| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KONSTRUKTIVISTIČNI PRISTOP PRI POUKU GEOGRAFIJE NA PRIMERU UČNE TEME LATINSKA AMERIKA
Biserka Gavez, 2014, diplomsko delo

Opis: Temeljni namen diplomskega dela je bil proučiti možnost vključevanja konstruktivističnega pristopa pri razvijanju učenčeve miselne dejavnosti pri pouku geografije, ter ugotoviti njegovo potencialno večjo uspešnost od tradicionalnega pristopa z elementi konstruktivizma. Cilji diplomskega dela so bili: analizirati temeljne značilnosti konstruktivističnega pristopa in tradicionalnega pristopa pri pouku regionalne geografije; izdelati in izvesti izbrano učno uro na temo Latinska Amerika, ki temelji na proučevanih pristopih; preveriti uspešnost konstruktivističnega pristopa v primerjavi s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma pri izbrani učni temi Latinske Amerike; s testom ugotavljanja predznanja in osvojenega znanja ter z anketnim vprašalnikom preveriti, kateri učni pristop je dijakom bližnji in bolj izraža njihovo individualnost ter aktivnost pri pouku geografije. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili cilje in kompetence predmeta geografije v programu osnovne šole in v programu splošne gimnazije, poučevanje geografije v tujih državah, značilnosti tradicionalnega pristopa, značilnosti in razvoj konstruktivističnega pristopa, značilnost tradicionalnega pristopa z elementi konstruktivizma. V aplikativnem delu diplomske naloge smo, na podlagi testov ugotavljanja predznanja in testov ugotavljanja osvojenega znanja, analizirali uspešnost konstruktivističnega pristopa pri učni temi Latinske Amerike v primerjavi s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma. S pomočjo ankete smo pridobili mnenja dijakov o načinu pouka pri predmetu geografije in le te analizirali.
Ključne besede: šolska geografija, učni načrt, poučevanje, konstruktivistični pristop, tradicionalni pristop z elementi konstruktivizma, pedagoški eksperiment.
Objavljeno v DKUM: 04.02.2021; Ogledov: 1139; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

2.
Analiza fizikalnega modela za izračun gostote magnetnega polja Zemlje
Biserka Gavez, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo magnetno polje Zemlje. K temu prispeva magnetno polje notranjega in zunanjega izvora. Magnetno polje notranjega izvora povzročajo vrtinčasti konvekcijski električni tokovi v tekočem zunanjem delu jedra Zemlje, ki se nahaja na globini med 2800 do 5000 km pod površjem. Ta del jedra je sestavljen iz tekočega železa, niklja in silicija z manjšimi primesmi žvepla in kisika. Magnetno polje notranjega izvora lahko opišemo kot polje magnetnega dipola. Magnetno polje zunanjega izvora povzročajo visoko energijski kozmični delci. Ti delci ionizirajo atome in molekule v zgornjih plasteh Zemljine atmosfere. Horizontalni tokovi ioniziranih delcev so izvor magnetnega polja zunanjega izvora. V diplomskem delu naredimo pregled observatorijev, ki opravljajo meritve gostote magnetnega polja Zemlje. Ob tem podrobneje predstavimo spletno stran Svetovnega podatkovnega centra za geomagnetizem iz Kyota. Predstavimo tudi edini observatorij za meritve gostote magnetnega polja v Sloveniji, to je Geomagnetni observatorij Sinji vrh nad Ajdovščino. V nadaljevanju opišemo magnetno polje Zemlje notranjega izvora. Vrtinčaste konvekcijske električne tokove v tekočem delu jedra Zemlje opišemo z magnetnim dipolom. Iz splošne rešitve Laplaceove enačbe izpeljemo izraz za magnetni potencial v okolici magnetnega dipola. Nato obravnavamo dva primera [1]. V prvem primeru predpostavimo, da os magnetnega dipola sovpada z rotacijsko osjo Zemlje in izračunamo velikost gostote magnetnega polja Zemlje. V drugem primeru velikost gostote magnetnega polja Zemlje izračunamo tako, da upoštevamo, da je os magnetnega dipola nagnjena glede na rotacijsko os Zemlje. V zadnjem delu diplomskega dela predstavimo možnosti uporabe teme diplomskega dela pri poučevanju v osnovni in srednji šoli. Predstavimo in opišemo didaktični pripomoček za prikaz magnetnega polja Zemlje, ki smo ga razvili in izdelali v okviru izdelave diplomske naloge.
Ključne besede: Zemlja, gostota magnetnega polja, magnetni dipolni moment, magnetni potencial
Objavljeno v DKUM: 13.03.2015; Ogledov: 2606; Prenosov: 357
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici