, which enables to develop, optimize and test new control strategies in real-time and environment. The build-in components that assemble the demonstrator system are connected in a representative sequence, as well as a prototype control unit that allows the system to be operated. The second part of the master's thesis is the creation of a system control model in the MATLAB®/Simulink® software environment, as well as the creation of a visualization model using the ControlDesk software environment from dSPACE GmbH. The third part of the thesis contains the implementation of various control strategies and their impact on the demonstration system. A comparison of the results between different control strategies is shown in the last chapter. Ključne besede: thermal management, control, supervision, rapid control prototyping, vehicles, control prototypes Objavljeno v DKUM: 16.07.2021; Ogledov: 956; Prenosov: 94 Celotno besedilo (4,11 MB) |
2. Simulacija gretja, prezračevanja in hlajenja (HVAC) vozil z uporabo 1d metod : diplomsko deloTadej Bogdan, 2021, diplomsko delo Opis: Razvoj najsodobnejših vozil zahteva, napredne tehnike simulacij sistemov ogrevanja, ventilacije in klimatizacije (HVAC) za določanje porabe energije in emisij. Glavni ilj diplomske naloge je bil izboljšati AVL-ov proces razvoja, testiranja in integracije HVAC sistemov v novo razvita vozila. To je bilo doseženo s vzpostavitvijo simulacijskega modela avtomobilske klimatske naprave in simulacijo le-tega v treh različnih 1D simulacijskih orodjih (Cruise M, KULI in GT -Suite), ki se trenutno uporabljajo za modeliranje HVAC sistemov. Na podlagi ovrednotenja rezultatov je bilo ugotovljeno, katero orodje je najbolj primerno za simulacijo HVAC sistemov. Tak sistem je običajno zgrajen iz komponent, ki predstavljajo tipični hladilni krog električnega vozila na današnjem trgu – kompresor, kondenzator, dva termostatska ekspanzijska ventila in dva uparjalnika. En uparjalnik se uporablja za hlajenje kabine vozila, drugi za hlajenje baterije. Zaradi nizkih temperaturnih omejitev strukture Li-ionskih baterij (< 55°C), hlajenje s konvencionalnimi hladilnimi sistemi, ki se uporabljano za motorje z notranjim izgorevanjem, ni možno pri temperaturah okolice nad 30°C. Za hlajenje baterije se v ta namen uporablja parno-kompresijski sistem s hladilnimi sredstvi kot so R134a, R134yf – v tej diplomski nalogi je bil uporabljen R134a. Na začetku diplome je na kratko predstavljeno termodinamično ozadje hladilnih procesov, ki mu sledi opis komponent in njihove vloge v sistemu. Sledi mu definiranje geometrijski in fizikalnih parametrov komponent v vsakem od treh orodij, ter primerjava le-teh med različnimi orodji. Vsaka izmed komponent je bila kalibrirana, da se njeno obnašanje v modelu ujema s podatki proizvajalca oz. dobavitelja same komponente. Odstopanja med obnašanjem posameznih komponentam v vsakem orodju so predstavljena s pomočjo diagramov. Modelom so nato dodane regulacijske tehnike, kot so regulacija hitrosti kompresorja na podlagi vstopnega tlaka v kompresor, ter regulacija pregretja za uparjalnikom s spreminjanjem odprtja termostatskega ekspanzijskega ventila. Simulacija modelov je potekala pri enakih robnih pogojih; temperature okolice 30 °C in relativni vlažnosti zraka 50%. Rezultati vseh treh modelov se primerjajo po kakovosti rezultatov kalibriranja komponent in samega sistema, vrednotenju težavnosti pri modeliranju modela in simulacijskega časa. Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da sta orodji KULI in GT-Suite primerni za simulacijo zahtevnejših HVAC sistemov in omogočata vključitev takih HVAC modelov v sistemske simulacije, medtem ko orodje Cruise M mogoča le osnovno simulacijo HVAC sistemov pri konstantnih robnih pogojih. Ključne besede: HVAC sistemi, 1D simulacijsko orodje, model klimatizacije vozila, primerjava rezultatov, GT-Suite, Cruise M, KULI hvac. Objavljeno v DKUM: 15.06.2021; Ogledov: 855; Prenosov: 11 Celotno besedilo (2,16 MB) |
3. Simulation of automotive air-conditioning system in 1D simulation software : diplomsko deloMarko Copot, 2019, diplomsko delo Opis: The development of state-of-the-art vehicles requires advanced simulations tools in heating, ventilation and air-conditioning (HVAC). The focus of this thesis is the construction of an automotive HVAC model, its calibration and the simulation of the behaviour of the HVAC model in various ambient conditions. The theoretical background of refrigeration system as part of the HVAC system is presented. The model is constructed with following components: compressor, condenser, throttling device, evaporator and battery chiller, which is a heat exchanger between coolant and refrigerant. The description and role of each component in the HVAC model is presented. All heat exchangers are calibrated, which is done with multiple simulations that have defined input data. The results are compared to experimental data. With addition of vehicle cabin with air recirculation, HVAC control logic is implemented. The behaviour of the system is simulated in defined environmental conditions. The results of the simulations are presented in graphs and tables. Ključne besede: 1D simulations, air-conditioning, HVAC, calibration, thermodynamics, cooling Objavljeno v DKUM: 23.09.2019; Ogledov: 1453; Prenosov: 110 Celotno besedilo (1,54 MB) |
4. PROGRAMABILNI RAČUNALNIK ZA 4-TAKTNE MOTORJE Z VBRIZGOM GORIVADamir Horvat, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo predstavili pregled elektronskega vbrizga goriva in vžiga pri 4-taktnem bencinskem motorju. Predstavljeni bodo osnovni principi, uporaba in delovanje senzorjev in aktuatorjev pri elektronskem vbrizgu goriva. V nadaljevanju smo se osredotočili na prostoprogramabilne motorne računalnike.
Največji poudarek diplomskega dela je na programiranju nadzorne enote, izbiri primernih senzorjev in aktuatorjev, ter na meritvah in rezultatih. Ključne besede: 4-taktni motor, senzorji, aktuatorji, elektronski vbrizg goriva, elektronski vžig, programabilni računalnik, mikrokrmilnik Objavljeno v DKUM: 08.07.2011; Ogledov: 2159; Prenosov: 566 Celotno besedilo (3,94 MB) |
5. Računalniški sistem za zajemanje podatkov iz testnega vozila : diplomska naloga univerzitetnega študijskega programaDamir Horvat, 2006, diplomsko delo Ključne besede: merilna tehnika, računalniški merilni sistemi, procesiranje signalov, zajemanje podatkov, digitalni signali, testiranje vozil, klimatska naprava, virtualni prototipi, razvoj izdelka, virtualna orodja, simulacije, stroški, ocena stroškov Objavljeno v DKUM: 26.07.2007; Ogledov: 3966; Prenosov: 0 |