1. Well-being and satisfaction of nurses in Slovenian hospitals : a cross-sectional studyMateja Lorber, Sonja Treven, Damijan Mumel, 2020, izvirni znanstveni članek Opis: Introduction: Well-being is one of the most important factors in whether nurses decide to remain in the nursing profession. This study aims to examine well-being and satisfaction among nurses working in Slovenian hospitals and to identify the related demographic factors.
Methods: This descriptive cross-sectional study uses standardised instruments. The sample included 640 nurses working in Slovenian hospitals. The difference between individual variables were analysed using the Mann-Whitney and Kruskal-Wallis tests.
Results: Nurses self-assessed their satisfaction and well-being as moderate. Forty-seven per cent of nurses were satisfied with their job, 49% assessed their psychological well-being as good, 52% were often exposed to stress at the workplace and 30% were always exposed to stress at the workplace. Levels of job satisfaction (p=0.031), psychological well-being (p=0.029) and subjective well-being (p=0.014) were found to differ significantly according to level of education, while levels of job satisfaction (p=0.005), life satisfaction (p<0.001), psychological well-being (p<0.001) and subjective well-being (p<0.001) were also found to differ according to years of nursing service and from hospital to hospital (p<0.001).
Conclusions: The key finding of the study is that nurses are moderately satisfied with their work and life and that they display moderate levels of psychological and subjective well-being. Hospitals can be successful and achieve the goals of the organisation if their employees are satisfied with work and enjoy good levels of well-being. Hospital management have to recognise the importance of ensuring that nurses and other employees are satisfied and healthy. Ključne besede: hospitals, nurses, satisfaction, health Objavljeno v DKUM: 28.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
Celotno besedilo (480,56 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Analiza in primerjava uporabniške izkušnje z airbnb in booking platformama za kratkoročno oddajo nepremičnin z vidika gostiteljaBarbara Jerković Golob, 2024, magistrsko delo Opis: V sodobni dobi digitalizacije se turizem, zlasti pa kratkoročna oddaja nepremičnin hitro razvija, kar za gostitelje po svetu prinaša nove izzive in priložnosti. Ta magistrska naloga se osredotoča na analizo in primerjavo uporabniške izkušnje na dveh priljubljenih platformah za kratkoročno oddajo nepremičnin, AirBnb in Booking.com, z vidika gostiteljev, ki se soočajo s številnimi dejavniki, ki vplivajo na uspešnost njihovega poslovanja.
V uvodnem delu naloge je izpostavljen pomen turizma za gospodarsko rast, saj ta sektor v Sloveniji predstavlja ključno komponento, ki prispeva k višjemu bruto domačemu proizvodu (BDP) in zaposlenosti. Z rastjo ponudbe kratkoročnih najemov se odpirajo nove možnosti in spremembe v obnašanju potrošnikov, ki vplivajo na marketinške strategije ter postopke komunikacije z gosti.
Teoretični del magistrske naloge se osredotoča na analizo marketinga storitev, značilnosti in razvoj storitvenega sektorja, s posebnim poudarkom na vprašanjih, povezanih z konceptom marketinga storitev ter na to kako ta koncept s svojimi specifičnimi značilnostmi vpliva na strategije trženja in kakovost storitev. Skozi teoretični okvir raziskava ugotavlja, kako lahko ponudniki in odjemalci izboljšajo svoje storitve in uporabniško izkušnjo ter s tem povečajo zadovoljstvo uporabnikov in dosežejo višjo stopnjo zvestobe. Magistrska naloga tako ponuja celovit vpogled v teorijo marketinga storitev, ki lahko služi kot osnova za analizo in primerjavo praktičnih izkušenj gostiteljev na izbranih platformah, teoretični okvir pa postavlja temelje za empirični del naloge.
Naloga natančno opisuje različne aspekte delovanja obeh platfrom, od postopka registracije nepremičnine do interakcije z gosti, pristojbin in cenovne politike, kar je ključnega pomena za razumevanje, kako lahko gostitelji optimizirajo svojo izkušnjo na teh platformah. S pomočjo empirične raziskave smo analizirali uporabniško izkušnjo, pri čemer smo se osredotočili na zbrane podatke o prednostih in slabostih obeh platform, s katerimi se lahko uporabniki srečajo pri svojem poslovanju.
Obdobje analize se specifično osredotoča na leto 2023, ko se ugotavlja, da AirBnb in Booking.com ponujata različne funkcionalnosti in značilnosti, ki lahko močno vplivajo na učinkovitost oddajanja nepremičnin. Pomembne spremenljivke, ki jih raziskava preučuje vključujejo pogostost rezervacij, komunikacijo med gostom in gostiteljem, pričakovanja ter ocene uporabnikov, kot tudi ekonomske rezultate, ki jih gostitelji uspejo doseči na obeh platformah.
V osrednjem delu raziskave so zbrani podatki analizirani in interpretirani z namenom globjega razumevanja dinamike delovanja obeh platform. Rezultati raziskave kažejo, da AirBnb gostiteljem, ki so v neposrednem stiku z gosti omogoča bolj osebno in pristno izkušnjo, medtem ko Booking.com ponuja večjo preglednost in več možnosti pri upravljanju rezervacij in partnerstvih. V analizi zaslužkov pa se naloga osredotoča na konkretne primere dveh enot, Apartments Jerković 2+2 in Place for 2, kjer so zbrani podatki o rezervacijah, zaslužkih in spreminjajočih se trendih na obeh platformah. Te informacije so izjemno dragocene pri razumevanju, kako optimizirati cene in povečati stopnjo zasedenosti v enoti.
Na osnovi raziskovalnih izsledkov predlagamo priporočila za potencialne in obstoječe uporabnike obeh platform, z namenom, da bi le ti izboljšali svoje odločitve in strategije upravljanja nepremičnin. Ugotovitve nudijo pomemben vpogled v delovanje platform, kar lahko pripormore k boljšim poslovnim strategijam in učinkovitosti pri oddajanju nepremičnin. Sklep naloge podaja celovito sliko o vplivu teh platform na uporabniško izkušnjo in uspešnost gostiteljev v sodobnem turističnem sektorju, kar nakazuje na nujnost nadaljnih raziskav, prilagoditev strategij v skladu z nenehnimi spremembami v turizmu ter na vse hitrejše in frekventnejše spremembe potrev in pričakovanj sodobnih potrošnikov, ki preoblikujejo trg kratkoročnih najemov. Ključne besede: marketing storitev, uporabniška izkušnja, airBnb, booking, kratkoročno oddajanje. Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
Celotno besedilo (7,09 MB) |
3. Vpliv države izvora na nakupno vedenjeKatja Kojc, 2024, magistrsko delo Opis: Koncept države izvora blagovne znamke se nanaša na državo, ki je najtesneje povezana z blagovno znamko. Ta koncept pomembno vpliva na potrošnikove preference in nakupne odločitve, ki jih oblikujejo dojemanje kakovosti, kulturne povezave in tržne strategije. Zgodovinsko gledano so blagovne znamke že tisočletja vezane na kraj izvora, saj prve oblike znamčenja segajo v čas antičnih civilizacij. Sčasoma se je pomen izvora pri znamčenju razvijal, zlasti v času industrijske revolucije in vzpona množičnega trženja. Danes imajo oznake »made in« ključno vlogo pri potrošnikovem zaznavanju, pogosto so povezane z zaznano kakovostjo in pristnostjo izdelkov. Države ščitijo te označbe, da bi povečale vrednost svojih nacionalnih blagovnih znamk. Poleg tega koncepti, kot sta »halo učinek« in etnocentrizem potrošnikov, dodatno vplivajo na vpliv porekla blagovne znamke na nakupno vedenje. Blagovne znamke in države uporabljajo te zaznave za tržno pozicioniranje in zvestobo potrošnikov. Ključne besede: Država izvora, Nakupno vedenje, Etnocentrizem, Halo učinek Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (2,18 MB) |
4. Video vsebine kot dejavnik izbire prodajalca avtomobilovUrban Peklar, 2024, magistrsko delo Opis: Avtomobil je prevozno sredstvo, ki ga večina danes uporablja vsak dan. Nakup avtomobila predstavlja kompleksen proces, zahteva ogromno količino informacij in sprejemanje težkih odločitev, ki jih lahko v veliki meri olajša prodajalec kateremu zaupamo. Za avtomobilske prodajalce je zato ključnega pomena prepoznavnost na trgu in grajenje zaupanja s potencialnimi strankami, kar zahteva komunikacijo s trgom. Če je včasih komunikacija zahtevala ogromne količine denarja za produkcijo vsebin in nakup oglasnega prostora, se trg danes spreminja, razvoj tehnologije, spleta in družbenih omrežij pa podjetjem in posameznikom omogočajo, da skoraj brez stroškov komunicirajo s sto tisočimi ali celo milijoni porabnikov po celem svetu.
V teoretičnem delu naloge smo opredelili video vsebine kot orodje za komunikacijo s potencialnimi strankami, predstavljamo zgodovino in razvoj video vsebin ter raziskujemo kako video vsebine uporabljajo podjetja po svetu in koliko sredstev vlagajo v medij, ki ga vsak dan spremlja več spletnih uporabnikov.
V raziskavi predstavljamo podjetje Avtomobili.si, ki se ukvarja s prodajo rabljenih avtomobilov v Sloveniji in so eden izmed redkih avtomobilskih salonov, ki na družbena omrežja redno objavljajo video vsebine, le te pa vsak mesec spremlja več sto tisoč gledalcev. Z raziskavo smo odkrili kako pomembne in vplivne so video vsebine v primerjavi z ostalimi dejavniki, ko porabniki izbirajo prodajalca avtomobilov in kako video vsebine vplivajo na različne skupine porabnikov.
Ugotavljamo, da video vsebine niso najpomembnejši ali ključen dejavnik pri izbiri prodajalca avtomobilov, kljub temu pa imajo vpliv tako na izbiro prodajalca avtomobilov kot tudi na percepcijo prodajnega salona s strani obiskovalcev. Ključne besede: video vsebine, prodaja, dejavniki prodaje, prodaja avtomobilov, spletna prodaja Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10
Celotno besedilo (3,46 MB) |
5. Spolnost v oglaševanju ter odziv študentov in starejših na spolno obarvane oglaseAneja Krautberger, 2024, diplomsko delo Opis: Napredek v oglaševanju in sodobni način življenja sta povzročila, da smo ljudje vsak dan preplavljeni s sporočili podjetij, ki promovirajo svoje izdelke in storitve na vsakem koraku. V zadnjem času opažam, da je večina oglasov, ki se pojavljajo v tiskanih medijih, radiu, televiziji in spletu, izrazito spolno naravnanih.
Diplomsko delo obravnava spolnost v oglaševanju, pri čemer je v teoretičnem delu predstavljena zgodovina spolnosti v oglaševanju ter razvoj različnih pojavnih oblik spolnosti skozi čas. Prav tako so obravnavani etični in regulativni vidiki uporabe spolnosti za oglaševanje.
Empirični del naloge analizira odzive študentov in starejših na spolno obarvane oglase ter ponuja vpogled na njihove odzive in posledično tudi njihove nakupne namere.
Poleg starostnih razlik raziskava poudarja tudi razlike med spoloma. Ženske so bolj kritične do spolno obarvanih oglasov in so bolj naklonjene nevtralnim oglasom, medtem ko moški pogosteje reagirajo pozitivno na spolno vsebino v oglaševanju. To poudarja potrebo po premišljenem in odgovornem oglaševanju, ki upošteva demografske in kulturne značilnosti ciljnih skupin. Ključne besede: oglaševanje, spolnost v oglaševanju, nakupne namere, raziskava Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
Celotno besedilo (5,59 MB) |
6. Barve v marketinguVanessa Konečnik Flakus, 2024, diplomsko delo Opis: Z izbiro pravilnih barv lahko podjetje dosega vrhunske rezultate. Barve niso le del logotipa ali blagovne znamke, temveč predstavljajo ključni dejavnik za uspeh. Predmet obravnave diplomskega dela je preučevanje povezave barv z različnimi področji v marketingu. V diplomskem delu smo najprej opredelili simboliko barv, njihove psihološke in fiziološke učinke ter vpliv na čustva in percepcijo posameznikov. Raziskali smo, kako določene barve sprožajo različne čustvene odzive, kar je ključnega pomena za trženje in oblikovanje blagovnih znamk.
Analizirali smo zaznavanje barv pri ljudeh in živalih, osredotočili pa smo se na pse, delfine in čebele, da bi predstavili različne načine zaznavanja barv. Predstavili smo barvne kontraste in načine pridobivanja naravnih in umetnih barvil. Pomemben vidik raziskave je povezava med barvami in različnimi kulturami. Barve imajo različne pomene v različnih kulturah, kar je ključno za podjetja, ki delujejo na mednarodnih trgih.
Podrobno smo obravnavali tudi povezavo med barvami različnih embalaž in kako podjetja predstavljajo svoje blagovne znamke z uporabo barv in barvnih kombinacij. Uporaba barv na embalaži lahko močno vpliva na zaznavanje izdelka in na odločitev potrošnika za nakup. Poudarili smo, kako pomembno je, da se barve spletnih strani povežejo z barvami blagovnih znamk za večjo prefinjenost in eleganco. Barvno usklajeni spletni vmesniki lahko izboljšajo uporabniško izkušnjo in povečajo zvestobo strank.
Na koncu smo predstavili trende barv leta 2023 in njihov vpliv v avtomobilski industriji. Trendi se nenehno spreminjajo, zato je pomembno, da podjetja ostajajo v koraku s temi spremembami za ohranjanje konkurenčnosti na trgu. Ključne besede: barve, marketing, zaznavanje barv, embalaža, blagovne znamke Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
Celotno besedilo (2,39 MB) |
7. ANALIZA NAKUPNIH DEJAVNIKOV ZA ODLOČITEV NAKUPA HIBRIDNEGA OZ. NEHIBRIDNEGA VOZILA TOYOTATija Eva Lovrec, 2024, diplomsko delo Opis: Onesnaževanje zaradi avtomobilov predstavlja velik izziv za okolje, saj se z naraščajočim številom vozil na cestah povečujejo tudi emisije škodljivih plinov. Ti plini prispevajo k onesnaževanju zraka, kar negativno vpliva na zdravje ljudi in pospešuje podnebne spremembe. V zadnjih letih se ljudje vse bolj zavedamo okoljskih posledic avtomobilizma, kar je spodbudilo povpraševanje po bolj ekoloških rešitvah. Posledično narašča prodaja hibridnih vozil, ki ponujajo učinkovitejšo porabo goriva in manjše emisije, s čimer prispevamo k zmanjšanju okoljskega odtisa.
V pisnem delu proučujemo osnovne informacije o globalnem segrevanju in o tem, kako na globalno segrevanje vpliva avtomobilska industrija, vedenje potrošnikov in dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve ter stopnje v procesu odločanja. Raziskujemo statistiko o hibridnih vozlih v Sloveniji ter vlogi države pri nakupu hibridnega vozila in predstavljamo znamko Toyota ter njihova vozila.
V poglavju raziskava je predstavljena izvedba spletne ankete in ugotovitve, ali so mlajši anketiranci bolj nagnjeni k nakupu hibridnega vozila kot starejši. Hipotezo na podlagi pridobljenih podatkov tudi potrjujemo. Ključne besede: Toyota, vozila, hibridna vozila, nakup, potrošniki. Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1,41 MB) |
8. Zaznana tveganja pri odločanju o samostojnem potovanju ali s pomočjo turistične agencijeŽana Cvetovac, 2024, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela sem opisala različne pojme, vključno s tveganji, zaznavanjem tveganj in njihovimi vrstami. Opredelila sem tudi obvladovanje tveganj in strategije za zmanjševanje zaznanega tveganja. Poleg tega sem pojasnila, kaj je potovanje in kaj turizem ter v čem se razlikujeta med seboj. Vključila sem tudi dve obliki potovanj, in sicer potovanje s pomočjo turistične agencije in samostojno potovanje, kjer posamezniki sami organizirajo in načrtujejo pot. Prav tako sem definirala tudi pojem turistične agencije.
Empirični del diplomskega dela vključuje raziskavo o zaznanih tveganjih pri odločanju za potovanje s pomočjo turistične agencije ali za samostojno potovanje, kjer posameznik vse organizira sam. S pomočjo vprašalnika sem ugotovila, koliko anketiranih posameznikov potuje na omenjena načina potovanj in zakaj se raje odločijo za to obliko potovanja, ki so jo navedli. S pomočjo vprašanj z mersko lestvico sem pridobila rezultate, kateri anketiranci zaznavajo večje tveganje na podlagi obeh oblik potovanj in katero tveganje jih najbolj skrbi. Ključne besede: zaznana tveganja, potovanje, turistična agencija, samostojno potovanje. Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (1,45 MB) |
9. Vpliv epidemije covid-19 na impulzivno nakupno vedenjeAna Marija Zupanič, 2024, magistrsko delo Opis: Impulzivno nakupovanje, opredeljeno kot nakupovanje, ki je nenačrtovano, nepremišljeno ter se zgodi kot posledica izpostavljenosti dražljajem, predstavlja kompleksen fenomen. Čeprav je konstrukt impulzivnega nakupovanja vsem dobro poznan, je velikokrat napačno interpretiran; prav tako ga je težko opredeliti z eno samo, celovito definicijo. Raziskovalci so enotni, da impulzivno nakupovanje vključuje tri ključne značilnosti tovrstnega vedenja: nakup je nenačrtovan, težko nadzorovan in spremljan s čustvenimi odzivi. Gre torej za obliko nakupnega vedenja, kjer dejanska potreba po izdelku ne igra ključne vloge. Ko v kompleksno enačbo impulzivnega nakupovanja vključimo še epidemijo covida-19, lahko kot rezultat opredelimo popolnoma nove razsežnosti impulzivnega nakupnega vedenja.
Kljub preteklim izkušnjam z raznimi globalnimi dogodki je bila epidemija covida-19 popolnoma nova izkušnja za sodobno svetovno gospodarstvo in je predstavljala enega izmed hujših izzivov, ki je s seboj prinesel številne spremembe v vsakdanjem življenju posameznikov in posledično spremenil tudi njihove nakupovalne navade. Ekonomski, družbeni in politični pretresi so pri mnogih posameznikih vzbujali močna, negativna čustvena stanja, ki so jih izolacija, vladni odloki in ukrepi za preprečitev širjenja virusa le še podkrepili. Zmanjšanje gospodarskih aktivnosti in motnje dobavnih verig sta močno prizadeli fizične trgovine in storitveni sektor ter povečali prednost spletnih trgovcev, ki so se hitro prilagodili novim razmeram. S povečanjem spletne prisotnosti in uporabo ciljnega oglaševanja so dodatno pripomogli k povečanju impulzivnega nakupnega vedenja.
Namen magistrskega dela je tako preučiti kompleksnost impulzivnega nakupnega vedenja v času epidemije covida-19 za boljše razumevanje vpliva te globalne krize na vedenje odjemalcev in doprinesti k razumevanju prilagodljivosti odjemalcev v spreminjajočemu se okolju. Ključne besede: impulzivno nakupovanje, impulzivno nakupno vedenje, epidemija covida-19, vpliv epidemije na impulzivno nakupno vedenje, dejavniki impulzivnega nakupovanja. Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 25; Prenosov: 21
Celotno besedilo (1,47 MB) |
10. Humor v spletnem oglaševanjuKarmen Šprah, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo raziskuje raznolikost humorja v spletnem oglaševanju, pri čemer najprej obravnava zgodovinski razvoj, pomen in različne vrste humorja in oglaševanja, ki se uporabljajo v digitalnem (spletnem) okolju. Namen magistrske naloge je razčleniti, kako se je humor skozi čas preoblikoval v oglaševalskih praksah, njegov vpliv na znamke in potrošnike ter učinkovitost različnih vrst humorja pri različnih izdelkih in ciljnih skupinah (kot je prikazano v empiričnem delu v nadaljevanju).
Teoretično ozadje magistrske naloge obravnava različne pristope k oglaševanju, vrste oglaševanja, in vlogo humorja v njem ter zagotavlja celovit pregled literature o oglaševalskih strategijah in aplikacijah ter učinkovitosti humorja. Raziskovalni del magistrske naloge vključuje poglobljeno vsebinsko analizo spletnih oglasov z uporabo humorja, pri čemer so podatki pridobljeni z razbiranjem, kako humor prispeva k uspešnim oglaševalskim kampanjam.
Raziskovalni pristop ponuja analizo spletnih oglasov in opredelitev najbolj razširjenih vrst humorja. Poleg tega uporablja induktivno-deduktivno sklepanje za oblikovanje smernic za učinkovito uporabo humorja v spletnem oglaševanju, s čimer želi izboljšati razumevanje in pomagati podjetjem pri optimizaciji njihovih oglaševalskih strategij.
Magistrsko delo tako prispeva k zbirki znanja o spletnem oglaševanju s predstavitvijo praktičnih smernic, ki temeljijo na empiričnih ugotovitvah. Poudarja pomen izbire ustreznih vrst humorja in upoštevanja ciljnega občinstva za dosego želenih oglaševalskih ciljev in okrepitev prodaje izdelkov ali ciljev blagovne znamke. Naloga v diskusiji tudi predlaga, kako lahko humor v strateškem in celovitem spletnem oglaševanju ustvari pozitivno povezavo med blagovnimi znamkami in potrošniki, kar vodi k večji prepoznavnosti blagovne znamke in prodaji. Ključne besede: humor, spletno oglaševanje, digitalni marketing, vsebinska analiza. Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 282; Prenosov: 72
Celotno besedilo (1,42 MB) |