| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KVALITETNI VIDIK V PISNIH IZDELKIH UČENCEV PRVEGA RAZREDA
Anja Mohar, 2015, diplomsko delo

Opis: Kvalitetni vidik pisnih izdelkov učencev v začetnem obdobju osnovne šole zaznamujejo predvsem asociativni dogodki, personifikacije in ustvarjalnost, zato sem se v svojem diplomskem delu osredotočila na le-te dejavnike, ki so vplivali na vrednotenje izdelkov prvošolcev. V teoretičnem delu sem se dotaknila šestih področij opismenjevanja, ki so povezana s temo mojega diplomskega dela. Pisala sem o pomembnosti ustvarjalnega mišljenja, na kakšen način ga spodbujamo in kako lahko učitelji sami pripomoremo k razvoju le-tega, o bralnih strategijah, saj se branja med seboj lahko zelo razlikujejo, odvisno od vrste literature, ki jo beremo. Glede na to, da je govor ključnega pomena za razvoj otrokove pismenosti, sem razmišljala tudi o samem razvoju govora in procesu zaznavanja glasov od otrokovega rojstva dalje. Meni najbolj zanimiva tema je bilo pisanje o otroški domišljiji, saj sem spoznala, kaj jo zavira, kaj jo spodbuja in kako se otroška domišljija razvija. Razvoja mišljenja pa sem se v diplomski nalogi lotila le iz psihološkega vidika švicarskega filozofa Piageta, ki poudarja pomen štirih stopenj razvoja. V zadnjem poglavju teoretičnega dela sem pisala o stopnjah razvoja pisanja otrok, grafomotoričnih vajah ter o pomembnosti pisnega sporazumevanja v začetni fazi opismenjevanja. V prvih razredih osnovnih šol so se otroci začeli sistematično opismenjevati v drugi polovici razreda, zato sem se osredotočila le na domišljijske dejavnike in kreativnost. Učenci so dobili sliko, ki so jo pisno opisali in dodali poljubne elemente. Preverila sem število asociativnih dogodkov, personifikacij in ustreznosti naslova zgodbe. Preverjala sem jih dvakrat, in sicer v prvi polovici šolskega leta pred sistematičnim opismenjevanjem in nato še v drugi med procesom pridobivanja črk, branja in pisanja. Ker me je zanimala samo njihova ustvarjalnost in domišljija, njihove pravopisne zmožnosti pisanja nisem upoštevala.
Ključne besede: asociativni dogodki, domišljija, branje, pisanje, govor, razvoj mišljenja in poslušanje
Objavljeno: 21.04.2015; Ogledov: 598; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici