| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA IN POMEN ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE V OSNOVNI ŠOLI NA PODROČJU MEDIACIJE
Branka Berdnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Brezkonfliktnih družb ni – konflikti, nesoglasja in spori so sestavni del življenja, tudi sestavni del vsake vzgoje in vsakega izobraževanja. Sposobnost razreševanja konfliktov je tako danes ena izmed temeljnih veščin, ki jih človek potrebuje za kakovostno življenje v skupnosti. Mediacija na tej točki predstavlja priložnost za rešitev – gre za nov način soočanja in reševanja konfliktov. Posameznike navaja na odprto komunikacijo, vzpostavljanja dialogov, uči jih sklepanja kompromisov. Na vzgojno-izobraževalnem področju, kjer govorimo o t. i. šolski mediaciji, pa mediacija predstavlja priložnost za spremembo šolske klime in kulture; zmanjšuje nasilje, spodbuja otroke, da prisluhnejo drug drugemu, da razvijajo kritično mišljenje, uči jih soočanja z razlikami in drugačnostjo ter jih motivira za občutek pravičnosti. Prispeva k njihovi osebni rasti, povečuje občutek prijateljstva, pripadnosti, obvladovanja šolske situacije. Ključ uspešne šolske mediacije se skriva v dobrem, strokovno usposobljenem mediatorju, ki s pomočjo različnih komunikacijskih tehnik ter veščin pomaga udeležencem v sporu opredeliti problem, vzpostaviti pogajanje in rešiti konflikt na sporazumen način. Veliko vlogo pri tem odigra topel človeški odnos in sposobnost empatije. Kot nepogrešljiva se tudi na tem področju dela pokaže šolska svetovalna služba; z novim načinom reševanja problemov prispeva h kakovostnejši šoli. Njeno področje je široko, njen pomen je velik. V diplomskem delu Vloga in pomen šolske svetovalne službe v osnovni šoli na področju mediacije je obravnavana uporaba mediacije pri šolskih svetovalnih delavcih v osnovnih šolah v Pomurju. Rečemo lahko, da je v osnovnih šolah v Pomurju pri šolskih svetovalnih delavcih mediacija kot nov model obvladovanja konfliktov že zelo razširjena; poznajo jo vsi, uporablja oziroma izvaja pa jo polovica vseh šol v Pomurju. Uporabljajo jo včasih – nekajkrat na mesec, največkrat z učenci, pobudo za sestanek pa dajo največkrat sami. Kljub malemu številu izobraženih šolskih svetovalnih delavcev s področja mediacije, tudi želja po izobraževanju v prihodnje ni velika. Kar pa je popolnoma nerazumljivo, glede na to, da šolski svetovalni delavci sami priznavajo, da nimajo dovolj znanja za reševanje problemov. Zelo dobro pa prav vsi šolski svetovalni delavci poznajo temeljne značilnosti mediacije, veščine dobrega mediatorja ter njegove naloge. Priznavajo, da gre za dobro, uspešno, učinkovito metodo reševanja konfliktov, ki je na šolah še vse premalo razširjena.
Ključne besede: konflikti, medsebojni odnos, šolska mediacija, šolski mediator, šolska svetovalna služba.
Objavljeno: 22.06.2016; Ogledov: 1318; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

2.
Koncept živali v Kosmačevi kratki prozi
Branka Berdnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Ciril Kosmač je v slovenskem literarnem prostoru znan kot ploden pisec kratke proze, predvsem novel. Spada med socialnorealistične avtorje, ki v svoja besedila vnašajo elemente nove stvarnosti, ob tem pa počasi rušijo stare ekspresionistične vzorce. V arhaični svet tolminske pokrajine – ki je središče njegovih novel –postavlja zgodbe vaških posebnežev, čudakov, norčkov ter telesno in duševno prizadetih revežev, prek katerih odpira temeljna človekova vprašanja o sreči, življenju, lepoti, svobodi. V diplomskem delu z naslovom Koncept živali v Kosmačevi kratki prozi je obravnavana motivika in simbolika živali ter primere z izhodiščnim območjem živali. Kosmač v svoje novele vključuje vrste domačih živali, gozdnih in divjih živali, vrste ptic – bodisi domačih ali divjih ter tudi grde, nevarne in škodljive živali. Z nekaterimi izraža svoje hrepenenje po sreči, svobodi, z drugimi pa kot kritik pokaže tudi na težke socialne in duševne stiske, s kakršnimi se je moral spopasti Kosmačev človek na trdem slovenskem podeželju v času pred drugo svetovno vojno in neposredno po njej. Ob vstopanju živali v novele ter ob njihovem oblikovanju pa se razodeva pisateljev smisel za humor, ironija, celo groteska. Posebnost Kosmačeve proze pa se kaže tudi v njegovi občutljivosti za lepoto, dobroto ter etično moč. Pisateljeva zraslost z domačo pokrajino, navezanost na izročilo prednikov in zlitje s prvinskim življenjem vaškega posebneža so narekovale tudi živo ljudsko besedo ter mnogo ljudskih primer. Posebej z živalskimi primerami Kosmač poglobljeno okarakterizira svoje osebe ter jih s tem na drugačen, zanimivejši, slikovit, večinoma tudi bolj nazoren način prikaže in označi, z vsemi dobrimi in slabimi lastnostmi. Pri tem gre večkrat za negativno vrednotenje ali smešenje, s katerim ustvarja posebno vzdušje. Zaradi vseh uporabljenih primer pa je svet, ki nam ga želi prikazati Kosmač v svojih novelah, še posebej živ, slikovit in pester.
Ključne besede: Ciril Kosmač, žival, narava, motiv, simbol, primera.
Objavljeno: 04.07.2011; Ogledov: 1901; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (642,67 KB)

Iskanje izvedeno v 4.01 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici