1. The role of religion in legends about Turkish attacksAnja Mlakar, 2021, izvirni znanstveni članek Opis: An analysis of Slovenian legends about Turkish raids was made to identify and analyze religious elements in them. The legends express superiority of Christianity, but also contain belief elements that diverge from Christian teachings, such as traditional Slavic beliefs about the afterlife. The mixture of different beliefs can summarized under the term “vernacular religion”. The Turks in folklore represented an archetypal demonic “Other” and as such they threaten the “Our” world. In these legends traditional and pre-Christian beliefs were intermixed with Christian symbolism and characters and as such they express the diversity and flexibility of religious imagery. Ključne besede: Turkish raids, vernacular religion, Christianity, otherness, sacred space, sacrilege, the world beyond, miracles Objavljeno v DKUM: 25.01.2024; Ogledov: 348; Prenosov: 11
Celotno besedilo (1,92 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Valuable ancient remnants and superstitious foolishness : religiosity, nationalism, and enchantment in 19th century Slovenian folkloreAnja Mlakar, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: Based on Slovenian folklore from the second half of the 19th century, the paper addresses the unexplored topic of the intermixing of folklore with Catholicism and the role of this folklore in the process of Slovenian nation building. Based on an analysis of articles published in the newspaper Kmetijske in rokodelske novice, the author of the paper reveals an inconsistent discourse with regard to the vernacular Slovenian religiosity: everything associated with Christianity is praised, while nonChristian folklore elements are either praised (“Pagan remnants”) or condemned (“superstition”). In the search for enchantment, which is seemingly disappearing due to modernisation, Slovenian intellectuals projected the wonderous into the past and the lower levels of society. Vernacular religiosity in 19th century Slovenian lands is distinctly multilayered and eludes moral evaluations and any attempts to control it. The original contribution of the article is an analysis of the use and reinterpretation of folklore with religious elements in the process of Slovenian nation building and the role of the concept of „enchantment“ in the perception of folklore at that time. Ključne besede: religiosity, nationalism, enchantment, Slovenian folklore, 19th century Objavljeno v DKUM: 19.01.2024; Ogledov: 420; Prenosov: 11
Celotno besedilo (1,88 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. »KO JAKOBOVA POT POKLIČE« – Sodobna romanja skozi motive in identifikacijske procese: primer slovenskih romarjev poti El Camino : primer slovenskih romarjev poti El CaminoEva Novak Svetič, 2023, magistrsko delo Opis: Zaključno delo se ukvarja z romarskim turizmom. Dosedanje študije, ki so se ukvarjale z izkušnjo romanja, so se ločeno in partikularno ukvarjale bodisi z motivi za odhod na romanja na eni strani ali s spoznanji in transformacijami po prehojeni poti na drugi. V nasprotju s tem in na primeru slovenskih romarjev poti El Camino poskušamo zaobjeti kompleksno realnost romanj ter osvetliti različne vidike romanja kot procesa skupaj z njegovo reprezentacijo v javnih diskurzih. Zaključno delo skozi kombinacijo dveh analiz – kritične diskurzivne analize medijskih reprezentacij romanj v avtobiografskih knjigah in analizo intervjujev s slovenskimi romarji – ponuja vpogled v diskurze, ki osmišljajo romanje, in subjektivne procese romarjev samih pred, med in po romanju. Ugotavljamo, da se romanje v analiziranih tekstih upodablja skozi številne diskurze: diskurz poklicanosti na pot, diskurz odpovedi drugim identitetam in spojitev s potjo, diskurz umika in refleksije, diskurz razmejevanja med pravimi in nepravimi romarji, diskurz osebne transformacije in diskurz poti kot nekaj nedokončanega. Prav tako med ugotovitvami izpostavljamo ključne elemente procesa separacije (fizično dokazovanje, soočanje s spremembami, iskanje odgovorov, prekinitev rutine), izkušnje poti (fizični napor, čustva, terapevtska hoja in odnos s soromarji) in transformacije ob vrnitvi domov (ojačano samozavedanje, sprememba prioritet in opolnomočenje), kot jih prepoznavajo slovenski romarji El Camina. Ključne besede: romanje, romarski turizem, identifikacijski procesi, motivacija, Jakobova pot, El Camino Objavljeno v DKUM: 08.01.2024; Ogledov: 434; Prenosov: 53
Celotno besedilo (1,35 MB) |
4. Pojavnost verbalnega in neverbalnega nasilja med poukom na razredni stopnji osnovne šoleAnja Mlakar, 2020, magistrsko delo Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge so predstavljene splošne značilnosti medvrstniškega nasilja. Predstavljene so različne vrste medvrstniškega nasilja in njihovi udeleženci. Prav tako je predstavljena vloga šole, zaposlenih in učiteljev. Na koncu teoretičnega dela sta opisani opazovalna metoda in intervju, ki smo ju vključili pri empiričnem delu. V empiričnem delu sta najprej predstavljeni analizi ček liste in polstrukturiranega intervjuja. V nadaljevanju je predstavljena raziskava o pojavnosti verbalnega in neverbalnega nasilja, ki je bila izvedena v šolskem letu 2019/20. Zanimalo nas je, v kolikšni meri in pri katerem predmetu se neverbalno in verbalno nasilje pojavlja najpogosteje in najmanj pogostov določenem razredu in koliko različnih oblik nasilja se pojavi. Zanimalo nas je tudi, kako so oblika učne ure, zaporedje, čas učne ure in dan tedenskega opazovanja povezani s pojavnostjo neverbalnega in verbalnega nasilja pri pouku.To bomo primerjali z zaznavami učitelja, kdo je po njihovem mnenju običajno povzročitelj in žrtev nasilja ter kako se razlikujejo naša opažanja z zaznavanji učiteljev. Zanima nas, kateri so po učiteljevi oceni tisti dejavniki, ki pripomorejo k nastanku nasilja v šoli in kateri ga pomagajo preprečevati nasilje v šoli, ter ali učitelj pri pouku opazi neverbalno in verbalno vrstniško nasilje in kako v danem trenutku reagira.
Rezultati analize opazovanja s ček listami so pokazali, da se neverbalno in verbalno nasilje pojavljata vsak dan, najpogosteje pri predmetu Glasbena umetnost, v obliki vedenja, nesramnih gest in vzdevkov. Omenjena opažanja se niso ujemala z rezultati intervjujev učiteljev o njihovih zaznavah pojavljanja nasilja med poukom. Največ nasilja se pojavlja pri frontalni obliki in na koncu učne ure, kar se le delno ujema z rezultati analize intervjujev. Najpogostejši izvajalci in žrtve nasilja so fantje. Rezultati analize intervjuja so pokazali, da so učitelji različnih mnenj glede dejavnikov, ki preprečujejo ali vzpodbujajo nasilje. Učitelji menijo, da v večini primerov opazijo nasilje med poukom, kadar se le-to zgodi. Ključne besede: medvrstniško nasilje, verbalno nasilje, neverbalno nasilje, ček lista, polstrukturirani intervju Objavljeno v DKUM: 28.07.2020; Ogledov: 1178; Prenosov: 344
Celotno besedilo (822,14 KB) |
5. Vloga vzgojitelja v življenju otroka/mladostnika v Mladinskem domu MariborAnja Mlakar, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo preučili, kakšna je vloga vzgojitelja v življenju otroka oziroma mladostnika v Mladinskem domu Maribor. V teoretičnem delu opisujemo vzgojne ustanove, otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi motnjami ter mladinske domove. Posebno pozornost smo namenili Mladinskemu domu Maribor in različnim vlogam vzgojitelja v življenju otroka in mladostnika v mladinskem domu. V empiričnem delu je sodelovalo 80 otrok in mladostnikov Mladinskega doma Maribor, 36 fantov in 44 deklet, starih od 9 do 21 let. Proučevali smo, kako se otroci in mladostniki počutijo v mladinskem domu, kako vidijo vzgojitelja in kakšno vlogo predstavlja v njihovem življenju. Ugotovitve smo preučili glede na spol, starost in dolžino bivanja otrok in mladostnikov v Mladinskem domu Maribor. Ugotovili smo, da je večina otrok in mladostnikov mnenja, da imajo dobre odnose z vzgojitelji in njihovimi matičnimi vzgojitelji. Vzgojiteljem v največji meri pripisujejo vlogo zaupnika, tisti, ki v mladinskem domu bivajo dlje časa, pa so pogosteje vzgojitelje označili tudi kot nadomestno družino. Prav tako smo ugotovili, da otroci in mladostniki vzgojiteljem veliko vlogo pripisujejo pri reševanju institucionalnega nasilja in pri vzpodbujanju samostojnosti. Ugotovili smo tudi, da je ena izmed pomembnejših vlog vzgojitelja biti učitelj otrokom in mladostnikom v Mladinskem domu Maribor. Ključne besede: otroci/mladostniki, vzgojitelji, Mladinski dom Maribor, čustvene motnje, vedenjske motnje Objavljeno v DKUM: 11.12.2019; Ogledov: 1757; Prenosov: 256
Celotno besedilo (1,22 MB) |
6. APOLOGIJA, OPERA SKLADATELJA TOMAŽA SVETETAAnja Mlakar, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Apologija, opera skladatelja Tomaža Sveteta je predstavljen skladateljev življenjepis, njegovi dosežki, pedagoško delo in opus.
Podrobneje je predstavljena tudi opera Apologija in njena vsebinska, inštrumentacijska in slogovna primerjava z opero Kriton. Uporabljena metodologija temelji na splošnih teoretičnih metodah. V delu je uporabljena metoda abstrakcije in konkretizacije ter komparativna, deskriptivna in zgodovinska metoda. Ključne besede: Tomaž Svete, življenjska pot in dela, opera Apologija, primerjava oper Apologija in Kriton Objavljeno v DKUM: 07.04.2011; Ogledov: 2501; Prenosov: 187
Celotno besedilo (1,55 MB) |