1.
Delo z glasbeno nadarjenimi učenci v osnovnih šolah : magistrsko deloAnja Leitgeb, 2024, magistrsko delo
Opis: V magistrskem delu na podlagi raziskav in drugih virov opredelimo temeljne pojme, kot
so nadarjenost, talent, inteligentnost, glasbena nadarjenost, hkrati pa se osredotočimo
na proces vzgojno-izobraževalnega dela z nadarjenimi otroki v osnovni šoli. V
empiričnem delu na podlagi kvalitativne študije primera analiziramo podatke,
pridobljene z intervjuji osnovnošolskih učiteljev, ki so podrobno opisali, kako v praksi
poteka izobraževanje glasbeno nadarjenih učencev pri pouku glasbene umetnosti.
Rezultati raziskave so pokazali, kako učitelji glasbene umetnosti v praksi prilagajajo pouk
takim učencem. Pred pričetkom pripravijo personaliziran načrt vzgojno-izobraževalnega
dela, prav tako se pri delu z nadarjenimi poslužujejo ustreznih metod in oblik dela pri
pouku glasbene umetnosti, pri čemer se držijo načel individualizacije, personalizacije in
diferenciacije. V praksi so učitelji ob izvedbi dejavnostno naravnanega pouka glasbene
umetnosti uspešni. Za delo z glasbeno nadarjenimi učenci se počutijo dovolj
kompetentne, so pri tem samozavestni in izžarevajo pozitiven odnos do glasbe same.
Učitelji so na splošno izražali močna stališča do pomanjkanja dodatnih izobraževanj v
smislu seminarjev na temo dela z glasbeno nadarjenimi učenci v osnovni šoli.
Sodelovanje učiteljev s šolsko svetovalno službo je v veliki meri odvisno od odnosov med
sodelavci. Uporabnost rezultatov raziskave prepoznavamo predvsem v možnostih
izboljšav pri organizaciji izobraževanj učiteljev za delo z glasbeno nadarjenimi učenci.
Ključne besede: nadarjeni učenci, glasbeno nadarjeni učenci, vzgojno-izobraževalno
delo, personaliziran načrt, pouk glasbene umetnosti
Objavljeno v DKUM: 19.03.2024; Ogledov: 315; Prenosov: 46
Celotno besedilo (946,74 KB)