| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA UČINKOV VZGOJNO-PREVENTIVNIH AKTIVNOSTI V CESTNEM PROMETU NAMENJENIH OTROKOM
Anja Vrečko, 2011, diplomsko delo

Opis: Z vzgojno-preventivnimi aktivnostmi, ki jih v Sloveniji po lokalnih skupnostih izvajajo občinski Sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter predstavniki civilne družbe, se želi čim več otrokom in njihovim staršem približati nevarnosti, ki v prometu vsakodnevno prežijo na otroke. Z aktivnostmi lahko vsem udeležencem v cestnem prometu tako posredujemo znanje in vzorce pravilnega vedenja in tako bistveno vplivamo na zmanjšanje števila prometnih nesreč. V diplomski nalogi je na kratko opisana organiziranost občinskih Svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, predstavljena je vzgoja otrok kot priprava na varno vključevanje v promet in vzgojno-preventivne aktivnosti, ki so namenjene otrokom v vlogi pešcev, kolesarjev in potnikov v vozilih. Opisani so nekateri primeri dobrih praks iz tujine in načrtovanje aktivnosti, delo s prostovoljci, sodelovanje s šolami, vrtci in policijo v Sloveniji. Poglavitni del predstavlja podrobnejši opis vzgojno-preventivnih akcij, namenjenih večji varnosti otrok v prometu ter primeri dobrih praks na lokalni ravni. Učinki vzgojno-preventivnih aktivnosti pa so ugotovljeni na podlagi izvedene ankete.
Ključne besede: varnost v cestnem prometu, otroci v prometu, izobraževanje v prometu, prostovoljstvo, izobraževalno-preventivne aktivnosti
Objavljeno: 09.03.2011; Ogledov: 2493; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (5,48 MB)

2.
MOBILNOST ŠTUDENTOV UNIVERZE V MARIBORU
Anja Vrečko, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisana vloga prometa, mobilnosti, migracij ter pojav mobilnosti študentov Univerze v Mariboru. Dandanes je mobilnost ter hitro potovanje iz enega v drug kraj nekaj samoumevnega, a če dobro pomislimo, sta minili komaj slabi dve stoletji, odkar se je začel izvajati masovni prevoz. Tako si danes morda zelo težko predstavljamo, kako bi določene stvari funkcionirale brez tako visoko razvitega prometnega sistema, kot ga poznamo. Promet namreč omogoča gospodarski razvoj, svobodo gibanja, hkrati pa deluje tudi kot povezovalec prostora. Kako veliko vlogo ima promet v današnjem svetu, se zavemo šele ob zmeraj pogostejših novicah o onesnaženosti zraka. Promet je poleg industrijske proizvodnje eden največjih onesnaževalcev zraka; promet je postal najpomembnejši vir škodljivih emisij ter prevladujoč dejavnik onesnaževanja okolja. Če želimo izvajati migracije ter vsakodnevno mobilnost, potrebujemo prevozna sredstva, s katerimi bomo lahko prišli iz točke A v točko B. Tako se ponovno znajdemo v krogu prometnega sistema. Število mobilnosti, prav tako kot število migracij iz leta v leto narašča. Slednje omogoča visoko razvita tehnologija, udobna prevozna sredstva ter dodelana infrastruktura. V Sloveniji narašča mobilnost predvsem na podlagi individualnih prevozov, s čimer se posledično manjša število potnikov, ki uporabljajo javna prevozna sredstva. Slednja uporabljajo večinoma upokojenci, učenci, dijaki ter študenti. V Sloveniji se je toliko vlagalo v cestno infrastrukturo, da je javni potniški promet pridobil celo slabšalni predznak, saj se ni razvijal vzporedno ter skozi leta izpopolnjeval. Študenti so populacija, pri kateri smo zaznali občutno povečanje individualnih prevozov. Proučevali smo populacijo študentov Univerze v Mariboru. Skoraj polovica študentov Geografskega oddelka Filozofske fakultete Univerze v Mariboru potuje do svoje fakultete z lastnim avtomobilom. Omenjeno dejstvo nam potrjuje tudi podatek, da se je število registriranih avtomobilov močno povečalo. Skoraj neznaten delež študentov prihaja do fakultete peš ali s kolesom. Ob navedenih dejstvih nas tako nikakor ne sme presenetiti problematika onesnaženosti zraka ter okoljevarstveni problemi, ki se posledično pojavljajo zaradi prevelike uporabe prometnih sredstev ter nesreč, ki se med prevozom dogajajo in povzročajo tudi ekološke katastrofe. Ljudje smo šele zdaj, ko imamo v zraku preveliko količino ogljikovega dioksida, raznih emisij ter škodljivih plinov, začeli razmišljati o sonaravnem razvoju oz. trajnostnem pristopu k dnevni mobilnosti.
Ključne besede: mobilnost, promet, migracije, dostopnost, mestni potniški promet, trajnostni pristop
Objavljeno: 07.11.2011; Ogledov: 1374; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

3.
STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE IN IZPOPOLNJEVANJE UČITELJEV
Anja Vrečko, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje učiteljev nas je zanimalo predvsem nadaljnje izobraževanje učiteljev. Zanimalo nas je ali se učitelji po opravljeni diplomi udeležijo katere oblike dodatnega izobraževanja in izpopolnjevanja. Tako je bil naš prvi cilj, da se seznanimo s strokovnimi izrazi oziroma pojmi kot so strokovno izobraževanje, spopolnjevanje, izobraževanje odraslih, vseživljenjsko učenje idr. Nadalje smo se želeli seznaniti s ponudbo programov nadaljnjega izobraževanja, ki so na voljo učiteljem v Sloveniji ter kdo so njeni izvajalci. Ne nazadnje smo preučili tudi vire financiranja programov nadaljnjega izobraževanja ter primerjali strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje učiteljev na Švedskem, Norveškem in Danskem. Namen in cilj diplomske naloge je bil ugotoviti ali se učitelji v Sloveniji udeležujejo nadaljnjega strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja. Zato smo izvedli anketno raziskavo pri učiteljih osnovnih ter srednjih šol po Sloveniji. Analiza rezultatov je pokazala, da se učitelji udeležujejo nadaljnjega strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja ter razkrila njihove razloge za udeležbo. Večina učiteljev je zadovoljna s ponudbo izobraževalnih programov, ki jim jih ponujajo izvajalci v Sloveniji, a vendar smo odkrili tudi njihove pomanjkljivosti ter razkrili katerih izobraževalnih programov si učitelji še želijo.
Ključne besede: nadaljnje izobraževanje, vseživljenjsko učenje, izobraževanje odraslih, programi nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, institucije, ki omogočajo nadaljnje izobraževanje, strokovno izobraževanje in spopolnjevanje
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 2968; Prenosov: 275
.pdf Celotno besedilo (936,23 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici