| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ERGONOMSKO MODELIRANJE IN ANALIZA INTERAKTIVNEGA SPLETNEGA PORTALA ZGODNJEGA ODRIVANJA PLJUČNEGA RAKA
Boštjan Orehar, 2012, magistrsko delo

Opis: Pljučni rak je resen zdravstveni problem in je vodilni povzročitelj smrti. Zaradi raka s povprečnim petletnim preživetjem v Evropi umre okoli 12 odstotkov ljudi. Razvijati se začne v enem izmed pljučnih režnjev. Od tod raste v sosednja tkiva, prek limfnih in krvnih žil pa se lahko širi v oddaljene organe. Preživetje je večje, kadar bolezen odkrijemo v zgodnjem stadiju. Zdravljenje raka pljuč v zgodnjem stadiju je najpogosteje operativno, po potrebi operacijo dopolnimo s sistemskim zdravljenjem (kemoterapijo) ali z obsevanjem (zdravljenje poteka v bolnišnici ali ambulantno) in Pooperativno zdravljenje, nega in rehabilitacija potekajo v bolnišnici. Žal se bolnike z rakom pljuč odkrije v poznih stadijih bolezni, ko so prisotni že zasevki v oddaljenih organih in takih bolnikov je v Sloveniji več kot 50%. Pomembno vlogo pri obvladovanju raka in odkrivanju bolezni v zgodnjih stadijih imajo presejalni programi, kot so ZORA (zgodnje odkrivanje predrakavih sprememb materničnega vratu), SVIT (rak debelega črevesa in danke) in DORA (rak dojke) v Sloveniji. Primer tuje spletne strani pa je spletna stran National Cancer Institute, ki laičnega bralca pouči o znakih bolezni, diagnostičnih postopkih in možnosti zdravljenja. S pomočjo analize in ergonomije zgoraj omenjenih izobraževalnih spletnih portalov pri odkrivanju in zdravljenju raka smo prišli do spoznanj, ki bi jih lahko uporabili pri izobraževanju laičnih obiskovalcev spletnega portala. Opravljene analize je mogoče uporabiti kot povratno informacijo uporabnika, ki lahko oceni, ali je vsebina informacij, ki jih lahko najde na spletnih straneh, primerna za pridobivanje novih informacij in širjenje njegovega dosedanjega znanja. Pri tem smo se osredotočili na vsebine programov, cilje in metode, ki se jih uporablja. Pri analizi izobraževalnih programov smo ugotovil, da so cilji in vsebine programov predvsem splošne informacije, brez interaktivnosti, ki bi širši laični javnosti približala postopke zgodnjega odkrivanja in načine zdravljenja. V zadnjem delu smo na osnovi predhodno opravljenih analiz spletnih portalov o raku izdelali idejni osnutek interaktivnega portala o zgodnjem odkrivanju pljučnega raka, namenjen širši laični javnosti. Pri tem smo upoštevali vsebinsko in ergonomsko pomanjkljivost, ki smo jo obdelali na že obstoječih spletnih portalih. Ugotovili smo, da obiskovalci spletnih strani strokovno vsebino, posredovano preko spletnih portalov različno sprejemajo. Poleg organiziranega izobraževanja ima pomembno vlogo tudi spletno učenje, ki ga ljudje vse bolj pogosto uporabljamo za pridobivanje novih informacij in znanj. Opravili smo kvalitativno analizo spletnih portalov organizacij, ki izvajajo programe o raku. Zanimal nas je vsebinski in uporabnostni kriterij ocenjevanja spletnih strani, pri čemer smo si pomagali z Lindičevim modelom CUT (Contents, Usability, Technology), ter ergonomski kriterij spletnih portalov, ki smo ga ocenili s pomočjo domače in tuje literature. Z apliciranjem spiralnega modela v razvoj spletne aplikacije smo zagotovili kakovosten, prilagodljiv in uporabniku prijazen vmesnik.
Ključne besede: spletni portal, pljučni rak, analiza, ergonomija, spletno učenje
Objavljeno: 20.08.2012; Ogledov: 1025; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (5,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici