| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OSEBNOSTNE ZNAČILNOSTI ALPINISTOV
Blaža Krasnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil preučiti osebnostne značilnosti alpinistov. Skupino alpinistov smo primerjali s skupino nešportnikov in preverjali, ali obstajajo razlike med skupinama v izraženosti preučevanih osebnostnih lastnostih. Osredotočili smo se na osebnostne dimenzije: aktivnost, nevroticizem – anksioznost in impulzivno iskanje čutnih spodbud, potrebo po dražljajih in osebnostno lastnost impulzivnost. Osebnostne dimenzije smo preverjali s krajšo obliko Zuckerman-Kuhlmanovega vprašalnika osebnosti (ZKPQ-50-CC), potrebo po dražljajih s Vprašalnikom interesov SSS-IV, impulzivnost pa z Eysenckovo lestvico Impulzivnosti (IVE-I). Zanimale so nas razlike v izraženosti spremenljivk med primerjanima skupinama. Nadalje smo preverili povezanost nekaterih podobnih konstruktov: impulzivnosti, potrebe po dražljajih in impulzivnega iskanja čutnih spodbud. Na koncu smo preverili še Zuckermanovo hipotezo, ki pravi, da je potreba po dražljajih del širše osebnostne dimenzije, imenovane impulzivno iskanje čutnih spodbud. V raziskavi je sodelovalo 66 udeležencev, starih od 23–63 let, od tega 33 alpinistov in 33 nešportnikov. Skupini sta bili izenačeni po starosti. Rezultati raziskave so pokazali, da prihaja do nekaterih pomembnih razlik v psihološkem profilu alpinistov v primerjavi z nešportniki. Pri alpinistih se kaže statistično pomembno višje izražena dimenzija impulzivnega iskanja čutnih spodbud in statistično pomembno višje izražena potreba po dražljajih (kar se je odražalo na vseh faktorjih poteze) v primerjavi z nešportniki. Pri alpinistih se nakazuje trend višje izraženosti dimenzije aktivnosti in impulzivnosti ter trend nižje izraženosti dimenzije nevroticizem – anksioznost v primerjavi z nešportniki. Do pomembnih povezanosti prihaja tudi pri podobnih oziroma delno prekrivajočih se konstruktih: impulzivnost, poteze iskanja dražljajev in impulzivno iskanje čutnih spodbud. Zuckermanove hipoteze, ki pravi, da je potreba po dražljajih del širše osebnostne dimenzije impulzivno iskanje čutnih dražljajev, v naši raziskavi nismo potrdili.
Ključne besede: Alpinisti, osebnostne dimenzije, potreba po dražljajih, impulzivnost
Objavljeno v DKUM: 16.12.2015; Ogledov: 1923; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (808,03 KB)

Iskanje izvedeno v 0.92 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici