| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 147
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Določitev načinov za odpravo vzrokov zamud v proizvodnji : diplomsko delo
Blaž Rituper, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili teoretične osnove proizvodnje in načrtovanja proizvodnje. V teoretičnem delu smo v največji meri uporabili metodo kompilacije, s katero smo zbirali podatke iz različnih pisnih virov drugih avtorjev. Diplomsko delo se v empiričnem delu nanaša na obstoječe stanje v opazovanem podjetju, ki pa želi ostati anonimno, v katerem smo iz opisa obstoječega stanja poskušali najti najprimernejši predlog izboljšav za odpravo vzrokov za zamude v proizvodnji in posledično dobavi končnih izdelkov kupcem. To smo dosegli z opazovanjem procesov v podjetju ter zbiranjem in analiziranjem podatkov o času proizvodnje posameznih izdelkov. V diplomskem delu smo za identifikacijo vzrokov, ki prispevajo k zamudam v proizvodnji, uporabili vzročno-posledični diagram. Za identificirane vzroke smo v nalogi podali nekaj predlogov rešitev. Ključna izboljšava, ki smo jo predlagali (odstranitev medfaznega skladišča med oddelki v proizvodnji), za podjetje ne predstavlja dodatnih finančnih obremenitev, saj je že omogočena z obstoječim informacijskim sistemom, ki ga opazovano podjetje uporablja. S predlagano izboljšavo bi tako le zmanjšali nepotrebno delo med oddelki kot tudi skrajšali čas medfaznih operacij pri nastajanju posameznih naročil.
Ključne besede: obvod, proizvodnja, načrtovanje proizvodnje, zamude v proizvodnji
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 71; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

2.
Označevanje varilnih priprav ter potrošnega materiala : diplomsko delo
Blaž Gračner, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na problematiko upravljanja zalog varilskega materiala, orodja, zaščitne opreme ter rezervnih delov robotskih celic v opazovanem podjetju. Ugotovljeno je bilo, da pomanjkanje označevanja in sledenja artiklom povzroča nepotrebne zamude v proizvodnji zaradi manjka artiklov ter višje stroške nabave. V delu je bila smo uporabili kombinacijo metod, vključno z opazovanjem, primerjalno analizo za celovito razumevanje problema in oblikovanjem predlogov za izboljšanje. Teoretični koncepti logistike, kot so optimalne in varnostne zaloge ter ABC in XYZ analiza, so služili kot osnova za razumevanje obstoječih težav. Rešitev, ki jo predlagamo podjetju, je uporaba poslovno-informacijskega sistema, ki ga v podjetju že imajo, kot elektronskega sistema za vodenje zalog, kar bi omogočilo večjo preglednost, sledljivost in učinkovitost pri upravljanju zalog. Potencialni pozitivni učinki te rešitve so zmanjšanje izgub pri proizvodnji, izboljšana dostopnost do materiala ter optimizacija nabavnih procesov.
Ključne besede: upravljanje zalog, varnostna zaloga, varilski material, označevanje, sledljivost
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 62; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

3.
Celovita prenova oskrbovanja montažne celice : magistrsko delo
Jernej Jereb, 2024, magistrsko delo

Opis: Proizvodna podjetja se danes soočajo s proizvodnjo vedno večjih količin izdelkov, ki se med seboj razlikujejo. Visoka raven individualizacije izdelkov in kompleksnosti predstavljata velik izziv za upravljanje interne logistike, še posebej za proces oskrbovanja montažnih linij. V procesu oskrbovanja moramo skrbeti za dostavo pravilnih komponent, komponent v pravi količini, kakovosti, ob pravem času in na pravo mesto. Zaradi navedenega je ključna izbira najprimernejše strategije oskrbovanja. Strategije oskrbovanja delimo na strategijo hranjenja materiala ob montažni liniji v transportno-skladiščnih enotah, strategijo dostavljanja materiala v zahtevanem zaporedju ob montažni liniji, strategijo dostavljanja materiala ob montažno linijo v manjših zabojih in količinah, prilagojenih porabi v definiranem časovnem oknu, in dve različni strategiji kompletiranja. Poleg omenjenih je pri oskrbovanju pogosto prakticiranje uporabe supermarketov in kartic KANBAN. Zaradi razlik v lastnostih komponent se uvaja tudi hibridno oskrbovanje, ki kombinira pravila dveh ali več strategij. Strategije se med seboj razlikujejo po uporabi, načinu transporta, pripravi in načinu popolnjevanja zalog. Velik vpliv na izbiro in izboljšanje strategij oskrbovanja ima prakticiranje vitkosti v podjetju. Podjetja uvajajo vitkost z namenom odprave izgub in kontinuiranega izboljševanja procesov. Pri hibridni strategiji je izbira kombinacije strategij odvisna od lastnosti vsake komponente posebej. V magistrskem delu smo pozornost namenili metodi Plan-Do-Check-Act (PDCA) in metodi Axiomatic Design in ju kasneje uporabili tudi pri celoviti prenovi oskrbovanja montažne celice v realnem podjetju. Podjetju smo predlagali uporabo metode za izbiro strategije, predlagali pa smo tudi nov proces oskrbovanja montažne celice s poudarkom na uvedbi digitalnega informacijskega sistema za podporo v procesu oskrbovanja z namenom zmanjšanja napak. Obravnava konkretnega primera v praksi nam je pomagala pridobiti vpogled v oskrbovanje montažne celice in se soočiti z izzivi iskanja priložnosti za izboljšave in izvajanja sprememb. Po zaključku dela na izbranem primeru smo pridobljene izkušnje povzeli in posplošili ugotovitve na način, da bodo uporabne tudi za druga podjetja z montažnimi celicami.
Ključne besede: montažna linija, oskrbovanje montažne linije, kompletiranje, strategije oskrbovanja
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 40; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

4.
Challenges that need to be addressed before starting new emergency remote teaching at HEIs and proposed solutions
Simona Šinko, Joan Navarro, Xavier Solé-Beteta, Agustín Zaballos, Brigita Gajšek, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: Emergency Remote Teaching (ERT) aims to swiftly adapt conventional face-to-face educational methods to alternative (typically virtual) formats during crises. The recent COVID-19 pandemic accentuated the vulnerability of traditional educational systems, revealing limitations in their ability to effectively withstand such unprecedented events, thereby exposing shortcomings in the adopted ERT strategies. The goal of this study is to discuss the establishment of resilient, sustainable, and healthy educational systems in non-crisis times, which will enable teachers and students to make a smoother and less stressful transition to Emergency Remote Teaching (ERT) when necessary. A comprehensive hybrid approach, combining quantitative (interviews) and qualitative (online survey) methods has obtained data from 276 professors in 29 countries. These data have been used to identify a range of challenges related to ERT and their perceived level of difficulty. The methodological and social challenges (overshadowed by technical issues at the beginning of the crisis) identified in this research—such as the lack of personal contact or poor feedback from students—have been found to be the most demanding. From the collected insights regarding the perceived level of difficulty associated with the identified challenges, the present study aims to contribute to making higher education systems more robust in non-crisis times.
Ključne besede: emergency remote teaching, technical challenges, methodological challenges, social challenges, education, students’ engagement
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 150; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Vpeljava nove proizvodne linije v podjetju Budič d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Lara Budič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na obsežnih raziskavah in opazovanjih proizvodnih procesov v podjetju Budič, d. o. o. Predstavi različne tipe proizvodnih procesov. V teoretičnem delu je obravnava uporabljene metode, kot je diagram poteka. Osrednji del diplomskega dela podrobno predstavlja analizo obstoječega procesa s pomočjo diagrama poteka in vzročno-posledičnega diagrama ter identificira njegove ključne značilnosti pred morebitno prenovo. Kot izboljšave predlaga organizacijske spremembe na delovnem mestu in investicijo v novo opremo za izdelavo sokov. Zaključek diplomske naloge se osredotoča na izbiro nove opreme, predstavitev pripadajočih stroškov ter izračun časa, v katerem se bodo ti stroški povrnili.
Ključne besede: polnilna linija, proces, prenova, časovna analiza
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 231; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Prenova oskrbovanja proizvodnje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tajda Pirih, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno področje notranje logistike, podrobneje oskrbovanja proizvodnje z materialom iz visoko regalnega skladišča v izbranem podjetju. V uvodnem delu smo opisali izbrano podjetje, v katerem smo opravili raziskovalno delo. Za lažje razumevanje vsebine diplomskega dela smo v teoretičnem delu predstavili pomembne ključne podatke o logistiki na splošno, notranji logistiki, notranjih transportnih poteh ter vitki logistiki. Teoretičnemu delu sledi praktični del, kjer smo podrobneje predstavili proces oskrbovanja proizvodnje z materialom iz visoko regalnega skladišča. Predstavili in slikovno prikazali smo vse notranje transportne poti, ki se opravljajo v podjetju ter naredili analizo obstoječega stanja. S pomočjo vzročno posledičnega diagrama smo prikazali vzroke za izgubo časa. Glede na vzroke smo podrobno predstavili rešitve, ki pa smo jih v podjetju že implementirali ter so se izkazale za pozitivne, saj so delno ali celo v celoti odpravile izgubo časa ter neizkoriščenosti. V zaključnem delu diplomskega dela smo analizirali predlagane in implementirane rešitve in ocenili učinke rešitev ter predstavili možnost nadaljnjega razvoja rešitve.
Ključne besede: notranja logistika, notranje transportne poti, oskrbovanje proizvodnje, skladiščni procesi, logistika
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 226; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

7.
Determining learning outcomes relevant for logistics higher education on sustainability and Industry 4.0
Tina Cvahte Ojsteršek, Simona Šinko, Brigita Gajšek, 2023, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: The ambitious goals of the European Union require companies to transform themselves into sustainable and smart. To do so, for example, in the logistics field, employees who will know how to implement green transport and logistics and how to establish smart systems based on a higher level of digital maturity are needed. This article lists 51 essential topics from Sustainability, Industry 4.0, Logistics 4.0, and Digitalisation areas, further supported by 127 unique learning outcomes gathered through a multi-stage international Delphi study including practitioners and academics. Experts from 6 countries participating in the study first identified the most important topics from the field and the connected learning outcomes in the following rounds, and consequently achieved consensus on the most important learning outcomes that the future workforce in the logistics sector should have. Supporting the logistics sector with a workforce educated based on this framework should help it reach the European Union’s strategic goals.
Ključne besede: digitalizacija, visokošolsko izobraževanje, industrija 4.0, učni izidi, logistika, trajnost
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 356; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (837,49 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Izboljšava procesa v intralogistiki opazovanega podjetja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Rok Tomšič, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti in kritično analizirati proces predpriprave materiala pred sterilizacijo v podjetju, ki se ukvarja s sterilizacijo medicinskih pripomočkov. Z metodo opazovanja smo opisali tri različice izvajanja procesa. Ob pomoči diagramov poteka in procesnih kart smo razčlenili korake posameznih različic in skušali oceniti prednosti in slabosti vsake od njih, pri čemer so bili glavni primerjalni kriteriji čas izvedbe, ergonomija in zagotavljanje kakovosti. Predlagali smo standardizacijo najboljšega načina izvajanja procesa glede na omenjene kriterije, kar bo podjetju dalo dobro osnovo za nadaljnje izboljšave. Predlagali smo tudi preureditev prostora, kjer se proces izvaja, z namenom zmanjševanja gibanja izvajalcev aktivnosti procesa in zagotavljanja boljše kakovosti. Eden od ključnih predlogov je bila vpeljava postopka uvajanja novih zaposlenih, da bi bilo izvajanje procesa v prihodnje poenoteno.
Ključne besede: predpriprava materiala, sterilizacija, intralogistika, proces, standardizacija
Objavljeno v DKUM: 10.05.2023; Ogledov: 454; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

9.
Preučitev primernosti RFID tehnologije za sledenje materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tatjana Martinšek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo sledljivost vhodnega materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo gozdarske opreme. Zanima nas primernost uvedbe RFID tehnologije v podjetje. Predpostavljamo namreč, da bi morebitna uvedba RFID tehnologije v podjetje prinesla boljšo sledljivost, manj napak in krajši čas dela v logističnem procesu. Za lažjo predstavo v začetku povzamemo ključne informacije o RFID tehnologiji, o njenem razvoju in opišemo gradnike sistema, ki temelji na omenjeni tehnologiji. Predstavimo tudi RFID standarde, navedemo vrste izvedb ter predstavimo težave, varnost in zasebnost RFID sistemov. Nadalje predstavimo stroške uvedbe in opišemo, na katere okoljske dejavnike je tehnologija RFID občutljiva. Sledi opis obstoječega načina dela z materialom ter predstavitev avtomatiziranih zalogovnikov in kanban sistema. Pri kritični analizi opišemo potek izvedbe inventure, prikažemo časovni potek operacij z materialom in analiziramo verjetnost napak pri delu. Pri opisu rešitve je opisan način uvedbe RFID tehnologije v podjetje; in sicer na način, da nosilce materialov opremimo z RFID oznakami in pri premikih materialov uporabljamo čitalnike. Primerjava trenutnega stanja in stanja po prenovi nam prikaže, da prenova prinese krajši čas izvedbe operacij z materialom, boljšo sledljivost in manj napak pri delu.
Ključne besede: RFID, proizvodnja, sledljivost, zaloga, prenova, proces
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 509; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

10.
Prenova procesa reševanja reklamacij v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sabrina Gajser, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na proces reševanja reklamacij v izbranem podjetju. Vsa podjetja si prizadevajo, da bi najhitreje in najučinkovitejše rešila nastalo reklamacijo in tako ohranila dober odnos s potrošniki. Tudi izbrano podjetje se srečuje z reklamacijami. Njihov proces reševanja reklamacij je zastarel, vendar utečen, pri katerem zaposleni vse podatke vpisujejo ročno in tako prihaja do napak. Prav tako zaposleni porabijo preveč časa z iskanjem teh podatkov in s hojo v proizvodni obrat, da pridobijo vso potrebno dokumentacijo. Cilj diplomskega dela je izboljšati proces reševanja reklamacij in skrajšati čas iskanja potrebnih podatkov v proizvodnem obratu. S kritično analizo smo predstavili vzroke za izgubo časa in podali rešitve, ki bi pripomogle k izboljšanju procesa v izbranem podjetju. Možni sta dve poti prenove. Prva je ta, da podjetje ostane na obstoječi stopnji digitalizacije, druga pa, da izboljša stopnjo digitalizacije proizvodnje. Po preučitvi smo se odločili za izboljšanje stopnje digitalizacije, saj bi na ta način prihranili veliko časa pri iskanju podatkov za reševanje reklamacij na letni ravni.
Ključne besede: zadovoljstvo potrošnikov, reklamacija, prenova, izboljšanje, proces
Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 425; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici