| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Odločitveni model izbire in strategije implementacije sistema ERP : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sebastian Lovrenčič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo relevantno teorijo o ERP-sistemih, njihovo definicijo, razvoj ob koncu 20. stoletja in v sodobno dobo ter ključne metode implementacije, ki temeljijo na lokalnem gostovanju ali gostovanju v oblaku, pojasnjujemo strukturo trga ERP glede na predlagane segmente potrošniških podjetij, ki jih določata velikost, kompleksnost podjetja ter njegovih poslovnih procesov. Prav tako preučujemo, kako lahko podjetje uporabi več parametrski odločitveni model za izbiro optimalnega ERP-sistema, njegove vrste gostovanja in posledično strategije implementacije. Izdelan več parametrski odločitveni model, ki je narejen v programu za večparametrsko odločanje, Logical Decisions, upošteva tehnične, stroškovne in ponudnikove kategorije dejavnikov, porazdelitev vrednosti teh kategorij dejavnikov pa je določena z letnim prihodkom proučevanega podjetja. Vrednost pod kriterijev vsake kategorije je prilagojena potrebam izbranega podjetja, kar omogoča, da model doseže optimalen rezultat. Izbrani ERP-sistemi za odločitveni model so Odoo Enterprise, Odoo Community, Microsoft Dynamics 365 in SAP S/4HANA. Podjetja za testiranje modela so izmišljena in niso povezana z nobenim obstoječim podjetjem, vsako podjetje pa spada v drug tržni segment za uvedbo ERP-sistemov. Z uporabo večparametrskega modela smo dosegli relativno optimalno izbiro najbolj optimalnih ERP-sistemov in strategij implementacij za vsako podjetje, vendar je treba pri končni izbiri ERP-sistema ne glede na optimalno izbiro odločitvenega modela upoštevati stroškovne faktorje in tehnične funkcije ERP-sistema.
Ključne besede: ERP-sistem, več parametrski izbirni model, informacijski sistemi, odločitveni model, strategije implementacije
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 42; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

2.
ERP v malih in srednje velikih podjetjih v Sloveniji : magistrsko delo
Joži Močivnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Digitalizacija sistemov v podjetju je ključnega pomena v sodobnem gospodarstvu in predstavlja konkurenčno prednost. To pojasnjuje tudi rast trga celovitih programskih rešitev ERP (Enterprise resource planning) v preteklih letih. Vedno več malih in srednje velikih podjetij (MSP) se odloča za implementacijo odprtokodnih ERP sistemov. Uporaba teh sistemov se že pojavlja tudi v slovenskem gospodarstvu. Namen magistrske naloge je predstaviti teoretične osnove ERP sistemov, ugotoviti stanje uporabe teh sistemov v MSP v Sloveniji ter praktično prikazati implementacijo poslovanja fiktivnega malega podjetja v odprtokodnem ERP sistemu. V magistrskem delu bomo predstavili odgovore na vprašanja o uporabi teh sistemov v malih in srednje velikih podjetjih v Sloveniji ter o uporabnosti odprtokodnega ERP sistema (Odoo) v Sloveniji. Naloga je sestavljena iz teoretičnih osnov, pregleda rezultatov opravljene ankete ter postavitve fiktivnega podjetja, katerega podatke bomo implementirali v Odoo.
Ključne besede: ERP, mala in srednje velika podjetja, odprtokodni sistemi, stroški, Odoo
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 66; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

3.
Implementacija regalnih skladišč na oddelku valjanih izdelkov v podjetju Impol d. d. : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Nik Pušnik Bakšič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo simulacijo prehoda s talnega skladiščnega sistema na regalnega, ki ga načrtujejo v podjetju Impol, na oddelku za valjaste izdelke. Simulacijo smo izvedli s pomočjo programskega orodja FlexSim, ki se odlikuje po enostavni uporabi in 3D-vmesniku, ki omogoča podrobno predstavitev modelov. Za izdelavo modela smo kot osnovo uporabili posnetek trenutnega stanja, kjer smo prikazali proces proizvodnje in način hranjenja izdelkov v trenutnem skladišču. Med simulacijo obstoječega stanja smo v konicah zaznali morebitno kopičenje izdelkov ali ozka grla v skladišču. Na podlagi opazovanj smo med seboj primerjali trenutni talni skladiščni sistem in regalni skladiščni sistem. Z eksperimentiranjem z modelom smo obe skladišči med seboj primerjali v količini skladiščnih mest, zasedenosti skladiščnih mest in pretočnosti izdelkov skozi skladišče. Skladišča za izdelke v težki aluminijasti industriji so ključnega pomena pri razvrščanju izdelkov, označevanju, iskanju in manipuliranju, glavna funkcija pa je shranjevanje izdelkov. V zaključku smo povzeli naše delo, ocenili učinke izboljšav ter predstavili možnosti za nadaljnji razvoj projekta.
Ključne besede: regalno skladišče, talno skladišče, skladišče, simulacija diskretnih dogodkov, materialni tok
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 44; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

4.
Simulacija razmestitve strojev za načrtovanje proizvodnje v podjetju Stampal-SB : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Nik Knez, 2023, diplomsko delo

Opis: V procesu kovanja optimizacija postavitve predstavlja strategijo ureditve postavitve opreme in materialov na najzmogljivejši in najučinkovitejši možni način. To vključuje upoštevanje dejavnikov, kot so pretok materialov, postavitev opreme in gibanje delavcev. Eden od pomembnih vidikov optimizacije postavitve v kovanju je razporeditev opreme. Operacije kovanja običajno zahtevajo številne različne stroje in orodja, kot so kladiva in stiskalnice. Pravilna namestitev teh strojev lahko pomaga izboljšati pretok materialov in zmanjša razdaljo, ki jo morajo izdelki prepotovati. To lahko pripomore k povečanju produktivnosti in zmanjša tveganje za napake v končnem izdelku. Raziskava je osredotočena na simulacijo proizvodnega procesa v podjetju Stampal-SB, kjer se ukvarjajo s kovanjem aluminija. V pomoč so nam bili diagrami poteka ter analize materialnega toka, s pomočjo katerih smo lahko odkrili razne izgube pri samem procesu kovanja. Te izgube se večinoma pojavljajo ob raznih nepotrebnih manipulacijah ter medfaznih skladiščih. Če odpravimo te nepotrebne aktivnosti, izboljšamo proces ter pohitrimo samo proizvodnjo. Prav tako smo iskali ozka grla pri samem procesu.
Ključne besede: kovanje, materialni tok, razmestitev, optimizacija
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 43; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (3,35 MB)

5.
Analiza parametrov, ki vplivajo na čas obravnave pacientov v Urgentnem centru Maribor : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Valentina Vavdi, 2023, diplomsko delo

Opis: Prezasedenost v urgentnih centrih in preobremenjenost osebja je problem, ki se trenutno pojavlja marsikje po svetu. Prezasedenost urgentnih centrov ima posreden negativen vpliv tako na paciente kot na zaposlene. Z ozkimi grli nastajajo zamude pri zdravljenju, poviša se lahko stopnja smrtnosti pacientov, podaljšuje se čas obravnave in pacient je bolj dovzeten za ponovno hospitalizacijo. Da bi zmanjšali preobremenjenost urgentnih centrov, smo v diplomskem delu poskusili napovedati čas trajanja obravnave pacientov glede na izbrane parametre in s tem poskusili predvidevati, kako dolgo traja obravnava pacienta na urgenci glede na značilnosti pacienta in obravnave. V prvem delu smo naredili pregled strokovnih člankov, kjer so avtorji raziskovali podobne primere našemu. Predstavili smo tudi trenutno metodologijo organizacije slovenskih urgentnih centrov. Nadaljevali smo z raziskovalnim delom, kjer smo iskali linearni regresijski model, ki bi najbolje opisal izbrane podatke. Rezultate smo interpretirali in identificirali kritične parametre. V zaključku diplomskega dela smo podali rešitve tako za izboljšavo modela kot rešitve za razbremenitev urgentnih centrov.
Ključne besede: UKC Maribor, urgentni center, prezasedenost, čas trajanja obravnave pacientov, linearna regresija
Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 287; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

6.
Simulated global empty containers repositioning using agent-based modelling
Alaa Abdelshafie, Bojan Rupnik, Tomaž Kramberger, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Due to an ever-increasing movement of containers across the globe in line with the economic boom, the trade imbalance and issues related to empty containers have become inevitable. Empty containers accumulated at specific ports cannot only generate profit but also increase the environmental footprint. This research proposes a Maritime Empty Container Reposition Modelling Framework by integrating the agent-based modelling (ABM) paradigm to model the global movements of empty containers. An agent-based maritime logistic empty container redistribution model was developed to help minimize the total relevant costs for empty container movement in the planning horizon. In the system, ports, shipping companies, customers, and empty containers were identified as critical agents. Using simulated annealing (SA), shipping line agents were able to optimise empty container repositioning to determine the best sequence for moving containers. The model was applied to the Asia–Middle East region to simulate global empty containers repositioning in the region. The results comparison shows that the proposed optimised empty container repositioning framework can significantly reduce the shipping line’s costs and make full use of empty containers
Ključne besede: maritime industry, empty containers, repositioning, agent-based modelling, simulation, optimisation
Objavljeno v DKUM: 02.08.2023; Ogledov: 209; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Planiranje kadra v logistiki na podlagi simulacije procesov : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Amadej Mukenauer, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu najprej predstavimo aktualna teoretična izhodišča na področju modeliranja s simulacijo diskretnih dogodkov. Nadalje opišemo procese interne logistike v obravnavanem proizvodnem podjetju. Iz posnetka procesov izdelamo simulacijski model za namen planiranja kadra. Pokazali smo, kako lahko pri znanih napovednih količinah naročil v nekem podjetju na podlagi simulacijskega modela planiramo število potrebnih delavcev v operativni logistiki. Predstavili smo še dodatne možnosti uporabe in nadgradnje simulacije za še natančnejše planiranje.
Ključne besede: planiranje kadra, simulacija diskretnih dogodkov, interna logistika, reševanje problemov, modeliranje sistema
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 449; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

8.
Izbira načina oskrbovanja montažnih linij s simulacijo
Lenart Razpotnik, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili obstoječe stanje v obravnavanem podjetju, ki se ukvarja s proizvodnjo sestavnih delov. V teoretičnem delu smo pojasnili začetke logistike, opisali vrste posameznih avtomatsko vodenih vozil in našteli argumente za njihovo uporabo, v praktičnem delu pa smo definirali posamezne možne poti oskrbovanja montažnih linij in glede na postavitev montažnih linij oblikovali različne scenarije oskrbovanja. Predstavili smo tudi obe za to vrsto oskrbe načrtovani vozili, na koncu pa izvedli simulacijo in glede na pridobljene rezultate izbrali najboljši scenarij.
Ključne besede: logistika, avtomatsko vodeno vozilo, oskrbovanje, scenarij, simulacija
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 1138; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

9.
Modeliranje in optimizacija distribucijskega omrežja za transport modnih izdelkov
Tadej Bratina, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo nekaterih značilnosti distribucijskega omrežja slovenskega trgovca z modnimi izdelki in na izgradnjo ter optimizacijo modela njegovega distribucijskega omrežja. Zaradi zapletenosti procesa pridobivanja podatkov in kompleksne kvantitativne optimizacijske metodologije smo se osredotočili na zgolj 9 vozlišč distribucijskega omrežja, ki sicer dobro predstavljajo značilnosti in karakteristike omrežja ter omogočajo vpogled v delovanje podjetja, ki se ukvarja s prodajo modnih izdelkov, za izvajanje transportnih storitev pa najema zunanje izvajalce. V diplomskem delu smo do potankosti predstavili kvantitativno metodologijo, ki smo jo uporabili za izgradnjo optimizacijskega modela distribucijskega omrežja, prav tako pa smo transparentno predstavili način pridobivanja podatkov, ki smo jih pridobili z zgrajenega modela distribucijskega omrežja v geografskem informacijskem sistemu, s strani slovenskega trgovca z modnimi izdelki in s strani mednarodnega logističnega in transportnega podjetja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo lahko do potankosti analizirali značilnosti distribucijskega omrežja, izgradili kvantitativni model in ga optimizirali s pomočjo Excelovega Reševalnika, na koncu pa tudi predstavili optimalne rešitve oz. organizacijske verzije enostavnega in kombiniranega modela distribucijskega omrežja. Najpomembnejša ugotovitev diplomskega dela je, da obstajajo pomembne razlike med karakteristikami stroškovnih podatkov, če so ti podani s strani transportnega podjetja, ali pa so podani s strani podjetja, ki za transport najema zunanje izvajalce. Ko so podatki podani s strani transportnega podjetja, vedno obstaja močna korelacija med transportno razdaljo in stroški transporta, medtem ko te korelacije pri podatkih slovenskega trgovca z modnimi izdelki praktično ni. To se pokaže tudi v optimalnih rešitvah modela distribucijskega omrežja, ugotovitev pa nasprotuje dosedanjim rezultatom preteklih raziskav in s tem odpira nove možnosti za nadaljnje raziskave.
Ključne besede: distribucijsko omrežje, optimizacijski model, cestni tovorni transport, transportni stroški, transport modnih izdelkov
Objavljeno v DKUM: 28.02.2019; Ogledov: 1052; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

10.
Port hinterland modelling based on port choice
Tomaž Kramberger, Bojan Rupnik, Gregor Štrubelj, Klemen Prah, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper presents a new approach for hinterland modelling based on the results of port choice modelling. The paper follows the idea that the shippers' port choice is a trade-off between various objective and subjective factors. The presented model tackles the problem by applying the AHP method in order to obtain ports' preference rates based on subjective factors, and combine them with objective factors, which include port operation costs, sailing times, and land transport costs using MILP. The ports' hinterlands are modelled by finding the optimal port of choice for different locations across Europe and merging the identical results. The model can be used in order to produce captive hinterland of ports and can also be exploited in order to analyse how changes in the traffic infrastructure influence the size of hinterlands.
Ključne besede: port hinterland modelling, captive hinterland, contestable hinterland, ports, MILP, GIS, objective and subjective factors
Objavljeno v DKUM: 05.06.2017; Ogledov: 1481; Prenosov: 415
.pdf Celotno besedilo (495,28 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici