1. Vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanjeMaja Šušteršič, 2023, magistrsko delo Opis: Spletno nakupovanje je oblika elektronskega poslovanja, ki omogoča odjemalcem nakupovanje izdelkov ali storitev preko interneta z uporabo spletnega brskalnika ali mobilne aplikacije. Rast spletnega nakupovanja v zadnjih letih spodbujajo številni dejavniki, vključno s pandemijo koronavirusa. Pandemija je v državah po svetu povzročila uvajanje strogih ukrepov za zajezitev koronavirusa, ki so zajemale popolno zaprtje držav (lockdown), karantene, prepovedi potovanj, delo na domu, pa tudi zapiranje številnih neživilskih prodajaln. Vse to je po eni strani povzročilo velike izgube v gospodarstvu, po drugi strani pa pospešeno digitalizacijo in uporabo spletnega nakupovanja.
Pandemija je močno zaznamovala nakupno vedenje odjemalcev, predvsem med prvim valom pandemije. Prebivalstvo vsake države se je na začetek pandemije odzvalo s kopičenjem zalog, pojavilo se je večtedensko panično nakupovanje. To se je najbolj odražalo pri izdelkih, kot so maske, razkužila, antiseptiki, zdravila proti prehladu in gripi, prav tako pa so začeli kopičiti živila za domačo shrambo, kot so trajno mleko, sladkor, riž, kvas, testenine, toaletni papir in različna konzervirana hrana.
Odjemalci so zaradi pandemije manj pogosto hodili v trgovine in so se trudili nakupovati v trgovinah, kjer je bilo manj gneče in ob urah, ko je bilo v trgovinah manj ljudi. Številni so skrajšali tudi nakupovalni čas, da bi opravili nakup čim hitreje. Nekateri odjemalci so zaradi pandemije začeli uporabljati samopostrežne blagajne, izkazali pa so tudi preferenco do brezstičnih načinov plačila (kreditna kartica, mobilno plačevanje). Pandemija je vplivala tudi na t. i. taktilno sposobnost odjemalcev, torej potrebo odjemalcev po tem, da si izdelke ogledajo, se jih dotikajo, vonjajo ali jih okušajo.
Krizne razmere pogosto prekinejo vsakodnevne nakupovalne rutine, kar odpira prostor za preizkušanje novih praks in njihovo preoblikovanje, kar je pri marsikaterem odjemalcu vodilo k spletnemu nakupovanju. Med pandemijo so začeli odkrivati spletno nakupovanje starejši in digitalno manj vešči odjemalci.
Evropska spletna maloprodaja se je leta 2020 povečala za 31 odstotkov. V državah, kjer je bil izbruh koronavirusa najhujši, kot na primer v Španiji in Italiji, se je spletna prodaja še bolj drastično povečala. Najvišja rast spletnih naročil je bila dosežena aprila 2020, pred koncem prvega vala pandemije. Po koncu prvega vala, ko je bilo večinoma konec splošnega zaprtja držav, se je spletna nakupovalna aktivnost pričela zmanjševati, kljub temu pa je še zmeraj dosegala veliko višjo raven kot v začetku letu 2020, pred pričetkom pandemije.
Pri spletnem nakupovanju so največji premik naredili odjemalci v razvijajočih se gospodarstvih. Največje število med aktivnimi spletnimi kupci, ki opravijo najmanj en spletni nakup vsaka 2 meseca, se je od pričetka pandemije koronavirusa zaznalo v kategoriji kozmetike in osebne nege, digitalne zabave, hrane in pijače ter mode in modnih dodatkov. Največja rast aktivnih spletnih kupcev zaradi vpliva pandemije koronavirusa pa se je izkazala v sektorju izdelkov za IKT tehnologijo, farmacevtskih izdelkov, orodja in pripomočkov za vrtnarjenje ter izobraževanja in spletnih tečajev.
V sklopu empirične raziskave smo ugotovili, da ima večina odjemalcev pozitiven odnos do spletnega nakupovanja, prav tako pa je večina odjemalcev zadovoljnih s spletnim nakupovanjem. Ob koncu smo potrdili tudi dejstvo, da je pandemija koronavirusa pri odjemalcih za več kot 50 % povečala obseg spletnega nakupovanja, vendar pa pandemija ni vplivala na večje zadovoljstvo odjemalcev s spletnim nakupovanjem. Ključne besede: spletno nakupovanje, zadovoljstvo odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na nakupno vedenje odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanje Objavljeno v DKUM: 17.03.2023; Ogledov: 314; Prenosov: 105
Celotno besedilo (5,66 MB) |
2. Marketinško komuniciranje v salonu Fascia CenterMonika Merc, 2023, magistrsko delo Opis: Marketinško komuniciranje, kot skupek orodij za povezovanje ponudnikov s potrošniki, v današnjem času predstavlja velik pomen za uspešnost organizacije. Marketinško komuniciranje, h kateremu prištevamo oglaševanje, odnose z javnostmi, osebno prodajo, pospeševanje prodaje ter neposredno trženje, mora biti glede na organizacijo ter njeno ciljno skupino premišljeno sestavljeno in organizirano. Organizacija mora glede na svoje cilje izbrati primeren kanal ali dva, v katerega se bo osredotočila s svojo trženjsko strategijo ter pri katerem lahko doseže največ ljudi iz svoje ciljne skupine.
V magistrskem delu smo se osredotočili na raziskavo marketinškega komuniciranja storitvenega podjetja Fascia Center, kjer ponujajo storitve za nego telesa. S teoretičnim delom želimo predstaviti komuniciranje, različne vrste marketinških komunikacijskih orodij in pripravo dobre marketinške strategije. V empiričnem delu je s pomočjo intervjuja ter ankete predstavljeno podjetje, njihove storitve, poslovanje, na podlagi anketiranja njihovih uporabnikov storitev smo opravili tudi raziskavo. Ključne besede: marketinško komuniciranje, oglaševanje, marketing, družbena omrežja, ciljno občinstvo, promocija, manualna terapija, estetika, masažni salon, odnosi z javnostmi, pospeševanje prodaje. Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 242; Prenosov: 123
Celotno besedilo (4,36 MB) |
3. Prodaja oblačil preko spleta v času epidemije covidaTjaša Pulko, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu bomo opredelili na splošno, kaj prodaja sploh je, kaj je namen in temeljni cilj vsake prodaje. Našteli bomo tudi, kakšne vrste prodaje poznamo in kako se je prodaja sploh začela. Predvsem se bomo usmerili na spletno prodajo, ki je v času covida-19 zacvetela. Na kratko opisali epidemijo, ki se nas je vse dotaknila. Kot pa že naš naslov nakazuje, bomo veliko pozornost namenili spletni prodaji, predvsem predstavili prednosti in slabosti spleta ter nato namenili več pozornosti tudi nekaterim spletnim trgovinam. Vse skupaj bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo krajše ankete, v kateri bomo anketirance spraševali, če so med epidemijo covida-19 nakupovali oblačila preko spleta in kolikokrat, katere spletne strani so uporabljali za nakup in podobno. V diplomskem projektu bomo predstavili tudi večje spletne trgovine, po našem mnenju About you, Zalando, Asos, BestSecret Farfetch in Emporium. Ključne besede: epidemija covida-19, oblačila, spletne trgovine, družbena omrežja, spletno oglaševanje Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 321; Prenosov: 67
Celotno besedilo (2,51 MB) |
4. Vloga vplivnežev pri modnih znamkah oblačilNeja Dežman, 2022, diplomsko delo Opis: V času, ko je ljudem skoraj vse na dostopu roke in ko družbena omrežja uporablja večina ljudi, je zelo pomembno kakšen vtis pustijo podjetja z svojim oglaševanje pri potrošnikih. Vplivnostni marketing je strategija, ki že od nekdaj zelo priljubljena med podjetji, saj lahko tako, preko vplivnežev ljudem čimbolj približajo svojo znamko. Podjetja se povezujejo s tistimi vplivneži (pevci, igralci, Youtuberji, TikTokerji, modeli…), za katere menijo, da bodo najbolj pritegnili njihovo ciljno občinstvo. Ljudje bodo raje kupili izdelke določene blagovne znamke, ko bodo ti predstavljeni s strani vplivnežev katerim lažje zaupajo in so jim bližje kot sama podjetja. Ravno vplivneži pa so osebe, ki v današnjem času narekujejo modne trende in tako lahko podjetja z njimi dosežejo svoj naslednji hit. Pomembno je, da podjetja v množici vplivnežev izberejo tistega pravega, s katerim bodo lahko preko kreativnih oglasov, pritegnila pozornost čim več potencialnih odjemalcev. Podjetje se bo za večje kampanje in naprimer za televizijske oglase raje odločilo za zvezdnika večje prepoznavnosti, preko katerega bodo imeli enosmerno komunikacijo z svojimi potrošniki. Kadar pa sodelujejo z vplivneži, pa bodo ti svojim sledilcem podali mnenje, ga pokomentirali skupaj z njimi in tako pridemo do dvosmerne komunikacije, katera da potrošniku občutek pripadnosti in se tako lažje povežejo z blagovno znamko. Ključne besede: vplivneži, modne znamke, vplivnostni marketing, potrošniki, oblačila Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 286; Prenosov: 81
Celotno besedilo (3,39 MB) |
5. Metoda dropshipping v spletni trgoviniŽiga Jelen, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Metoda dropshipping v spletni trgovini, smo najprej opisali teorijo spletne trgovine in to podkrepili s primeri različnih vrst le teh. V nadaljevanju smo opisali postopek izdelave spletne trgovine in s pomočjo teorije ter vodiča, v katerem smo to po korakih prikazali na spletni platformi Shopify. Na koncu smo razložili, kako poiskati donosno nišo za vaše lastno podjetje in predstavili postopek izbire pravega dobavitelja, kateri vam bo pomagal pri uresničevanju vaših načrtov. Ključne besede: metoda dropshipping, spletna trgovina, spletna prodaja Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 231; Prenosov: 61
Celotno besedilo (1,93 MB) |
6. Načini pospeševanja prodaje s pomočjo družbenih omrežijAjda Grabnar, 2022, diplomsko delo Opis: Družbena omrežja danes predstavljajo del vsakdana, uporabljajo pa jih vse generacije. Posledično na njih zasledimo tudi nešteto oglasov, ustvarjenih z namenom, da odjemalce pritegnejo in prepričajo k nakupu. Naloga podjetij je namreč, da gradijo na blagovni znamki ter privabljajo kupce, hkrati pa razvijajo metode pospeševanja prodaje skupaj z nenehno razvijajočimi se družbenimi mediji.
Preučili smo obstoječe metode pospeševanja prodaje, izluščili najbolj priljubljene metode pospeševanja na družbenih omrežjih ter predstavili njihove osnovne značilnosti. V diplomskem delu smo predstavili tudi najpopularnejša družbena omrežja ter vrste oglasov, ki so na voljo proizvajalcem za pospeševanje prodaje ali poznavanja blagovne znamke. Teoretičen del smo podkrepili tudi z analizo anketnega vprašalnika, s pomočjo katerega smo ugotovili, katera družbena omrežja so najpogostejša tarča oglasov proizvajalcev ter kako uspešni so z vidika odjemalcev. Dotaknili smo se tudi vplivnežev, ki dandanes predstavljajo eno izmed pomembnejših vrst oglaševalcev na družbenih omrežjih, saj z grajenjem na zaupanju pri sledilcih, uspešno pospešujejo prodajo izdelkov blagovnih znamk, saj odjemalcem predstavljajo kredibilen, zaupanja vreden vir informacij in izkušenj. Ključne besede: pospeševanje prodaje, metode pospeševanja prodaje, družbena omrežja, spletni marketing, oglasi, sponzoriranje objave. Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 206; Prenosov: 80
Celotno besedilo (2,80 MB) |
7. Analiza zadovoljstva odjemalcev v podjetju dm drogerie markt d. o. o.Tajda Plešej, 2020, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo odjemalcev predstavlja izjemen pomen za podjetja, zato je treba razumeti in upoštevati mnenja strank ter tako pridobiti podroben vpogled v to, kaj želijo kupci, in bolje prilagoditi svoje storitve ali izdelke, da izpolnijo oz. presežejo njihova pričakovanja. Na splošno lahko pričakujemo, da se bo zadovoljen odjemalec odločil za ponoven nakup in ostal zvest podjetju, kar bo za podjetje pomenilo ustvarjanje dobička na dolgi rok.
Ker smo želeli preveriti zadovoljstvo strank v dm drogerie markt, d. o. o., smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika in rezultate analizirali ter dobili vpogled v zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev v podjetju in možnosti za izboljšave.
Anketiranci so na splošno zadovoljni s podjetjem dm, prevladuje pa nezadovoljstvo glede usposobljenosti kadrov, akcij in brezplačnih vzorčkov. Ključne besede: Zadovoljstvo odjemalcev, odjemalec, zvestoba, pričakovanja odjemalcev, nezadovoljstvo odjemalcev. Objavljeno v DKUM: 10.11.2022; Ogledov: 202; Prenosov: 26
Celotno besedilo (700,43 KB) |
8. Pogajanja v nabaviInes Ulbl, 2022, diplomsko delo Opis: Ko slišite za besedo pogajanja, si boste običajno predstavljali veliko mizo, za katero sedijo možje z resnimi nameni, da bi dosegli to, kar si želijo. V primeru, da pogajanja ne bi bila uspešna, lahko ti postanejo jezni in sledijo grožnje drug drugemu. Vendar se moramo zavedati, da ob besedi pogajanja ne pomislimo samo na ta primer, ampak moramo vedeti, da smo v procesu pogajanj lahko vsi posamezniki in je to del našega vsakdanjega življenja, ki ga izvedemo vsakič, ko želimo z drugimi osebami medsebojno uskladiti različna stališča. In prav zaradi tega, ker se skoraj vsakodnevno pogajamo vsi, bi se morali zavedati pravega pomena pogajanj in kaj je tisto, kar bi nam lahko v na daljnih pogajanjih pomagalo.
Velikokrat nekoga slišimo ali preberemo, da so informacije v našem življenju moč predvsem, kadar gre za proces pogajanj. S tem se lahko popolnoma strinjamo, ampak se moramo vprašati, ali so vse te informacije, ki jih najdemo tudi resnične? Danes je zagotovo informacij preveč, saj se iz vseh teh informacij pogosto ne znajdemo in ne vemo, kaj je res in kaj ni. Od vseh teh informacij imamo velikokrat težave, da izluščimo tisto, kaj je bistvo in tisto, kar ni tako zelo pomembno. Zato je pri pogajanjih pomembno, da imamo prave informacije ne glede na to, ali jih je preveč ali premalo.
Pogajanja se pojavljajo zelo pogosto v nabavnem procesu, ki se začnejo s komunikacijo med dobaviteljem in kupcem in trajajo vse do končnega podpisa pogodbe. Pogajanja definitivno niso preprosta zadeva, saj so pot, ki vodi od nasprotovanja do sodelovanja. Dober pogajalec mora znati biti potrpežljiv, saj lahko pogajanja vzamejo veliko časa, prav tako pa tudi precejšni napor na pripravo. Dober pogajalec mora znati biti vztrajen pri iskanju rešitev, jasno se mora zavedati svojih ciljev in svoje vrednosti.
Pred vami je gradivo, ki vam bo pomagalo odkriti pomen in značilnosti nabavnega poslovanja, kateri so cilji nabavne funkcije in kako poteka nabavni proces. Spoznali boste, kako velik pomen imajo pogajanja v procesu nabave in so s tem tudi prava izbira dobavitelja. Ker vemo, da je končni rezultat pogajanj odvisen od vsakega pogajalca, se boste naučili, katere so tiste lastnosti, s katerimi bi lahko pogajanje izvedli uspešneje. Prav tako se boste zavedali, katere so lastnosti, zaradi katerih lahko pogajanje tako rekoč »pade v vodo«.
V nadaljevanju je poglavje posvečeno tudi elektronskemu poslovanju v nabavi, saj vemo, da je uporaba interneta pripomogla k velikim spremembam in posledično podjetjem prihranila več časa in denarja. Z elektronskim poslovanjem so pogajalci pridobili veliko koristi. Ključne besede: Nabava, pogajanje, pogajalec, odnosi z dobavitelji. Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 285; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,63 MB) |
9. Zadovoljstvo potrošnikov v različnih načinih oglaševanjaTeja Kodelja, 2022, diplomsko delo Opis: Oglaševanje ima velik vpliv na zadovoljstvo potrošnika, predvsem ko se odloča o nakupu izdelka. Od nekdaj je zelo pomembno vplivalo na odločitve posameznika. Z oglaševanjem poskušamo odjemalcem predstaviti veliko novih informacij o storitvah in izdelkih ter jih usmeriti v nakup. Ima tudi pomembno vlogo, saj predstavlja izdelke in nove storitve ter skuša prepričati odjemalce, da se za izdelek tudi odločijo.
V diplomskem delu bomo predstavili, kako različni načini oglaševanja vplivajo na zadovoljstvo potrošnikov. V prvem delu smo najprej predstavili pojem in pomen oglaševanja ter njegove cilje. V drugem delu smo opisali metode oglaševanja in podrobneje opisali oblike tradicionalnega in digitalnega oglaševanja.
Uporabili bomo tudi anketo, s katero bomo podrobneje predstavili načine oglaševanja in njihov vpliv na zadovoljstvo potrošnikov. Anketiranih je bilo 52 odjemalcev, ki so odgovarjali na dana vprašanja in nam omogočili uspešno raziskavo. Ključne besede: zadovoljstvo potrošnikov, oblike oglaševanja, izdelek, oglas. Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 196; Prenosov: 34
Celotno besedilo (3,58 MB) |
10. Vpliv pandemije covid-19 na marketing v modni industrijiNika Jeza, 2022, diplomsko delo Opis: Svet se je leta 2020 soočil z veliko krizo v obliki pandemije COVID-19. V veliki meri je bila prizadeta tudi modna industrija, ki so jo zaznamovali upad prodaje, spremenjeno vedenje potrošnikov in prekinjene dobavne verige po vsem svetu. Mediji so poročali o različnih vrstah težav s katerimi so se soočali svetovni modni trgovci, kot je nepričakovano odpuščanje delavcev in zaposlenih, hkrati pa so morali izvajati prakse družbene odgovornosti za svoje skupnosti.
V teoretičnem delu so zbrane informacije o modi in marketingu mode, opredeljen je pojem blagovna znamka, prav tako je zbranih veliko uporabnih informacij na temo marketinškega komuniciranja.
V empiričnem delu so zbrani podatki o tem, kako je pandemija COVID-19 vplivala na modno industrijo in modne trgovce po svetu. Predstavljena je marketinška strategija blagovnih znamk Zara in H&M in kako sta se globalna modna trgovca spopadala s pandemijo. Čeprav ugotovitve kažejo, da svetovna modna trgovca uporabljata različne strategije marketinškega komuniciranja sta se na krizo pandemije COVID-19 odzvala s podobnimi pristopi, npr. s finančno podporo in začetkom proizvajanja zaščitne zdravstvene opreme. Ključne besede: moda, marketing mode, blagovna znamka, pandemija COVID-19, marketinško komuniciranje. Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 273; Prenosov: 38
Celotno besedilo (1,34 MB) |