| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 784
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ugotavljanje vpliva epidemije covid-19 na javna naročila v izbrani zdravstveni ustanovi
Monika Lep, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali javna naročila in pravno podlago zanje, katera določa načela in postopke, ki usmerjajo uporabo javnega naročanja v praksi. Ob tem smo navedli pravila in smernice s področja javnega naročanja, ki so podana na ravni EU. Ker so javna naročila del nabavnega poslovanja, smo preučili nabavo in nabavno funkcijo v javni ustanovi. Leto 2020 je zaznamovala epidemija, zaradi katere je bilo potrebno narediti na vseh področjih nekaj sprememb. Iz tega razloga smo si pogledali, kakšno je bilo stanje v tem času na področju javnih naročil tako v domačem okolju kot tudi smernice, ki so bile podane s strani EU. V empiričnem delu naloge smo izbrali dva že izvedena naročila v določeni javni ustanovi in ju podrobneje preučili. Naročili sta vsebovali isti predmet naročila, glede na vrste javnih naročil in se vsebinsko nista veliko razlikovali. Na podlagi raziskanega smo ugotavljali, kakšne posledice in vplive je v tej izbrani ustanovi pustila epidemija COVID-19. Ugotovili smo, da kljub visoki vključenosti omenjenega virusa v izbrani ustanovi na področju zdravstvenih storitev, le-ta ni imel tako visokega vpliva na naše raziskovano področje javnih naročil, ki je del nabave v njej.
Ključne besede: javna naročila, zakon o javnem naročanju, epidemija, COVID-19, nabavno poslovanje
Objavljeno v DKUM: 24.12.2021; Ogledov: 244; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

2.
Poslovni koncept prodaje blaga slovenskega porekla
Mihael Slavič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je bilo napisano z namenom raziskave prodaje blaga slovenskega porekla. Osredotočili smo se izključno na prodajo živilskega blaga slovenskega porekla v Sloveniji. Želeli smo raziskati, kakšne so prodajne poti in marketinške aktivnosti pri prodaji živilskega blaga slovenskega porekla. Raziskali smo večino posameznih področij, na katere se deli blago živilskega izvora. Ugotoviti smo želeli, ali je blago na trgu dovolj dostopno vsem odjemalcem, po kakšni ceni je dostopno, koliko ponujenega blaga je dejansko slovenskega porekla in koliko izdelkov oz. blaga je v Sloveniji zgolj izdelanega oz. predelanega. Želeli smo izvedeti, koliko so potrošniki pripravljeni plačati za blago slovenskega porekla napram enakemu blagu tujega porekla. Raziskati smo želeli tudi, po katerih prodajnih poteh pride živilsko blago slovenskega porekla od pridelovalca oz. proizvajalca do končnega porabnika. Magistrsko delo smo podkrepili z raziskavo, ki smo jo opravili s pomočjo spletnega vprašalnika. Rezultati, ki smo jih pridobili, so pokazali, kakšno je dogajanje na trgu živilskega blaga slovenskega porekla. S pomočjo rezultatov smo lahko jasno opredelili, kje so največje pomanjkljivosti, katerega blaga je na trgu največ, katero blago na trgu dosega najvišjo ceno in s katerim blagom smo samooskrbni oz. katero je blago, ki ga proizvedemo več, kot ga porabimo. Samo delo je lahko odličen vir informacij za vsakega posameznika, ki se bodisi ukvarja s pridelavo, predelavo ali bodisi le s prodajo blaga slovenskega porekla, da se lahko s pomočjo zbranih in analiziranih podatkov še bolj približa svojim odjemalcem.
Ključne besede: prodaja, slovensko poreklo, prodaja živil
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 176; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

3.
Marketinško komuniciranje v fitnesu Fitinn
Monika Poboljšaj, 2021, magistrsko delo

Opis: Za naš obstoj in razvoj v družbah komuniciranje predstavlja eno izmed glavnih dejavnosti, s katero se srečuje človek. Komuniciramo, odkar prijočemo na svet, ne samo z besedami, temveč tudi s kretnjami, pogledi, mimiko obraza in s premikanjem telesa nasploh. Vse naštete komunikacijske veščine skozi čas in razvoj spreminjamo in dopolnjujemo. Na enak način se tovrstna rast in razvoj dogajata v podjetjih. Z leti se komuniciranje nadgrajuje, saj je cilj vsakega podjetja, ohraniti svojo konkurenčno prednost, in s tem tudi svoje zveste uporabnike. Dobro poznavanje slednjih in razumevanje njihovih potreb je namreč pogoj za obstoj blagovne znamke. V teoretičnem delu smo najprej opisali, kaj razumemo pod pojmom marketinško komuniciranje, kakšne so njegove naloge, aktivnosti in instrumenti, katerih se podjetja poslužujejo za dosego dobrega poslovanja. Temu sledi podrobna predstavitev podjetja Fitinn, njihova ponudba storitev in instrumenti komuniciranja. V empiričnem delu smo na podlagi pridobljenih rezultatov z vzorca 103 anketirancev raziskovali, kakšno je njihovo poznavanje izraza marketinško komuniciranje, pogostost obiskovanja fitnesa ter prepoznavanje fitnesa Fitinn in ocenjevanje zadovoljstva. Rezultate smo analizirali s pomočjo statističnega programa in jih prikazali v tabelah. Izvedli smo opisno statistiko oz. deskriptivno metodo ter uporabo parametričnih testov, s pomočjo katerih smo merili zadovoljstvo uporabnikov z marketinškim komuniciranjem glede na spol in starost. Prav tako smo ugotovili srednje močno in statistično pozitivno razliko med ocenjevanjem in poznavanjem izraza marketinško komuniciranje.
Ključne besede: komuniciranje, zadovoljstvo, oglaševanje, fitnes Fitinn
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 225; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

4.
Prepoznavnost podjetja Cer - Cvet na družbenem omrežju Facebook
Barbara Cer, 2021, diplomsko delo

Opis: Naša življenja se iz dneva v dan spreminjajo. Sledimo tehnološkim razvojem in posledično sledimo tudi novim in inovativnim marketinškim pristopom in strategijam. Tradicionalni marketinški pristopi se spreminjajo in le te vztrajno zamenjujejo avtomatizirane oblike sodobnega digitalnega marketinga. Tovrstna oblika marketinga podjetjem prinaša ne le prednosti iz stroškovnega vidika, temveč močno pripomore k prepoznavnosti blagovnih znamk, njihovem boljšem targetiranju, boljši konverziji in boljšem dosegu. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je na enem mestu zbranih veliko uporabnih in koristnih informacij o digitalnem marketingu. Opredelili smo digitalni marketing, njegove prednosti in slabosti, strategije in predstavili oblike digitalnega marketinga. Podrobneje smo predstavili tudi družbeno omrežje Facebook in kako lahko podjetje le to uporabi v svoj prid ter boljše rezultate svojega poslovanja. V praktičnem delu je podrobneje predstavljeno podjetje Cer – Cvet in njihova Facebook stran. Namen eksperimenta, ki je bil izveden v okviru diplomske naloge, je bilo dokazati, da lahko z doslednostjo in konsistentnimi objavami na Facebook strani, podjetje dosega pozitivne rezultate in učinke. Za obdobje enega meseca smo splanirali objave za dotično podjetje, jih redno objavljali na Facebook strani in analizirali dobljene rezultate. Na koncu smo na podlagi pridobljenih rezultatov tudi preverili zastavljeni hipotezi.
Ključne besede: Facebook, družbeno omrežje, marketinško komuniciranje, digitalni marketing, Cer – Cvet, prepoznavnost podjetja
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 240; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

5.
Marketinško komuniciranje blagovne znamke medex
Nina Milošič, 2021, diplomsko delo

Opis: »Živimo v času, kjer je multipliciranje in segmentiranje ponudbe hitrejše od povpraševanja« (Razpet, 1999, str. 596). Te informacije se morajo zavedati podjetja, ki morajo poleg zadovoljitve potreb svojih odjemalcev razmišljati tudi o teh, ki jih ti sami pri sebi še niso ustvarili. Vse ideje morajo ustrezno komunicirati, pri tem pa ima velik pečat tudi sama blagovna znamka oz. njeno poznavanje v očeh odjemalcev. V diplomskem delu sprva obravnavamo marketinško komuniciranje kot pomemben skupek dejavnosti, preko katerih podjetje komunicira s kupci (Weis, 2011, str. 31). Za njegovo izvedbo si podjetja pomagajo z več koraki, katere posamezno opisujemo v nadaljevanju. V tretjem delu obravnavamo teorijo blagovne znamke, ki jo Kotler (1998, str. 303) opisuje kot obljubo prodajalca kupcu, da ima obravnavan objekt določene lastnosti, koristi in storitve. Podjetje z blagovno znamko jamči, da so njihovi izdelki kvalitetni. V okviru blagovne znamke poznamo uravnotežen pogled na blagovno znamko, kjer ločujemo notranji in zunanji pogled. V prvem gre za identiteto blagovne znamke, ki jo sestavljajo menedžerji, skrbniki in zaposleni, v drugem pa za premoženje blagovne znamke, ki ga tvorijo odjemalci, uporabniki in zainteresirana javnost (Pisnik Korda & Šebjan, 2011, str. 23). Podjetje Medex je bilo ustvarjeno leta 1954 in je v letih ustvarjanja danes eno vodilnih proizvajalcev prehranskih dopolnil v Evropi (Medex, 2021). Za analizo marketinškega komuniciranja blagovne znamke smo uporabili anketni vprašalnik, v katerem je sodelovalo 64 udeležencev. Ugotovili smo, da naši respondenti poznajo Medex, da ta zadovoljuje njihove potrebe in ga ti vidijo zaupanja vrednega in edinstvenega. Zavedajo se vpliva uravnoteženega pogleda na blagovno znamko, kakor tudi ocenjujejo, da le-tega pri blagovni znamki Medex poznajo. K temu pripomore tudi marketinško komuniciranje podjetja Medex, ki bo z njegovim ustreznim nadaljevanjem podjetju omogočalo uspehe še v nadaljevanju.
Ključne besede: marketing, marketinško komuniciranje, blagovna znamka, komunikacija, Medex
Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 286; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

6.
Inovacijski trendi v trgovini na drobno
Katja Kojc, 2021, diplomsko delo

Opis: Za obstoj na konkurenčnem trgu trgovcev na drobno se podjetja poslužujejo različnih tehnik nadgradnje obstoječih sistemov in privabljanja kupcev. Sledenje trendom, ki trenutno obstajajo in uvajanje inovacij pa trgovini omogočata storiti le to. Premik iz tradicionalne fizične oblike trgovin na spletno prodajo je eden najbolj tipičnih primerov digitalizacije v gospodarstvu in družbi. Sistemi, ki so tehnološko sodobno podprti in se konstantno razvijajo, uporabnikom omogočajo učinkovitejše delovanje, lažji in boljši dostop do večjega števila informacij ter razvijanje. Prej poznana oblika trgovine na drobno, ki se je začela razvijati v času merkantilizma, je skozi zgodovino spreminjala gospodarstvo in se je skupaj z družbami tudi spreminjala.
Ključne besede: trgovina na drobno, digitalizacija, spletna prodaja, Industrija 4.0, inovacije, pandemija.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 228; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

7.
Mobilno marketinško komuniciranje na primeru spletne trgovine Okay.si
Špela Šilak, 2021, diplomsko delo

Opis: Mobilne naprave so vsekakor postale nepogrešljiv del našega vsakdana. Uporabljamo jih že na vseh ravnem našega življenja – torej tudi v marketingu. S pomočjo mobilnih telefonov povečujemo raven digitalizacije, razpon katere pa nam omogoča boljše in lažje življenje. V marketinških vodah pa nam mobilne naprave pomenijo relativno nov komunikacijski medij, ki sicer obstaja že nekaj desetletij, vendar ne v takšni obliki, ki ga poznamo danes. Ta se je skozi leta nadgrajeval in izboljševal. Sedaj sam mobilni telefon ni samo komunikacijski medij, preko njega imamo uporabniki dostop do še več komunikacijskih medijev kot so družbena omrežja, mobilne aplikacije, znamčene mobilne igre itd. Mobilno marketinško komunikacijo smo opredelili in analizirali pri spletni trgovini Okay.si in pri odjemalcih preverili morebitne novosti na tem področju s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati slednjega so nam dali vpogled do mnenj in preferenc poznavalcev in odjemalcev spletne trgovine do še večje digitalizacije – torej do večje vpeljave mobilnega telefona v marketinško komuniciranje.
Ključne besede: mobilna naprava, marketing, komuniciranje, interaktivni medij
Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 191; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

8.
Nove metode pospeševanja prodaje
Katja Medved, 2021, diplomsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je pomembna dejavnost vsakega podjetja, ki na tak način skuša vplivati na vedenje potencialnih odjemalcev. S pomočjo marketinškega komuniciranja podjetja neposredno ali posredno informirajo, prepričujejo in spominjajo odjemalce o svojih izdelkih ali storitvah. Znotraj marketinškega komuniciranja so zajete štiri osnovne dejavnosti, ki so podjetjem v pomoč pri prenosu sporočila do ciljnega odjemalca. Te dejavnosti so oglaševanje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja in pospeševanje prodaje. Medtem ko so oglaševanje, odnosi z javnostmi in osebna prodaja namenjeni predvsem grajenju imidža blagovne znamke, pa ima pospeševanje prodaje takojšen učinek. Pospeševanje prodaje je torej namenjeno takojšnjemu odzivu odjemalcev, ki se najpogosteje odrazi pri nakupu samega izdelka ali uporabi storitve. Razmere na trgu se zaradi zasičenosti z izdelki precej zaostrujejo, zato morajo podjetja predvsem najti nove načine, s katerimi bodo pospešila prodajo svojih izdelkov in s tem ohranila konkurenčno prednost. Nove metode pospeševanja prodaje se tako nanašajo predvsem na razvoj telekomunikacijske tehnologije in premika dejavnosti na splet. Ta premik pa podjetjem omogoča neposredno pridobivanje povratnih informacij odjemalcev, s čimer prispeva k večji učinkovitosti in uspešnosti podjetja.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, pospeševanje prodaje, odjemalec, komunikacijska tehnologija, medij
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 225; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

9.
Spletna prodaja oblačil v času epidemije covid-19
Lea Kukovec, 2021, diplomsko delo

Opis: Epidemija novega koronavirusa je od modnih trgovcev oblačil zahtevala znatne spremembe v načinu poslovanja, delovanja in komuniciranja s potrošniki. Temeljito preoblikovanje in reorganizacija dosedanjih poslovnih procesov ter posledičen prehod na elektronsko poslovanje so modnim podjetjem zaradi zaprtja fizičnih prodajaln omogočili preživetje in omilitev vseh negativnih posledic epidemije. Uporaba spletnih trgovin z oblačili je tako postala neizogibna praksa modnih prodajalcev. Skladno s spletnimi prodajalnami so se razvili tudi novi načini interakcije z odjemalci, nove metode pospeševanja prodaje in nove tehnike oglaševanja, ki smo jih podrobneje predstavili v diplomskem delu. Poleg tega smo v pogovoru z uspešno poslovno žensko in znano slovensko vplivnico, Tejo Jugovic, poznano pod imenom Coolmamacita, spregovorili o tem, kakšna je bila med epidemijo vloga influencerjev, ki so sodelovali z modnimi blagovnimi znamkami. S podatki lastne raziskave o nakupnih navadah potrošnikov v času epidemije covida-19 smo ugotovili, da so spletne trgovine z oblačili učinkovit, efektiven in dokaj priljubljen način nakupovanja oblačil, ki bo zagotovo cvetel tudi po koncu epidemije. Razlog pa so predvsem spremenjene nakupne navade potrošnikov, vse pogostejša uporaba spletnih družbenih platform in vse bolj digitaliziran svet, v katerem živimo.
Ključne besede: spletna prodaja, oblačila, spletna trgovina, epidemija covida-19, modni trgovci, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 361; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

10.
Vpliv odnosa prodajalca na vedenje kupca
Sara Čagran, 2021, diplomsko delo

Opis: Raziskave iz preteklih let so pokazale, da ima odnos prodajalca na vedenje kupca velik vpliv. Prodajalci, ki so usmerjeni na kupca oziroma na odjemalce na sploh, se z njim poistoveti (interakcija ter empatija prodajalca s kupcem), in to lahko poveča učinkovitost in uspešnost podjetja. Rezultati podjetja kar se tiče prodaje so z dobrim odnosom prodajalca tako vedno boljši (Skok, 2012). Današnje prodajno okolje je na trgu vedno bolj konkurenčno, zato se morajo podjetja mobilizirati in tehnično napredovati, da tako napredujejo in so vzporedne z vedno bolj razvitim svetom. To morajo početi za trajnostno naravnani razvoj, da tako pridobijo vsaj malo prednosti pred njihovimi konkurenti. To je tudi en korak do boljše učinkovitosti in uspešnosti samega podjetja. Dan danes pa so odnosi med prodajalci in kupci iz dneva v dan bolj dolgoročni, kar daje podjetju neko dolgoročno sredstvo za obstoj in zvestobo kupcev. Osredotočanje na same kupce je pravzaprav neko orodje podjetja, s katerim pripomore k boljšemu učinkovanju podjetja (Skok, 2012) Največji razlog za spremembe v prodaji je internet, ki je na področju dostopnosti in uporabnosti informacij povzročil popoln preobrat. To podkrepijo tudi razne raziskave sodobnih nakupovalnih navad. Posledica razvitega svetovnega spleta je ta, da kupec danes več kot 70% nakupnega procesa opravi sam. velike spremembe pa so nastale tudi na področju izdelkov ali storitev. Napredna in zelo razvita tehnologija omogoča tehnološke postopke ter znanja, tako, da je kakovost izdelkov postala pogoj za obstoj na trgu ter za podjetja ne predstavlja več konkurenčne prednosti. Čeprav danes neposrednega odnosa med prodajalcem in kupcem ni čutiti tako živo (brezosebna trgovska središča) je še vedno prisoten v vseh načinih prodaje, kjer se oba udeleženca v prodaji tudi osebno srečata. Prodajalec mora v prvi vrsti razumeti ponudbo, kar pomeni, da zna kupcu razložiti ter nuditi jasna sporočila glede izbranega izdelka ali storitve. Kajti, če prodajalec kupcu ne bo znal pojasniti in razumljivo razložiti kaj ponujajo, bo za kupca ponudba nezanimiva in ga ne bo nikoli pritegnila v nakup. V prodaji pa je zelo pomembna tudi komunikacija, saj preko te podjetja obveščajo svoje stranke in prodajne zastopnike o morebitnih spremembah, novostih, akcijah in trendih, ki se odvijajo in dogajajo v določenem obdobju. Pri prodaji je pomembna tako verbalna kot neverbalna komunikacija. S pomočjo neverbalne komunikacije kupcev lahko prodajalci pridejo do informacij in spoznanj, katerih kupec ustno nikoli nebi povedal. Tako se lahko na podlagi tega osredotočajo na spremembe podjetja in ga izboljšujejo tudi po tej smeri. Neverbalna komunikacija med prodajalcem in kupcem nekako sprosti vzdušje in kupec se takoj počuti bolj lagodno ter mu je tako na neki način lažje izvršiti nakup. Vsako podjetje ima med svojimi zastavljenimi cilji za določeno leto tudi cilj, ki ga imenujejo zadovoljne stranke. Zadovoljstvo strank je podjetju v velikem interesu, saj na podlagi tega povečujejo njihov prihodek in pridobivajo nove ter obdržijo stare stranke. Zadovoljstvo kupcev je zelo pomembno, saj podjetja preko tega vidijo, kako dobro je njihovo delovanje ter morda na podlagi tega kaj tudi spremenijo. Pomanjkanje etike v prodaji lahko privede do nezadovoljnih uporabnikov, slabe publicitete, pomanjkanja zaupanja, izgube posla in včasih tudi sodnega postopka. Tako etika predstavlja ključno vlogo v ustvarjanju in ohranjanju dolgoročnih odnosov z uporabniki. Prav tako je etika pomemben dejavnik, ki vpliva na uspešnost poslovanja organizacije, saj vpliva na njeno sposobnost ustvarjanja močnih odnosov z uporabniki (Madhani, 2020, str. 53).
Ključne besede: zadovoljstvo kupcev, kupci danes, odnosi med prodajalci in kupci, lastnosti prodajalca, komunikacija
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 225; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (950,31 KB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici