| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 152
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Internacionalizacija telekomunikacijskega podjetja na hrvaški trg
Lejla Gorić, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dve delov, in sicer teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo spoznavali pojem internacionalizacije in njegove teorije, spoznali smo spodbude s strani države za internacionalizacijo v Sloveniji in kako poteka internacionalizacija telekomunikacijske industrije. Drugi del teoretičnega dela pa je bila analiza okolja, kjer smo preučili PEST analizo, analizo ožjega okolja oziroma Porterjev model petih silnic ter SWOT analizo. Drugi oziroma praktični del pa je sestavljen iz analize telekomunikacijskega trga, kjer smo raziskali začetke telekomunikacije, nato pa napovedi za mobilno telefonijo, kaj nas čaka v prihodnjih letih. Izbrskali smo podatke o uporabi mobilnega telefona, za katere namene ga uporabniki najbolj uporabljajo in kako imajo uporabniki mobilnih telefonov na Hrvaškem svojo napravo zaščiteno ter ali jo sploh imajo. Sledila je predstavitev izbranega podjetja Sgerm d. o. o., kjer smo spoznali podjetje od začetkov do danes in kakšne so bile bistvene spremembe v poslovanju skozi leta delovanja. Teoretično predstavljene analize okolja smo izvedli tudi na primeru podjetja, kjer smo ugotovili, kakšni so politični, ekonomski, sociokulturni in tehnološki dejavniki za podjetje, kakšno je stanje s konkurenco in kakšne ima prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti. Na osnovi pridobljenih podatkov iz analiz smo zapisali našo odločitev o vstopu na trg, da je hrvaški trg primeren za prvo internacionalizacijo zaradi večine prednosti in priložnosti, usmerjenih v prid podjetja.
Ključne besede: internacionalizacija, telekomunikacija, analiza okolja, SWOT analiza, PEST analiza, Porterjev model petih silnic.
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 10; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

2.
Small and medium-sized enterprises in the digital age : understanding characteristics and essential demands
Barbara Bradač Hojnik, Ivona Huđek, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: The article explores the implementation of digital technology in small and medium-sized Slovenian enterprises (SMEs), with a focus on understanding existing trends, obstacles, and necessary support measures during their digitalization progress. The surveyed companies mainly rely on conventional technologies like websites and teamwork platforms, emphasizing the significance of strong online communication and presence in the modern business world. The adoption of advanced technologies such as blockchain is limited due to the perceived complexity and relevance to specific sectors. This study uses variance analysis to identify potential differences in the digitalization challenges faced by companies of different sizes. The results indicate that small companies face different financial constraints and require more differentiated support mechanisms than their larger counterparts, with a particular focus on improving digital competencies among employees. Despite obtaining enhancements such as elevated operational standards and uninterrupted telecommuting via digitalization, companies still face challenges of differentiation and organizational culture change. The study emphasizes the importance of recognizing and addressing the different challenges and support needs of different-sized companies to promote comprehensive progress in digital transformation. Our findings provide important insights for policymakers, industry stakeholders, and SMEs to formulate comprehensive strategies and policies that effectively address the diverse needs and challenges of the digital transformation landscape.
Ključne besede: digital transformation, digital technology adoption, small and medium-sized enterprises (SMEs), digitalization challenges, digitalization support
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 71; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (502,33 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Povezava med trajnostnim razvojem in motivacijo za podjetništvo
Mojca Ocepek, 2023, magistrsko delo

Opis: Vsako dejanje v podjetništvu se začne z notranjimi vzgibi posameznika, njegovimi osebnimi vrednotami, motivacijo in motivi, ki ga nato ženejo k doseganju svojih ciljev. Motivi in spodbude za vstop v podjetništvo se razlikujejo od posameznika do posameznika, kot tudi od okolja, v katerem živijo. Podjetništvo zahteva od podjetnikov različne veščine, znanje, inovativnost, predvsem pa drugačen pristop pri iskanju rešitev zase, za družbo okoli sebe in okolje, v katerem živijo. Prav tu se stikajo področja, ki jih proučujemo v pričujočem delu – podjetništvo, motivacija in trajnostni razvoj, ki jih lahko skupaj prepoznamo kot rešitev za ohranitev sveta, ki ga poznamo in želimo obdržati. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, zakaj se podjetniki odločijo stremeti k trajnostnem razvoju v podjetništvu, kaj jih pri tem motivira in kaj zavira. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo se osredotočili na posamezne koncepte in pripadajoče pojave. V empiričnem delu smo uporabili podatkovno bazo GEM za leto 2022 in s statističnimi testi ugotavljali povezanost med različnimi podjetniškimi motivi in upoštevanjem družbenih in/ali okoljskih vplivov poslovnih odločitev pri podjetnikih v celotni zgodnji podjetniški aktivnosti (TEA). Ugotovili smo, da pri nekaterih motivih ter upoštevanju družbenih in/ali okoljskih vplivov obstaja pozitivna povezava, medtem ko pri drugih ne.
Ključne besede: trajnostni razvoj, motivacija za podjetništvo, podjetništvo, trajnostno podjetništvo, GEM raziskava
Objavljeno v DKUM: 18.01.2024; Ogledov: 214; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

4.
Analiza poslovnega okolja primera podjetja v živilski industriji
Metka Sajko, 2022, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu opisujemo zunanje okolje podjetja in ga na primeru podjetja X podrobno obdelamo. V teoretičnem delu je najprej opredeljeno okolje in njegova dva segmenta, in sicer zunanje in notranje okolje. Zunanje okolje delimo na poslovno in splošno. Omenjene so tudi metode in tehnike za analizo okolja, na primeru podjetja X. Opisali smo tudi tehnologijo, ki je ena najmočnejših sil izbranega podjetja. V tem zaključnem delu so predstavljeni najpomembnejši podatki, povezani z opazovanim podjetjem, kot so zgodovina, finančni podatki, trgi, vizija in poslanstvo ter zaposleni. V zadnjem delu diplomskega seminarja sta predstavljena podoba podjetja ter njegove najmočnejše konkurenčne prednosti, narejena je SWOT analiza ter identificirane prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Ugotovljeno je bilo tudi, da je podjetje X družbeno odgovorno podjetje, ki skrbi za okolje. Iz analize tehnologije je bilo ugotovljeno, da ima podjetje X izjemno tehnologijo in da na tem področju na področju, na katerem deluje, ni konkurence.
Ključne besede: Okolje, Zunanje okolje, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 330; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

5.
Primerjava izbranih značilnosti ženskega podjetništva v Sloveniji in Italiji
Alja Kupčič, 2023, magistrsko delo

Opis: Žensko podjetništvo je postalo pomemben del podjetništva po svetu. Na odločitve za začetek podjetniške poti pa vplivajo številni dejavniki. V magistrski nalogi smo proučevali podjetništvo kot celoto, kakšne so značilnosti podjetništva in podjetnikov v Sloveniji, s kakšnimi ovirami se srečujejo na svoji podjetniški poti. Pomembno je, da je tako podjetnikom kot podjetnicam zagotovljena podjetniška podpora. Podrobneje smo spoznali podjetniško podporno okolje v Sloveniji in Italiji. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na podjetnika in njegove značilnosti. Podrobneje pa smo se dotaknili ženskega podjetništva v Sloveniji in Italiji. Prav tako pa smo se dotaknili problemov in izzivov, ki se lahko pojavijo na podjetniški poti. V praktičnem delu pa smo obravnavali študiji primera slovenskega E2RD, in italijanskega podjetja Versace.
Ključne besede: podjetništvo, podjetje, podjetnica, posel, ženska.
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 188; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (861,54 KB)

6.
Raziskava podjetniškega podpornega okolja na primeru podjetniškega usposabljanja v izbrani organizaciji
Ana Kokol, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetništvo je ključna aktivnost, ki jo poganjajo posamezniki ali skupine s ciljem uresničevanja poslovnih priložnosti in ustvarjanja novih vrednosti. Vsakdo ima v sebi nekaj podjetniškega, a vsi niso pripravljeni sprejeti podjetniških izzivov. Podjetniška pot je vznemirljiva in tvegana, odvisno od poslovnega okolja, ki se lahko hitro in nepredvidljivo spreminja. V diplomskem delu smo najprej opredelili procesno odločanje za podjetništvo, kjer smo predstavili prednosti in slabosti, izpostavil osebnostne lastnosti in znanja podjetnika ter opredelili korake razvoja podjetniške ideje. V nadaljevanju smo proučili podporno okolje, kakšna je njegova vloga in katere storitve ponuja. Pregledali smo tudi organizacije podpornega okolja v Sloveniji. Na izbiro teme diplomskega dela je vplivalo predvsem delovanje podjetniških organizacij, kot je na primer ZRS Bistra Ptuj, in njihova pomoč ter podpora podjetnikom in podjetnikom začetnikom na njihovi karierni poti ob ustanovitvi in poslovanju v podjetju. Ugotovili smo, da podporne organizacije za podjetnike pozitivno vplivajo na ustanovitev in razvoj podjetniške ideje, saj nudijo podporo na vseh področij poslovanja v podjetju. Pomagajo in usmerjajo pri administracijskem poslovanju, delijo informacije s področja marketinga in znanja podjetništva ter nudijo finančno podporo. Podjetniki se tako lažje znajdejo pri ustvarjanju podjetniške ideje in ustanovitvi lastnega podjetja.
Ključne besede: Podjetništvo, podporno okolje, podjetniške organizacije za podporo podjetnikom, razvoj podjetja, učinkovitost.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 268; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

7.
Poslovanje brez lastne zaloge - poslovni model dropshipping
Aleksander Breznikar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredeljevali poslovni model dropshipping, preučili njegov izvor, kako je nanj vplival pojav interneta, preučili smo njegove prednosti in slabosti, kako lahko podjetnik ustanovi spletno trgovino, kaj pri tem potrebuje in kakšen je splošni postopek ustanovitve podjetja. Nato smo opisali podjetje Alibaba Group Holding Limited, ki predstavlja eno večjih svetovnih podjetij, usmerjenih v spletno prodajo. Spoznali smo vizijo in misijo podjetja ter pomembne mejnike v zgodovini njegovega delovanja, da smo lahko v empiričnem delu bolje razumeli nekatere ugotovitve. V teoretičnem delu smo poleg poslovnega modela dropshipping raziskali tudi druge poslovne modele, ki temeljijo na poslovanju brez lastne zaloge. V empiričnem delu smo s pomočjo orodja Google Trends raziskali popularnost ključne besede »dropshipping« v spletnem brskalniku Google. Spoznali smo napovedi rasti razširjenosti poslovnega modela dropshipping v prihodnosti. Preučili smo rast sredstev, dobička in prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited za opazovano obdobje in ugotavljali povezavo med rastjo prihodkov podjetja in večanjem popularnosti ključne besede »dropshipping« po zgoraj omenjenem postopku. Preučevali smo tudi sestavo prihodkov podjetja Alibaba Group Holding Limited.
Ključne besede: dropshipping, poslovanje brez lastne zaloge, podjetništvo, Alibaba Holding Group Limited, internet, analiza podjetja, spletna prodaja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 261; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

8.
Razvoj podjetniških kompetenc skozi socialno podjetništvo
Ema Lešnik Sajovic, 2023, diplomsko delo

Opis: Socialno podjetništvo je relativno nov izraz, njegove začetke je možno zaznati že v davni zgodovini podjetništva. Ta način poslovanja omogoča podjetnikom, da živijo svoje življenje z namenom in se povezujejo z drugimi na osebni ravni. Daje jim tudi priložnost, da drugim zagotovijo dolgotrajno srečo in navdih. V afriških državah, konkretno v državi Gambija, je veliko pomanjkanje podjetniških kompetenc pri posameznikih. To se odraža v slabi podjetnosti in nizki gospodarski razvitosti države. Razlog za to leži v nizki izobrazbi in revnem načinu življenja, z osredotočenostjo na preživetju. Ugotovili smo, da socialno podjetje Za otroke sveta s pomočjo svojih prostovoljcev, ki sodelujejo pri izobrazbi otrok, vpliva na razvoj podjetniških kompetenc pri posameznikih.
Ključne besede: socialno podjetništvo, podjetniške kompetence, Društvo za otroke sveta, Gambija, Potuj kot prostovoljec, revščina
Objavljeno v DKUM: 14.09.2023; Ogledov: 290; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

9.
Demand and characteristics of customers of reusable products in Slovenia
Katja Zajko, Barbara Bradač Hojnik, 2019, izvirni znanstveni članek

Objavljeno v DKUM: 29.08.2023; Ogledov: 192; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (745,12 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Growth of entrepreneurial opportunities : GEM Slovenia 2017
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, Karin Širec, 2018, znanstvena monografija

Opis: The scientific monograph comprises results of the Slovenian part of the largest global research project on entrepreneurship Global Entrepreneurship Monitor – GEM, which has completed its 19th cycle in 2017. GEM was established in order to (1) measure the differences regarding the relationship towards entrepreneurship, activities and aspirations of individuals in as many countries as possible, (2) uncover factors that encourage or hinder entrepreneurial activities, especially related to societal values, personal attributes and the entrepreneurship ecosystem, (3) provide a platform for assessing the extent to which entrepreneurial activity influences economic growth within individual economies and (4) uncover policy measures for the purpose of enhancing entrepreneurial capacity in an economy. The research helps to better understand the attitude of the society towards entrepreneurship and individual capabilities, among which are the perception of their own abilities for entrepreneurial activities, the ability to perceive opportunities, entrepreneurial intentions and fear of failure. As GEM monitors entrepreneurial activity throughout the phases of the life cycle (nascent, new businesses and established businesses, discontinuation), according to impact (high growth, innovation, internationalization) and by type (early-stage entrepreneurship activity, employee entrepreneurship activity), the picture is much richer than the one that is based only on data gathered from ordinary statistical databases.
Ključne besede: Global Entrepreneurship Monitor, entrepreneurship, early-stage entrepreneurial activity, economic development, entrepreneurship ecosystem
Objavljeno v DKUM: 02.08.2023; Ogledov: 402; Prenosov: 4
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici