1. Razmerja med odgovornim računovodenjem, računovodjo ter vodenjem in upravljanjem v SlovenijiAndreja Kolar, 2015, magistrsko delo Opis: Razmerja med odgovornim računovodenjem, računovodjo, vodenjem in upravljanjem v podjetjih se izražajo v medsebojnih vplivih in povezanosti. Raziskava analizira odnose med računovodji in direktorji ter vpliv upravljanja in vodenja na računovodenje, vpliv vodstva na računovodjo ter vpliv računovodje na vodenje v sodelujočih podjetjih. Podjetja se že desetletja soočajo z odgovornostjo v korporativnem upravljanju. Številne znanstvene raziskave potrjujejo vplive korporativnega upravljanja na neustrezno računovodstvo. Etika posameznih direktorjev, celotnega vodstva, podjetja in družbe je lahko v nasprotju, kar se izraža v etičnih dilemah pri odločanju direktorjev, ki se pri opravljanju svojih nalog srečujejo z različnimi interesi deležnikov podjetja. Odgovornost je lastnost, značilnost človeka, ki si prizadeva zadovoljevati norme ter izpolnjevati zahteve in dolžnosti, je možnost odzivanja. V računovodstvu je odgovornost porazdeljena na vse udeležence v procesu računovodenja, vključno z vodstvom. Informacije finančnega računovodstva omogočajo lastnikom nadzor nad delovanjem vodstva, drugim deležnikom podjetja pa razkrivajo poslovanje, na osnovi katerega lahko pričakujejo uresničevanje svojih interesov v podjetju. Vodstva podjetij se zaradi različnih interesov in motivov zatekajo k prevaram in prevarantskemu računovodskemu poročanju, čeprav se odgovornosti za pravilnost podatkov in informacij, ki jih zagotavljajo računovodski izkazi, nikakor ne morejo izogniti. Za obvladovanje in spremljanje poslovanja podjetij je potrebno vzpostaviti sistem notranjih kontrol, ki omogočajo strokovno in moralno sprejemljivo delovanje vseh procesov poslovanja. Kontrolno okolje je odnos direktorjev, nadzornikov, lastnikov in ostalih zaposlencev do poslovne etike, poslovnih tveganj in vzpostavitve ter delovanja sistema notranjih kontrol v organizaciji. Ključne besede: računovodenje, računovodja, vodenje, korporativno upravljanje, interesi deležnikov, odgovornost, poslovna etika, računovodske informacije, notranje kontrole, analiza primerov. Objavljeno v DKUM: 30.11.2015; Ogledov: 1541; Prenosov: 192
Celotno besedilo (1,09 MB) |
2. STRATEŠKO PLANIRANJE V IZBRANEM PODJETJU IZ GRADBENE PANOGEAndreja Kolar, 2015, magistrsko delo Opis: Naraščanje prebivalstva in globalizacija povzročata, da število dejavnikov, ki jih mora podjetje upoštevati pri sprejemanju strateških odločitev, narašča, le ti pa postajajo čedalje bolj kompleksni. Razlikujejo se glede na to, v kateri panogi se podjetje nahaja. Vemo, da nekatere panoge še vedno niso našle izhoda iz krize in so razmere v njih še vedno negotove. Ena izmed njih je zagotovo gradbena panoga, ki je zelo pomembna za gospodarstvo in v katero sodi podjetje, ki smo ga izbrali za raziskavo.
Vodenje podjetja v današnjem hitro se spreminjajočem poslovnem okolju poteka z uporabo novih upravljalnih pristopov in znanj na področju vodenja in organizacije. Planiranje ustanovitve in razvoja podjetja poteka na ravni politike podjetja kot snovanje, oblikovanje in izbira politike podjetja, na ravni strateškega managementa kot iskanje strateških možnosti in strategij, vrednotenje in izbira ter programiranje uresničitve planiranega razvoja in na koncu tudi na ravni izvedbenega managementa kot planiranje izvedbenih projektov. Uspešnost poslovanja podjetja je čedalje bolj odvisna od izbrane in oblikovane vizije, politike podjetja in izbranih strategij podjetja. Podjetje lahko dolgoročni razvoj obvladuje le s pomočjo strateškega upravljalnega procesa, strateške razvojne programe pa lahko uresničuje s pomočjo projektne dejavnosti. Podjetja se morajo namesto defenzivne politike osredotočiti na proaktivno politiko iskanja novih priložnosti oziroma konkurenčnih prednosti.
V magistrskem delu so prikazani procesi in metode planiranja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Podrobneje je predstavljen pomen strateškega planiranja razvoja podjetja. Le to je povezano z iskanjem strateških možnosti in strategij, vrednotenjem in izbiro možnih strategij ter programiranjem uresničitve planiranega in planiranjem izvedbenih projektov. Vse to je prikazano na primeru izbranega podjetja. Po začetni proučitvi teoretičnih izhodišč smo analizirali gradbeno panogo in predstavili probleme, s katerimi se soočajo podjetja, ki sodijo vanjo.
V nadaljevanju smo predstavili podjetje, analizirali njegove priložnosti in nevarnosti, prednosti in slabosti ter omenjeno primerjali tudi z dvema neposrednima konkurentoma v panogi. Izdelali smo predlog razvojne vizije, politike in strategij. V zaključni fazi strateškega planiranja smo izdelali program uresničitve razvoja podjetja za nadaljnja 3 leta. Ocenili smo predvidene izide in strukture ter izvedli ekonomsko vrednotenje strategij z upoštevanjem, da se podjetje nahaja v gradbeni panogi, ki je še vedno v krizi. Na kratko smo orisali tudi časovno trajanje projektov. Ključne besede: planiranje razvoja podjetja, strateško planiranje, strateška poslovna področja, strategije, program razvoja, ekonomsko vrednotenje, strukture, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti podjetja. Objavljeno v DKUM: 21.08.2015; Ogledov: 1875; Prenosov: 201
Celotno besedilo (1,46 MB) |
3. VPLIV RASTI NA SPREMEMBO ORGANIZACIJSKE STRUKTURE V PODJETJU VILKOGRAD D.O.O.Andreja Kolar, 2012, diplomsko delo Opis: Podjetja se danes na trgu srečujejo z močno konkurenco. Za svoj obstoj se morajo neprestano boriti in soočati z izzivi, ki jih silijo v nenehno raziskovanje trgov, iskanje novih poslovnih možnosti in ustvarjanju dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji.
Vsako podjetje se mora že od samega začetka poslovanja truditi za svoj obstoj in svoje poslovanje sproti prilagajati okolju, v katerem deluje. Vodja mora nenehno slediti ciljem podjetja ter v poslovne odločitve vključevati tudi zaposlene. Struktura podjetja ne sme temeljiti na zapletenosti ter dolgih in zapletenih analizah, pač pa se morajo zaposleni posluževati hitrih in učinkovitih realizacij odločitev.
Ker je trg zasičen z vedno več ponudniki podobnih izdelkov oziroma storitev, je pomembno poudariti, da je treba poslovne procese kakor tudi tehnologijo podjetja nenehno izboljševati in dopolnjevati ter vedeti, kaj je potrebno spremeniti oziroma izpopolniti, pa naj bo to organizacijska struktura, kultura podjetja ali njegova tehnologija. Pri tem je vedno pomembno upoštevati vplive okolja. Prav tako je potrebno natančno proučiti, v kateri fazi rasti se nahaja podjetje, ter posledično temu prilagoditi organizacijsko strukturo in nadaljnji razvoj. Rast je lahko kakovostna ali kolikostna. Kakršna koli oblika rasti zahteva novo zastavljeno vizijo, sredstva za financiranje in dolgoročni strateški razvojni program podjetja.
V podjetju Vilkograd, d. o. o., vedno znova sledijo novim smernicam izboljševanja svoje tehnologije in ponudbe storitev, prav tako pa si prizadevajo za vzpostavljanje dobrih in zanesljivih odnosov s poslovnimi partnerji. Svoje zaposlene nenehno izobražujejo in informirajo z novostmi, kakor tudi usmerjajo na področja nenehnega raziskovanja oziroma ustvarjanja novih idej, ki bi pomembno pripomogle k pozitivnim poslovnim odločitvam podjetja. Direktor se po svojih najboljših zmožnostih trudi biti najboljši organizator, analitik in načrtovalec poslovne strategije podjetja, zato nenehno izpopolnjuje strukturo podjetja in svoje odločitve gradi na dobro pripravljenih predhodnih finančnih analizah. Njegova največja težnja je in bo doseganje cilja po povečevanju prepoznavnosti, učinkovitosti, kvalitete in kakovosti storitev podjetja. Ključne besede: rast, vzroki za rast, razvojna obdobja podjetja, kazalniki rasti, problematika rasti, organizacija, organizacijska struktura, reorganizacija podjetja. Objavljeno v DKUM: 12.12.2012; Ogledov: 2006; Prenosov: 184
Celotno besedilo (1,37 MB) |
4. RAČUNOVODSKE INFORMACIJE ZA POTREBE KONCERNSKEGA NADZORA ODVISNEGA PODJETJA KOT DOBIČKOVNEGA MESTA ODGOVORNOSTIAndreja Kolar, 2011, diplomsko delo Opis: Podjetja v interesu širitve prodajnih trgov na različnih geografskih območjih ustanavljajo odvisne družbe. Koncerni opredelijo organizacijsko strukturo odvisnih podjetij kot mest odgovornosti. Med pogostejšimi tipi mest odgovornosti je dobičkovno mesto odgovornosti, ki je sorazmerno samostojno, uspešnost poslovanja pa se meri z nadzorom stroškov, prihodkov in dobička.
V nadzoru poslovanja odvisnih podjetij koncerni spremljajo doseganje planiranih ciljev. Računovodske informacije so temeljna podatkovna podlaga za spremljanje in presojanje uresničevanja poslovanja podjetja. Temelj predračunskih računovodskih informacij je načrt prodaje. Pomembna je harmonizacija metodologije v računovodskem poročanju med predračunskimi cilji in obračunskimi podatki poslovanja. Koncern vrši nadzor sredstev in obveznosti do virov sredstev ter uresničevanje načrtovanih prihodkov, odhodkov in poslovnega izida. Analitske računovodske informacije so namenjene ugotavljanju in presojanju ugodnosti odmikov in njihovih vzrokov.
V veleprodajni dejavnosti trgovine nas zanimajo podatki o prodanih količinah in cenah po posameznih vrstah in skupinah trgovskega blaga, po posameznih ključnih kupcih in posameznih ključnih tržiščih. Zanima nas predvsem nabavna vrednost blaga in drugi stroški prodajanja kot tudi finančna stabilnost in nadzor nad obratnimi sredstvi.
V diplomski nalogi so predstavljena računovodska poročila odvisnega podjetja BT, d.o.o., ki se mesečno pripravljajo za potrebe nadzora v koncernu Benteler. Nadzor poslovanja je ciljno naravnan s poudarkom na predračunskem načrtovanju in spremljanju obračunskih podatkov in odmikov v zvezi z njimi. Analitske informacije pripravlja kontroling, ki svetuje in koordinira pri izdelavi predračunov, vodi obračunavanje in prikazovanje poslovne uspešnosti, zadolžen je za ekonomsko svetovanje, koordiniranje naložb in izdelavo poslovnih poročil. Računovodske informacije je potrebno dopolniti z nekaterimi neračunovodskimi sodili, ki dodatno pojasnjujejo poslovanje podjetja. Zagotavljanje pravočasnosti in ustreznosti potrebnih in primernih računovodskih informacij je povezano z ustrezno informacijsko tehnologijo. Ključne besede: Konern, Odvisna podjetja, Dobičkovno mesto odgovornosti, Nadzor poslovanja, Kontroling, Računovodske informacije, Računovodska poročila, Neračunovodski podatki. Objavljeno v DKUM: 03.11.2011; Ogledov: 1894; Prenosov: 210
Celotno besedilo (438,02 KB) |