| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 173
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačil
Jan Stramec, 2024, magistrsko delo

Opis: Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje. V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih. Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca.
Ključne besede: Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 62; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

2.
Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporaba
Matjaž Iršič, 2024

Opis: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu.
Ključne besede: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt
Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 152; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (14,09 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
The development of e-banking services quality measurement instrument : MPQe-BS
Domen Malc, Jasmina Dlačić, Aleksandra Pisnik, Borut Milfelner, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Perceived service quality is a well-researched concept in the marketing literature. Several measurement scales have been proposed, including for banking services, but most apply to the physical service environment. On the other hand, there is a lack of instruments available to measure the quality of banking services in a digital environment. Nowadays, especially pushed by the COVID-19 situation and sustainable development goals promoted by the United Nations, digitalization of services is a new normal. It is often perceived as a green banking practice and a prerequisite to contribute to the SDGs and environment per se. The purpose of this paper is to develop and validate a perceived quality scale of e-banking services. The proposed measurement model was tested on a convenience sample of 335 respondents from Slovenia and Croatia via web-based questionnaires. Content validity, construct validity, dimensionality, and discriminant validity were assessed with EFA and CFA. The results prove that the instrument is appropriate for measuring the perceived quality of e-banking services. It measures six dimensions: efficiency, availability, contact, design, security, and fulfillment. Additional group analysis shows that the scale applies to different cultural contexts. The main limitation of the research is that the instrument measures only the perceived quality of e-banking services provided through online channels. The main theoretical and managerial implications are also discussed.
Ključne besede: perceived quality, customer satisfaction, e-banking
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 171; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (561,33 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
MERJENJE POZICIJE BLAGOVNE ZNAMKE UNISTARPRO PODJETJA UNISTAR LC D. O. O., LJUBLJANA
Maša Zidanšek, 2023, magistrsko delo

Opis: Informacijska tehnologija je v vsakem podjetju postala ena izmed ključnih strategij podjetja, brez nje podjetje na trgu ni konkurenčno in ne more kakovostno ter učinkovito delovati. V današnjem času že zelo težko ločimo informacijsko tehnologijo in poslovanje samega podjetja. Informacije so postale največja konkurenčna prednost podjetja. Pričakovanja odjemalcev so vedno večja in bolj zahtevna, ker se informacijska tehnologija hitro razvija. Podjetja v IT panogi se morajo usmerjati v svojo konkurenčno prednost pred ostalimi ponudniki na trgu, kar je kakovost, storitve, cena in odzivni čas. V magistrski nalogi smo ugotavljali, kako blagovna znamka UnistarPRO podjetja Unistar LC d. o. o., Ljubljana pozicionira na slovenskem B2B trgu. Podjetje Unistar LC d. o. o., Ljubljana in podjetja X, Y, Z smo primerjali po različnih kriterijih; primerjali smo kakovost, ceno, odzivne čase in izkušnjo odjemalca. Anketiranci ocenjujejo, da ima UNISTAR LC d. o. o. v primerjavi z ostalimi tremi podjetji najvišjo kakovost storitve, najvišjo ceno, skoraj najvišjo hitrost odziva, z njimi imajo anketiranci najboljšo izkušnjo, prav tako pa menijo, da je ugled znamke najvišji. Ker se IT razvija zelo hitro, se morajo podjetja v IT panogi hitro prilagajati tem spremembam, da obdržijo svojo konkurenčnost na trgu. Te prednosti se kažejo v kakovosti storitev, ceni in odzivnem času.
Ključne besede: Blagovna znamka, pozicioniranje, marketing, informacijska tehnologija, odjemalec.
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 167; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

5.
Nakupno vedenje odjemalcev na družbenih omrežjih kot platformah za nakupovanje
Julija Toplak, 2023, magistrsko delo

Opis: Družbena omrežja dandanes predstavljajo pomemben del vsake marketinške strategije podjetja. Niso več zgolj komunikacijsko orodje, temveč imajo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju odjemalcev ter vplivajo na proces nakupnega odločanja. Nenehno se razvijajo v smeri čim bolj enostavne in personalizirane uporabniške izkušnje, z implementiranjem novih funkcij pa nakazujejo izrazit razvoj, usmerjen v vzpostavljanje platforme za nakupovanje. Integracija spletne prodaje in družbenih omrežij je za podjetja lahko učinkovita le, če dobro poznajo svoje ciljne skupine in njihovo nakupno vedenje, ki mu lahko prilagodijo marketinške strategije, in zagotovijo edinstveno nakupovalno izkušnjo. V teoretičnem delu smo obravnavali družbena omrežja in pomen njihove uporabe za podjetja ter predstavili sodobne trende. Podrobneje smo analizirali vlogo družbenih omrežij kot komunikacijske platforme in kot platforme za nakupovanje. Predstavili smo teoretična izhodišča na področju vedenja odjemalcev na družbenih omrežjih ter opredelili segmente odjemalcev, preučili njihov odločitveni proces in nakupno vedenje. Posebej smo se osredotočili na ključne dejavnike nakupnega vedenja, kot so brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, elektronska komunikacija »od ust do ust«, informacije na družbenih omrežjih in nakupna namera. V empiričnem delu smo raziskovali, kateri dejavniki hedonistične in utilitaristične motivacije odjemalce motivirajo, da brskajo po izdelkih na družbenih omrežjih ter kako to vpliva na njihovo nakupno namero in posredovanje informacij »od ust do ust«. Preučevali smo tudi, kako odjemalci dojemajo informacije na družbenih omrežjih in kako te vplivajo na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih in na nakupno namero odjemalcev. Rezultati kažejo, da kakovost informacij in sprejemanje informacij pomembno vplivata na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko verodostojnost in uporabnost informacij nista statistično povezani z brskanjem. Med utilitarističnimi dejavniki motivacije ugotavljamo, da imajo dostopnost informacij, raznolikost izdelkov in prilagojeni oglasi pomemben vpliv na brskanje, medtem ko udobje ni statistično povezano z brskanjem. Pustolovskost in zabava ter avtoriteta in status sta hedonistična dejavnika motivacije, ki imata pomemben vpliv na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko hedonistični dejavnik odkrivanje trendov in socializacija ni povezan z brskanjem. Ugotavljamo še, da informacije na družbenih omrežjih in brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vplivajo na nakupno namero odjemalcev, prav tako pa brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vpliva na posredovanje informacij »od ust do ust«.
Ključne besede: družbena omrežja, nakupno vedenje odjemalcev, informacije na družbenih omrežjih, utilitaristična motivacija, hedonistična motivacija, nakupna namera, posredovanje informacij »od ust do ust«
Objavljeno v DKUM: 20.11.2023; Ogledov: 287; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

6.
Ugled in zaznana vrednost storitev v ekskluzivni agenciji Zavarovanja Špolarič d.o.o.
Zala Špolarič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam zaznano vrednost in ugled organizacije. S pomočjo literature sem v teoretičnem delu opredelila zaznano vrednost, njen pomen, dimenzije ter kako jo merimo. Ker je zaznana vrednost povezano z ugledom organizacije, sem zajela tudi njegov pomen. V diplomskem delu pojasnjujem, kako se ugled oblikuje, katere sestavine so ključne v ugledu organizacije ter kako merimo ugled. V empiričnem delu diplomskega dela, sem prikazala rezultate raziskave, ki se navezujejo na merjenje zaznane vrednosti in ugleda ekskluzivne agencije Zavarovanja Špolarič d.o.o. Podrobno smo spoznali tudi agencijo samo. Z analizo sem ugotovila, da ima agencija med svojimi odjemalci visok ugled, ter, da zaznano vrednost odjemalci ocenjujejo visoko
Ključne besede: zaznana vrednost, zaznana cena, ugled, merjenje ugleda.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 191; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

7.
Marketinški načrt glasbenega izvajalca Emkeja
Veronika Alatič, 2023, diplomsko delo

Opis: Izdelava marketinškega načrta je ustaljena praksa v podjetjih, ki podjetjem predstavlja okvir za analizo okolja, v katerem delujejo, postavljanje ciljev podjetja in oblikovanje marketinških aktivnosti za dosego želenih ciljev ter pomaga oceniti ustreznost virov za izvajanje aktivnosti. Marketinško načrtovanje pa je pomembno tudi za glasbenike in vse ostale zaposlene v glasbeni panogi, saj morajo pravilno načrtovati, kako izvajati določene marketinške aktivnosti za doseganje ciljnega občinstva in ostalih ciljev. Prav tako pa morejo vedeti, ali imajo za dosego ciljev potrebne vire in ali jih je mogoče dosegati v okolju, v katerem delujejo. V diplomskem delu smo proučevali vlogo marketinškega načrta v podjetjih, njegove sestavne dele in vsebino ter vse to predstavili na praktičnem primeru z izdelavo marketinškega načrta za glasbenega izvajalca Emkeja. Opredelili smo, kaj je marketinški načrt in kateri so njegovi deli. Te smo nato podrobno predstavili in opisali. Pojasnili smo, kakšno vlogo ima opredelitev poslanstva in kakšna je pomembnost analize lastnih sposobnosti, ožjega in širšega zunanjega okolja, ki izoblikujejo SWOT-analizo. Prav tako smo proučevali postavljanje strateških in taktično-operativnih ciljev, marketinške aktivnosti na področjih izdelka, cene, marketinških poti in marketinškega komuniciranja ter sestavo finančnega načrta. V praktičnem delu diplomskega dela smo pripravili marketinški načrt za glasbenega izvajalca Emkeja. Ugotovili smo, da ima Emkej veliko virov za ustvarjanje glasbe, kot so glasbeni studio, skupina glasbenih producentov in lastni bend. Izdal je že številne glasbene albume v digitalni in fizični obliki, ki jih distribuira prek digitalnih in nedigitalniih platform. Pri promociji svoje glasbe pa glasbeni izvajalec uporablja različne vrste komuniciranja prek digitalnih medijev, odnose z javnostmi, torej s pomočjo medijev pridobiva publiciteto. Svojo glasbo predstavlja tudi na svojih koncertih v različnih krajih po Sloveniji. Razvoj tehnologije je prinesel veliko inovacij, ki omogočajo boljše delovanje glasbenikov, vendar pa se ti še vedno srečujejo s težavami, kot je primerno plačilo za avtorske pravice. Na koncu diplomskega dela smo podali kritično oceno, ki zajema predloge, ki lahko glasbenemu izvajalcu pomagajo pri izboljšanju marketinškega načrta.
Ključne besede: marketinški načrt, marketinške aktivnosti, odjemalci, konkurenti, analiza zunanjega okolja, glasba, Emkej
Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 205; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

8.
Stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov
Dominika Virt, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem ugotavljala stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov ter prakse, povezane z varstvom zdravja in okolja. V teoretičnem delu sem definirala stališča, nato pa raziskovala stališča podjetij, zato sem želela najprej raziskati stališča odjemalcev. Pozornost sem namenila okoljsko sprejemljivim izdelkom, jih definirala, prav tako pa proučevala konkretne prednosti in slabosti njihove uporabe. Dotaknila sem se tudi okoljsko nesprejemljivih izdelkov, ki jim lahko rečemo nevarne snovi, na katerih so zelo pogosti piktogrami za nevarnost. Piktogrami so oznake, ki prikazujejo določeno nevarnost, ki jo lahko sproži nek izdelek. Za varno manipuliranje nevarnih snovi so v pomoč varnostni listi. Varnostni list je dokument, v katerem so vsi varnostni in previdnostni podatki o neki kemikaliji. Opisala sem podjetje Veidec, ki proizvaja izdelke linije Greenworld, ki so zelo dober primer kakovostnega in učinkovitega okoljsko sprejemljivega izdelka. Za raziskavo stališč sem izvedla globinske intervjuje s tremi industrijskimi podjetji na slovenskem trgu. Podjetja izvajajo dobro prakso varstva zdravja zaposlenih in okolja in se skušajo čim bolj delovati v smeri okoljske trajnosti. Varovanje okolja je med najvišjimi prioritetami v proučevanih treh podjetjih. Prav tako pa so podjetja označila okoljsko sprejemljive izdelke kot približno enako učinkovite kot okoljsko ne(manj) sprejemljive, vendar pa takšne, ki imajo manjšo namenskost uporabe ter so manj agresivne.
Ključne besede: eko, okoljsko sprejemljivi izdelki, industrijsko podjetje, piktogrami, stališča, zakonodaja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 207; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

9.
Inovativni pristopi marketinškega komuniciranja
Tjaša Švajger, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Inovativni pristopi marketinškega komuniciranja« je tematsko usmerjeno v preučevanje in uporabo inovativnih pristopov v marketinškem komuniciranju. Za potrebe raziskave so bili izvedeni intervjuji s tremi podjetji: Goodish Agency, iSoftpull in Hemptouch. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljene osnovne definicije marketinškega komuniciranja, orodja marketinškega komuniciranja in poglobljen pregled digitalnega marketinškega komuniciranja. Poseben poudarek je namenjen inovativnim pristopom in tehnološkim inovacijam v tem kontekstu. Opisane so različne metode in strategije, ki se uporabljajo za dosego učinkovitega marketinškega komuniciranja, kot so uporaba analitičnih metod, optimizacija spletnih iskalnikov (SEO), oglaševanje na družbenih omrežjih in druge. V empiričnem delu diplomskega dela so podrobno predstavljena izbrana podjetja – Goodish Agency, iSoftpull in Hemptouch – in njihovi pristopi k inovativnemu marketinškemu komuniciranju. Skozi intervjuje je bilo ugotovljeno, da vsa tri podjetja uporabljajo digitalno in samo eno od njih klasično marketinško komuniciranje. Uporabljajo inovativne pristope in tehnološke inovacije za doseganje svojih marketinških ciljev. Ugotovitve kažejo, da uporaba inovativnih pristopov in tehnoloških inovacij v marketinškem komuniciranju lahko prispeva k večji učinkovitosti, dosegu ciljnega občinstva ter gradnji močne blagovne znamke. Sodobno poslovno okolje zahteva stalno prilagajanje in iskanje novih načinov komuniciranja z odjemalci, pri čemer inovativni pristopi omogočajo podjetjem konkurenčno prednost in izstopanje na trgu.
Ključne besede: marketing, marketinško komuniciranje, inovativni pristopi, orodja, digitalno komuniciranje
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 272; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
Vpliv podobe Javnega podjetja Marprom, d. o. o., na zadovoljstvo s storitvami
Ana Mari Vinko, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v čedalje bolj konkurenčnem poslovnem okolju zavedajo pomena zadovoljstva odjemalcev. Številni pokazatelji na različnih področjih poslovanja podjetja pričajo, kako pomembno je zgraditi visoko stopnjo zadovoljstva, saj jim to bistveno olajša nadaljnje procese v podjetju. Poleg omenjenega kazalnika uspešnosti podjetja pa je za podjetje ključno oblikovanje dobrega ugleda v očeh deležnikov, kajti to bo imelo odločilno vlogo pri odločanju o sodelovanju s podjetjem. Izgradnja dolgoročnega ugleda podjetju prinaša mnogo priložnosti in koristi. Diplomsko delo zajema teoretičen in empiričen del. V teoretičnem delu smo raziskali koncepte identitete, podobo, ugled in zadovoljstvo. Proučili smo dejavnike, ki vplivajo na ugled in zadovoljstvo, ter modele za merjenje ugleda in zadovoljstva. V empiričnem delu smo predstavili podjetje Marprom in izvedli raziskavo vpliva podobe na zadovoljstvo s storitvami na priložnostnem vzorcu petdesetih odjemalcev javnega mestnega potniškega prometa v Mariboru. Raziskava, izvedena z metodo spraševanja z anketnim vprašalnikom, je pokazala, da sta splošno zadovoljstvo in ugled podjetja Marprom srednje močno povezana. Respondenti so na splošno zadovoljni s storitvami podjetja Marprom. Njihovi pogledi na ugled podjetja pa so se bolj razlikovali. Ugled podjetja Marprom respondenti ocenjujejo kot niti nizek niti visok. Tri hipoteze smo potrdili in eno zavrnili
Ključne besede: ugled, zadovoljstvo, podjetje Marprom
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 192; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 7.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici