| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 89
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba 3D terestričnega laserskega skeniranja za določanje vertikalnih pomikov
Luka Štraus, 2021, magistrsko delo

Opis: Inženirska geodezija je nepogrešljiv del gradbenih projektov. V želji po učinkovitih in hitrih meritvah postaja za inženirje vse bolj uporabna tehnologija terestričnega laserskega skeniranja (TLS). Magistrsko delo predstavi tehnologijo 3D terestričnega laserskega skeniranja, zgradbo sistema, principe merjenja ter osnovne elemente kakovosti. Prav tako razdela postopek uporabe terestričnih laserskih skenerjev. Rezultat merjenja je oblak točk, ki potrebuje obdelavo s programsko opremo. Obdelava obsega registracijo oblaka točk, georeferenciranje, filtriranje, odstranjevanje šumov, oblikovanje mreže z modeliranjem ter analizo in interpretacijo meritev. Eksperimentalni del magistrskega dela zajema izvedbo eksperimentalne analize vertikalnih pomikov lesenih nosilcev pod različnimi meteorološkimi pogoji, ki je sestavljena iz geodetskih meritev in obdelave izmerjenih podatkov s pomočjo programske opreme Cyclone REGISTER 360 in Cyclone 3DR. Rezultati meritev vertikalnih pomikov s terestričnim laserskim skenerjem in robotizirano totalno postajo so ovrednoteni in primerjani s pomiki iz statične analize.
Ključne besede: vertikalni pomiki, terestrično lasersko skeniranje, georeferenciranje, inženirska geodezija, meritve
Objavljeno: 05.03.2021; Ogledov: 198; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (4,98 MB)

2.
Inoviran model kontinuiranega spremljanja deformacij letaliških vzletno-pristajalnih stez
Damjan Doler, 2020, doktorska disertacija

Opis: Zahteve po mobilnosti so v današnji družbi zelo visoke. Za učinkovito mobilnost je potrebna tudi gosto razpredena mreža objektov in poti, po katerih se ljudje, blago in informacije lahko premikajo. Vsled tega je zagotavljanje dobro razvite in široko razpredene logistične infrastrukture nujno potrebna. Ključnega pomena je tudi njena kakovost, predvsem zaradi povečanih zahtev po varnosti. Tako razširjenost kot tudi kakovost pa pomembno vplivata na celoten logistični sistem in na mednarodno konkurenčnost. Logistični sistem je učinkovit, če vsi členi v njem delujejo brezhibno. Spremljanje stanja logistične infrastrukture, ki je ključni del logističnega sistema, razvoj modelov za spremljanje stanja logistične infrastrukture in vključevanje teh modelov v sisteme upravljanja transporta so odločilnega pomena. Eden izmed tipov logistične infrastrukture je tudi letališka infrastruktura, njen pomemben del je vzletno pristajalna steza. Vzletno pristajalne steze so izpostavljene vsakodnevnim obremenitvam zaradi pristajanja in vzletanja zrakoplovov ter drugim vplivom iz okolja, ki povzročajo deformiranje steze, zato je potrebno spremljanje njihovega stanja in izvajanje rednega vzdrževanja. Nastale deformacije na površju vzletno pristajalnih stez ovirajo pilotovo upravljanje zrakoplova in predvsem lažjim zrakoplovom povzročajo težave pri pristajanju ali vzletanju. Težave se prav tako kažejo v slabšem oprijemu, neenakomerni obrabi pnevmatik, v delovanju merskih inštrumentov in nemirni vožnji, kar lahko povzroči poškodbe ali celo uničenje zrakoplovov oziroma njihovih delov. V doktorski disertaciji smo se zato najprej osredotočili na raziskovanje kritičnih elementov, ki povzročajo motnje v delovanju logističnega sistema. Podrobneje smo se usmerili na raziskovanje letališke infrastrukture, predvsem z vidika odkrivanja in spremljanja deformacij vzletno pristajalnih stez, in na raziskovanje njihovega vpliva na učinkovitost delovanja logističnega sistema. V ta namen smo v nadaljevanju zasnovali in predlagali procesni model vzdrževanja in model spremljanja vertikalnih odstopanj ter deformacij vzletno pristajalnih stez. Predlagan model temelji na uporabi geodetskih metod. Rezultat modela nam prikaže stanje oziroma poškodovanost vzletno pristajalnih stez. V nadaljevanju smo model povezali in vključili v predlagan sistem upravljanja vzdrževanja. Na ta način lahko upravljavcu letališča in službi, zadolženi za vzdrževanje, zagotovimo podatke, potrebne za ustrezno in pravočasno odločanje o načinu in obsegu izvedbe vzdrževalnih ali obnovitvenih del. Rezultate predlaganega modela, tj. območja vertikalnih odstopanj in deformacij, smo v zaključku doktorske disertacije prikazali z uporabo obogatene resničnosti, ki omogoča prikaz rezultatov v interakciji z resničnim okoljem.
Ključne besede: logistična infrastruktura, geodezija, vzletno-pristajalna steza, deformacija, vertikalni pomik, zaznavanje razpok, model, monitoring
Objavljeno: 14.08.2020; Ogledov: 416; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (7,77 MB)

3.
Geodetsko lasersko 3D skeniranje v gradbeništvu, prometnem inženirstvu in arhitekturi
Tamara Sarjaš, 2020, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi so opisani načini daljinskega zaznavanja. Podrobneje je opisana tehnologija lidar oziroma lasersko skeniranje, ki je uporabno na različnih področjih. Naloga je osredotočena predvsem na uporabo 3D laserskega skeniranja v gradbeništvu, prometnem inženirstvu in arhitekturi. Prav tako je podanih nekaj primerov iz prakse. Obstaja veliko različnih laserskih skenerjev, ki se razlikujejo glede na področje uporabe. Primerjava je bila izvedena na podlagi merodajnih lastnosti, s pomočjo katerih je možna izbira najprimernejšega skenerja za določeno nalogo. Na koncu je predstavljeno, kako je 3D lasersko skeniranje poenostavilo BIM modeliranje, ki je nepogrešljivo pri projektiranju in gradnji objektov.
Ključne besede: gradbeništvo, geodezija, daljinsko zaznavanje, 3D laserski skenerji, BIM
Objavljeno: 12.08.2020; Ogledov: 377; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

4.
Geodetske zakoličbe v gradbeništvu in prometu
Jana Perša, 2019, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi so predstavljene geodetske zakoličbe, ki spadajo med zahtevna inženirska dela, pri katerih je zelo pomembna natančna določitev zakoličbenih elementov. Obstaja veliko geodetskih instrumentov in metod, vendar vsi ne zagotavljajo želene natančnosti. V nalogi smo opisali opremo, metode in načine določitve zakoličbenih elementov. V nalogi smo prav tako opisali potrebe zakoličbe v gradbeništvu in prometu, kjer je potrebna zelo natančna določitev elementov. Osredotočili smo se na prometnice, tunele in mostove, kar je zelo zahtevna naloga, saj je tudi promet vse zahtevnejši in intenzivnejši.
Ključne besede: gradbeništvo, geodezija, zakoličenje, zakoličenje prometnic, oprema za zakoličbo
Objavljeno: 19.09.2019; Ogledov: 427; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

5.
Pridobitev gradbenega dovoljenja in geodetska dela pri gradnji stanovanjske hiše
Jan Antolič, 2019, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Geodetska dela so pri projektiranju in gradnji objektov ključnega pomena, še posebej zato, ker so prisotna v vseh fazah od nakupa zemljišča pa do pridobitve uporabnega dovoljenja ob zaključku gradnje. V zaključnem delu je na začetku na splošno predstavljena nova zakonodaja s področja graditve. V osrednjem delu projektne naloge so podrobneje opisani vsebina projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja stanovanjske hiše in vsa geodetska dela, ki so potrebna pred, med in po zaključku projekta.
Ključne besede: gradbeništvo, gradbeno dovoljenje, geodezija, geodetska dela, gradbena zakonodaja
Objavljeno: 10.09.2019; Ogledov: 1394; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

6.
Sinhronizacija geodetskih in fizikalnih meritev pri izvedbi monitoringa Studenške brvi
Luka Muršec, 2019, magistrsko delo

Opis: Analiza obnašanja konstrukcij dandanes predstavlja pomembno področje gradbene stroke. Monitoring kot ena izmed praktičnih možnosti analize v najširšem smislu povzema kontinuirano opazovanje in izvajanje meritev izbranih parametrov za določen cilj skozi daljše časovno obdobje. V gradbeništvu, kjer nas zanima predvsem odziv konstrukcije na določene vplive, monitoring gradbenih konstrukcij zajema analizo pomikov, deformacij in drugih parametrov, ki bi v svoji osnovi lahko imele potencialni vpliv na konstrukcijo. Magistrsko delo z naslovom »Sinhronizacija geodetskih in fizikalnih meritev pri izvedbi monitoringa Studenške brvi« temelji na teoretičnih osnovah monitoringa gradbenih konstrukcij s pomočjo geodetskih in fizikalnih metod ter obravnava praktično analizo odziva konstrukcije na različne umetno povzročene obtežne slučaje. Odzive konstrukcije smo skozi različne parametre, kot so pomik, hitrost in pospešek, beležili s pomočjo geodetske (RTS in GNSS) in fizikalne opreme (triaksialni geofoni). Pri uporabi geodetske opreme nas je poleg možnosti končne sinhronizacije rezultatov zanimal tudi dejanski vpliv frekvence zajema podatkov na natančnost izmerjenih vrednosti. V nasprotju s slednjimi smo pri ločeni analizi odziva konstrukcije s fizikalnimi metodami analizirali predvsem možnost sinhronizacije izmerjenih signalov s stališča pripadajočih hitrosti in pospeškov konstrukcijskega odziva. Posebno poglavje smo posvetili tudi predstavitvi spektralne analize s teoretičnega vidika, le-temu pa smo skozi obdelavo podatkov z uporabo algoritmov Fourierjeve transformacije dodali tudi praktično vrednost.
Ključne besede: monitoring gradbenih objektov, spektralna analiza, sinhronizacija
Objavljeno: 27.08.2019; Ogledov: 506; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (4,46 MB)

7.
Metode daljinskega zaznavanja za potrebe kartiranja vodov javne infrastrukture
Jani Ferčič, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti pomen daljinskega zaznavanja ter njegovo uporabo za pridobivanje podatkov katastra gospodarske javne infrastrukture. Obravnavali smo konkreten primer avtocestnega razcepa v katastrski občini Slivnica, katerega območje je aktualno v večjih pogledih. V diplomskem delu smo predstavili definicijo daljinskega zaznavanja ter vrste daljinskega zaznavanja. Na kratko so bile opisane geodetske evidence v gradbeništvu z ozirom na kataster gospodarske javne infrastrukture, ki je služil kot izhodiščna točka za praktičen primer. V praktičnem delu smo podrobno predstavili območje razcepa ter delo z računalniškim programom Oblak, kjer smo uporabili podatke katastra gospodarske javne infrastrukture za izbrano območje.
Ključne besede: gradbeništvo, geodezija, daljinsko zaznavanje, lidar, oblak
Objavljeno: 14.09.2018; Ogledov: 699; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (5,70 MB)

8.
GNSS monitoring of geologically demanding areas
Boštjan Kovačič, Boško Pribičević, Rok Kamnik, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Displacement research using the three-dimensional global navigation satellite system (GNSS) as part of geodetic monitoring is becoming the key investigation for establishing a cause-and-effect relationships model between external natural factors, on the one hand, and the criteria that describes the level of functionality and safety of the observed natural or artificial object, on the other, in cases of motion of an object in space and time. The main objective of the deformation analysis is to confirm the stabilities of the reference points of a geodetic network, which are used to determine the movements of the control points that are stabilized on the observed objects. The assumption about the stabilities of certain reference points must be based on reasonable grounds, underpinned by measurements and proven by numerical methods. This is one part of the results of the deformation analysis when determining the extent of the movements and deformations. To do this a transformation is used in which a comparison is made between the coordinates of the points for two separate epochs. On the basis of the estimated transformation parameters, possible movements can be concluded within the reference points, i.e., on whether the datum parameters have changed. After confirming the stability of the geodetic network the coordinate differences of identical points measured within the different time windows can be determined as displacements and/or deformations of an object. In this paper one viaduct was assessed through geology and tectonic activities and also a load test of the viaduct was performed. The viaduct is in a quite active region, but the load test showed that the bridge response to the load is as expected.
Ključne besede: geodesy, geotehnics, monitoring, GNSS measurements, geology, deformation analysis, geodetic network
Objavljeno: 18.06.2018; Ogledov: 678; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (630,78 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Možnost merjenja dinamičnega odziva konstrukcij z nekontaktnimi geodetskimi metodami
Tomaž Motoh, 2017, magistrsko delo

Opis: Poznavanje dejanskega odziva gradbenih konstrukcij na obremenitve je pomemben del pri ocenjevanju stanja in varnosti konstrukcij v njihovi eksploatacijski dobi. Pri objektih, ki so izpostavljeni dinamičnim obremenitvam prometa (npr. mostovi), je potrebno poznati njihovo obnašanje pri cikličnih vplivih. Obstaja vrsta različnih metod za določanje dinamičnih lastnosti objektov, vse bolj pa, hkratno z razvojem opreme, v uporabo prihajajo geodetske metode. Z geodetskimi instrumenti ne merimo več samo statičnih ali zelo počasnih premikov, temveč tudi hitre, dinamične pomike. Robotski tahimeter ali robotska totalna postaja (angl. Robotic Total Station – RTS) je nova generacija geodetskih instrumentov, ki avtomatizirano zajema podatke o spremembi dolžine, horizontalnega kota in vertikalnega kota med robotsko postajo in tarčo v gibanju. V delu so na kratko predstavljeni primeri uporabe metode RTS na premostitvenih konstrukcijah drugih avtorjev. Podrobneje je opisan algoritem za določanje srednje amplitude harmoničnega nihanja in metodi spektralne analize vzorčenih podatkov. Sledi kratka predstavitev uporabljene robotske postaje ter obsežnejši eksperimentalni del, ki je razdeljen na tri dele: laboratorijski test metode na lameli, analiza dinamičnih odzivov mostu za pešce in analiza dinamičnih lastnosti železniškega mostu.
Ključne besede: gradbeništvo, geodezija, dinamični odziv konstrukcije, meritve, analiza
Objavljeno: 19.12.2017; Ogledov: 765; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

10.
Različne geodetske metode zajemanja podatkov za potrebe prometnih analiz
Adrijan Legčević, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi so predstavljene različne geodetske metode, s pomočjo katerih pridobimo geodetske podlage, potrebne za izvajanje prometnih analiz. Za nadaljnje meritve smo se na podlagi primerjave treh geodetskih metod (GNSS, Lidar metoda in klasična metoda) odločili za uporabo GNSS metode. Za potrebe izdelave geodetskega načrta smo uporabili instrument TOPCON HYPER PRO. Z izdelanim geodetskim načrtom in opravljeno prometno študijo na primeru križišča v Miklavžu na Dravskem polju smo v zaključku predstavili tri predloge za izboljšanje trenutnega stanja v križišču.
Ključne besede: gradbeništvo, prometna varnost, geodezija, zajem podatkov, analize
Objavljeno: 02.11.2017; Ogledov: 941; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (15,98 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici