| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 409
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv gaming Youtuberjev na nakupne navade generacije Z
Matevž Ograjenšek, 2022, diplomsko delo

Opis: Informacije o nakupnih navadah so pomembne za podjetja, ki želijo svoje izdelke uspešno oglaševati. Podjetja se danes v večji meri poslužujejo promocije izdelkov na družabnih omrežjih in s pomočjo vplivnežev, ki imajo veliko število zvestih sledilcev. Eno najpopularnejših družabnih omrežji je Youtube, kjer ustvarjalci objavljajo svoje videoposnetke, da si jih lahko gledajo njihovi sledilci. Youtuberji torej predstavljajo nov način priporočanja izdelkov odjemalcem. Hkrati pa kot hobi vedno bolj popularno postaja igranje iger ali po angleško gaming. V zadnjih dvajsetih letih je gaming kot hobi zelo napredoval, saj to ni več samo igranje družabnih iger ali pa igranje neke vloge, ampak se je s pomočjo tehnologije igranje iger digitaliziralo. Igranje videoiger je eden najbolj priljubljenih hobijev ljudi, še posebej mladine, saj omogoča vstop v svet kot ga v realnosti ni. To je tudi eden izmed razlogov, zakaj je gaming najbolj gledana kategorija na Youtubu. Mnogo gaming Youtuberjev ima več kot milijon sledilcev, nad katerimi imajo precejšen vpliv in to poskušajo lastniki in upravljalci blagovnih znamk izkoristiti. V svojem delu sem se osredotočil na to, kako gaming Youtuberji vplivajo na svoje odjemalce. Ali se generacija Z kot odjemalci zavedajo, kdaj in s čim gaming Youtuberji vplivajo na njih, in kakšni so pripadniki generacije Z kot odjemalci. S pomočjo ankete sem poskusil pridobiti te odgovore, ki sem jih nato analiziral v empiričnem delu raziskave. Zanimal me je vpliv, ki ga imajo gaming Youtuberji nad generacijo Z.
Ključne besede: Youtuberji, gaming, nakupne navade, promoviranje, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 26.05.2022; Ogledov: 260; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

2.
Zaznana tveganja študentov, ki so bili na študentski izmenjavi
Daša Pavlič, 2022, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela sem razložila, kaj so študentske izmenjave, in naštela ter opisala najpogostejše oz. najbolj poznane programe študentskih izmenjav. V nadaljevanju dela sem opisala zaznana tveganja in jih opredelila glede na vrste tveganja. Raziskala in naštela sem najpogostejše oblike strategij za obvladovanje tveganj in v teoretičen del vključila lastno izkušnjo s študentsko izmenjavo. Praktičen del diplomskega dela vključuje raziskavo, ki sem jo opravila s pomočjo ankete o zaznanih tveganjih, ki so jih doživeli študenti iz različnih držav, preden so odšli na študentsko izmenjavo v Lizbono. Omenjeno destinacijo sem izbrala zato, ker sem tam tudi sama opravljala študentsko izmenjavo in sem posledično tako lažje prišla v stik s študenti, ki so rešili mojo anketo. Vprašanja v anketi so se nanašala na štiri ključna tveganja, in sicer na finančno, psihosocialno, funkcionalno in časovno tveganje. Zanimalo me je, če se tveganja razlikujejo glede na države in kontinente, iz katerih prihajajo študenti, ter katero tveganje bo najbolj izstopalo oz. bo označeno za najpogostejše tveganje pred študentsko izmenjavo.
Ključne besede: študentska izmenjava, zaznano tveganje, strategije obvladovanja tveganj.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 292; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

3.
Uporaba nevroznanosti na področju marketinga
Polona Kulčar, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo pisali o uporabi nevroznanosti v marketingu. Naredili smo primerjavo tradicionalnih marketinških in nevroznanstvenih raziskav, katerih izsledki nas zanimajo predvsem zaradi tega, ker večino vedenja potrošnikov vodijo podzavestni procesi, ki jih tradicionalne marketinške raziskave ne merijo. Pojasnili smo model marketinškega procesa in z orodji nevroznanstvenih raziskav razložili dodano vrednost uporabe nevroznanosti za marketinški proces. Na kratko smo opisali tehnologijo, ki se najpogosteje uporablja v nevroznanstvenih raziskavah v marketingu. Dotaknili smo se tudi vprašanja in problematike etičnosti pri uporabi nevroznanosti v marketingu. Na kratko smo predstavili osnovno zgradbo, funkcije in delovanje možganov, kar je ključno za razumevanje nevroznanstvenih raziskav, in opisali pomen razumevanja možganov za izvajalce marketinga. Predstavili smo pomen zrcalnih nevronov in somatskih markerjev, ki imajo velik vpliv na potrošnikovo vedenje. Razpravljali smo o pomenu čustev, ki naj bi bil eden od odločilnih dejavnikov, ki vplivajo na vedenje potrošnikov pri nakupu nekega izdelka. Za motive, potrošnjo in nakupne želje pa bi naj bil odgovoren predvsem limbični sistem, ki se uporablja tudi kot zbirni izraz za vsa področja, ki so pomembna za obdelavo čustev. Pisali smo tudi o znamčenju s pomočjo čutov, pri katerem je temelj vzpostaviti povezavo med potrošniki in blagovno znamko v nakupnem procesu na čustveni ravni z interakcijo petih človeških čutov. Razpravljali smo tudi o moči umeščanja izdelkov v filme in oddaje, ki se je izkazalo za najbolj uspešno, ko lahko izdelek dobro integriramo v oddajo ali film in ga uspešno vključimo v zgodbo. Na koncu smo opravili pregled nevroznanstvenih raziskav na področju izdelka, oglaševanja, cene, distribucije. Ugotovili smo, da na področju cen, distribucije in vrednosti za stranke ni bilo opravljenih toliko raziskav kot na področju izdelka in oglaševanja. V prihodnosti vidimo na teh področjih še veliko novih možnosti za raziskovanje pri uporabi nevroznanosti v marketingu, saj nam nevroznanstvena spoznanja tudi zaradi hitrega razvoja novih tehnologij obetajo nesluten napredek na področju marketinga.
Ključne besede: nevroznanost, marketing, tehnologija, možgani, potrošnik, izdelek
Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 530; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (693,15 KB)

4.
Prireditev kot orodje poslovnega komuniciranja
Tadeja Sobočan, 2021, diplomsko delo

Opis: Prireditve se pojavljajo v obliki orodja poslovnega komuniciranja, ki je ključno za obstoj organizacij. Komuniciranje v organizacijah in tudi v družabnem življenju poteka neprekinjeno, česar se pogosto ne zavedamo. Prireditve izvajamo z namenom informiranja o nečem, z namenom obeleževanja pomembnih dogodkov. Prvi del diplomskega dela se nanaša na širitev in poglobitev znanja o poslovnem komuniciranju in prireditvah. Skozi širok nabor literature in virov različnih avtorjev in strokovnjakov bomo opredelili poslovno komuniciranje in njegov pomen. Poglavje se nadaljuje z opredelitvijo prireditev, pomenom prirejanja prireditev, uporabo poslovnega komuniciranja pri prireditvah, klasifikacijo prireditev in načrtovanjem ter izvedbo prireditev. V empiričnem delu bomo na praktičnem primeru opisali načrtovanje in izvajanje prireditve Dan čebule, ki se je odvijala na kmetiji Sobočan in je bila organizirana skupaj s poslovnimi partnerji. Predstavljeni bodo načrtovanje in izvedba prireditve Dneva čebule ter analiza prireditve s predlogi za izboljšavo.
Ključne besede: komuniciranje, poslovno komuniciranje, prireditev, dogodek, organizacija prireditev.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 379; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (675,88 KB)

5.
Marketinški načrt za repozicioniranje izdelka jogurtova gibanica sirarne gorički raj
Blaž Jeza, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na pozicioniranje in repozicioniranje izdelka Jogurtova gibanica. Ugotavljali smo strateško pozicijo izdelka na slovenskem trgu ter pripravili načrt za repozicioniranje izdelka. V prvem delu raziskave smo raziskali teoretični vidik pozicioniranja in repozicioniranja blagovne znamke ter vsebino marketinškega načrta, ki lahko služi za uveljavljanje trenutne strategije v analiziranem podjetju. Namen teoretičnega dela raziskave je tako predstavljal seznanitev z uporabljenimi pojmi ter jih v nadaljevanju implementirati v obstoječo raziskavo. V drugem delu raziskave smo opravili analizo turističnih ponudnikov, s katero smo pridobili informacije o stanju v turistični panogi, za katero smatramo, da bi ob implementaciji izdelka Jogurtova gibanica v njihovo ponudbo oplemenitila obstoječo gastronomsko ponudbo v hotelih oziroma turističnih nastanitvah. V nadaljevanju smo izvedli analizo trga ponudnikov izdelkov, iz katere smo pridobili informacije o konkurentih na trenutnem tržišču, analizirali deserte glede na različne parametre ter s tem pridobili okvir za izvajanje ankete o zaznani vrednosti izdelka. Za podrobnejše razumevanje porabnikov smo opravili intervjuje, iz katerih smo pridobivali informacije o nakupnem vedenju odjemalcev, odjemalčevo lastno mnenje o izboljšavi izdelka, ter raziskati prednosti in pomanjkljivosti v očeh odjemalca. V nadaljevanju smo izvedli anketo, s katero smo pridobili informacije o zaznani vrednosti odjemalcev. S pomočjo anketnega vprašalnika smo na podlagi rezultatov prišli do različnih ugotovitev tako o tem, kdaj in kako potrošniki uživajo deserte, kakšna embalaža našega izdelka se jim zdi primerna, do tega, kakšna je zaznana vrednost deserta z dejansko vrednostjo. Pri slednji smo ugotovili, da prihaja do večjega odstopanja med zaznano in realno vrednostjo produkta. V zadnji fazi drugega dela raziskave smo opravili oceno dotičnega izdelka Jogurtova gibanica, podjetja Gorički Raj, ki je bil usmerjen na pridobivanje informacij o odnosu ter percepciji izdelka pri potrošnikih in njihovo mnenje o zaznani vrednosti ter primernosti prodaje omenjenega izdelka v restavracijah, slaščičarnah in hotelih. Rezultate smo nato predstavili in dodali svoje ugotovitve. Na podlagi izvedenih tako kvalitativnih kot kvantitativnih metod v raziskavi, smo prišli do ugotovitve, da je primerno repozicioniranje blagovne znamke, predvsem zaradi trenutne pozicije izdelka, kakor tudi vsebine, ki jo predstavlja. Smatramo, da izdelek Jogurtova gibanica sicer predstavlja lokalni Slovenski izdelek, vendar potenciala, ki ga ima s kakovostjo produkta, ne trži zadostno. Slednje ugotovitve smo podrobneje predstavili v raziskavi.
Ključne besede: pozicioniranje, repozicioniranje, marketing, Jogurtova Gibanica, marketinški načrt.
Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 301; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

6.
Načrt digitalnega komuniciranja za izdelek Wooden Drop
Urban Peklar, 2021, diplomsko delo

Opis: V času, ko se vse več dejavnosti vsakdanjega življenja ter poslovanja premika na splet in v različne oblike digitalnih vsebin, je bolj kot kadarkoli prej pomembno, da podjetja sledijo trendom in svoje aktivnosti prilagajajo uporabnikom. Podjetje, ki stoji za izdelkom Wooden Drop je s svojim poslovanjem šele začelo in se digitalizacije na trgu dobro zaveda. Prav tako imajo opredeljeno vizijo ter poslanstvo podjetja in določene cilje za prihodnja leta razvoja. Ker pa je podjetje izjemno majhno in so njihove sposobnosti na področju marketinške komunikacije omejene, bo načrt digitalne komunikacije, ki je tema diplomske naloge, predstavljal temelj in osnovno iz katere bodo izbirali aktivnosti za njihovo marketinško komunikacijo na spletu. Prvi del naloge zajema teoretično osnovno marketinškega komuniciranja in opredeljuje osnovna orodja marketinškega spleta, ki jih bomo uporabljali v nadaljevanju. V drugem delu predstavljamo izdelek Wooden Drop in istoimensko podjetje, ki izdelek izdeluje in prodaja. Predstavili bomo cilje podjetja ter s pomočjo SWOT analize opredelili trenutno situacijo v podjetju. Prav tako bomo opisali pozicioniranje izdelka na trgu. Glavni del naloge predstavlja načrt digitalne komunikacije za izdelek Wooden Drop, ki je izdelan na podlagi metode SOSTAC. V skladu z metodo smo opredelili cilje, strategije, taktike in aktivnosti za vsako orodje marketinške komunikacije, prav tako pa smo določili proračun projekta in načina merjenja uspešnosti. Načrt je izdelan za obdobje šestih mesecev.
Ključne besede: marketing, digitalno, komunikacija, izdelek
Objavljeno v DKUM: 08.09.2021; Ogledov: 307; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
Segmentiranje odjemalcev podjetja SITIS d.o.o.
Lan Soče, 2020, diplomsko delo

Opis: Za dolgoročno uspešno poslovanje in celo obstoj podjetja je nujno kakovostno zadovoljevanje potreb potrošnikov. Dobro je, da ima poleg uporabne vrednosti izdelek še druge značilnosti, ki so pomembne za potrošnika: praktičnost, lep videz, potrošniku prijazno uporabo ipd. To daje potrošniku občutek lastne visoke vrednosti. Z uporabo marketinških znanj, je lažje s kupcem vzpostaviti in negovati odnos, tako da se počuti pomembno in da ve, da je njegov nakup varen. Za kakovosten odnos do kupcev je nujno, da jih čim bolj poznamo, da poznamo njihove lastnosti. Segmentacija pomeni razčlenitev oz. razčlenjenost, v marketingu segmentacija trga pomeni razdelitev trga na več skupin povpraševalcev glede na določene značilnosti. Diplomski projekt sem razdelil na dva dela. V prvem delu sem predstavil teoretična spoznanja o segmentiranju odjemalcev. Predstavil sem opredelitev in razvoj segmentacije, natančneje segmentacijo za analizo in personalizacijo. Opisal sem prednosti in slabosti segmentacije ter različne modele segmentacije odjemalcev. Poznamo več modelov segmentiranja, kot je npr. model angažiranega stika z odjemalcem na podlagi vzorcev nakupa in na podlagi ciljev strank. Z modeli segmentiranja določimo končne oziroma ciljne kupce med vsemi potencialnimi strankami. Poznamo različne vrste segmentov kupcev in orodij ponudbe vrednosti. V nadaljevanju dela so predstavljeni trendi segmentacije strank v prihodnosti. Spoznamo nove načine zbiranja in obdelovanja podatkov, porast hiperpersonalizacije, širjenje platform in novih načinov razmišljanja ter segmentacijo v rokah tržnikov. V drugem delu diplomskega projekta sem svoja spoznanja iz teorije segmentiranja uporabil na primeru konkretnega podjetja, ki prodaja prehranska dopolnila in izdaja knjige s področja zdravja. Po predstavitvi podjetja sem opisal obstoječo segmentacijo odjemalcev. V nadaljevanju sem primerjal podatke iz segmentacije, ki jo je podjetje izvedlo leta 2010, z aktualnim dogajanjem v podjetju in ugotovil, da je prišlo do pomembnih sprememb. Z njihovo analizo sem opredelil nove možne segmente odjemalcev. Kot nove možne segmente sem izbral vse prebivalce, vegetarijance, vegane, starejše od 65 let, bralce knjig njihove založbe. Kot posledico uvajanja novih izdelkov sem tudi določil nova segmenta, in sicer športnike in rekreativce ter ženske, ki uporabljajo magnezij v lepotne namene. V zaključku dela sem predstavil predlog ukrepov, kako s pomočjo znanja o marketingu, posebej o segmentiranju odjemalcev, povečati delež neposrednih kupcev, predvsem uporabnikov spletne trgovine. Kupci tudi v spletni trgovini iščejo rešitve za svoje težave, podjetje pa je zaradi strogih zakonskih omejitev pri navajanju zdravilnih učinkov prehranskih dopolnil pri tem zelo omejeno. Kljub temu obstaja nekaj načinov, kako kupce usmeriti na izdelek, ki pomeni ustrezno rešitev zanje. Te načine sem tudi opisal.
Ključne besede: analiza odjemalcev, segmentacija trga, marketing, redni odjemalci, potencialni odjemalci
Objavljeno v DKUM: 24.03.2021; Ogledov: 504; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (865,67 KB)

8.
Motivi lastnikov ekoloških kmetij za ekološko kmetovanje
Špela Hribernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Odločitev je dejanje, ki človeka izoblikuje in zaznamuje. Vse večja globalizacija potrošnikom omogoča hiter pretok in dostop informacij, zaradi katerih vsakodnevno nastajajo nove potrebe in želje. Iskanje končnega zadovoljstva, ki je posledica pravilne odločitve, se začne ravno pri prepoznavanju teh potreb in želj. Od vsakega posameznika je odvisno, kako in na kakšen način bo informacije iz okolja sprejel in jih interpretiral. Izbira lahko med različnimi viri in na koncu izbere najoptimalnejšo možnost za svojo situacijo. Okolje, ljudje, situacije in osebni vplivi so eni izmed tistih dejavnikov, ki imajo pomembno vlogo pri končnih odločitvah. Rutinsko odločanje je prisotno na vsakodnevni ravni posameznikov, veliko pa je tudi zavestnega sprejemanja informacij in odločitev, ki so lahko bodisi dobre bodisi slabe. Ne glede na izid bo vsaj minimalno prisotna posledica odločitve na posameznika ali potrošnika. Zato je pomembno, da so sprejemanje, interpretiranje in odločanje skrbni in premišljeni, saj lahko velike stvari prinesejo velike težave – in obratno. Naloga prikazuje premišljene odločitve lastnikov ekoloških kmetij, ki s svojim delom zavestno prispevajo k boljšemu zdravju ljudi in prostora, v katerem živimo. Vsi se zavedajo današnjega okoljskega problema in kaj to pomeni za človeka. Ravno zato so s svojim pridobljenim znanjem ter ekološkimi izdelki začeli ozaveščati ljudi okoli osebe. Za vsakim lastnikom ekološke kmetije se skriva motiv, ki ga je pripeljal do ekološkega kmetovanja. Prav tako je vsak šel skozi proces odločanja, ki je od lastnika do lastnika drugačen in edinstven. V raziskavi je sodelovalo trinajst lastnikov ekoloških kmetij, ki sodelujejo na ekološki tržnici v nakupovalnem središču Europark in na ekološki tržnici na Glavnem trgu Maribor. S pomočjo raziskovalnih vprašanj so ugotovljeni in prikazani razlogi, zakaj, kako in na kakšen način. Analizirana je primerjava različnih procesov odločanja in dejavnikov, ki so vplivali na odločitev za ekološko kmetovanje.
Ključne besede: vedenje potrošnikov, proces odločanja, kategorije procesa odločanja, motivi za odločanje, ekološko kmetovanje
Objavljeno v DKUM: 24.03.2021; Ogledov: 404; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (339,83 KB)

9.
Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju : Praktikum
Matjaž Iršič, Domen Malc, Borut Milfelner, Aleksandra Selinšek, 2021

Opis: Praktikum je namenjen študentom prvega letnika dodiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti za delo pri vajah predmeta Osnove marketinga in se uporablja kot dopolnilo k drugi izdaji monografije Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju. Praktikum zajema 10 poglavij in zajema naslednja osnovna področja marketinga: opredelitev marketinga, marketinško okolje, temeljni marketinški koncepti, spoznavanje odjemalcev, raziskave za potrebe marketinga, načrtovanje strategij marketinga, izdelek, cena, marketinške poti in marketinško komuniciranje. Vsako poglavje sledi enaki strukturi: študijski primer, vprašanja iz primera, vprašanja za utrjevanje in vaje za utrjevanje, ki so namenjene poglobljenemu razmisleku o obravnavni temi.
Ključne besede: osnove marketinga, temeljni koncepti, marketinški splet, digitalno okolje, marketinške strategije
Objavljeno v DKUM: 22.03.2021; Ogledov: 461; Prenosov: 72
URL Povezava na datoteko

10.
Dejavniki odločanja pri izbiri destinacije
Tanja Germ, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo raziskovali dejavnike, ki vplivajo na odločitev ljudi, ko se odločajo o izbiri destinacija. Zanimalo nas je kateri so tisti dejavniki in kako močno le ti vplivajo na našo odločitev. Zasnova diplomskega projekta je temeljila na teoretičnem in empiričnem delu. V teoretičnem delu smo poiskali in raziskali razna dela avtorjev in njihova mnenja o dejavnikih ter samem vedenju potnikov oz. turistov. Zanimal nas je proces odločanja turistov, kaj jih motivira za potovanje in kako se vedejo pred, med in po potovanju. Podrobneje smo raziskali marketing destinacij s strani ponudnikov in kako je za njih pomembna dvosmerna komunikacija, da lahko še naprej zadovoljujejo turiste v prihodnosti in uresničijo ali presežejo njihova pričakovanja. Tako je pomembno predvsem, da pri marketinškem spletu ravnajo tako, da se osredotočijo predvsem na potrebe in želje kupcev oz. v našem primeru potnikov. To najlažje dosežejo s segmentacijo trga, kjer trg razdelijo v manjše skupine in se osredotočijo predvsem na tisto, ki je njihova ciljna skupina. Namen naše raziskave je bil ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na odločitev turistov in kako močno vplivajo. Anketirali smo 60 oseb, ki so podali svoje mnenje o vplivu dejavnikov na njihovo odločitev pri izbiri destinacije. Ugotovili smo, da sta za njih najpomembnejša dejavnika cena in podnebje na destinaciji. Prav tako pa je med najvišje ocenjenimi varnost destinacije. Zelo nizko pa je ocenjen dejavnik kvaliteta življenja ljudi na izbrani destinaciji, torej življenjski standard lokalnih prebivalcev. Pomembnost dejavnikov pa smo primerjali tudi po starostnih skupinah in po spolu.
Ključne besede: dejavniki, odločanje, izbira, destinacija
Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 342; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (682,00 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici