1. Slovenski naslov: pentomino kot didaktični pripomoček na razredni stopnji : magistrsko deloAnja Sever, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo z didaktičnim pripomočkom pentomino, njegovimi razsežnostmi uporabe in učinkovito vpeljavo v učni proces pri poučevanju matematike na razredni stopnji. V ta namen smo pregledali obstoječo domačo in tujo znanstveno in strokovno literaturo ter s pomočjo kritične mase literature potrdili uspešnost uporabe pentomina pri razvoju prostorskih sposobnosti, geometrijskega mišljenja in razumevanju odnosa med obsegom in ploščino. Tako uporaba fizičnega kot tudi pentomina v digitalni obliki potrjuje pozitivni vpliv na razvoj matematičnih kompetenc. Oblikovali smo gradiva za učitelje, ki vsebujejo osmišljeno uporabo pentominov skozi aktivnosti in igre za vse teme v učnem načrtu matematike na razredni stopnji (algebra – razvoj številskih predstav, aritmetika – razvoj računskih operacij, geometrija, merjenje, podatki). Ključne besede: pentomino, didaktični pripomoček, prostorske sposobnosti, geometrija, merjenje, številske predstave, računske operacije Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 719; Prenosov: 95
Celotno besedilo (4,20 MB) |
2. SONOKEMIJSKA SINTEZA IN KARAKTERIZACIJA INDIJEVIH IN GALIJEVIH SULFIDOVAnja Sever, 2016, diplomsko delo Opis: Sonokemija je definirana kot področje kemije, kjer kemijske reakcije potekajo pod vplivom ultrazvoka, zaradi zvočne energije. Ultrazvok je s povezanimi pojavi znan že več kot eno stoletje, njegova uporaba pa dosega še večji razcvet v današnjih časih. Danes se veliko znanstvenikov ukvarja s tem področjem raziskovanja saj je dokaj inovativna stvar za stimulacijo kemijskih reakcij.
Naše raziskave so temeljile na sintezah nanokristalov indijevih in galijevih sulfidov s sonokemijsko metodo. Namen raziskave je bil sintetizirati nanodelce s spreminjanjem vrste topila za indij in galij in s spreminjanjem množinskega razmerja med virom indija in virom galija. Ta metoda se je pri sintezah pokazala kot uporabna, saj smo kot produkt dobili nanokristalinične materiale.
Pri sintezah smo uporabili direktno imerzijsko ultrazvočno sondo VibraCell. Dobljene produkte smo karakterizirali z rentgentsko praškovno difrakcijo (XRD), karakterizirali pa smo jih tudi z termičnogravimetrično analizo (TGA) . Za doseg optimalnih pogojev, smo spreminjali različne parametre, npr. vir galija, vir indija, vir žvepla, topilo, atmosfero in čas obsevanja. Ključne besede: sonokemija, nanokristali, indijevi in galijevi sulfidi, rentgentska praškovna difrakcija, termogravimetrična analiza Objavljeno v DKUM: 17.10.2016; Ogledov: 1505; Prenosov: 80
Celotno besedilo (2,43 MB) |
3. PROGRAMI ZA RAZVOJ ŠTUDENTOV IN DIPLOMANTOV V PODJETJIHAnja Sever, 2016, magistrsko delo Opis: Doseganje izboljšav je odvisno od ustvarjene podlage za to, to je od učečega se okolja, ki pospešuje učenje s kombiniranjem posameznikovih različnih ravni izkušenj in znanj, za katere so omogočene možnosti stopnjevanja. Realnost slovenske poslovne prakse ne prikazuje omenjenega, temveč v večini primerov delovanje podjetij s preslabo prilagojenostjo na vključevanje mladih in premalim zavedanjem dolgoročnih koristi. V poslovnih strategijah jim primanjkujejo programi za študente in diplomante, ki bi jim omogočali poslovno vključevanje in primeren razvoj, na katerem temelji tudi prihodnost podjetja.
Magistrska naloga proučuje vključevanje študentov in diplomantov s programi za njihov razvoj v delovno okolje izbranih nemških podjetij, ki so bila ocenjena kot najprivlačnejši nemški delodajalci. Pozornost proučevanja v nalogi je usmerjena v programe razvoja v času terciarnega izobraževanja in po njegovem končanju, na začetku kariere diplomantov. Takšna izjemna praksa nakazuje odnos, ki ga imajo izbrana podjetja do vseživljenjskega učenja in učečega se okolja, prav tako pa izpostavlja dolgoročne koristi, ki izhajajo iz programov za poslovanje podjetij in osebni razvoj posameznikov. Ključne besede: poslovno vključevanje študentov in diplomantov, programi za razvoj mladih, izobraževanje in usposabljanje, učeče se okolje, vseživljenjsko učenje. Objavljeno v DKUM: 14.06.2016; Ogledov: 1041; Prenosov: 129
Celotno besedilo (1,38 MB) |
4. MANAGEMENT IN VODENJE ORGANIZACIJEAnja Sever, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Razlike med managementom in voditeljstvom so bile pojasnjene s številnimi mnenji. Vključila sem ideje in delo petih avtorjev; najprej sem jih predstavila v kratki ponazoritvi in nato podrobno pojasnila z mnenji drugih avtorjev. Z obrazložitvami strokovnjakov na področju managementa in voditeljstva sem pridobila odgovor na stereotip, po katerem naj bi voditelji bili bolj pomembni, kot pa managerji.
Zakaj je prišlo do prehoda od managementa do voditeljstva in zakaj organizacije nujno potrebujejo voditelje, sta bili naslednji temi raziskave. Sedanja realnost zahteva od organizacij vključitev precejšnjih sprememb v delovnem okolju. Pri prehodu iz stare v novo paradigmo, sem upoštevala štiri pomembne spremembe. Razpravljala sem tudi o vzrokih, ki so povzročili prehod iz managementa do voditeljstva. Ker se okolje nenehno spreminja, se tudi znanja in spretnosti spreminjajo vključno z okoljem. To dejstvo me je vodilo, da sem obrazložila proces pridobitve managerskih vodij (angl. manager-leaders).
Večji del diplomskega seminarja se nanaša na temo voditeljstvo (angl. leadership). Ta del sem razdelila v pet poglavij, ki vključujejo najbolj razpravljane in proučevane teme na področju managementa in voditeljstva.
Besedo voditeljstvo sem najprej pojasnila s prepričljivimi definicijami nekaterih avtorjev. Zaradi obsežne in zapletene vsebine voditeljstva, sem se osredotočila samo na eno definicijo, ki vključuje šest pomembnih elementov voditeljstva. Izpostavila sem tudi razpravljanje o naravni vodji in raziskave, ki ugovarjajo le-temu.
Voditeljstvo opredeljujejo naslednja področja: vodja, tekmec (angl. follower), situacija in stil vodenja. Zadnje omenjeni pojem je tisti, ki zakomplicira celoto voditeljstva. Namen poglavja je bilo pojasniti stil vodenja in določene osebne lastnosti, ki so učinkovite pri vodenju.
Ne moremo živeti v sedanjosti, če nismo pozorni na preteklost, zato je bila pomembna za ta diplomski seminar tudi vključitev zgodovine nastanka voditeljstva. Veliko teorij in modelov je bilo ustvarjenih. Teorije voditeljstva sem strnila v šest osnovnih pristopov. Pri modelih voditeljstva pa sem mojo pozornost omejila le na tri.
Ustvaritev odlične organizacije zahteva od vodij obravnavo različnih faz. V ta namen sem razložila štiri medsebojno odvisnih faz.
V zadnjem poglavju se je vodjo obravnavalo kot socialnega arhitekta. Poudarila sem pomembnost sprememb. Pojem sprememba, kot funkcija v voditeljstvu, je razjasnjena z različnimi karakterističnimi aktivnostmi in dejanji. Vključene so tudi naslednje teme: oblikovanje vizije in določanje smeri, usklajevanje in motiviranje zaposlenih. Ključne besede: - management, - vodenje, - organizacija, - okolje. Objavljeno v DKUM: 25.01.2011; Ogledov: 2897; Prenosov: 379
Celotno besedilo (354,18 KB) |