| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KREUZZÜGE UND INTERKULTURELLE ASPEKTE IM
Andreja Vintar, 2009, diplomsko delo

Opis: Križarske vojne so bile vojaška operacija zahodnoevropskega krščanstva, usmerjena proti islamski kulturi bližnjega vzhoda. Trajale so od 11. do 13. stoletja. Takrat je bila v krščanskem svetu ustvarjena podlaga za križarko gibanje; sprva z notranjo prenovo, nato pa še s cerkveno-političnim reformnim gibanjem. Cerkev je dosegla višek svoje moči. Krščanstvo se je polariziralo v razmerju do zunanjega sveta, kar je privedlo do sovražnega razmerja med krščanstvom in islamom, najvplivnejšima religijama v evro-azijskem prostoru. Do spopada v obliki križarskih vojn je prišlo zaradi dejstva, da sta obe religiji dovoljevali uporabo nasilja. Zgodovina religij ni zgodovina pacifizma. Obojestranska filozofija je legitimirala vojno v imenu in v službi boga. Križarska ideja je močno vplivala na srednjeveški svet. Privedla je do združitve krščanske in viteške etike; tostranstvo in onostranstvo sta postala povezana. Križarska vojna je za srednjeveškega človeka pomenila uresničitev božje dolžnosti. Sčasoma je križarsko navdušenje splahnelo; prišlo je do soočenja z resničnostjo, ki je razkrinkala prejšnji idealizem. V delu »Willehalm« Wolframa von Eschenbacha je obravnavan človeški vidik svete vojne. Vojna med kristjani in muslimani je opisana kot obžalovanja vreden spopad. Prihaja do dvoma o smislu vojne med različno verujočimi. Gre za poskus premostitve kulturnih nasprotij, vendar pa zaključek dela daje le malo upanja na miroljubno sobivanje krščanskega zahoda in muslimanskega vzhoda. Danes, okoli 800 let kasneje, konflikt še vedno ni razrešen.
Ključne besede: srednji vek; križarske vojne; viteška etika; Wolfram von Eschenbach; Willehalm; kulturni spopad.
Objavljeno: 02.06.2009; Ogledov: 2244; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

2.
Branje in bralna motivacija učencev v osnovni šoli
Andreja Vintar, 2009, diplomsko delo

Opis: Branje je zelo pomemben del človekovega življenja in delovanja, saj nas spremlja na vsakem koraku. Gre za dejavnost, ki se je začnemo učiti že pred vstopom v osnovno šolo in je pomembna za nadaljnje učenje in učno uspešnost, vendar se pravega pomena branja zavemo šele kasneje. Učenci v osnovnih šolah knjig ne berejo veliko, k branju teh pa jih v večini motivirajo predvsem zunanje oblike motivacije, ki jim obljubljajo nagrado, zaradi katere se dobro počutijo. Takšna oblika motivacije ima le kratkotrajen učinek, zato je pomembno, da učenci razumejo pravi pomen branja knjig in pričnejo v njih uživati in ne berejo samo zaradi zunanjih spodbud ampak tudi lastnega interesa in radovednosti. V uvodnem delu naloge so predstavljena teoretična izhodišča s področja motivacije, branja in bralne motivacije. Predstavili smo splošne značilnosti, motivatorje in dejavnike branja, vrste in tehnike branja, učno motivacijo, spodbujanje bralne motivacije in različne teorije, ki predstavljajo predpostavke za empirični del, v katerem so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila izvedena med učenci 6. in 9. razredov na Osnovni šoli C. Prikazani podatki o pogostosti branja, bralnih interesih in navadah, odnosu, spodbujanju in upadu branja ter težavah pri branju veljajo samo za omenjeni vzorec, zato rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci knjig ne berejo vsak dan, a branju pripisujejo pozitiven pomen, saj v večini berejo predvsem zaradi sprostitve in pridobivanja novih informacij, vendar to kaže tudi na to, da ga ne povezujejo z učenjem, poleg tega pa se, kljub učiteljevim spodbudam, interes za branje z leti šolanja zmanjšuje in vse pomembnejše postajajo druge oblike dejavnosti.
Ključne besede: motivacija, branje, bralna motivacija, učenci v osnovni šoli.
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 4387; Prenosov: 862
.pdf Celotno besedilo (7,94 MB)

3.
Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici