| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Celostno vrednotenje življenjskega cikla plastičnih tokov v Sloveniji z vidika vplivov na okolje : magistrsko delo
Asja Frangež, 2023, magistrsko delo

Opis: Močna porast proizvodnje različnih izdelkov na osnovi različnih plastičnih materialov povečuje tudi nastajanje plastičnih odpadkov, kar ustvarja nove izzive, saj se različni plastični materiali različno reciklirajo oz. zaključujejo svoj življenjski cikel. Kljub temu, da Slovenija že dosega cilj 55 % recikliranja plastične embalaže do leta 2030, pa za oceno vplivov plastike na okolje skozi njen celotni življenjski cikel v Sloveniji še ni bilo opravljene raziskave. Analiza materialnega toka plastike v Sloveniji zajema zadnje statistično leto, tj. 2021. Študija magistrske naloge predstavlja LCA analizo (Analizo življenjskega cikla (angl. Life Cycle Assessment) plastičnih tokov, ki obsegajo 8 vrst plastičnih polimerjev (LDPE, HDPE, PVC, PET, PUR, PP, PS in ostala plastika) ter vse faze življenjskega cikla z različnimi scenariji v končni fazi. Analiza je bila izvedena z uporabo programskega orodja Open LCA in ReCiPe 2016 metodo ocenjevanja vpliva življenjskega cikla. Glavni dejavniki, ki prispevajo k okoljskim obremenitvam, so bili identificirani skozi vse faze življenjskega cikla. Izkazalo se je, da ima največji vpliv na okolje pri vseh osmih proučevanih plastikah faza proizvodnje, vodilna pri vplivih na okolje je ostala plastika (ki je je tudi količinsko največ), sledi ji HD-PE. Najmanj okoljskih vplivov se pojavlja pri plastikah PVC in LDPE. Vseh 8 plastik pa dosega največje vplive na okolje v kategoriji globalnega segrevanja. Po primerjavi z različnima končnima scenarijema (100 % sežig in 100 % reciklaža) ugotovimo, da je najmanj sporen za okolje scenarij 100 % reciklaže, saj ima zaradi povratne zanke najmanjši vpliv na okolje.
Ključne besede: analiza življenjskega cikla, plastični polimeri, okoljski vplivi, ReCiPe metoda, trajnostno ravnanje
Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 498; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razvoj trenda zelenega potrošnika
Asja Frangež, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Ker resnosti okoljskih problemov postajajo del vsakdanjika, ter se jih čedalje bolj vsak posameznik zaveda, posledično prihaja v ospredje tudi okolju prijazen način življenja. Veliko vlogo pri okolju prijaznejšemu načinu življenja pa ima potrošnja oziroma nakupne odločitve posameznikov. Ker okolju prijazno nakupno vedenje predstavlja osnovo okolju prijaznega življenjskega sloga, smo se odločili za raziskavo potrošnikovega zavedanja se o resnosti okoljskih problemov, usmerjenosti potrošnika v nakup zelenega izdelka ter pripravljenosti plačati več za eko-označen izdelek. Pristop k zastavljenemu delu pa se nanaša na že raziskovan problem, ki ga je raziskal M. Vrbič, leta 2006, v svoji diplomski nalogi, tako smo v večjem delu raziskave delali primerjavo rezultatov med letoma 2006 in 2019. Z kvantitativno metodo, povzeto anketo Vrbiča (2006), smo za raziskavo dobili strukturo anketirancev, s katero smo se izredno približali strukturi anketirancev iz leta 2006, kar nam je omogočilo dobro primerjavo. Ugotovili smo, da se trend zelenega potrošnika veča. Ljudje dobijo v večji meri, kot do leta 2006, ogromno različnih informacij o aktualnih okoljskih problemih skozi medije in socialna omrežja, posledično so bolje informirani o tem, kako pomembno je okolju prijazno vedenje in sledenje trendu zelenega potrošnika. Vse bolj se odločajo za nakupe zelenih izdelkov oziroma izdelkov z eko oznako, ki jim je v nakupnih situacijah pomembna. Vse to nakazuje na povezanost večanja trenda zelenega potrošnika s širjenjem in večanjem zelenega marketinga oziroma svetovnega trga zelenih izdelkov.
Ključne besede: zeleni potrošnik, zeleni izdelki, eko-oznaka, potrošnja, okolju prijazno vedenje
Objavljeno v DKUM: 07.01.2020; Ogledov: 1234; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 4.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici