| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 145
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Strokovno delo vzgojiteljev z vedenjsko težavnejšimi otroki/mladostniki v Mladinskem domu Maribor in Mladinskem domu Malči Beličeve Ljubljana
Sandra čižič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Strokovno delo vzgojiteljev z vedenjsko težavnejšimi otroki/mladostniki v Mladinskem domu Maribor in Mladinskem domu Malči Beličeve Ljubljana je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del natančneje opredeljuje namen in funkcijo vzgojnih ustanov (vzgojnih zavodov, mladinskih domov, stanovanjskih skupin in prevzgojnih domov) in njihovih strokovnih delavcev, ki otrokom/mladostnikom s posebnimi potrebami (v diplomski nalogi so iz
Ključne besede: Vzgojni zavod, mladinski dom, stanovanjska skupina, otroci/mladostniki z vedenjskimi in čustvenimi težavami, cilji, naloge, načela, vzgojni programi, vzgojitelj, učitelj, supervizija.
Objavljeno: 18.02.2009; Ogledov: 3255; Prenosov: 589
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

2.
Postavljanje meja otrokom
Mateja Podgorelec, 2009, diplomsko delo

Opis: Otroci se ne rodijo disciplinirani. Tega se dobro zavedo tako starši kot vzgojitelji, ko jih otrok enostavno ne uboga več. Na robu potrpežljivosti se včasih zazdi najbolj enostavno poseči po fizični prisili, zapovedi, vpitju ipd., vendar je danes splošno znano, da so ti načini preizkušeno neuspešni. Pravi način vzgoje ni samo eden. Vsaka družina ima svoj način, ki je lahko dober, če imajo starši posluh in znajo stvarno oceniti značaj in zmožnosti svojega otroka in sebe. V teoriji pa sta najbolj razpoznavna dva skrajna in zato neprimerna načina vzgoje. Diplomsko delo obravnava seznanitev s pojmom disciplina, z disciplinskimi metodami, ki se najpogosteje oziroma najredkeje uporabljajo v praksi in katere nam teorija priporoča oziroma odsvetuje. V delu smo preučili uporabo disciplinskih metod in zaznavanje kršitev pravil. Podrobneje je opisan pomen restitucije kot sodobne in povsem uspešne disciplinske metode. Prav tako diplomsko delo zajema poglavitne značilnosti vzgoje ter njeno povezanost z disciplinskima metodama, pohvalo in kaznijo. Po zbranih podatkih se ti primerjajo glede na spol, poklic in izobrazbo ter se prikažejo v frekvencah, odstotkih in se rangirajo glede na pogostost.
Ključne besede: vzgoja, vzgojne metode, restitucija, pohvala, kazen, disciplina
Objavljeno: 25.02.2009; Ogledov: 4069; Prenosov: 966
.pdf Celotno besedilo (949,24 KB)

3.
VKLJUČEVANJE STARŠEV V DELO Z DOMSKIMI OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI
Maja Čeh, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vključevanje staršev v delo domske skupnosti, v katero so vključeni njihovi otroci s posebnimi potrebami. V teoretičnem delu so v ospredje postavljeni otroci z motnjami v duševnem razvoju, njihova klasifikacija glede na vrsto in stopnjo primanjkljajev ter zanje značilen sistem vzgoje in izobraževanja v Sloveniji. Podane so osnovne teorije o družini, predvsem družini z otrokom z motnjo, ki se povezuje s šolo kot pomembno družbeno institucijo, pri tem pa se poudarja njuna enakovredna skrb za otrokov razvoj in napredek. V nadaljevanju se seznanjamo s pojmom partnerskega sodelovanja med šolo in domom, ki je značilnost demokratične in humane šole, podrobneje spoznavamo sodelovalni model vključevanja staršev ter načine oz. oblike njihovega sodelovanja s šolskim osebjem. V empiričnem delu so navedene ugotovitve, kako vplivajo različni dejavniki na sodelovanje med starši in domsko skupnostjo; in sicer so med dejavniki izpostavljeni spol, izobrazba staršev in stopnja otrokove motnje. Rezultati raziskave kažejo, da med anketiranci obstajajo razlike v načinih sodelovanja, njihovem zadovoljstvu s sodelovanjem, pogostosti kontaktov in razlogu za oddajo otroka v dom. Z anketnim vprašalnikom smo dobili odgovore na mnoga vprašanja, hkrati pa smo prišli do spoznanja, da je s starši teh otrok treba vzpostaviti zaupen odnos in najti ustrezne načine, pristope za njihovo aktivnejše vključevanje. Le tako bodo otroci uspešni, njihovi starši pa srečni in zadovoljni.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otroci s posebnimi potrebami, motnje v duševnem razvoju, družina, šola, sodelovanje med šolo in domom, oblike sodelovanja, domska skupnost.
Objavljeno: 12.03.2009; Ogledov: 2965; Prenosov: 527 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (759,97 KB)

4.
VLOGA STARIH STARŠEV V PROCESU VZGOJE
Martina Berlič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja pomen vloge starih staršev. Otroci in starejši ljudje se dobro razumejo, ker imajo oboji več časa in čustev kot pa srednja generacija. Vnuki potrebujejo stare starše, kakor tudi stari starši potrebujejo vnuke. Otroci od babice in dedka prejmejo modrosti in izkušnje, onadva pa od vnukov radoživost in nove poglede na sedanji svet. Diplomska naloga je nastala z namenom ugotoviti, kolikšen je pravzaprav še delež starih staršev pri vzgoji in varstvu otrok in kakšni so odnosi med njimi. Z deskriptivno in kavzalno – neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja je bila preučena pogostost in kakovost stikov otrok s starimi starši ter splošno mnenje osebnostnih karakteristik starih staršev. V okviru tega pa še obstoj razlik glede na stratum osnovne šole. Rezultati so pokazali, da imajo otroci pogoste stike s svojimi starimi starši in da se z njimi zelo dobro razumejo. Pogosto so deležni njihove dobronamerne pomoči. Dedek in babica si zmeraj vzameta čas za vnuka, kadar ju le ta potrebuje. Pri otrocih so izrazito v ospredju želje, ki govorijo v prid stikom in večji vlogi starih staršev, saj imajo pozitiven odnos do njih. Med otroci iz podeželja in mesta ni prišlo do bistvenih razlik glede na pomen in vlogo starih staršev. Dedek in babica imata posebno mesto v življenju vnukov, tako za učence iz podeželske kot tudi mestne osnovne šole.
Ključne besede: staranje, starost, stari starši, vnuki, dedek, babica, vzgoja
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 5493; Prenosov: 1092
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

5.
RAZREDNI UČITELJ IN ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA
Natalija Grilč, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska seminarska naloga z naslovom Razredni učitelj in šolska svetovalna služba s teoretičnega vidika obravnava vlogo razrednih učiteljev, vlogo šolske svetovalne službe v šoli in njuno medsebojno sodelovanje. Teoretični del diplomskega dela tako zajema temeljne pojme in spoznanja izobraževalnega procesa, poučevanja, učitelja, svetovalne službe ter sodelovanje učitelja in svetovalne službe. Namen empiričnega dela v diplomski seminarski nalogi je bil raziskati obstoječe sodelovanje med razrednimi učitelji in šolsko svetovalno službo, stališče razrednih učiteljev do šolske svetovalne službe ter pričakovanja razrednih učiteljev do šolske svetovalne službe. Rezultati empirične raziskave kažejo, da sodelovanje med razrednimi učitelji in šolsko svetovalno službo sicer ni pogosto, so pa učitelji v večini z njim zadovoljni. Bolj pozitivno stališče do šolske svetovalne službe imajo učitelji primestnih šol, prve triade in tisti z manj let delovne dobe.
Ključne besede: učitelj, učitelj v sodobnem pedagoškem procesu, svetovalno delo, svetovalna služba, svetovalno delo v šoli
Objavljeno: 08.07.2009; Ogledov: 2783; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (795,77 KB)

6.
Bralna kompetenca učencev v osnovni šoli
Petra Hromin, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu smo se osredotočili na opredelitev pojma bralne motivacije ter prvine le-te. Osredotočili smo se na prvine notranje bralne motivacije, katero predstavlja bralna kompetenca ali lastna bralna učinkovitost, interes in zatopljenost. Pri prvinah zunanje bralne motivacije smo se osredotočili na socialno motivacijo za branje. Ugotoviti smo želeli bralno samopodobo in vrednotenje branja in bralnih gradiv (bralna kompetenca) ter priljubljenost posameznih bralnih gradiv glede na spol, učni uspeh in razred/starostno stopnjo. Podatke, zbrane z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Za analizo razlik med učenci glede na spol pri bralni samopodobi in vrednotenju branja in bralnih gradiv ter priljubljenosti posameznih bralnih gradiv smo uporabili Mann-Whitneyev U-preizkus. Za analizo razlik med učenci glede na učni uspeh in razred/starostno stopnjo pri bralni samopodobi in vrednotenju branja ter priljubljenosti posameznih bralnih gradiv smo uporabili Kruskall-Wallisov χ2- preizkus in Tukeyev preizkus. Pri analizi razlik v skupnem rezultatu merjenja bralne samopodobe, vrednotenja branja in bralnih gradiv ter bralni kompetenci v celoti glede na spol, učni uspeh in razred/starostno stopnjo smo uporabili t-preizkus. Ugotovili smo, da imajo deklice višjo bralno samopodobo od dečkov in višje vrednotijo branje in bralna gradiva. Bralna samopodoba in vrednotenje branja in bralnih gradiv upada z nižjim učnim uspehom in prav tako dosega nižjo vrednost z naraščanjem razreda/starostne stopnje. Bralna samopodoba je glede na spol, učni uspeh in razred/starostno stopnjo višja od vrednotenja branja in bralnih gradiv. Bralna gradiva v obliki elektronskih medijev so pri učencih bolj priljubljena od bralnih gradiv v klasični, knjižni obliki, od slednjih pa je najbolj priljubljeno gradivo v okviru nešolskega branja oz. gradivo, ki si ga učenci samostojno izposojajo v knjižnici.
Ključne besede: branje, motivacija, interes, zatopljenost, bralna kompetenca, bralna gradiva, prosti čas
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 3013; Prenosov: 378
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

7.
VLOGA DOMAČIH NALOG DANES
Vesna Sovič, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Vloga domačih nalog naj bi se v procesu posodabljanja pouka močno spremenila. Domače delo ni več le golo ponavljanje in utrjevanje znanja, ampak mnogo več. Postalo je produktivnejše. Namen empiričnega dela diplomskega dela z naslovom »Vloga domačih nalog danes« je proučiti posredovanje, izvrševanje in preverjanje domačih nalog v prvih petih razredih osnovne šole danes ter osvetliti učiteljevo vrednotenje domačih nalog. Rezultati kažejo, da je tradicionalna domača naloga še precej prisotna. Prevladuje posredovanje domačih nalog ponavljanja, utrjevanja, poglabljanja in razširjanja znanja. Večina učencev redno opravlja domače naloge, za kar dnevno porabi od 15 do 45 minut. Učitelji razrednega pouka vsak dan preverjajo domače naloge, včasih individualno, včasih skupinsko, odvisno od vrste domače naloge. Slednjič izpostavljamo, da je za učitelje domača naloga obveznost, s katero učenec doma predvsem utrjuje, ponavlja in poglablja učno snov.
Ključne besede: Ključne besede: tradicionalni pouk, sodobni pouk, osnovna šola, učitelj razrednega pouka, domača naloga
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2799; Prenosov: 363
.pdf Celotno besedilo (597,28 KB)

8.
ZASEBNI VRTEC LAVRA MURSKA SOBOTA
Nives Čagran, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Zasebni vrtec Lavra Murska Sobota, se prvem delu posvečamo teoretičnim izhodiščem in zgodovini predšolske vzgoje v svetu in na Slovenskem ter nastanku in ustanavljanju predšolskih ustanov. V drugem delu smo posebej predstavili zasebne vrtce, njihovo vlogo in pomen; kdo so lahko ustanovitelji zasebnih vrtcev, katere pogoje morajo izpolnjevati ter razlike med zasebnimi vrtci s koncesijo in brez nje. Pomagali smo si z Zakonom o vrtcih ter Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Posebej smo se poglobili v župnijski vrtec Lavra — zasebni vrtec v Murski Soboti. Spoznali smo njihov način dela, program in poseben vzgojni stil. V empiričnem delu diplomske naloge smo predstavili rezultate anonimnih anketnih vprašalnikov, ki smo jih posredovali staršem. Na osnovi zbranih podatkov smo opredelili raziskovalne hipoteze in jih verificirali, nato pa predstavili povezanost in prepletenost dejavnikov, ki odločilno vplivajo na izbiro vrtca.
Ključne besede: predšolska vzgoja, predšolske ustanove, otrok, starši, zasebni vrtec, vrtec Lavra.
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 4397; Prenosov: 514
.pdf Celotno besedilo (555,92 KB)

9.
PROFESIONALNI RAZVOJ UČITELJEV IN VZGOJITELJEV NA ZAČETKU KARIERE
Helena Kržišnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Profesionalni razvoj učiteljev in vzgojiteljev na začetku kariere obravnavamo eno najpomembnejših obdobij v karieri učitelja oziroma vzgojitelja - to je čas, ko prvič nastopimo službo. V literaturi se to obdobje obravnava kot eno najbolj stresnih v poklicni karieri, ki ga avtorji slikovito opisujejo z besednimi zvezami kot so stopnja preživetja, šok resničnosti, boleč začetek in podobno. V prvem, teoretičnem delu naloge, so predstavljene osnovne značilnosti profesionalnega razvoja kariere učitelja oz. vzgojitelja, in sicer kako 0 ta poteka, kaj nanj vpliva in kakšen je njegov pomen. Kakšno je dejansko stanje, smo preverili med pripravniki, ki opravljajo pripravništvo v slovenskih šolah in vrtcih. S pomočjo ankete, izvedene med pripravniki vzgojitelji in pripravniki profesorji razrednega pouka, smo pridobili podatke o tem, kako doživljajo svoj vstop v poklic, s kakšnimi težavami se srečujejo in katere naloge jim povzročajo največ težav. Ker pri profesionalnem razvoju, še zlasti v času pripravništva, igra pomembno vlogo tudi mentor, smo skušali izvedeti, koliko njegove pomoči pripravniki potrebujejo in ali menijo, da je njegova pomoč zadostna. Kakšni so načrti pripravnikov v bodoče, je bilo zadnje in morda najpomembnejše vprašanje, ki smo jim ga zastavili. Profesionalni razvoj je namreč kontinuiran proces, ki naj se nikoli ne bi ustavil.
Ključne besede: profesionalni razvoj, poklicni razvoj, strokovna usposobljenost, učitelji, vzgojitelji, pripravništvo, mentorstvo, stalno strokovno izpopolnjevanje
Objavljeno: 28.07.2010; Ogledov: 2690; Prenosov: 970
.pdf Celotno besedilo (888,83 KB)

10.
PORTFOLIO KOT OBLIKA PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA V OSNOVNI ŠOLI
Jasna Antolin, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Portfolio kot oblika preverjanja in ocenjevanja znanja v osnovni šoli predstavi portfolio v prvem delu s teoretičnega vidika, in sicer najprej s pregledom alternativnih oblik preverjanja znanja, nato pa z opredelitvijo portfolia, prikazom možnosti njegove uporabe ter predstavitvijo rezultatov raziskav o portfoliu. Namen empiričnega dela v diplomski nalogi pa je bil raziskati poznavanje metod alternativnega preverjanja znanja in njihovo uporabo, razumevanje pojma portfolio in uporabo portfolia pri učiteljih v mariborskih osnovnih šolah. Raziskane so bile tudi vsebine portfolia, za katere se učitelji odločajo, namen uporabe portfolia in mnenje učiteljev o njegovi uporabi. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji poznajo večino metod alternativnega preverjanja znanja, vendar se je pri učiteljih pokazalo dokaj slabo poznavanje portfolia, katerega posledica je manjša uporaba te metode. Razumevanje portfolia se med učitelji precej razlikuje, večinoma pa učitelji razumejo portfolio kot zbirko izdelkov. Glede uporabe se največ učiteljev odloča za uporabo osebnega portfolia. Načrtovanje portfolia je najpogostejše na začetku šolskega leta, hkrati je 1-­4 in 5-­7 let doba, v kateri največ učiteljev uporablja portfolio. Učitelji najbolj pogosto uporabljajo portfolio pri slovenskem jeziku, matematiki in spoznavanju okolja. Vsebino portfolia v večini primerov določi učitelj, nekatere izdelke pa izberejo učenci sami. Večina učiteljev uporablja portfolio z vsemi nameni: boljše spoznavanje učencev, lažje oblikovanje ocen, zbiranje dosežkov na enem mestu, zagotovitev večje preglednosti izdelkov, vpogled v učenčev napredek, uporaba portfolia kot pripomoček pri pogovorih s starši, možnost večkratnega listanja izdelkov. Mnenje učiteljev o uporabi portfolia je večinoma pozitivno, saj večina učiteljev pri uporabi ni zaznala nobene slabosti.
Ključne besede: osnovna šola, učitelj razrednega pouka, preverjanje znanja, ocenjevanje, portfolio
Objavljeno: 13.07.2010; Ogledov: 4948; Prenosov: 802
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici